לגלישה באתר בגירסה המותאמת לסלולאר
| הוספת הודעה
הגדרות תצוגה

הגדרות עץ הודעות

מאפייני צפייה

הצג טקסט בתצוגה
הצג תגובות באופן
עדכן

פורום קטנועים

 קַטְנוֹעַ: "אופנוע קל וקטן בעל מנוע ושני גלגלים קטנים, המיועד לרוכב אחד או לשניים" (הגדרה מילונית). קטנוע: "יעיל בעיר, כלי שיכול לתת המון פאן או להוות פתרון תחבורתי מעולה. הקטנוע משמש לשליחויות, לנסיעות במגרש, לטיולי שבילים, לטיולי כביש. הקטנוען, אפעס, נע בין נערי התיכון ועד לזקני צפת, בין ה"מרביץ" לבין ה"מתנייע", בין ה"מבין/מכונאי בפוטנציה" ל"רוכב", בין ה... ל... קהילת הקטנועים בתפוז מזמינה אתכם להצטרף, להיות יעיל, מהיר וזהיר, לגלות את עולם הקטנועים, ליצור קשרים ובעיקר... להנות. 

הנהלת הפורום:

אודות הפורום קטנועים

 קַטְנוֹעַ: "אופנוע קל וקטן בעל מנוע ושני גלגלים קטנים, המיועד לרוכב אחד או לשניים" (הגדרה מילונית). קטנוע: "יעיל בעיר, כלי שיכול לתת המון פאן או להוות פתרון תחבורתי מעולה. הקטנוע משמש לשליחויות, לנסיעות במגרש, לטיולי שבילים, לטיולי כביש. הקטנוען, אפעס, נע בין נערי התיכון ועד לזקני צפת, בין ה"מרביץ" לבין ה"מתנייע", בין ה"מבין/מכונאי בפוטנציה" ל"רוכב", בין ה... ל... קהילת הקטנועים בתפוז מזמינה אתכם להצטרף, להיות יעיל, מהיר וזהיר, לגלות את עולם הקטנועים, ליצור קשרים ובעיקר... להנות. 
x
הודעה מהנהלת הפורום
המשך >>

לצפיה ב-'מדריך מקיף לטיפולים לקטנוע + תמונות'
מדריך מקיף לטיפולים לקטנוע + תמונות
<< ההודעה הנוכחית
15/12/2005 | 11:31
80
24228
אוקיי חברים כמו שהבטחתי לכם אני מעלה כאן מדריך מפורט ומצולם
של טיפולים לקטנוע + פחחות לקטנוע.
הטיפולים נעשו על קטנוע מסוג גילרה ראנר 50 אך הטיפולים כמעט זהים
לכל הקטנועי 50 סמ"ק האיטלקיים למינהם והחלק של הפחחות יהיה טוב לכל
הקטנועים למינהם.

הטיפולים המפורטים במדריך הם :

א. טיפול קטן.
ב. טיפול גדול.
ג. החלפת משאבת מים.
ד. החלפת בוכנה + רינגים.
ה. החלפת אטם ראש ואטם צילנדר.
ו. פתיחת מנוע לשניים על מנת להחליף קראנק + מיסבי מנוע.
ז. טיפול לווריאטור + רצועה + קלאץ ופעמון.
ח. החלפת סלילים.
ט. טיפול בגיר והחלפת שמן גיר.
י. פחחות כללית לקטנוע.

יש לי רק בקשה אחת :
יקח לי בערך כשעתיים שלוש להעלות את כל התמונות ולסיים את המדריך במלואו,
אני רוצה לתת לכם תמונות איכותיות ולכן אני מעלה תמונות ברזולוציה
המקסימלית שניתן להעלות במסגרת ה 500K לתמונה, ולכן משך זמן העלאת
התמונות ארוך מה שגם יש המון תמונות והמון הסברים.
אני יחלק את זה לפי השירשורים לטיפולים מחולקים כך שתדעו מה כולל כל
טיפול אז בבקשה ממכם נא לא להגיב להודעה עד שאני יסיים להעלות
את כל המדריך וגם לאחר מכן נא לא להרוס את סדר השרשורים ואם אתם רוצים
להגיב יש להגיב בסוף בלבד
  תודה רבה ותהנו חברייה.....

אם יש שאלות אחרי זה אני יענה מקווה שמדריך זה יתן לכם אומץ להתחיל
לטפל בקטנוע לבד ולחסוך וגם להנות...
קטנועים >>
לצפיה ב-'טיפול קטן...'
טיפול קטן...
15/12/2005 | 11:41
2483
הקטנוע לפני הפירוק....מכסה הוריאטור....
ישנם כ-15 ברגים בגודל 8 מ"מ המקבעים את המכסה למקומו יש לפתוח אותם
בזהירות עם מפתח T ואז בזהירות לפתוח את המכסה תוך כדי שאתם משחררים
את צינורית האוויר מצד שמאל.

לכל אלה שמפחדים וחושבים שיש איזשהו חומר נוזלי בפנים אז הכל יבש שם...
קטנועים >>
לצפיה ב-'הסרת מכסה פילטר אוויר...'
הסרת מכסה פילטר אוויר...
15/12/2005 | 11:50
1
2015
ע"י פירוק 6 הברגים שעל הפילטר אוויר יצא לכם מכסה הפילטר ושם יתגלה
לכם הפילטר (ספוג בדר"כ). הוציאו גם אותו.

לפניכם תמונה המתארת את החלקים השונים בתוך מכלול התמסורת..
קטנועים >>
לצפיה ב-'שכחתי משהו...'
שכחתי משהו...
15/12/2005 | 11:54
1438
בתמונה ישנם שני חצים קטנים מתחת לפילטר אוויר.
הם מסמנים את שני הברגים שתופסים את בית הפילטר אוויר למקומו.

הוציאו אותם ע"י מברג פיליפס בינוני ונתקו את שני הצינורות שמחוברים
אליו מאחור והרימו כלפי מעלה את בית הפילטר אוויר על מנת שיצא.

