מהנסיון שלי עם סאן-יאנג דיוק - זה כדאי
אמנם דיוק ומובי הם כלים שונים משתי חברות שונות, אבל יש הרבה דמיון בין שניהם ואני מנחש שההתנהגות דומה.
אני רוכב רגוע ורוכב בד"כ לעבודה וחזרה.
היה לי דיוק במשך 4 שנים ויצא לי להחליף פעמיים מכלולי וריאטור שהתבלו עם הזמן.
מכיוון שהשחיקה היא איטית, לא מרגישים תמיד ירידה בביצועים אבל מיד אחרי ההחלפה של החלקים שנשחקו, מרגישים הבדל בהתנהגות ובתגובה של הכלי (לטובה, כמובן).
עוד משהו שכדאי לקחת בחשבון: גם אם הרצועה ומכלולים אחרים נראים תקינים, כדאי להחליף. היצרן קבע מרווח טיפולים מסוים ע"ס בלאי צפוי במכלולים האלו. הם יכולים להמשיך לעבוד כנראה עוד X ק"מ אבל בשלב מסוים הם ישחקו ברמה כזו שאתה עלול למשל, לקרוע רצועה בנסיעה.
בכביש עירוני זה אולי פחות נורא כי המהירויות נמוכות יותר, אבל אם זה יקרה על כביש מהיר, זה יכול להיות מאוד מאוד לא נעים.
זה קרה לגיסי עם VS על כביש מכבית (471) סמוך לקרית אונו. למזלו, הוא היה בנתיב הימני והספיק להגיע לשוליים עם התאוצה שהייתה לו.