קוניצ'יווה (+שאלה)

anigodin

New member
קוניצ'יווה (+שאלה)

שלום מיפן!

כן, אני עדיין פה (או שם, תלוי מאיפה מסתכלים) וכנראה אהיה פה עד תחילת אוקטובר.
הסיבה שקפצתי להגיד שלום דווקא עכשיו, היא שאתמול נתקלתי בקטנוע PCX מפונפן במיוחד (https://www.instagram.com/p/BTXevkZh5DZz81H1jbj0NqqSL-uCNrI7uxi8LU0/?taken-by=anigodin&hl=en) וזה גרם לי לבוא להגיד שלום.

אז אני פה כבר כמעט 7 חודשים שבהם גיליתי חיסרון אחד של קטנוע שלא מדברים עליו - קטנוע הופך (או יכול להפוך) אותך לפדלאה. אחרי 8 שנים של רכיבה וכמעט 4 שנים שבהן סחבתי איזו בעיית בריאות, הגעתי לפה בכושר ירוד.
הליכה תמיד הייתה אצלי הצד החזק אבל מאז שהתחלתי לרכוב, הפסקתי ללכת. הייתה תקופה שהייתי יוצא להליכות יזומות אבל זה לא היה יעיל וזה נפסק כמעט לגמרי בגלל אותה בעיית בריאות.
המגורים פה אילצו אותי ללכת. ההתחלה הייתה קשה אבל אחרי חודשיים - שלושה חזרתי לעצמי. באופן מפתיע, לא הרגשתי צורך עז לרכוב. לכל מקום שאליו רציתי או אני רוצה וארצה להגיע, כמעט בטוח שיש רכבת כלשהי. ככה זה שהתחבורה הציבורית עובדת.
ומה לגבי דו-גלגלי ביפן? יש דו-גלגלי ואפילו לא מעט אבל מבנה השוק שונה מאשר בארץ. בעיני הלא מקצועיות זיהיתי שלוש קטגוריות עיקריות של דו"ג: קטנועים קטנים, קטנועים גדולים ואופנועים. בתחום הקטנועים כמעט ואין דגמים בגודל ביניים. ה-PCX הוא הדגם העיקרי שזיהיתי בגודל הביניים.
הקטנועים הקטנים הם הרוב. מדובר בקטנועים בנפחים של פחות מ-150 סמ"ק, לדעתי הרוב סביב ה-100 ופחות.
מה שיש פה בהמונים אלו אופניים. הרוב אופניים פשוטים וחלק גדול הם מה שאני מכנה 'אופני אמא' כי בד"כ אמהות רוכבות עליהם. על זוג אופניים כזה מותקן בד"כ כיסא לילד, לפעמים שניים וזה לא נדיר לראות אמא רוכבת כשילד אחד יושב מאחוריה, אחד לפניה והיא נושאת עוד תינוק במנשא... רכב שני במשפחה.

מתי כן הרגשתי צורך לרכוב? כשחזרתי לארץ לביקור של 10 ימים לפני כחודש.
מכיוון שהקטנוע שלי ללא ביטוח כרגע ונמצא אצל בן דודי ששומר עליו עד שאחזור, החלטתי שבשביל 10 ימים, אין טעם לרכוש ביטוח ונעזרתי במופת התחבורה הציבורית הישראלית, זוג רגליים ורכב של אבא.
וזה מביא אותי לשאלה -
הקטנוע כאמור, עומד כרגע אצל בחצר של בן-דודי. הוא היה מניע אותו כל מספר ימים אבל לפני כחודשיים הוא היה צריך לנסוע לחו"ל וכשחזר גילה שהמצבר מת. זה לא מפתיע בהתחשב בעובדה שהמצבר הזה בן 3 פלוס.
השאלה שלי היא כזו - הטסט של הקטנוע אמור להיות בסוף יוני. גם אם לא אשאר ביפן עד ספטמבר, אחזור לארץ כנראה אחרי הטסט. מכיוון שהקטנוע כרגע גם בלי מצבר, מה כדאי לעשות? האם יש טיפול מיוחד שכדאי לעשות עכשיו או שאין טעם?
בהנחה שאחזור בסוף ספטמבר, מה צריך לעשות כדי להחזיר את הקטנוע לכביש? מן הסתם אהיה חייב לקחת אותו למוסך לטיפול והחלפת מצבר. מה הפרוצדורה מבחינת רישיון הרכב?
או שאולי לא כדאי לחכות עד אז ולעשות את זה עכשיו (כלומר, לבקש מבן-דודי שיטפל בעניין)?

