למרות שהיא מסתייגת עמוקות מקטנוע אוטומטי,

prizman

New member
למרות שהיא מסתייגת עמוקות מקטנוע אוטומטי,

וריאטור בלשונכם אם אני מבין נכון, מה שנראה לי מתאים הוא הימהה NMAX שאצלנו הוא בנפח 155 סמ"ק.
אם אני קלטתי נכון את רוח הפורום זהו קטנוע מומלץ?
אנא תקנו אותי אם אני טועה באחד הסעיפים.
 

פרארי1

New member
צודק בהכל

בארץ קטגוריית ה-150 לא קיימת כי היא מחייבת רשיון בדרגה גבוהה יותר מהבסיסי, שמספיק עד 125.
מי שכבר עולה בדרגת רשיון, הולך על קטגוריית ה-200-25-300 ולכן קטנועי ה-150 אינם מיובאים.
&nbsp
הימאהה NMAX הוא כלי מודרני וטוב, בהחלט בחירה טובה.
 

prizman

New member
והווריאטור הזה הוא לא מקור לצרות?

מניח שזה דבר די אמין כי שמתי לב שהוא נפוץ בקטנועים אבל שואל כי לא מכיר את זה.
סה"כ אם מכוניות מסתדרות עם רצועת תזמון נראה שאין סיבה מיוחדת שקטנוע לא יסתדר עם רצועה דומה.
 

Tribel

New member
מכוניות גם מסתדרות עם וריאטור

רק אחד יותר מתוחכם.
נ.ב.
רצועת תזמון ורצועת הנעה לא עומדות בעומסים זהים.
 

prizman

New member
נדירות המכוניות שמסתדרות עם וריאטור.

לא בדקתי אבל אני לא בטוח שיש הפרש משמעותי בין העומס על רצועת התזמון ברכב לבין העומס על רצועת הוריאטור
בקטנוע 125 סמ"ק.
 

Tribel

New member
לא נדיר,תמסורת CVT (גיר רציף) זה בעצם וריאטור רק מתוחכם

שמנוהל על ידי מחשב בניגוד לתמסורת בקטנוע שמנוהלת על ידי כוח האינרציה - ללא שליטה אלקטרונית.

בקשר לרצועות יש להן יעוד שונה.
רצועת תזמון לא מניעה את הרכב.
הכוח היחיד שבגדול פועל עליה הוא כוח המתיחה בגלל ההתנגדות מקפיצי השסתומים.

לרצועת הנעה יעוד שונה,היא מתוכננת להעביר את כל כח המנוע דרכה (למעט הפסדי החיכוך) שמאופן ההעברה היא תימתח,תיתכווץ ותיתחכך מהצדדים.
הרצועה יושבת בין שני קונוסים שתקרבים ומתרחקים וכתוצאה מיצרים יחסי העברה,בגלל אותה מחיצה היא חשופה לחיכוך ומתיחה מתמידים ואלה כוחות שגדולים בהרבה מכוח המתיחה שנוצר בגלל לחיצה על כמה קפיצים.
וזה גם כשמדובר בקטנועים קטנים,ההבדל המשמעותי לטובת הטענה שלך זה החום שהמנוע של רכב מייצר (יש שם יותר חום מבית תמסורת של טוסטוס) אבל עדיין ואולי,רק במנועים מאוד קטנים ההבדלים בין הכוחות שמופעלים על הרצועות זניחים ולא יהיה הבדל בין עומס של תזמון לשל תמסורת.
 

prizman

New member
איך זה עובד כבר הבנתי.

טרחתי לקרוא ויש לי ידע מסויים במכניקה.
תודה.
 
אולי תוכל להסביר

אני לא מצליח להבין את ההעדפה התאילנדית לאופנועים עם הילוכים.
מילא אם היה מדובר באופנועים גדולים וספורטיביים. אבל לא. אלה כלים באותו סדר גודל של הקטנועים הקטנים "שלנו".
אז למה לעזאזל הם מעדיפים הילוכים מעצבנים ומטרידים? למה לא להתפנק עם אוטומט?
 

rusti james

New member
כמה סיבות, חלקן היסטוריות

מכיר את האמינות האגדית של הונדה (או ווספה, לצורך העניין)?
אז האינובה שחצה את כל אסיה וחזרה מליון וחצי פעם יצר דימוי שכזה וכל מה שנראה כמוהו (יש לימאהה ויש אפילו לניפוניה :) ) ייחשב כאייכותי, עמיד ועביר.
&nbsp
חוצמזה, גלגלים גדולים, משקל קל, פשטות מכאנית והילוכים עוזרים בדרכי הבוץ והשיבושים הרבה יותר מגלגלים קטנים, וואריאטור ופלסטיקה מווברצת ופריכה...
 

prizman

New member
אני לא יכול להסביר.

לי וריאטור נשמע הגיוני יותר.
למה היא רוצה דווקא הילוכים אני לא יודע. זה מה שהיא טוענת שהיא אוהבת. היא רוכבת על זה כל יום
ואני לא בעמדה שאני יכול להגיד לה על מה לרכב. זו החלטה שלה.יש גבול בו אתה אמור להתערב בחיים של בת הזוג.
 

prizman

New member
אבל לבת שלה קנינו קטנוע עם וריאטור.

איזשהו הונדה, אני לא זוכר את השם.
אז כן, היא הייתה ילדה בת 14. היום היא כבר בת 19, וכן קנינו לה את הקטנוע אז כדי שיהיה לה נוח להגיע לבית הספר.
כו, אני עומד באופן מוחלט מול ההחלטות שלי למרות שאני בספק שילדה תאילנדית בת 14
אמורה לנהוג על קטנוע.
כרגע היא בעיר גדולה יותר וזה מסבך את המצב.
 
למעלה