שאלה של הגדרה
ענתיקות בנות 100 שמשופצות למשעי ונוסעות 100 מטר בתערוכות, זה לא כלי שצריך לשמש אותך ביומיום, להביא אותך לעבודה ולסידורים, לצאת לטיול בסופ"ש ולעשות את כל זה בלי להיתקע כל רגע ובלי לקרוע לך את הכיס.
חלק מהדוגמאות שהבאת לא קשורות למנוע והן בלאי טבעי וסביר - רולים, דיאפרגמה, רצועה, צמיגים, בלמים וכולי.
 
לגבי מנוע מת, בועז הגדיר את זה מצויין, לכן אני אצטט - "לרוב בקטנועים ישנים ו/או עתירי ק"מ, עלות של תיקונים כאלה תהיה יקרה יותר משווי הקטנוע,
ולכן בהרבה מקרים לא משתלם לתקן."
גם אם אפשר לתקן, השאלה אם זה כדאי ושווה להיכנס להוצאה.
אם אתה משפץ כלי אספנות, סביר שהתשובה תהיה חיובית, אם זה כלי ליומיום, סביר שלא.