שאלה מטופשת למדי.

prizman

New member
שאלה מטופשת למדי.

בת הזוג רוצה להחליף שוב קטנוע. הסיבה לא ממש נכונה, בהונדה WAVE הנוכחי שלה באמת הבלמים התחילו לחרוק
אבל זו בעיית בלמים, לא בעיית קטנוע.
בכל מקרה לא רציתי לדבר על זה יותר מדי ורק שאלתי מה האפשרויות מבחינתה.
האפשרויות היו שלוש, שלושתן יפניות. סוזוקי, הונדה וימאהה.
אין לי שמות דגמים, רק ראיתי את מה שהיא הראתה לי.
הנפח המדובר הוא 125 או משהו דומה כי מדובר בנסיעה עירונית בלבד.
אבל מדובר גם על רכיבה יומיומית ולעיתים היא מרכיבה גם אותי או מישהו אחר
כך שהקטנוע אמור להיות מסוגל לשאת שני אנשים.
הימאהה נראה טוב לשנינו. הוא ממש יפה. אבל לא קונים קטנוע על בסיס יופי.
קטנועים קוריאנים לא ממש נמצאים כאן כך שמדובר רק על היפניים.
כבר שאלתי אתכם בעבר עם ההונדה ההיא אז שואל עכשיו שוב.
תודה.
ומן הראוי שאומר. הימאהה הזה כן מוצא חן בעיני ללא שבדקתי אף
פרט טכני לגביו.
 

פרארי1

New member
שלושת היצרנים מוכרים, מוכחים וטובים

מעבר לזה, בלי דגמים ספציפיים, אי אפשר להגיד דבר, זה לא יהיה רציני.
סביר להניח, כמו שהיה בפעם שעברה, שמדובר בדגמים שלא מגיעים לארץ, כך שגם אם תביא שמות, נוכל להתרשם רק מדפי נתונים ברשת.

אגב, היא הייתה מרוצה מהנוכחי?
למה לא שוב אותו דגם?
 

prizman

New member
נכון.

הדגמים כאן שונים מאשר בישראל
זוכר את מה ששאלו אותי אז וזה לא המקרה היחיד.
גם כשקנינו מכונית הסתבר שהמפרט היה שונה מהמפרט בישראל.
שיקולי היבואן כנראה או אולי מדינת ייצור.
היא לא הייתה מרוצה מההונדה וזה בניגוד למה שאני חשבתי.
היא הרכיבה אותי רבות ולי זה היה ממש בסדר אבל בהתחשב
בעובדה שהיא רוכבת עליו הרבה יותר, קרי נסיעה יומיומית
לעבודה, אז כן חשוב לי שזה יהיה קטנוע, או אופנוע בלשוננו,
שכן יהיה נוח ובטיחותי לה.אצרף לכאן קישור ליאמהה ההוא.
שוב אגיד שאני משוחד בגלל שהוא יפה לי.הבנה ממשית
בקטנועים אין לי,אתם כאן בפורום מבינים בזה.
יש לציין שמדובר במה שנקרא סקוטר, לא מוטורבייק
קטנוע עירוני לגמרי.
https://www.yamahamotorsports.com/scooter/models/zuma-125
 

פרארי1

New member
נותנים שם רכיבות מבחן?

הכלי נראה סבבה, אבל את זה אמרנו בזמנו גם על ה-WAVE ואתה אומר שהיא לא הייתה מרוצה.
האם יש אפשרות לקחת מהסוכנות לסיבוב התרשמות קצר?
זו ההמלצה שאנחנו תמיד נותנים, גם למי שמחפש בארץ ממבחר הכלים המוכר, אין תחליף להתרשמות והתאמה אישיים לכלי.
לכל אחד צרכים ותחושות שונים והמבחר העצום נועד לקלוע לטעם של כל אחד, אבל אי אפשר לעשות את זה בהתכתבות ואי אפשר להרגיש את מה שהיא מרגישה, מה נוח לה, מה מדבר אליה.
 

prizman

New member
כאשר מדובר על מכוניות יש נסיעת מבחן.

