האם חייבים להחליף בכל טיפול גדול?

פרץ 7

New member
האם חייבים להחליף בכל טיפול גדול?

ברשותי מובי רוכב בעדינות .בכל טיפול גדול 8000 קמ

המכונאי מפרק ואומר המשקולות במצב מעולה אבל נחליף.

האם חייבים להחליף רצועה ומשקולות כל 8000 קמ.
 

anigodin

New member
מהנסיון שלי עם סאן-יאנג דיוק - זה כדאי

אמנם דיוק ומובי הם כלים שונים משתי חברות שונות, אבל יש הרבה דמיון בין שניהם ואני מנחש שההתנהגות דומה.
אני רוכב רגוע ורוכב בד"כ לעבודה וחזרה.
היה לי דיוק במשך 4 שנים ויצא לי להחליף פעמיים מכלולי וריאטור שהתבלו עם הזמן.
מכיוון שהשחיקה היא איטית, לא מרגישים תמיד ירידה בביצועים אבל מיד אחרי ההחלפה של החלקים שנשחקו, מרגישים הבדל בהתנהגות ובתגובה של הכלי (לטובה, כמובן).

עוד משהו שכדאי לקחת בחשבון: גם אם הרצועה ומכלולים אחרים נראים תקינים, כדאי להחליף. היצרן קבע מרווח טיפולים מסוים ע"ס בלאי צפוי במכלולים האלו. הם יכולים להמשיך לעבוד כנראה עוד X ק"מ אבל בשלב מסוים הם ישחקו ברמה כזו שאתה עלול למשל, לקרוע רצועה בנסיעה.
בכביש עירוני זה אולי פחות נורא כי המהירויות נמוכות יותר, אבל אם זה יקרה על כביש מהיר, זה יכול להיות מאוד מאוד לא נעים.
זה קרה לגיסי עם VS על כביש מכבית (471) סמוך לקרית אונו. למזלו, הוא היה בנתיב הימני והספיק להגיע לשוליים עם התאוצה שהייתה לו.
 

Tribel

New member
משקולות נמדדות בשקילה ורצועה במידה

זו האינדיקציה האמיתית ולא העין.
 

xfwind

New member
בלאי הרצועה מתבטא רק במתיחה?

האם האורך שלה מעיד גם על סדקים/יובש ובלאי אחר של רצועה?
 

בועז בר

New member
הרצועה לא נמתחת. המידה הרלוונטית לשחיקה היא הרוחב.

הבלאי נקבע ע"י מידת הרוחב, וע"י פגמים שנראים בעין.
&nbsp
סדקים, התפרקות של חלקים, ושחיקה של ה'כתפיים' (לרצועה חתך קוני),
מעידים על הבלאי.
&nbsp
 

xfwind

New member


 

בועז בר

New member
לא חייבים להחליף בכל טיפול 'גדול',

ובכלל, ברוב ספרי הרכב מופיע מול רצועה ומשקולות הסימן i, כלומר בדיקה ולא R = החלפה.
בלאי המשקולות נמדד במשקלן ובשחיקה שנראית בעין, בד"כ בצד אחד של העיגול שהופך לשטוח.
בלאי של הרצועה נמדד במידת הרוחב (בהשוואה לנתון המקורי שמופיע ב'מנואל סרויס') ובשחיקה נראית לעין (סדקים והתפרקויות).
&nbsp
מה שכן, כשמחליפים - מחליפים סט, משקולות ורצועה יחד (כמו שרשרת וגלג"ש באופנוע).
&nbsp
*לפעמים דווקא כן כדאי להחליף בטיפול גדול, גם אם הבלאי עדיין לא מחייב החלפה מיידית,
כי ממילא הווריאטור כבר פתוח לבדיקה, פעולה שמהווה חלק לא קטן מהעלות של הטיפול.
&nbsp
&nbsp
 

bikbak

New member
לא

אם אתה משתמש בכלי לצורך התניידות ורוכב בעדינות כמו שאתה מתאר. אין סיבה להחליף.
רצועה חדשה בדרך כלל עלולה לתת שיפור "מסוים" בביצועים, בהנחה שהרצועה הישנה יבשה, מחליקה או שחוקה.
במקרה שלך ברכיסה עדינה אתה יכול למשוך בקלות שני טיפולים.
במקרה שלי אמנם בכלי קצת יותר כבד, סילוורוינג 600, אני רוכב מאוד בעדינות ביחס למה שהכלי יכול ויודע לספק, במקום החלפה כל 20 אלף אני מחליף כל 60 אלף.
הירידה בביצועים מורגשת ממש בשוליים ובמקומות שאני בכל מקרה לא פוגש.
צריכת דלק מושפעת בעיקר מסגנון הרכיבה ואינה מושפעת בכלל ממצב ברצועה, ואני בודק בכל תדלוק.
עליך לקחת בחשבון שרצועה קרועה תשאיר אותך בדרך תקוע ולכן כשאתה מרגיש החלקת רצועה או משיכה לא אחידה כדאי להחליף.
&nbsp
 

פרץ 7

New member
תודה לכל המשיבים.את המובי הקודם מכרתי..

מכרתי עם 80.000 קמ מנוע שלא אוכל שמן ברקסים מקורים.
 

enigo

New member
תלוי בשימוש - אם נוסעים הרבה בין עירוני או לפחות עירוני זורם

כמעט ולא נוגעים בבלמים.
 
למעלה