נ.ב שני הברגים הללו גם תופסים את הכנף של הגלגל האחורי אולם הוא לא יצא
לכם עדיין (הכנף) כי יש בורג שלישי בצד השני.
קטנועים >>
לצפיה ב-'פירוק וריאטור קדמי...'
פירוק וריאטור קדמי...
15/12/2005 | 12:03
4
2140
בווריאטור הקדמי ישנו אום בגודל 14 מ"מ שתופס אותו.
על מנת לפתוח אותו ישנם שני דרכים :

א. ע"י מפתח יעודי לפתיחת וריאטור שמסופק ע"י הייצרן.
ב. ע"י אקדח אוויר כמו שיש במוסכים.

ניתן במקום האקדח אוויר לקנות מברגה חשמלית לפתיחת גלגלי המכונית
שעובד מצויין דרך אגב כמו האורגינל.
ניתן לקנות באוטו דיפו או רשתות עשה זאת בעצמך.
ישנם כמה סוגים שההבדל בינהם הוא בעיקר בכוח ומחירם בין 250 ל 400 ש"ח.
הגודל הבינוני סביר בהחלט.
ולענינו...
לאחר פירוק האום של הווריאטור תצא לכם המניפה + גלגל השינים של הסטאטר
והקיק + הדופן של הווריאטור (בשלב זה תוכלו להזיז את הרצועה) + בית הרולים.

מה שיתגלה לכם הוא המשאבת שמן ורצועת משאבת שמן+ מים (בקטנוע זה הרצועה
מניעה את שניהם).
קטנועים >>
לצפיה ב-'וריאטור קדמי....חלקים'
וריאטור קדמי....חלקים
15/12/2005 | 12:10
1627
לצפיה ב-'קפיץ סטרטר.'
קפיץ סטרטר.
15/12/2005 | 12:22
1256
לאחר פירוק הווריאטור תוכלו לפרק את קפיץ הסטרטר (ניתן לפרקו גם בלי
לפרק את הוריאטור).
קטנועים >>
לצפיה ב-'סטרטר מכלול..'
סטרטר מכלול..
15/12/2005 | 12:24
1152
בהרכבה של קפיץ הסטרטר הצד של הגלגל השיניים הגדול נכנס בחור המסומן.
קטנועים >>
לצפיה ב-'פירוק משאבת שמן...'
פירוק משאבת שמן...
15/12/2005 | 16:25
1102
ע"י הוזזה עם היד של ברז משאבת השמן לפתיחה יהיה ניתן לנתק את הכבל של המשאבת שמן.

לאחר פירוק שני ברגים שתופסים את המשאבה המשאבה תצא ביחד עם הגומיה שמולבשת על הצחנורות שמן.

לאחר מכן הסר את  רצועת המשאבת שמן ואת גלגל השינים שמתלבש על הציר של המשאבת שמן + מים ואז תתגלה הציר של המשאבת מים.

יש לפרק את השייבת קפיץ שמחזקת את המשאבה ולהוציאה יחד עם השיבה.
ואז תתגלה לנו מיסביי משאבת המים.
קטנועים >>
לצפיה ב-'נ.ב...................'
נ.ב...................
15/12/2005 | 12:06
826
כל המדריך כאן הוא רק לידע כללי ובגדר המלצה ויש לקחתו בערבון מוגבל. אין לכותב שום אחריות לכל שימוש שיעשה במידע זה.

טיפולים יש לעשות רק ע"י מכונאי מורשה.
קטנועים >>
לצפיה ב-'פירוק פעמון + וריאטור אחורי.'
פירוק פעמון + וריאטור אחורי.
15/12/2005 | 12:29
2
1459
את הפעמון והוריאטור האחורי מחזיק אום אחד בגודל 15 מ"מ.
שוב על מנת לפתוחו יש להשתמש באחת מהדרכים שציינתי מקודם.

לאחר פרוק האום ישתחרר לכם הפעמון וגם הקלאץ כאשר הוא מחובר לוריאטור
האחורי כשבניהם נמצא הקפיץ של הוריאטור האחורי.
קטנועים >>
לצפיה ב-'פעמון אחורי....'
פעמון אחורי....
15/12/2005 | 12:35
936
זהו החלק הפנימי של הפעמון האחורי, ניתן לראות את כל החומר חיכוך של
סנדלי הסחיבה שהצטברו עליו במשך הזמן, מה שגורם כאילו ל"החלקת הגיר"
בתחילת נסיעה ולפתיחה "כבדה" של הקטנוע.

הפתרון : שיוף בעזרת ניר זכוכית מים 400 בלבד !
השיוף יעשה בשוליים בלבד כלפי פנים וחוץ ולא בתנועות מעגליות.

קטנועים >>
לצפיה ב-'וריאטור אחורי.'
וריאטור אחורי.
15/12/2005 | 12:41
1061
קפיצי הקלאץ + סנדלי הסחיבה נראים במצב סביר כך שאיני רואה צורך
להחליף אותם אלה רק לגרז טוב טוב את האיזור.
אולם אם אצלכם הם העלו חלודה יש לפרק את האום שנמצא בצד של הקלאץ.
ואז יתפרק לכם כל המכלול של הקלאץ.

בהזדמנות זו החליפו גם את קפיץ הווריאטור.
קטנועים >>
לצפיה ב-' בעיה קטנה'
בעיה קטנה
15/12/2005 | 12:54
1070
אני לא מוצא את התמונות שצילמתי את פירוק הגיר והחלפת שמן גיר (כנראה
נמחקו בדרך כלשהו).
אז אני יתן הסבר מילולי...

לאחר פירוק הווריאטור האחורי יתגלה לפניכם מכסה הגיר.
ע"י פירוק עם בוקסה 8 מ"מ את ששת הברגים תוכלו לפתוח את מכסה את המכסה
עם שתי מכות קלות בפטיש בצד. (אם הוא יהיה תפוס קצת, אם הוא יצא בקלות אז יופי).
ואז ישפך לכם בערך 100 CC של נוזל שמן גיר אני חושב שהוא נקרא שמן גיר
40...תקנו אותי אם אני טועה.

תבדקו את המצב של המכלול גלגלי שינים והצירים אם הם לא שחוקים יתר על
המידה.
ואם בנסיעה הגלגל האחורי היה משמיע רעשים של חריקות או שהקטנוע היה
רועד קצת יש חובה לבדוק מיסבי גלגל אחורי.