לגבי קטנועים אני לא ממש יודע כי זה תחום שאני חלש בו, כאן כבר היא אמורה לדעת יותר ממני.
לי אין רשיון על קטנוע והיא רוכבת עשרים שנה לפחות.
אני מודע לקושי לעשות את זה בהתכתבות אבל חשבתי שאולי הדגם מוכר.
כמובן שאין לי גם כוונה להחליט עבורה, היא זו שתקום כל בוקר לנסוע עם הקטנוע הזה לעבודה,
אותי היא רק תרכיב מדי פעם כפי שזה קורה גם כיום.
רציתי רק לדעת אם יש איזושהי אזהרה ספציפית לגבי הקטנוע הזה.
קטנוע חדש נרכוש בכל מקרה בזמן הקרוב וחשוב לי שהיא בתור הנהגת תהיה מרוצה.
מה WAVE היא הסתיגה כבר בשלב די מוקדם למרות שעל הנייר הוא נראה מוצלח.
לא מצפה מהפורום שירד לעומק הדרישות, הן לגמרי עניינה, רק למידע בעד או נגד אם יש
כי קטנועים זה לא ממש תחום שאני מבין בו. לפרק ולהרכיב קטנוע אני דווקא מסוגל בקלילות
אבל להגיד אם דגם כזה או אחר יהיה נוח לאדם כזה או אחר אני כבר לא יודע.
ברור לי גם שלא ניתן לצפות קלה לתשובה על שאלה כזו אבל ניסיתי
 

enigo

New member
נראה שזה קטנוע שבארץ היה נקרא "קטנוע שליחים" או "125 בסיסי"

המפרט מאוד בסיסי, המידות צנועות וכך גם המשקל. מנוע מקורר אוויר הוא גם כן משהו שרואים היום בעיקר בכלים בסיסיים ופחות חזקים.
במפרט בקישור, שלא כולל פרטים טכניים מלאים, אין משהו שקופץ לעין כבעייתי.
מה שרוצה להגיד - זה תלוי בעיקר בהתאמה הספציפית למידות הגוף והטעם של הרוכבת.
אגב, אם יש אצלכם טריסיטי (קטנוע תלת של ימאהה), שווה לשקול גם אותו. הוא יקר יותר - בארץ הוא עולה בערך 60% יותר מדו"ג מקביל - אבל לדעתי שווה את זה.
 

בועז בר

New member
ה-ZUMA הוא 'סקוטר' (אוטומטי), ה-WAVE הוא 'קאב' עם 4 הילוכים

וקלאץ' אוטומטי. ל-WAVE גלגלי "17, לזומה - "12.

ה-WAVE הוא קטנוע פרימיטיבי שהיתרונות העיקריים שלו הם חוסן מבני ופשטות מכנית.

ה-ZUMA הוא קטנוע 125 בסיסי אבל בתצורה המודרנית של סקוטר אוטומטי
והוא הרבה יותר נעים לרכיבה ונוח לתפעול.
העיצוב שלו עם קריצה ספורטיבית ומזכיר את ה-BW's ששווק כאן בעבר.

שורה תחתונה - אני חושב שזוגתך תהנה יותר מהזומה מאשר ה-WAVE,
ומבחינה מכנית אין מה לחשוש. המנועים מקוררי האויר אמינים וזולים לתחזוקה.
 

prizman

New member
תוכל לספר לי מה ההבדל בין סקוטר לקאב?

אמרתי כבר שאני לא מבין בנושא.
המונח קאב ממש חדש לי.
 

