מחפש דרך לאטום חורים בצמיג בלי לפסול אותו

שניר221

New member
מחפש דרך לאטום חורים בצמיג בלי לפסול אותו

אני מבין שתולעת לא באה בחשבון, אז מה כן יתאים?
 

enigo

New member
תיקון עם פטריה אצל צמיגאי?...

יש גם אקדחים מיוחדים שמאפשרים לעשות תיקון פיטריה מבלי להוריד את הצמיג מהחישוק. אבל הם לא זולים.
 

enigo

New member
בתפעול נכון, לא נראה לי שפוגע יותר מתיקון רגיל אצל צמיגאי

רק חשוב לזכור שחור בדופן הצמיג פוגעת בחוזק המבני שלו, ולכן אם הפגיעה היא בדופן - צריך להחליף צמיג!
 

bikbak

New member
המכונאי שלי טען שהפטריה הידנית פוסלת את הצמיג

הקוטר של הפטריה גדול מידיי ולכן הצמיג נפסל.
אני מחזיק ברגים במידות שונות (ראש שטוח), אם יש חור (לא בדופן), אני מבריג את הבורג המתאים לחור וממלא (קומפרסור קטנטן שנרכש באיביי)
נסיעה הכי קצרה למוסך לתקן.
כל פתרון אחר מרחיב את החור למימדים פסולים.
 

enigo

New member
מה הקשר בין מוסכניק לתיקון פנצ'ר?

ראיתי את המוט שאיתו מנקים את החור לקראת החדרת הפיטריה הזו - הוא זהה בקוטר למוט שמשמש את הצמיגאי בצמיגיה (לפחות בשלוש-ארבע צמיגיות שיצא לי לראות בשנים האחרונות).
זכור תמיד שהצמיגאי (בהנחה שהתכוונת לצמיגאי ולא מכונאי) הוא בעל אינטרס ברור שתתקן אצלו. מזה הוא מרוויח הכי הרבה כסף.
 

בועז בר

New member
בדו"ג יש קשר, בגלל פירוק מערכת הבלימה לצורך הוצאת הגלגל

וע"פ החוק זו פעולה שרק מכונאי מוסמך לעשות.
לכן צריך צמיגאי עם הסמכה כמכונאי, או לפרק במוסך ולהעביר לצמיגיה לתיקון
(או שלמכונאי יש גם את הציוד המתאים לחליצת הצמיג ואיזונו)
 

enigo

New member
לא מספיק שיש לו את הציוד המתאים - הוא צריך הסמכה כצמיגאי

זה לפחות היה המצב לפני 15 שנה, כשעבדתי בתחום.
בכל מקרה, אני לא זוכר שיש הגבלה על גודל החור, אלא רק על מיקום החור ומספר החורים שמותר לתקן.
אגב, נתקלתי גם באקדחים עם צינור דק יותר (עד כמה שאפשר לשפוט מהתמונה בקישור) שמשתילים פטריה עם ראש גדול יותר (הפטריות בלינק נראות קצת קטנות מדי).
&nbsp
 

bikbak

New member
הפטריה שתיקנו לי על הדרך היתה 6 ממ, הראש היה די קטן

באופן אישי הסכמתי עם המוסכניק לפסול את הצמיג.
יש מקומות בהם לטעמי לא חוסכים, וצמיג באופנוע בראש העדיפות.
הפטריה שהמוסך מרכיב הרבה יותר דקה והראש גדול, בנוסף הוא מוסיף דבק ומנקה את האיזור שיהיה חלק.
לטעמי כל הפתרונות "על הדרך" מצוינים רק כדי לתת עזרה ראשונה אבל אינם תחליף לתיקון במוסך!
&nbsp
וכן היום רק מוסך אופנועים מורשה לפרק צמיד בדו גלגלי, מעבר לפירוק בקאליפר, ולפעמים האגזוז,, צריך גם לבצע איזון ופנצריה לא מורשת לבצע זאת.
&nbsp
 

enigo

New member
צמיגיה מורשה לבצע איזון

הבעיה החוקית נובעת מהעובדה שנוגעים בבלמים, שהם רכיב בטיחותי. האגזוז למיטב ידיעתי הוא לא בעיה.
 
ברגים? נשמע מעניין

אפשר הרחבה? האם יש לך או למישהו נסיון מעשי עם הפתרון הזה? אילו סוגי וגדלי ברגים כדאי להחזיק?
על פניו, עולה בי חשש שכאשר הגלגל "ידרוך" על ראש הבורג, הבורג יזוז מעט הצידה ואויר ישתחרר.
&nbsp
אם זה עובד, זה נשמע כמו הפתרון האולטימטיבי. יותר פשוט ומהיר מתולעים ופטריות. וגם לא צריך להגדיל את החור, כך שאולי הצמיג לא יפסל.
 

bikbak

New member
לא מדובר במדע מדויק

בדרך כלל אני מזהה באופנוע או ברכב ירידה איטית של אוויר עד שאני קולט שיש בורג בגלגל.
מפה הגיע הרעיון שחלילה ואני תקוע בדרך ללא אוויר, פשוט מנפח (יש קופרסור מיני - איביי) מזהה מהיכן הדליפה, ומבריג בורג מתאים ישר לחור (בורג הכי קטן שעדין אוטם).
ממש לא פתרון של תיקון, רק לעוף מהכביש ולהגיע לתיקון מסודר.
&nbsp
 

שניר221

New member
הכוונה היא לא להחליף תיקון של הצמיג בפנצריה, אלא רק דרך

הכוונה היא לא להחליף תיקון של הצמיג במוסך, אלא רק דרך להגיע בבטחה למוסך.
בלי לפסול את הצמיג.
 
למעלה