לאחר מכן תנקו טוב טוב את האיזור (גם את הפיח בעזרת ספריי קרבואטורים) והחזירו את המכסה למקומו והדקו את הברגים בהצלבה לא עד הסוף אלה קצת קצת
עד שתהדקו אותם טוב טוב.

ניתן להחליף שמן גיר ללא פירוק מכסה הגיר ע"י פקק שנמצא מתחת לגיר.
הפירוק נעשה על מנת לבדוק את מצב גלגלי השיניים והמיסבים ובדרך ניקיון
של הגיר מכל הלכללוך והחתיכות ברזל קטנות שהצטברות מהישחקות הגלגלי
שיניים.
בשעת נסיעה יש לבדוק את המיסבים
קטנועים >>
לצפיה ב-'אוקיי חברה עוברים לצד השני....'
אוקיי חברה עוברים לצד השני....
15/12/2005 | 13:03
1082
לאחר פירוק מכסה האלטרנטור (סלילים + מגנטור) ע"י פירוק של ארבע ברגי פיליפס יתגלה המגנטור כאשר הוא תפוס ע"י אום 15 מ"מ.

שוב הפתיחה רק באמצעות הדרכים שצינתי מקודם.
קטנועים >>
לצפיה ב-'לאחר הוצאת המגנטור..'
לאחר הוצאת המגנטור..
15/12/2005 | 13:13
1
938
לאחר הוצאת המגנטור.. יתגלו לכם הסלילים והרכיב ששולח לפיקאפ את האותות
מתי לתת ניצוץ לCDI.

על מנת לפרק את הסלילים יש צורך לפרק את חמשת הברגים המסומנים.

זהירות !!!! בשעת פירוק הברגים שעם הזמן החלידו קצת ונהיה קשה מאוד
לשחררם וניתן בקלות להרוס את ראש הבורג.
שימו לב לא לחרוש את ראשי הברגים ! אחרי זה תצטרכו לקדוח את ראש הבורג
ואולי גם את ההברגה אז שימו לב.

אצלי הם היו חרושים קצת מלפני (החזירו אותם חרושים...נו מוסכניקים
חאפרים אמרתי ?) ובקושי הצלחתי להוציא אותם.

קטנועים >>
לצפיה ב-'החלפת הברגים החרושים..'
החלפת הברגים החרושים..
15/12/2005 | 13:14
717
באותה הזדמנות אפשר לגשת לחנות ברגים ולהביא משם ברגים חדשים מפלדה.
שיחזיקו מעמד זמן רב.
קטנועים >>
לצפיה ב-'סלילים המשך...'
סלילים המשך...
15/12/2005 | 13:19
1029
לאחר פירוק הברגים משכו את צינורית המים מצד ימין למטה.
קטנועים >>
לצפיה ב-'סלילים המשך'
סלילים המשך
15/12/2005 | 13:24
715
ואז יתגלה לכם החור שבפנים פרפר המשאבת מים....

ע"י חור זה ניתן להחליף משאבת מים ללא פירוק המנוע לשתיים, אם כי
זה קצת קשה ולפעמים בלתי אפשרי מאחר ולפעמים מיסבי המשאבת מים תקועים
חזק במקומם ואי אפשר למשוך אותם אלה רק לדחוף אותם עם פטיש מהצד השני
כך שחייבים לפתוח מנוע לשתיים....מדריך להחלפת משאבת המים ללא פתיחת
המנוע אני יעלה אח"כ.
קטנועים >>
לצפיה ב-'סלילים המשך...'
סלילים המשך...
15/12/2005 | 13:28
1
611
לאחר הוצאת ברגי הסלילים משכו את הסלילים לכיוון שלכם על מנת לשחרר אותם
מן התושבת שם יושבים עליה.

שימו לב שהסלילים לא יקבלו מכה או יופעל עליהם לחץ חזק.
נ.ב חיווט חישן הניצוץ מאוגד יחד עם צמת הסלילים כך ששניהם מחוברים יחד.

המצב אמור להראות כך....
קטנועים >>
לצפיה ב-'לפני תחילת פירוק המנוע יש לפרק את'
לפני תחילת פירוק המנוע יש לפרק את
15/12/2005 | 14:09
905
לפני תחילת פירוק המנוע יש לפרק את האגזוז..
האגזוז יושב על 4 ברגים בסך הכל (שני ברגי אלן 6 מ"מ על בלוק המנוע + שני אומי 10 מ"מ בסעפת הפליטה).

פרקו קודם את שני אומי ה 10 מ"מ שבסעפת הפליטה ולאחר מכן את שני ברגי
האלן.

ופרקו גם את צינור המים שיוצא מראש המנוע ותנו למים לצאת.
קטנועים >>
לצפיה ב-'מתחילים לפרק את המנוע...'
מתחילים לפרק את המנוע...
15/12/2005 | 13:42
4
1218
אוקי מתחילים עם המנוע.
שימו לב לשמור את כל הברגים בצורה שתזכרו איך להחזיר אותם.

דבר ראשון הסירו את כבל נעל הפלאג מעל הפלאג ומשכו בעדינות את
הקונקטור שיושב על היוניט חום.

עם מפתח פלאגים 17 מ"מ פרקו את הפלאג.

על ראש המנוע ישנם 4 אומים 10 מ"מ שתופסים את הראש מנוע ואת הצילינדר.
קצת מושגים :
ראש מנוע - החלק שבו מוברג הפלאג
צילינדר - החלק שבו הבוכנה עולה ויורדת.

אחרי פירוק 4 אומי ראש המנוע השתמשו במברג דק שטוח ובעדינות
על מנת לנתק את הראש מנוע ממקומו.
לאחר מכן עשו את אותו דבר עם הצילינדר ומשכו אותו בעדינות לאורך 4
הברגים שמחזיקים את הצילינדר בכיוון החיצים שבתמונה.
שימו לב לבוכנה שתתגלה לכם.

