האם אתם באמת מתאימים את נפח הקטנוע ע"פ הצורך שלכם?

Y A M A N I

New member
האם אתם באמת מתאימים את נפח הקטנוע ע"פ הצורך שלכם?

רוכב עד ג'וירייד 200 כבר שנתיים, מבסוט ממנו, אוהב את הרצפה להניח מה שבא לי ורוצה לשדרג לחדש.
הייתי בסוכנות וראיתי את הדגם החדש, {דווקא נחמד}
הקטע הוא שכל כך מפתה לקנות נפח גדול יותר ב"עוד" קצת סמ"ק אבל המחשבה של "אני לא זקוק לזה" דיי הציקה לי. {ולא מבחינה כלכלית}.

השאלה היא: כמה מכם באמת רוכבים על קטנועים בעלי נפח שבאמת מצדיקים את השימוש בהם?
או שסתם "בא לכם" לרכב על נפח גדול יותר?

הרי בסה"כ זה לא נגמר.... :}
 

Tribel

New member
כמה גדול זו השאלה

עד 250 ההבדל בהוצאות זניח אם בכלל.
מעבר סיפור אחר.
 

xfwind

New member
אני התאמתי ואני בהחלט מותאם. כל מה שמעבר, אם יהיה - יבורך

(על 278="300").

החישוב הקר לוקח את קצב התנועה ואיזה כלי יכול לספק רכיבה בטיחותית ביחס לנתון הזה. במקרה שלי בחיפה - נכנס גם מוטיב העליות.
 

אם פי 3

New member
עד 250 סמ"ק זה בסיס

כלומר, יש כאלו שאולי יכולים להסתפק בפחות (מי שרוכב רק או בעיקר עירוני באיזור מישורי), אבל 250 סמ"ק מאפשר לך חופש מלא לצאת לטיולים בכל הארץ, לנסוע על כבישים מהירים וכו'.
&nbsp
ההבדל בין JR 200 ל-JM250 (היום כבר קרוז-סים, אבל לא רכבתי עליו) הוא משמעותי, ואצלי בהחלט שיפר את נוחות ובטיחות הנסיעה, ופתח לי עוד אפשרויות (עם ה-JR עשיתי רכיבה אחת בלבד מהצפון למרכז ולטיול, וזה לא היה כיף, על ה-JM זה עולם אחר).
&nbsp
מצד שני, כשהדרך שלי לעבודה התחילה להיות על כביש מהיר (כשהוא לא פקוק...), גם ה-250 התחיל להיות קצת קטן עלי... עכשיו אני כבר כמה שנים עם 600 (וגם עברתי לאופנוע), ואני מאד נהנית מתוספת הכוח, וגם עשיתי איתו גם רכיבות ארוכות ממש (כמעט אילת-עכו) שלא הייתי מעזה לעשות עם כלי קטן יותר - פחות בגלל הכלי עצמו (אין לי ספק שהיה עומד במשימה, אפילו 125 סמ"ק) כמו בגלל הקצב והעייפות שזה גורם לי כרוכבת - וגם על כביש שש למשל, לא ממש נעים לרכוב עם כלי קטן.
 
ניסיתי וחזרתי

הייתי שנים על JR200 (שהוא כידוע 170). החלפתי ל-250 בציפייה לשידרוג משמעותי בכח.
בפועל התוספת לא גרמה לי שום ריגוש. לפחות לא במסלולי הנסיעה שלי (20 דקות בעיר, 20 דקות בין עירוני עמוס).
בנוסף, קיבלתי בהשאלה אופנוע ספורט כבד לשבוע. ושמחתי לחזור לקטנוע. נכון שהכלי החזק מאיץ נהדר ויש לו פוטנציאל לטוס. אבל הוא כבד ופחות נח לתימרון. פחות מקום לציוד וקניות, ובפקקים הפוטנציאל לא עוזר.
אישית אני מעדיף כלי קל ונח.
 

shaiby

New member
רוכב על סילבר 600. פינוק יקר

פינוק: נח, חזק, מתנהג בזוג בדיוק כמו עם רוכב יחיד, משתחל יפה באופן יחסי, מגיע לכל פינה בארץ בזריזות
יקר: עם יד ימין שמחה שותה גם 1:15, הכל גדול - אז הרצועה יקרה, והצמיגים יקרים וכל מה שלא גדול - מתוצרת הונדה, אז גם יקר.....
שורה תחתונה: אני לא מרכיב בכלל ובשנה האחרונה גם לא נוסע לשום פינה בארץ שהיא לא בית-עבודה (60 ק"מ פקוקים למדי ביום). נהנה בעיקר מהנוחות והכח, אבל לא הייתי קונה כזה עוד פעם, זה אוברקיל רציני וה- XEVO 250 שהיה לפניו סוגר את הפינה יופי.
 
למעלה