לא נדיר,תמסורת CVT (גיר רציף) זה בעצם וריאטור רק מתוחכם
שמנוהל על ידי מחשב בניגוד לתמסורת בקטנוע שמנוהלת על ידי כוח האינרציה - ללא שליטה אלקטרונית.
בקשר לרצועות יש להן יעוד שונה.
רצועת תזמון לא מניעה את הרכב.
הכוח היחיד שבגדול פועל עליה הוא כוח המתיחה בגלל ההתנגדות מקפיצי השסתומים.
לרצועת הנעה יעוד שונה,היא מתוכננת להעביר את כל כח המנוע דרכה (למעט הפסדי החיכוך) שמאופן ההעברה היא תימתח,תיתכווץ ותיתחכך מהצדדים.
הרצועה יושבת בין שני קונוסים שתקרבים ומתרחקים וכתוצאה מיצרים יחסי העברה,בגלל אותה מחיצה היא חשופה לחיכוך ומתיחה מתמידים ואלה כוחות שגדולים בהרבה מכוח המתיחה שנוצר בגלל לחיצה על כמה קפיצים.
וזה גם כשמדובר בקטנועים קטנים,ההבדל המשמעותי לטובת הטענה שלך זה החום שהמנוע של רכב מייצר (יש שם יותר חום מבית תמסורת של טוסטוס) אבל עדיין ואולי,רק במנועים מאוד קטנים ההבדלים בין הכוחות שמופעלים על הרצועות זניחים ולא יהיה הבדל בין עומס של תזמון לשל תמסורת.