נ.ב. אפשר לראות גם בתמונה את נעל כבל של הפלאג ואת קונקטור יוניט החום.
שניהם מסומנים בעגולים אדומים.
קטנועים >>
לצפיה ב-'ועוד תמונה אחת....'
ועוד תמונה אחת....
15/12/2005 | 13:57
765
לצפיה ב-'פירוק הבוכנה....'
פירוק הבוכנה....
15/12/2005 | 14:18
815
פירוק הבוכנה נעשה ע"י פירוק שני השייבות בשני צידי הבוכנה,
ממולץ בעזרת שפיץ פלייר.
ולאחר מכן דחיפת ציר הבוכנה פנימה כאשר יש לשים לב שלא לאבד את המיסב
של ציר הבוכנה שיושב בתוך קצה הטלטל.

מושגים :
טלטל - המוט שמחבר בין הבוכנה לגל הארכובה.

קצת תמונות...
קטנועים >>
לצפיה ב-'צילינדר...'
צילינדר...
15/12/2005 | 14:21
690
לאחר פירוק הצילינדר נראה שהוא במצב די טוב ללא שריטות כמעט...
מדובר במנוע שעבר 22K מה שמצביע על שימוש בשמן איכותי.

אם מתגלה אצלכם שריטות עמוקות בתוך הצילינדר יש לבצע חריטה לצילינדר
במוסך.
קטנועים >>
לצפיה ב-'ראש מנוע...'
ראש מנוע...
15/12/2005 | 14:24
830
לצפיה ב-'וממשיכים...'
וממשיכים...
15/12/2005 | 13:52
553
בשלב זה יש לפרק את הסעפת שמגיעה מהקרבורטור למנוע.
היא מחוזקת ע"י שני ברגי אום בגודל 8 מ"מ.

אחרי הפירוק שלהם הקרבורטור יצא ותתגלה כוסית עם רשת עליה מתחת שחלקה
נמצא בתוך המנוע ותפקידה למנוע מעבר של גופים זרים לתוך גל הארכובה.
הוציאו אותה ע"י משיכה של השוליים שלה כלפי מעלה.

בתמונה רואים גם הבורג השלישי של הכנף של הגלגל האחורי (הסתכלו כמה
הודעות למעלה) פרקו אותו ומשכו את הכנף כלפי מעלה על מנת להוציאה.
קטנועים >>
לצפיה ב-'פירוק תושבת מנוע...'
פירוק תושבת מנוע...
15/12/2005 | 14:02
624
פרקו את בורג תושבת המנוע (17 מ"מ) ומשכו את הבורג מעט מן הצד השני.

אל תדאגו עם התושבת תרד לכם קצת לכיוון מטה.
קטנועים >>
לצפיה ב-'פירוק ברגי המנוע....'
פירוק ברגי המנוע....
15/12/2005 | 14:27
532
על מנת לפתוח את המנוע לשתיים יש לפרק את שמונת ברגי 8 מ"מ שמסומנים.
ולאחר מכן בעזרת מכות קטנות למשוך לכיוונכם את הבלוק מנוע.
קטנועים >>
לצפיה ב-'מה שיתגלה יהיה מראה שובה לב..'
מה שיתגלה יהיה מראה שובה לב..
15/12/2005 | 14:34
1
921
ובאמצע .... משאבת המים הסוררת.......

את המשאבה ניתן לפרק ע"י תפיסה עם ג'פקה בצד השני של ציר המשאבה
ופתיחה עם בוקסה 8 מ"מ של פרפר המשאבה.

שימו לב !!!!!  ההברגה היא בכיוון הפוך מהנורמל !  על מנת לפתוח את
הפרפר יש לסובב את בורג הפרפר  עם כיון השעון !.

באותה הזדמנות לבדוק מיסב גל ארכובה וגירוז שלו.
קטנועים >>
לצפיה ב-'המשך פירוק משאבה...'
המשך פירוק משאבה...
15/12/2005 | 16:21
508
ואז יש לדפוק עם פטיש על הפין עד שהמשאבה עם המיסבים שלה והציר יצאו מהצד השני.
קטנועים >>
לצפיה ב-'ממשיכים....'
ממשיכים....
15/12/2005 | 14:47
461
לאחר פירוק המשאבה יש לנקות טוב טוב את כל השולים של בלוק המנוע מחומרי
אטימה ישנים ניתן להעזר בנייר שיוף 600 !!! ובעדינות לנקות את כל
שאריות הסילקון משני חלקי המנוע על מנת לא לאבד קומפרסיהוגם לגרום
לנזילות מים.
המקומות העיקרים שצריך לנקות מסומנים בתמונה בחיצים אדומים.
לאחר הניקיון השתמשו בספרי קרבורטורים על מנת לנקות את כל הליכלוכים
מתוך פניםהמנוע.

התמונה לאחר הניקיון הנ"ל.


יש לנקות היטב גם את מסילות האטם ראש והצלינדר על מנת להכין את השטח
לאטמים החדשים שוב ניקוי ואטימה טובים יתנו קומפרסיה טובה ותבטיח שלא תהיה דליפה בין צילינדר למעברי המים.
קטנועים >>
לצפיה ב-'טוב הולכים לקניות.....'
טוב הולכים לקניות.....
15/12/2005 | 14:52
7
721
טוב לאחר הפירוק הנ"ל הלכתי לקנות אטמים חדשים ושאר דברים כל המחירים
כוללים מע"מ :

סט משאבת מים חדש+גומיות.... 120 ש"ח.
קטנועים >>
לצפיה ב-'אטם תחתון צילינדר 42 ש"ח'
אטם תחתון צילינדר 42 ש"ח
15/12/2005 | 14:54
583
לצפיה ב-'שני אטמי ראש מנוע...72 + 17 ש"ח'
שני אטמי ראש מנוע...72 + 17 ש"ח
15/12/2005 | 14:56
570
סה"כ 89 שקל.
קטנועים >>
לצפיה ב-'גריז עמיד איכותי ועמיד בחום 18 שקל'
גריז עמיד איכותי ועמיד בחום 18 שקל
15/12/2005 | 14:58
740
לצפיה ב-'סיליקון עמיד בחום עד 300 מעלות !'
סיליקון עמיד בחום עד 300 מעלות !
15/12/2005 | 14:59
592
25 שקל לשפורפרת.
קטנועים >>
לצפיה ב-'הרחבה....'
הרחבה....
15/12/2005 | 15:03
507
ניתן לקנות עודכמה דברים שרוצים להחליף כמו בוכנה, רינגים, טלטל, מיסבים ועוד.. כי כבר הכל פתוח אז מה הבעיה, מחליפים על הדרך.
אם כי אחרי החלפת הבוכנה ורינגים יש צורך בהרצה.