בועז בר

New member
בבקשה


את הקאב המקורי המציאה הונדה לפני כשבעים שנה, אחרי מלה"ע השנייה, ככלי תחבורה בסיסי וזול.
מעל שישים מיליון קאבים נמכרו מאז, באותה תצורה ועם שינויים מינוריים בלבד. לרוב יצרני הדו"ג יש לפחות דגם קאב אחד שבנוי בדיוק באותה תצורה עתיקה.
&nbsp
הסקוטרים המודרניים נולדו בשנות השמונים (גם כאן הונדה...), והאבולוציה שלהם נמשכת בקצב עד עצם היום הזה.
&nbsp
מאפיינים של ה-CUB:
מנוע מקורר אויר שוכב חשוף בקדמת השלדה, תמסורת 4 הילוכים עם מצמד אוטומטי, העברת כוח לגלגל האחורי ע"י שרשרת, גלגלי "17 דקים, אין מקום אחסון תחת המושב.
&nbsp
מאפיינים של קטנוע (סקוטר) בסיסי מודרני:*
מנוע במרכז השלדה, קירור אויר מאולץ ע"י מניפה, תמסורת וריאטור אוטומטית עם רצועה שמעבירה את הכוח לאחור ומשמשת באותה העת כזרוע אחורית, גלגלים קטנים ורחבים יחסית, תא אחסון תחת המושב.
&nbsp
*הקטנועים הבסיסיים החדשים כבר מקוררי נוזל בכדי לעמוד בתקנות היורו4
&nbsp
את קיצור תולדות הקאב תוכל לקרוא כאן => http://katnoim.co.il/nipponia-brio-125-test/
&nbsp
&nbsp
 

prizman

New member
תודה על המידע.

לשימחתי לא נראה לי שהיא תחזיק נודלס תוך כדי רכיבה, גם ככה עוד לא הגענו לשלב
בו היא תחבוש קסדה מרצונה הטוב והחופשי.
מבחינת אמינות ה WAVE בהחלט הוכיח את עצמו, הדבר היחיד שהוחלף בו היה המצבר.
גם שריקת הבלמים נובעת לדעתי מרטיבות ולא מתקלה אמיתית, כמות הגשמים שירדה כאן בחודשיים
האחרונים הייתה חריגה.
ואניגו, רעיון התלת בהחלט מוצא חן בעיני. הייתי עכשיו בביקור מולדת ושהיתי באיזור רח' דיזנגוף ת"א
ושמתי לב שגם המשטרה עברה להשתמש בתלת, הם חונים ליד משטרת דיזנגוף, אציע לה
את הרעיון הזה. יש כאן כאלה אבל הם לא ממש נפוצים. מבחינת בטיחות הגיוני שהם יהיו בטוחים יותר.
מניח שעוד אתייעץ כאן בנושא, השאיפה היא לבצע את הרכישה בערך השבוע.
עדכון, רק עכשיו ראיתי את ההפניה לאתר של בועז בר, יושב לקרוא אותו.
 

prizman

New member
התקדמתי עם זה טיפה.

התלת לא מוצא חן בעינהה. הוא מגושם מדי לטענתה. אני לא לגמרי מסכים אבל היא זו שרוכבת ולכן ההחלטה שלה.
אולי אני טועה אבל אני חושב שהתלת בטיחותי יותר אבל אם היא תרגיש חוסר ביטחון עליו אז נחמיץ את הנקודה.
היא גם טוענת שלא ניתן לבצע נהיגת מבחן על קטנועים כאן. זו טענה שבכלל אני לא מקבל.
כל זמן שאני הוא זה שמשלם הרכישה תהיה לפי התנאים שלי ולא של המוכר. לא שאני אנסה לקבוע
את המחיר אבל כן ארצה לדעת שהקטנוע נוח לה, סה"כ הוא ילווה אותה 3-4 שנים ואולי יותר.
מאחר ומדובר ברכישה ברחוב בו יש בערך 5 חנויות קטנועים גדולות שלכל אחת מהן יש מלאי של מגוון יצרנים,
רובם יפנים כאמור אני צופה שלפחות בשתיים מהן יסכימו לנסיעת מבחן, לא צריך יותר מזה.
כנראה שאעדכן מה נרכש ביום חמישי הקרוב.
 

פרארי1

New member
התלתים בהחלט יותר בטוחים, זה כל הקטע שלהם

גם תוספת יציבות וגם תוספת של יכולת בלימה.
אחרי ה-WAVE, תלת יהיה לה מגושם ופחות זריז, אבל אם תצליח לארגן רכיבות מבחן, נסה לשכנע אותה לקחת סיבוב גם על תלת, אפילו רק בשביל הסקרנות, אולי זה בכל זאת ידבר אליה.
 

prizman

New member
היא טיפונת נמוכה.

