שאלה מטופשת למדי.

בועז בר

New member
רגע, אתה באמת חושב שישראל היא לא מדינה מערבית עשירה?

באירוויזיון זכינו? זכינו.
&nbsp
את אליפות אירופה בכדורסל לקחנו? לקחנו.
&nbsp
אנחנו חברים ב- OECD? חברים.
&nbsp
אנחנו משלמים על מכוניות ואופנועים פי 2 מאירופה? משלמים. באבוהה משלמים.
&nbsp
אז בגללל העובדה הפעוטה שאנחנו גרים בשכונת המזרח הפרוע, אנחנו לא מדינה מערבית עשירה? תמהתני...
 

prizman

New member
אתה בהחלט יודע להצחיק.

נקווה לטוב, זה מה שנותר.
 

enigo

New member
אתה מפספס את הסיבה העיקרית - כמויות

בתאילנד מוכרים - ניחוש נטו, אין לי נתונים - פי מאה קטנועים מאשר בארץ. זה מאפשר להרוויח הרבה פחות על כל קטנוע.
תוסיף לזה רגולציה הרבה יותר מקילה - לא צריך יורו 4, לא צריך ABS וכן הלאה, והנה עוד תרומה נאה להפרש המחיר.
עוד הובלה, קצת מיסוי, ופתאום מחיר כפול מהמחיר בתאילנד נראה הגיוני לחלוטין.
 

prizman

New member
אני לא בטוח בכלל שטעית בניחוש.

בישראל יש כיום כ 9 מליון תושבים ובתאילנד בערך 70 מליון. סביר שנולדו עוד כמה בזמן שאני מקליד.
כמות הקטנועים גבוהה גם בגלל נוחות השימוש בדו"ג. יש בזה גם אלמנט רגולטורי אבל שונה ממה שהתייחסת אליו.
בתאילנד ולא רק בה השימוש בקטנוע כמונית נפוץ, בישראל אין מושג של קטנוע-מונית.
הרגולוציה לא מאפשרת את זה.
ניקח מקרה פשוט. תחנות הרכבת העילית והתחתית נמצאות רק במרחק של 1.5ק"מ בערך מדירתי.
זה זמן הליכה של רבע שעה בערך.
אבל קורה שקבעתי שם פגישה ואין לי את הרבע שעה הזו להליכה שאני מעדיף למען האמת.
בישראל צריך להזמין לשם כך מונית. המשמעות היא להתקשר לתחנת מוניות, לחכות שיענו,
לחכות למונית שתגיע, לעמוד בפקק, והגענו לאותה רבע שעה אם לא יותר.
אני יכול גם להשתמש במכונית כמובן אבל אז אצטרך לחפש חניה לנצח.
ומנגד, בכל רגע יהיה סמוך אלי רוכב קטנוע-מונית שתוך 5 דקות בערך יביא אותי למקום.
כמובן שהשימוש בלשון זכר היא מטעמי נוחות בלבד, זו יכולה להיות נהגת ואני מרגיש בטוח יותר עם נהגות.
אבל הקביעה לגבי ABS ויורו 4 קצת נחפזת. אני לא יודע לכמה מהקטנועים בישראל או בתאילנד יש ABS
אבל יודע שההשפעה שלהם על האקלים זניחה כך שתקן יורו 4 לא באמת קריטי.
זו דוגמה לעודף רגולציה. לא דבר שיש מה להתגאות בו.
בל נשכח שלא מייצרים קטנועים במיוחד לתאילנד. ישראל היא המדינה עם הדרישות המוזרות.
ובדקתי, המחיר בישראל הוא פי 3 מאשר בתאילנד, לא פי 2. איך תסביר את זה עכשיו,
כי לישראל מובילים את הקטנועים בנושאות מטוסים ולא בספינות תובלה רגילות?
התשובה טיפה שונה. כשצרכן מוכן לשלם 18-20,000 ש"ח לקטנוע אין סיבה שהיבואן
לא יגבה את המחיר הזה.
בתאילנד לא מוכנים לשלם מעל 5-6000 ש"ח ולכן זה המחיר.
 

enigo

New member
לא הבעתי דעה עם יורו4 נחוץ או לא - זו פשוט עובדה, בארץ זה

נדרש ועד כמה שאני יודע, בתאילנד לא.
לגבי מחיר - 20,000 ש"ח הוא פחות או יותר מחיר השיא לקטנוע 125 בארץ. נדמה לי שרק הטריסיטי (התלת של ימאהה) מגיע למחיר הזה, השאר זולים משמעותית. קטנועי 125 בסיסיים, עם מנוע קירור אוויר, אפשר למצוא גם סביב ה-10,000 ש"ח.
ומבלי להכנס לניתוח מלא של הסיבות - אין ספק שבתאילנד הקטנועים הרבה יותר נפוצים מאשר בארץ באחוזים, ובטח ובטח שבמספרים מוחלטים. ויש לזה משמעות אדירה מבחינת מחירים.
ואגב, אני לא בטוח שלא מייצרים קטנועים במיוחד לשוק התאילנדי - אני יודע על מכוניות שמייצרים במיוחד לשוק התאילנדי (או לפחות למדינות האזור), אז למה לא קטנועים?
 

prizman

New member
נראה שאתה קצת טועה.