סה"כ אחרי הנחה עלה לי הכל כ- 250 שקל.
קטנועים >>
לצפיה ב-'גומיית צינור משאבת מים (חינם) ! '
גומיית צינור משאבת מים (חינם) !
15/12/2005 | 16:27
607
לצפיה ב-'פלאג NGK ב-20 שקל.'
פלאג NGK ב-20 שקל.
15/12/2005 | 18:30
675
לצפיה ב-'אוקיי מתחילים בהרכבה...'
אוקיי מתחילים בהרכבה...
15/12/2005 | 15:16
589
יש להרכיב את המשאבת מים לפי דוגמאת הישנה (היא מגיעה מפורקת).
כך לפי הסדר :

קפיץ,מיסב,טבעת,מיסב,קפיץ...... כאשר שמים גריז בין כל שלב ושלב.

שימו לב שיש גם גומיה בצורת טבעת שמגיעה יחד עם טבעת פלאסטיק שמתחת לפרפר, כאן אין שימוש בהם ... מאחר ומשאבת מים זאת אוניברסלית לכמה
דגמים הם שמו את כל החלקים שצריך גם לקטנועים מסוגים אחרים, לכן שימו לב
כאשר אתם מפרקים אם הייתה אצלכם גומיה או טבעת פלאסטיק.
לראנר אין צורך בשניהם.

לאחר הרכבת המשאבה יש לגרז את הציר ולהלביש את המחזיר מים.
לאחר מכן לדחוף את המשאבה מכיוון בית הווריאטור כאשר עושים זאת בעדינות
ובזהירות ולאט לאט על מנת לא לקרוע את מחזיר המים.

יש לגרז את תושבות מיסבי משאבת המים בבלוק על מנת לעזור למשאבה להיכנס
יותר בקלות פנימה.

לאחר מכן יש להרכיב את הפרפר בדיוק באותו אופן שפירקנו ( בעזרת ג'פקה)
רק לסובב נגד כיוון השעון את בורג הפרפר.

קטנועים >>
לצפיה ב-'חומר אטימה לבלוק מנוע....'
חומר אטימה לבלוק מנוע....
15/12/2005 | 15:42
1
606
בלוק המנוע מגיע ללא אטם ( מוזר !!! לא מבין תראש האיטלקי) לכן יש לאטום אותו עם סיליקון עמיד בחום (ראה למעלה קניה) לפני הכל יש לוודאות שוב שכל השוליים נקיים מחומר האטימה הקודם וכי פנים המנוע נקי לחלוטין ללא גופים זרים (ניתן לנקות עם ספריי קרבורטורים).

לאחר מכן יש לגרז היטב את מיסבי הגל ארכובה.
ואז להתחיל עם הסיליקון לפי הקווים שבציור, כמה כללים :

1. הכמות המדוייקת לשים היא פס בעובי של קיסם שיניים באמצע השוליים בלבד !! ( לא קרוב מדי לפנים המנוע ולא קרוב מדי לחוץ).
2. הקפידו לעשות זאת בנחת כך שהיד לא תרעד או שיהיה לה קשה לאחוז ישר שתצא אטימה אחידה ושווה.
3. יש לשים לב שאין חורים בדרך ולעשות הכל כמה שאפשר במשיכת קולמוס אחת.

לאחר מכן הרכיבו את הבלוק כך שאתם קודם כל ממקמים את הבלוק לפי השניים ולאחר מכן דחפו אותו בצורה מקבילה ואחידה החזיקו וסגרו את הברגים.

קטנועים >>
לצפיה ב-' התמונה שגוייה.הנה התמונה הנכונה'
התמונה שגוייה.הנה התמונה הנכונה
15/12/2005 | 15:44
534
לצפיה ב-'הרכבת הבוכנה....'
הרכבת הבוכנה....
15/12/2005 | 15:58
550
לפני הרכבת הבוכנה אני שפכתי לתוך הבלוק טיפה שמן דו"פ בכמות פקק של בקבוק קולה מאחר וניקנו עם ספריי קרבורטורים והכל התייבש לכן טיפה שמן יעזור לכל לקבל שימון טוב לפני ההתנעה הראשונה.

ועכשיו להרכבת הבוכנה :

אם מסתכלים על הבוכנה מלמעלה ניתן לראות חץ שמסמן את כיוון הרכבת הבוכנה.

כאשר הבוכנה מורכבת חץ זה צריך להצביע לכיוון פתח פליטה של גזים (אגזוז).

על מנת להרכיב את הבוכנה הרכיבו את השייבת קפיץ בבוכנה בפתח שבצד ממול
זה שאתם עובדים (לאחר שהבנתם את כיוון הבוכנה כאשר החץ לכיוון האגזוז)

לפני הרכבת הבוכנה על הטלטל שימו חתיכת בד בין הטלטל לגל הארכובה שלא
יפול לכם איזה שיבה או המיסב לבפנים ואז תצטרכו לפתוח שוב את המנוע לאחר שאטמתם אותו כבר (לא מומלץ).

הרכיבו את המיסב של ציר הבוכנה על קצה הטלטל, הלבישו את הבוכנה, והכניסו
את הפין לבפנים לבסוף סגרו את הקצה שלהציר שלפניכם עם השייבת קפיץ השניה.
קטנועים >>
לצפיה ב-'הלבשת גומיות אטם ראש על הראש...'
הלבשת גומיות אטם ראש על הראש...
15/12/2005 | 16:06
466
לפני הרכבת הצלינדר והראש מנוע יש להלביש את האטמים בעזרת מעט הסיליקון
שקנינו.

מרחו במסילה מעט סיליקון לפי הקו המתואר בציור שרוול בעובי של קיסם.
הלבישו את האטמי ראש והדקו.