קצת פחות מ 1.60 ס"מ. לכן היא נרתעת מהתלת.
היתרונות שלי ברורות לי.
היציבות בהחלט חשובה לי.
את הפרשי המחיר אני עדיין לא יודע. זה גם לא מה
שיהווה לנו דבר משמעותי כי מבחינתי הבטיחות היא
השיקול המוביל.
הגודל הוא כן שיקול. חשוב לי שנקנה את מה שנוח לה
וכל מה שהראיתי לה באתר של יואב נראה לה גדול מדי.
אני מקווה שבבחינה פיזית היא תסתכל על זה אחרת.
 

אם פי 3

New member
לגבי הגובה

יש הרבה כלים "מבלבלים". לפעמים דגם נראה גדול ומגושם (ג'וימקס...) אבל בפועל הוא נמוך ונוח יותר מדגים שנראים קלים יותר (ג'וירייד). ואני מדברת ממרום 1.50-54 מ' (אני מניחה שהיא לא 1.60 ס"מ כמו שכתבת... לא היית מוצא אותה
).
&nbsp
גם כי לרוחב ולמרכז הכובד יש משמעות לא פחות מלגובה.
&nbsp
לחלק מהתלת יש נעילת גלגלים, שבעצם אומרת שהגובה לא משמעותי - עוצרים בלי להוריד רגל. לא לכולם...
&nbsp
אין מנוס מלבדוק פיזית...
 

prizman

New member
1.57 ס"מ זה בסדר?

לא ממש מדדתי אבל זה מה שכתוב בת.ז. שלה.
רחוק מלהיות עקרוני כי אני אוהב כל ס"מ שלה.
בכל מקרה אין לי כוונה להחליט עבורה, היא הרוכבת
ולכן היא זו שתחליט מה מתאים לה.
ודאי שצריך לבדוק פיזית. אספר עוד השבוע מה היא החליטה.
אבל כל מידע שאקבל כאן בפורום יעזור לי לסייע לה בבחירה.
הרכיבה ברחובות בנגקוק לא קלה ואני רוצה בת זוג חיה.
אני מניח שזו לא דרישה גבוהה מדי.
מותר לצחוק גם על זה, נכון?
 

אם פי 3

New member
צחוק זה בריא

אני לא יודעת מה עם אחרים/אחרות, אבל מבחינתי אין בעיה לצחוק על הגובה שלי... אין לי סיבה להתבייש בו, למרות שאין לי הרבה ממנו, כל ס"מ בזכות...

1.57 זה כמעט גבוה
 

פרארי1

New member
157 סנטימטר או 1.57 מטר

אל תהיה כבד, אמפי צחקה על הטעות במידות, לא על הגובה של זוגתך
 

prizman

New member
שאני אצחק על אמפי?

חלילה לי.
וגם על זוגתי לא.
אמפי שזכיתי לקרוא אותה לא מעט בפורום נשמעה לי תמיד נחמדה
זוגתי נחמדה לי גם ומאוד.

אבל אעלה עוד שאלה. כן הסתכלנו אתמול על מחירי הקטנועים
בישראל ובתאילנד
מה שהיא רוצה יעלה כ 5000 ש"ח, בישראל זה יעלה הרבה יותר.
פי 3 בערך. יש איזו סיבה להפרש במחיר הזה?
שאלתי כבר אז. זה לא נשמע ממש הגיוני.
 

בועז בר

New member
שלוש סיבות

מיסוי
&nbsp
הובלה
&nbsp
תמחור בסיסי שונה ויקר יותר למדינות המערב העשירות
 

prizman

New member
תרשה לי לשאול.

איך ישראל הפכה לארץ מערבית עשירה,
היא לא נמצאת בשום מערב ככל הידוע לי.
במערב הפרועה אולי.
שמדיניות המיסוי שונה זה נכון עם שינויים לכאן ולשם,
בהובלה לא התנסיתי כמעט. מה שהובלתי בשנה האחרונה
היה מכשיר אספרסו וזה ממש לא היה זול.
להוביל קטנוע היה עולה יותר כנראה.
 
למעלה