חבר של חבר שוחח איתי וביקש יעוץ. אני משתף

xfwind

New member
חבר של חבר שוחח איתי וביקש יעוץ. אני משתף

כדי להרחיב את העיצות הסובייקטיביות שנתתי לו.

- הבחור בן 50+
- עם רשיון לדו"ג אך לא רכב.
- בודק היתכנות לרכיבה לעבודה מידי יום, כ-55 ק"מ בכל כיוון. על כביש 4 או 6. המטרה לחסוך זמן פקקים שמעיק עליו.
- חשב על JM 250 חדש.


עניתי לו כך:
- צריך 300 סמ"ק ומעלה לצורך דינמיות נאותה.
- לא בטוח שיאהב את המאמץ המנטלי.
- אם הנסיעה תגלוש לחשכה - הסיכון יעלה.
- הדגשתי את הצורך ברכישת ושימוש במיגון וקורס רכיבה.

בשורה התחתונה הצעתי לשקול לרכוש JM300 משומש (ק"מ נמוך, יד 1, טיפולים מתועדים) כדי לצמצם את ההוצאה אם אחרי כמה חודשים יבין ש"זה לא בשבילו".

דעתכם המלומדת? אפשר גם להציע אופציות ו/או דגמים נוספים.

 
דעתי הלא מלומדת

עניין החשיכה תלוי באיזו דרך הוא רוכב. לדעתי כשמדובר בכבישים ראשיים ומוארים היטב, אין משמעות לחשיכה. כתבת על 4/6 שהם כמובן מוארים. אבל אם יש לו עוד כמה קילומטרים בדרך כפרית, מתפתלת וחשוכה, זה כבר סיפור אחר.
&nbsp
לגבי הנפח - אני על 250 ורוכב בעיקר בכבישים מהירים. אבל בשעות של הלוך וחזור מהעבודה, התנועה איטית, כך שאין באמת צורך במהירות ובתאוצה. בכלל לא חסר לי כח, ולא היה חסר גם כשהייתי עם 150 (רק שלא היה נעים לטחון את המנוע במהירות גבוהה).
&nbsp
צורך במיגון - מסכים. קורס - לא שזה מזיק, אבל לא מסכים שצריך להציג את זה כחובה (ע"ע מגיני ברכיים).
&nbsp
מאמץ מנטלי - מסכים לחלוטין. אבל זה עניין אישי. יש מי שמוצא רכיבות ארוכות מרעננות, ויש מי שזה מתיש אותו.
 
עוד נקודה

לטעמי, מה שמשמעותי זה זמן הנסיעה ולא המרחק בקילומטרים. אז זה לא רלוונטי להגיד שהוא צריך ליסוע 55 קילומטר. המרחק הזה עשוי לקחת חצי שעה (קל) או שעתיים (קשה).
 

פרארי1

New member
בגדול, מסכים לדעתך

אבל אפשר להתנהל גם עם 250 על הכבישים האלה, אם הפרש הביטוח משמעותי עבורו.
כדאי לדבר איתו על ההתמודדות עם מזג האוויר - גם הקיצי המעיק וגם הגשום, למרות שאין הרבה ימי גשם בשנה - אם יש כוונה לרכוב בגשם, חשוב להצטייד בהתאם.
אם הכיוון נשאר 300+, אני מעדיף את הדאונטאון 350 על פני הג'וימקס 300.
יש גם אופציות מפנקות יותר כמו בורגמן, סילבר וכולי משנתונים מוקדמים יותר, שיתאימו לרשיון A1.
 
למעלה