לגבי האטם צלינדר,  יש לו שני צדדים צד אחד עם גומי וצד שני בלי, על הצד שבלי הגומי מרחו טיפה סיליקון ומרחו עם האצבע והחליקו אותה.
קטנועים >>
לצפיה ב-'הרכבת צילינדר וראש מנוע....'
הרכבת צילינדר וראש מנוע....
15/12/2005 | 16:13
2
579
הכניסו את האטם צילינדר מעל הבוכנה.
שמנו היטב את הצילינדר עם שמן דו"פ והחליקו את הבוכנה לתוך הצילינדר תוך
כדי שאתם מקפידים ללחוץ על הרינגיים שישבו במקומם,
מה זה מקומם ?
ניתן לראות בתמונה שלרינג יש פתח..פתח זה צריך לשבת בדיוק היכן שמצויי
בליטה קטנה בתעלת הרינג בבוכנה (אפשר לראות בתמונה).
הרינג התחתון יושב מעט ימינה (בגלל שהבליטה שלו מעט ימינה.

החליקו את הצילינדר עד הסוף הרכיבו את הראש מנוע וסגרו את הברגים, שוב
לאט לאט ובהצלבה לא עד הסוף ורק לאחר שכל הברגים סגורים לחזק אחד אחד,מעט מעט עד לסגירה מוחלטת.
קטנועים >>
לצפיה ב-'שימו לב....'
שימו לב....
15/12/2005 | 16:15
426
החלפת אטם ראש הינו דבר פשוט ביותר !!!
אינו לוקח יותר מ 20 דקות ועלות החומרים בו כ- 100 שקלים.

עד עכשיו איני מבין למה דורשים כ-1200 שקל על אטם ראש למנוע....(בירושלים לפחות).
קטנועים >>
לצפיה ב-'ועוד תמונה....'
ועוד תמונה....
15/12/2005 | 17:54
456
לצפיה ב-'אוקיי סגירות אחרונות....'
אוקיי סגירות אחרונות....
15/12/2005 | 16:20
461
מאחר וההרכבה מכאן היא דיי קלה ופשוט בסדר הפוך למה שפירקנו אני יגיד פשוט את הסדר עם דגשים על נקודות חשובות שצריך לשים אליהם לב.

אז ככה :
מחזירים את הסלילים ואת חישן הפיקאפ למקומם, מחזירים את צינור המשאבה למקומו אני החלפתי לו גומיה מאחר והישנה הייתה בלוייה. ומבריגים עם חמשת הברגים.
קטנועים >>
לצפיה ב-'המשך...'
המשך...
15/12/2005 | 17:53
1
340
מרימים עם ג'ק מתחת לתושבת מנוע עד שהחור מקביל לחור בבלוק ואז דוחפים את הבורג עד הסוף ומבריגים את האום.

מחזירים את הכוסית עם הרשת שמתחברת לסעפת ולפני כן מנקים אותה עם ספרי קרבוראטורים.

מחזירים את הקרבוראטור למקום וסוגרים את שני ברגי 8מ"מ שלהם.
מחזירים את המגנטור על גל הארכובה לפי הפין ומחזקים את האום 15מ"מ עם המברגה.

מחזירים מכסה מגנטור ומחזירים ארבעה ברגים.

מחזירים צינור מים ראשי לראש מנוע ומחזקים את השייבה.
ישנה צינורית קטנה שיוצאתמהראש מנוע לקרבוראטור וחוזרת לצינור הראשי,
ראיתי פה כמה שרשורים בקשר לתפקידה אבל אף אחד לא היה נכון, תפקידה הוא:
להפעיל את הצוק האוטומטי, כאשר המים קרים הצוק במצב פתוח וכאשר המים מתחממים הצוק נסגר (זה מכאני ע"י קפיץ שמתרחב ע"י חום וקור).
מרכיבים אותה עם השיבות הקפיציות שלה.

מרכיבים את האגזוז עם שני הברגי אלן שצמודים לבלוק אבל לא לחזק אותם עד הסוף אלה לאחר מכן לחבר לסעפת פליטה את האגזוז ולאחר מכן לחזק אותם עד הסוף.

להחזיר את הכנף של הגלגל האחורי ולהחזיר את הבורג.

אני טיפטפתי 5 CC דלק בתוך החור של הפלאג לפני שהרכבתי את הפלאג.
להחזיר את כובע הפלאג וקונקטור היוניט חום.

להרכיב את הקלאץ+ווריאטור אחורי (לאחר גירוז הקפיצים) בחזרה + פעמון+ חגורה ולסגור את האום (15 מ"מ) בעזרת המברגה.

להרכיב גלגל שינים על ציר הארכובה ועל ציר המשאבת שמן ולהרכיב רצועת משאבת שמן/מים.
להרכיב משאבת שמן בחזרה ע"י השחלת הגומי של הצינורות בתוך המסילה.
לחזק בעזרת שני הברגים.
ולא לשכוח להחזיר את הכבל למשאבת שמן ע"י פתיחה של השסתום ביד והשחלת הכבל עם הנעל.

להחזיר לפי הסדר על הגל ארכובה :
שיבה, בית רולים (לאחר ניקוי וגירוז בית הרולים והרכבת משולשים)+ציר בית הרולים,חגורת הינע,דופן הווריאטור(זה עם השיניים), מניפה,שיבה פלסטיק של הקיק,שיבה מתכת,אום.
ולחזק עם המברגה (אום 14 מ"מ).
להרכיב קפיץ סטרטר בחזרה ולסגור את המכסה יחד עם כל 15 הברגים שלו.
קטנועים >>
לצפיה ב-'הרכבת בית פילטר אוויר...'
הרכבת בית פילטר אוויר...
15/12/2005 | 18:00
371
החזירו את שתי הצינורות למקומם בבית הפילטר אוויר מאחור.

