המלצה על קטנוע גדול קירור אויר

csiprophet

New member
המלצה על קטנוע גדול קירור אויר

מה מומלץ עד 250 סמק שהוא מרווח ונוח אבל עובד על קירור אויר ?
 

xfwind

New member
וואללה, יש דבר כזה מודרני?

 

פרארי1

New member
אין חיה כזאת

קירור אוויר קיים עדיין רק בקטנועי 125 הבסיסיים.
 

csiprophet

New member
יש לי ניסיון רע עם קירור מים

בעיקר בג׳וייריידים (שניים שהיו לי שפכו מנוע). אחרי זמן מסויים עם קימקו 50 סמ״ק שסגר 80,000 בלי תקלות בכלל, חשבתי ללכת על קירור אויר (יכול להיות גם 125).

על מה תוכלו להמליץ שהוא אמין נוח וקל לעבור איתו פקקים בעיר ?
 

rusti james

New member
הנסיון נכון, המסקנה שגויה.

קירור נוזל נותן ביצועים טובים יותר (עקב טמפ' מנוע אחידה יותר).
את הנסיון המר שהיה לך עם קטנועים מקוררי נוזל שהלך להם המנוע (אני מניח שנפרץ אטם הראש בשני הג'ויריידים) אתה צריך לייחס לאיכות החומרים מהם יוצרו המנועים הללו - כלומר היצרן והדגם הזול ולא שיטת הקרור...
&nbsp
ובכל זאת, אם אתה רוצה 125 מקורר אויר - יש לא מעט:
סאן יאנג VS, קימקו מובי, TGB ג'אנגו, וגם לדיאלים יש כמה דגמים מתאימים.
אבל ההמלצה שלי היא לחפש גלגלים גדולים (יותר יציבות וספיגת מהמורות משופרת) וזה אומר קימקו אגליטי 16+...
 

enigo

New member
נדמה לי שגם לפיאג'ו יש דגם גלגלים גדולים עם מנוע קירור אוויר

 

rusti james

New member
לפיאג'ו יש את המדלי המופלא - אבל הוא קרור נוזל. אולי דגם ישן

בטוח שיש (בתור משושמשים) עוד דגמים שמתאימים לדרישות פות"ש, עוד יותר - אם 'יסכים' גם לקרור אוויר+שמן (ביבון החביב והדיאלים השני), אבל הם לא גדולי גלגלים...
 
מחזק ומוסיף

אכן מדובר במחלה ידועה של ג'וירייד. גם אני נדפקתי ככה פעמיים (שלוש) עד שלמדתי.
אני עברתי לג'ידינק. אמנם לא הלך ראש מנוע (עדין), אבל מכל בחינה אחרת אני מעדיף את הג'וירייד. כך שאם אתה מחפש - קבל את זה כהמלצה (שלילית).
 

csiprophet

New member
מאילו בחינות אתה מעדיך את הג׳וירייד ?

בג׳ויירייד אחד נשברה מעצמה משאבת מים והתפרקה... ואטם ראש. באחר אותו סיפור, התחממות, רדיאטור סתום, אטם ראש, נגמר בקראנק. פיל ביג שהיה לי שפך מנוע. סאניאנס ג׳ט גם כן, בנסיעה בינעירונית. כל הקימקואים שהיו לי מעולם לא עשו שום בעיה (גראנד דינק 150, DJX, דינק 150, ויטיליטי, הרואיזם) וסגרו ק״מ רבים.
 
מבחינת העיצוב/תכנון

אני מניח שאם רוב הכלים, למעט ג'וירייד, היו עם אפס תקלות, אז המוסכים היו פושטים את הרגל. אבל כנראה זה לא המצב. עם זאת, כאמור, לג'וירייד יש בעיות במיוחד עם ראש מנוע.
יש רשימה ארוכה של דברים שאני מעדיף בג'וירייד על הג'ידינק, ואפס להפך. כגון צריכת דלק, נפח אכסון, נוחיות ישיבה ועוד ועוד. אבל נראה שיש לך לא מעט נסיון, אז אין לי מה ללמד אותך כאן.
שורה תחתונה - לא זה ולא זה. הסיבה היחידה שאני "תקוע" עם שני אלה היא הריצפה שמאוד שימושית לי.
 

golan1004

New member
יש לי ג'ו רייד 200 80 אלף ק"מ עשה ואם מחליפים מים

כל 15 אלף ק"מ (או שהמכונאי רק מוסיף מים ירוקים ודברים נוגדי אבנית)והכי חשוב!!! ה שהרבה לא יודעים - לא לעבור את ה85 קמ"ש ליותר מכמה שניות... הקטנוע יחזיק לך לדעתי עד 120 אלף ק"מ ויותר.
אצלי הקטנוע לא אוכל גרם שמן! (רוב הג'וריידים אוכלים כי הוא נופל באיזשהו שלב אצל ילד שקורע אותו מעל 100 קמש ליותר מכמה דקות) מעולם לא פחו אצלי מנוע חוץ מניקוי ראש מנוע. טיפולי שמן גיר משתדל בזמן (רצועה ומשקולות לא מחליף עד שהולכות) וניקוי פילטר אוויר.
אגב, עדיין הוא אוכל אצלי דלק 1/36 שזו ברכה כשלעצמה. אל תחפש דברים אחרים!
 

csiprophet

New member
מעניין... אז ג׳ויירייד 200 הוא דווקא כן אמין ?

אחרי 2 שפיכות מנוע שהיו לי בג׳ויירייד דיי החלטתי לא להתקרב אליו יותר
 

golan1004

New member
היו לי ולאחי 5 והמסקנה: אם אתה קורע אותו מעל 100- 90 לזמן של

יותר מדקה הרבה פעמים ואם לא מוחלפים מים (בקיצור ג'ורייד 200 שאוכל שמן) אין מצב שלא תעשה ראש.
סתכל ביד 2 - מי שמבין רואה בפרטים שמצוין :אדם מבוגר, נסיעות רק בעיר, טיפולים בזמן
אם אתה מחפש קטנוע לבינעורני 90 קמש וצפונה - זה לא הג'ורייד.
אני נוסע בינעירוני המון אבל לא עובר את ה80 וזה לא הג'ורייד הראשון שלא אוכל לי שמן והקודם וגם הלפני קודם מכרתי במעל 70 אלף ק"מ. מה צרכי הנסיעה שלך?
 

csiprophet

New member
נשמע רע מאד

אני 99 אחוז בעיר אבל השאני יוצא מחוץ לעיר פעם בחודש אני לא יכול להתקע על 80... מה שכתבת תופס גם לדעם של ה 200 ?

הג׳י-דינק בסדר עם לנסוע 100 ?
 

golan1004

New member
אחי אומר לי שהוא נוסע 90 אם גם 90 לא טוב אז תיקח מנוע 250

או יותר... אגב צדקת. 80 לא מעשי לנסוע מחוץ לעיר. לי זה בסדר.
 
למעלה