אני לא שמעתי על אף מכונית שמיוצרת במיוחד לשוק התאילנדי למרות שיש רבות המיוצרות בתאילנד.
נסה להגדיר את המילה "במיוחד" שאתה משתמש בה.
לפי מה שאני ראיתי ישנם לא מעט קטנועים בישראל שמחירם עובר את ה 10,000 ש"ח
והם ממש לא תלת. גם לזה יש לך הסבר?
המחיר קרוב ל 20,000 ש"ח.
ספר לי על הובלה.
יש אינטרנט כך שקל לראות את המחירים.
 

enigo

New member
בזמנו נתקלתי בכמה דגמים שהיו יחודיים לתאילנד והסביבה

למשל איסוזו MU7 (גרסת רכב שטח לדי-מקס), שלא שווק באירופה או ארה"ב ויוצר בתאילנד בעיקר עבור השוק המקומי. היה משהו מקביל גם של מיצובישי.
אני מדבר בערך על עשור אחורה, כשנתקלתי בכלים הללו בביקור בתאילנד וביררתי עליהם. מניח שוורסיות מודרניות שלהם קיימות היום.
לגבי קטנועים - התייחסתי לקטנועי 125 בסיסיים. הם עולים בדרך כלל בין 10 ל-13 אלף שקלים בארץ. יש גם ביותר, כמובן, אבל אלו בדרך כלל גרסאות 125 של קטנועים גדולים יותר.
סאן-יאנג ג'ט 14, למשל, עולה 12K. דיאלים דארט עולה 10K. קימקו מוביל 12.8K, ימאהה דילייט עולה 12K.
זה לא שאין קטנועי 125 סמ"ק יקרים יותר, אבל אלו מקבילים לקטנוע שדיברת עליו מבחינת מפרט.
&nbsp
 

prizman

New member
אני מתייחס להיום, לא ללפני 10 שנים.

אז היה לה את היאמהה שלה שהיא עדיין מדברת על איכויותיו ולא נדרשתי לנושא.
כיום אין שום דגם של מיצובישי וגם אין חדירה של קטנועים קוריאנים. גם מכוניות קוריאניות
לא תמצא כמעט. אולי תראה אחת בשבוע.
ממה שאני ראיתי קטנוע כפי שהיא מחפשת יעלה בישראל סביב ה 18,000 ולפעמים טיפה יותר.
גם היא ואני מדברים על 125 אבל אולי זה לא עונה להגדרה של בסיסי.
בטוח שבקטנועים אתה מבין יותר ממני אבל את תאילנד אני טיפה מכיר.
בכל מקרה תודה על ההתייחסות. מה שברור הוא שנקנה את מה שהיא תחליט,
היא הנהגת, וכפי שהבטחתי אספר כאן מה בחרה בסופו של דבר.
אם יעלה הצורך אחזור לכאן שוב להתייעצות והפעם עם דגמים מדוייקים.
לדעתי לא יהיה נורא אם יקח עוד שבוע להחלפה ההונדה הזו.
 

prizman

New member
שליש מחיר אם לדייק,

כדאי שתתמצא קצת.
ויש ABS.
תלמד את הפרטים.
לא נראה שיש לך הרבה מושג על מה שקורה כאן.
מתי בדיוק קנית קטנוע בתאילנד?
 

enigo

New member
התלתים שאתה ראית הם קרוב לוודאי MP3 או דגם דומה ששמו פרח

מזכרוני - והם אכן כלים גדולים, כבדים וקצת מסורבלים.
הדגם שהצעתי לך הוא הרבה יותר קטן, והרבה יותר קל. ברכיבה קל מאוד לשכוח שהוא לא דו"ג רגיל.
וכמי שרוכב הרבה שנים על דו"ג ועבר לתלת לאחרונה - ההבדל בביטחון בפניות והסלחנות לטעויות הוא אדיר. גם העובדה שאתה לא מפחד כל כך מנעילת קדמי בבלימה מאפשר לך לסחוט את הבלם כאילו אין מחר במקרה חירום - וזה יכול להיות קריטי.
שווה את המאמץ לשכנע אותה לעשות סיבוב.
 

prizman

New member
ראיתי רק את מה שיש באתר של בועז

וכתבתי את התגובה של בת הזוג כשראתה אותם.
אני לא רוכב אלא רק מוסע וגם זה 10 שנים או קצת יותר.
לי ברור שמה שאתה כותב נכון, בהחלט אנסה לשכנע אותה.
אם אכשל בכך אפנה אותה אליך כי אותי כבר שכנעת.
לא יודע אילו דגמים של התלת יש כאן, עד הסופ"ש הקרוב
כבר אדע.
מקווה שהיא תשתכנע כי לי היתרון הבטיחותי ברור.
 

בועז בר

New member
פיאג'ו וימאהה מייצרים תל"ג באופן סדרתי

מה שיכול להתאים לזוגתך הוא הטריסיטי של ימאהה.
הוא התל"ג הקטן והזול יחסית.
ה-MP3 של פיאג'ו גדולים ויקרים הרבה יותר.
חוץ מאלה יש עוד שני יצרנים קטנים של תל"ג - קוואדרו ופיג'ו.
הכלים שלהם מגודלים גם הם ופחות מתקדמים מאלה של פיאג'ו.
מעבר לזה יש כל מיני חיקויים סיניים, אין לי מושג אם הם מגיעים אליכם.
 

prizman

New member
אתה צודק בהשערה

חיקויים סינים לא תופסים כאן נפח שוק.
האירופיים גם לא מובילי שוק.
 

ellash2

New member
לדעתי יש גם חברות שנותנות נסיעות מבחן על קטנועים

 
למעלה