הלבישו אותו על שני הפינים וחזקו עם שני הברגים תוך כדי שאתם דואגים
לחזק אותם לכנף של הגלגל האחורי.
קטנועים >>
לצפיה ב-'הרכבת פילטר אוויר'
הרכבת פילטר אוויר
15/12/2005 | 17:56
425
ניקוי הספוג של הפילטר ע"י מים וסבון ולאחר מכן יבוש.
ניקוי בית הפילטר עם ספרי קרבורטורים.
החזרת הפילטר למקומו.
קטנועים >>
לצפיה ב-'סגירת מכסה פילטר אוויר'
סגירת מכסה פילטר אוויר
15/12/2005 | 17:58
2
347
ע"י 6 ברגיו...
קטנועים >>
לצפיה ב-'מילוי שמן גיר'
מילוי שמן גיר
15/12/2005 | 18:14
1
582
ע"י פתיחת הבורג של הגיר הוא יצא עם מדיד שעליו שני קווים...למלאות בשמן גיר 40 עד לקו העליון ולסגור....
קטנועים >>
לצפיה ב-'איך ההצתה נשארה מכוונת???'
איך ההצתה נשארה מכוונת???
18/12/2005 | 15:48
552
לצפיה ב-'לסיום...'
לסיום...
15/12/2005 | 18:07
10
600
מילוי מים ירוקים במיכל עיבוי עד ל MAX

פתיחת סוויטש ווקיק (הרילי של הסטרטר שלי נדפק) .................. הניע בקיק ראשון...לא יאומן !!!!

נתתי למנוע לעבוד דקה בדקתי שאין נזילות...כיבתי פתחתי שסתום לניקוז אוויר מהמערכת עד שיצאו מים...סגרתי,מילאתי מים לMAX שוב, הנעתי שוב... עשיתי סיבוב.... סוחב כמו גדול האופנוע פשוט טס !!! וגם הפתיחות יותר טובות...אני מאמין שאם הייתי מחליף גם בוכנה הוא היה הרבה יותר טוב.

לא משנה עשיתי נסיעה של 20 דקות המחוג של החום לא עבר את הרבע אפילו...
שוב אחרי הנסיעה בדיקה שאין נזילות...הרכבת פלסטיקים בחזרה...
ושלום על ישראל................

   מקווה שהבנתם ואם יש שאלות אתם מוזמנים לשאול....
לגבי הפחחות אני יעלה אותם מחר כי התרד הזה נהיה יותר מדי ענק !!!
קטנועים >>
לצפיה ב-'כל הכבוד!!! '
כל הכבוד!!!
15/12/2005 | 19:04
256
מעניין מאוד ...   ככל שיהיה יותר סיקורים כאלה ככה יהיה קשה יותר למוסכניקים לסבן אותי....


תודה
קטנועים >>
לצפיה ב-' סחתיין על ההשקעה.'
סחתיין על ההשקעה.
15/12/2005 | 19:11
182
לצפיה ב-' עבודה יפה.'
עבודה יפה.
15/12/2005 | 20:58
2
181
יש לי כמה הערות והארות בונות בשבילך, והם לא באו כדי לגרוע מהעבודה הנהדרת שעשית.
1. לא ציינת כיצד הוצאת את המגנטו של הסלילים, כידוע לך צריך כלי יעודי (חולץ) כדי לשלוף אותו ממקומו.
2. אם פרקת כבר את המנוע, עדיף היה להחליף מיסבי קרנק(גל ארכובה), וגם מחזירי שמן משני הצדדים.
3. החלפת מיסב פין בוכנה, לדעתי חובה.
4. בתמונה שרואים את הבוכנה, רואים סימני שיפשוף וחריטה על הבוכנה, מה שמצריך את החלפתה והחלפת רינגים, אחרת יש סיכוי שהמנוע......

בגדול- עבודה יפה, מוסברת ומפורטת יפה, כל הכבוד.
קטנועים >>
לצפיה ב-'תשובות...'
תשובות...
15/12/2005 | 21:37
1
232
אני תמיד שמח לקבל הערות כי כך לומדים.
1. הוצאתי את המגנטו ביד ללא שום בעיה פשוט משכתי והוא יצא.
2. עשיתי מנוע תחתון לפני כ 8 חדשים כך שהגל ארכובה + מיסבים די חדשים,
   וציינתי שמי שרוצה אחרי הפתיחה יוכל להחליף לבד.
3. המיסב היה תקין בדקתי אותו בדקדוק.
4. אתה צודק אבל הבוכנה רק נראית דיי גרוע אבל בתכלס היא עדיין דיי    טובה, השיקול לאי החלפה היא שאני מוכר את הקטנוע ולא רוצה להשקיע סתם  כסף מיותר ועוד בסך הכל שהבוכנה עדיין טובה.

שומאכר.
קטנועים >>
לצפיה ב-'עוד משהו לסיום.'
עוד משהו לסיום.
16/12/2005 | 01:12
259
מגנטו שיוצא ללא חולץ, סימן שמשהו לא תקין. מגנטו אמור לצאת רק ע"י חולץ יעודי. על הציר של הקרנק צריך להיות קהיל, שאמור לשמש מירכוז עבור המגנטו ולמנוע את יציאתו החוצה.
גם אם לא השתמשת בחולץ כפי שהסברת, ובכל זאת, אם השקעת כל כך הרבה על תמונות והסברים, היית צריך לציין גם את הנקודה הזאת ולרשום אותה בסדר של הפירוק כחלק מהעבודה. כנ"ל לגבי המיסב טלטל, מיסבים שהחלפתם זו בעיה בפני עצמה, ומחזירי שמן חובה.

