מהו אורך חיים של מנוע (חדש)קטנוע 250, בק"מ, ממוצע?

בועז בר

New member
תשובה כללית מאוד (כמו השאלה...)

100 אלף ק"מ זה אורך חיים יפה מאוד למנוע 250.
50 אלף זה מעט מדי.
אז התשובה הממוצעת היא איפה שהוא בטווח הזה,
ויש גם השפעת מכרעת לאיכות הטיפולים ולאופי הרכיבה.
&nbsp
שיפוץ כללי למנוע 250 יכול לעלות בין 4000 ל-6000,
שוב - תלוי מה מחליפים בפנים, וכמובן תלוי ביצרן ובכמה זמינים ונפוצים החלפים.
גם התקנה של מנוע משומש מפירוק יכולה לעלות סדר גודל כזה,
וצריך לקחת בחשבון שמעבר למנוע יש בקטנוע עוד כמה מערכות שצוברות בלאי,
וגם הן דורשות שיפוץ/תיקון/החלפה עם השנים.
&nbsp
לרוב בקטנועים ישנים ו/או עתירי ק"מ, עלות של תיקונים כאלה תהיה יקרה יותר משווי הקטנוע,
ולכן בהרבה מקרים לא משתלם לתקן.
 

avi201090

New member
המוסכניק שלי תאר את זה יפה

אורך חיים של מנוע כזה הוא כמו גיל של בן אדם
וכמו שנאמר פה 100 זה יפה מאוד, 50 זה קצת
אבל גם 80 זה שיבה טובה
 
לא מסכים עם התשובות הנ"ל

מה פירוש "אורך חיים"?
כשאדם מת - זה ברור.
אבל מתי מנוע "מת"? אין דבר כזה. תמיד אפשר לתקן.
נקרעה לי הדיאפרגמה, והמנוע לא עובד. הוא "מת"?
נשחקו הרולים, הוא מת?
צריך להחליף טיימינג. הלך אטם ראש, רינגים וכו' וכו' וכו'. מתי זה "מת"?
&nbsp
ראו ענתיקות מלפני 100 שנה, עם מליון קמ' שעדין נוסעות, וספרו לי על "אורך חיים"...
&nbsp
&nbsp
 

פרארי1

New member
שאלה של הגדרה

ענתיקות בנות 100 שמשופצות למשעי ונוסעות 100 מטר בתערוכות, זה לא כלי שצריך לשמש אותך ביומיום, להביא אותך לעבודה ולסידורים, לצאת לטיול בסופ"ש ולעשות את כל זה בלי להיתקע כל רגע ובלי לקרוע לך את הכיס.
חלק מהדוגמאות שהבאת לא קשורות למנוע והן בלאי טבעי וסביר - רולים, דיאפרגמה, רצועה, צמיגים, בלמים וכולי.
&nbsp
לגבי מנוע מת, בועז הגדיר את זה מצויין, לכן אני אצטט - "לרוב בקטנועים ישנים ו/או עתירי ק"מ, עלות של תיקונים כאלה תהיה יקרה יותר משווי הקטנוע,
ולכן בהרבה מקרים לא משתלם לתקן."
גם אם אפשר לתקן, השאלה אם זה כדאי ושווה להיכנס להוצאה.
אם אתה משפץ כלי אספנות, סביר שהתשובה תהיה חיובית, אם זה כלי ליומיום, סביר שלא.
 

Tribel

New member
50K הם זמן חיים ממוצע של רוב מכלולי הקטנוע.

למעט המנוע עצמו.

לרוב מאזור הק"מ הזה מגיעים השיפוצים.
הוריאטור ומיסבי הגיר פורשים לגמלאות והמשתיק עשוי להיתפורר,מה שיגרום לך להרגשה של רכיבה על גרוטאה.

מעבר לאלו - המתלים והתושבות יצטרכו החלפה או שיפוץ,כמו הבלמים ומיסבי ההיגוי.

בקיצור,אורח חיים של רוב חלקי הקטנוע הממוצע נגמר אי שם באזור ה K50.
הקטנוע ימשיך לעבוד עוד הרבה,רק בצורה מקורטעת.
 

bikbak

New member
אם שאלת כנראה אתה צריך לחשוב על סילוורוינג

בנהיגה לא ברוטאלית בקלות תוכל לראות מספרים של מאות אלפים עד שתגיע לשלב של "השיפוץ לא שווה את מחיר הקטנוע".
 
למעלה