ושוב עבודה יפה עשית.
קטנועים >>
לצפיה ב-'מעולה !! ! ! ! ! '
מעולה !! ! ! ! !
16/12/2005 | 01:12
146
לצפיה ב-'מתי הספר?'
מתי הספר?
16/12/2005 | 04:15
181
כל הכבוד , קדימה תוציא ספר קטן , יהיה לך רב מכר
קטנועים >>
לצפיה ב-'זה מתאים לסופר דיוק 125?'
זה מתאים לסופר דיוק 125?
16/12/2005 | 04:18
261
אין לי ידע אבל יש לי חוש טכני טוב
קטנועים >>
לצפיה ב-'סחטיין... השכלתי המון!! '
סחטיין... השכלתי המון!!
16/12/2005 | 07:04
139
לצפיה ב-'מגניב ...'
מגניב ...
16/12/2005 | 15:13
84
אחלה גבר לא שאני ילך מחר לעשות את זה לבד אבל אין ספק שנתתה לי להבין מה קורה שם למטה..תודה גברר
קטנועים >>
לצפיה ב-'נוסף לטאגליינס '
נוסף לטאגליינס
15/12/2005 | 18:15
1
104
לצפיה ב-'מעולה. מאוד מרשים.'
מעולה. מאוד מרשים.
15/12/2005 | 18:50
69
לצפיה ב-''
15/12/2005 | 20:02
11
לצפיה ב-' מרשים מאוד! תודה!'
מרשים מאוד! תודה!
15/12/2005 | 22:07
65
הלימודים השתלמו, אה?  
קטנועים >>
לצפיה ב-'שאלה לי אליך'
שאלה לי אליך
15/12/2005 | 22:45
5
247
בקשר לפתיחת הברגים של הווריאטור הקידמי והאחורי, כתבתה שניתן ליקנות..."ניתן במקום האקדח אוויר לקנות מברגה חשמלית לפתיחת גלגלי המכונית
שעובד מצויין דרך אגב כמו האורגינל.
ניתן לקנות באוטו דיפו או רשתות עשה זאת בעצמך.
ישנם כמה סוגים שההבדל בינהם הוא בעיקר בכוח ומחירם בין 250 ל 400 ש"ח".

העים זה מספיק חזק בישביל ליפתוח את הווריאטור הקידמי של קטנוע 150 סמ"ק?.
העים זה יותר חזק ממקדחה נגיד?.
ושאלה אחרונה כיצד פתחתה את הווריאטור האחורי, אין שום היתנגדות לבורג הוא פשוט מיסתובב אם הגלגל האחורי, הדבר היחיד שאני חושב עליו הוא פשוט לילחוץ על ברקס אחורי, אז כיצד פתחתה אותו?.

חוץ מיזה אחלה הסבר.
קטנועים >>
לצפיה ב-'תשובות...'
תשובות...
15/12/2005 | 23:13
4
249
לשאלה הראשונה...כן זה יהיה מאוד חזק גם בשביל קטנוע 500 (בורג זה בורג).
לשאלה השניה :
זה לא דומה למקדחה בכלל המברגה הזאת נותנת מכות כאלה כמו המברגה של המוסכים ולכן היא טובה לפתיחת ברגים אלה...מה שמביא לתשובה של השאלה השלישית שלך...ברגע שיש לך מברגה כזאת שנותנת מכות אז לא צריך ללחוץ על הברקס זה פותח אותו לבד בלי בעיות בגלל שזה נותן מכות כאלה ולא מפעיל כוח ליניארי.
קטנועים >>
לצפיה ב-'טיפה יותר ברור-..'
טיפה יותר ברור-..
16/12/2005 | 13:17
3
213
הכוונה שלך היא , שהמכשיר עובד בפיקים של כוח , הוא צובר תאוצה ואז כל הכוח של התאוצה בבת אחת מועבר לבוקסה שנותנת מן מכה לבורג ופותחת אותו.

בנוגע לעבודה שלך - כיצד סגרת את הבלוק והחזרת את הקראנק למקומו? השתמשת בברנר? כיצד?(ידוע לי שצריך לחמם את הבלוק ולסגור אותו , ולא ציינת דבר , כנ"ל בפתיחת הבלוק - צריך בעזרת כלי וחימום הבלוק לפתוח את הקייס שלו.
מהתמונות רואים שהשארת חצי בלוק על השלדה מורכב?
כל הכבוד!
קטנועים >>
לצפיה ב-'ברנר ??!!!??'
ברנר ??!!!??
16/12/2005 | 15:01
2
229
לא שמעתי בחיים על דבר כזה שצריך לחמם את המנוע כדי לסגור אותו...
הפתיחה באמצעות מכות קטנות ומשיכה...ויצא...לא הייתה שום בעיה.
האטימה באמצעות סילקון עמיד בחום כמו שרשמתי למעלה.
קטנועים >>
לצפיה ב-'ואיך סגרת?'
ואיך סגרת?
16/12/2005 | 15:18
1
207
בכל כך קלות נכנסו המסבים והקראנק? אתה בטוח שהוא מאוזן בבלוק ולא משתפשף\דופק?
קטנועים >>
לצפיה ב-'יושב חלק כמו גדול....'
יושב חלק כמו גדול....
18/12/2005 | 00:09
223
אל תאמינו לכל השטויות של המוסכניקים שתפקידם "להחמיר" את העבודה שיש בטיפול ובכך להצדיק מחירים מוגזמים.

נ.ב.   הנ"ל לא מתייחס לכל המוסכניקים....ישנם כאלה צדיקים...
קטנועים >>
לצפיה ב-'מדהים!!!'
מדהים!!!
16/12/2005 | 00:37
182
כל הכבוד  המשך ככה!!!
תודה  רבה לך מדריך מצויין!!!!!
קטנועים >>
לצפיה ב-'סחטיין עליך'
סחטיין עליך
16/12/2005 | 08:41
133
לצפיה ב-''
16/12/2005 | 10:19
17
לצפיה ב-'אחלה '
אחלה
16/12/2005 | 11:18
1
104
לצפיה ב-''
18/12/2005 | 15:33
18

הודעות אחרונות

חם בפורומים של תפוז

במיוחד להורים לתינוקות
במיוחד להורים לתינוקות
Developy הינו פורטל תוכן המיועד להורים לתינוקות
במיוחד להורים לתינוקות
במיוחד להורים לתינוקות
Developy הינו פורטל תוכן המיועד להורים לתינוקות
בפייסבוק שלנו כבר ביקרתם?
בפייסבוק שלנו כבר...
רוצים להיות תמיד מעודכנים במה שקורה בתפוז?
בפייסבוק שלנו כבר ביקרתם?
בפייסבוק שלנו כבר...
רוצים להיות תמיד מעודכנים במה שקורה בתפוז?

מקרא סימנים

בעלת תוכן
ללא תוכן
הודעה חדשה
הודעה נעוצה
אורח בפורום
הודעה ערוכה
מכיל תמונה
מכיל וידאו
מכיל קובץ