תודה מראש ולסיום תמונה נוספת מהווי הדו"ג היפני: https://www.instagram.com/p/BOzp9E7DswP2NsH39WgAFKzH-EHi18-gOZVIt80/?taken-by=anigodin&hl=en
 

אם פי 3

New member
שלום גם לך

הנעה כל כמה ימים זה לא יעיל. המצבר צריך רכיבה ממש, בערך של 20 ד' כדי להטען. אפילו קטנוע שנוסע נסיעות קצרות יאבד בסופו של דבר טעינה. מה שאומר - שיכול להיות שהמצבר לא הלך, אלא פשוט התרוקן, ואפשר להניע עם מטען או ממצבר אחר - של רכב למשל.
&nbsp
לדעתי, יהיה לך הכי פשוט למצוא מישהו שיוכל לעזור לך - לעשות ביטוח לשבוע (נדמה לי שאי אפשר פחות), לקחת את הקטנוע למוסך, לבדוק אותו - ולקחת לטסט (צריך יפוי כוח שלך). כשתגיע מן הסתם כדאי יהיה לבדוק אותו, אבל פרוצדורה של הורדה והחזרה מהכביש היא מסובכת יותר (לא זוכרת מה בדיוק).
כמובן שזה צריך להיות מישהו שאתה סומך עליו שלא יגנוב (אם בן דודך בעל רשיון, זו נשמעת אופציה טובה).
ספר חוויות מיפן...
&nbsp
 

anigodin

New member
אח, יפן, יפן...


ייתכן שאת צודקת לגבי המצבר, השאלה אם ניתן להחיות מצבר בן 3 פלוס שאיבד טעינה.
בן דודי יוכל לעזור לי בעניין בהחלט. יש לו רישיון לדו"ג והיה לו אחד עד לפני כשנה. אם אבקש ממנו אני מניח שיוכל לסדר את העניין. השאלה מה עושים בעניין ייפוי כוח. הרי אני לא בארץ ולא ממש אוכל לחתום על ייפוי הכוח שמוצמד לטופס הטסט.
האם באמת צריך פרוצדורה של הורדה מהכביש אם מדובר בעצם בשלושה חודשים? (הטסט אמור להיות בסוף יוני ואני חוזר בסוף ספטמבר).

אשר ליפן, כל כך הרבה סופרלטיבים שפכו על המדינה הזו, שכל דבר שאגיד יישמע כקלישאה

אבל בכל זאת, מדובר באחד המקומות המופלאים ביותר שיצא לי להיות בהם.
זו מדינה של המון ניגודים וחיבורים מוזרים בין מודרני למסורתי.
נימוס וכבוד הדדי שלא רואים בשום מקום אחר.
סדר וניקיון שתמיד מפליאים אותי, גם אחרי תקופה פה. למשל, תחנת רכבת ענקית שעוברים בה 3 מיליון בני אדם ביום והשירותים הציבוריים מבריקים בשש בערב כאילו רק התחיל היום.
תחבורה ציבורית ברמה הגבוהה ביותר שאפשר ובדיוק לא אנושי.
ויוקר מחיה שהוא ובכן, לא יקר.
במקום שאני אספר, פשוט סעי ליפן!
 

אם פי 3

New member
לא יודעת לענות...

נשמע שאתה נהנה

אני כנראה לא אגיע ליפן בשנים הקרובות (אם כי never say never).
&nbsp
 

בועז בר

New member
שלם את האגרה עכשיו (או קצת לפני מועד הטסט)

ניתן לשלם באתר משרד התחבורה בכרטיס אשראי, וקח לטסט כשתחזור.
http://rishuy.mot.gov.il/he/payments  (עד לא מזמן אפשר היה לשלם באתר רק עד שבועיים לפני המועד, היום לדעתי זה השתנה, אבל אני לא סגור על זה במאה אחוז).
לא שווה להקפיא רישיון רכב דו"ג לתקופה קצרה, בגלל שהאגרה זולה יחסית לרכב, אז עמלת ההקפאה והשחרור תהיה יקרה יותר מהזיכוי על התקופה היחסית של ההשבתה, שלא לדבר על הפרוצדורה המייגעת והמיותרת.

לדעתי כשתחזור, תגרור את הקטנוע למוסך לבדיקה כללית, החלפת שמן ומצבר, תבטח ותיקח לטסט.

אם יש לבן דודך תעודה מזהה שלך - הוא יוכל לקחת לטסט במקומך. יפוי כוח צמוד לרישיון הרכב החדש, צריך רק לשרבט חתימה. ביטוח חובה ניתן לעשות לשבוע בסניפי הפול בעלות של 5% מהתעריף השנתי.
 

anigodin

New member
תודה, בועז

אפשר לשלם את האגרה עוד לפני שנשלח אלי טופס הטסט?

דיברתי עם בן דודי על העניין והוא בדק מה מצב המצבר. הוא הצליח להניע את הקטנוע אבל אחרי כיבוי הוא לא מצליח להניע לבד. המצבר כנראה גמור. אני בהחלט אצטרך לגרור אותו למוסך לבדיקה וטיפול לפני החזרה לפעילות.

היה לו קטנוע שעמד שנה וחצי כמעט אחרי תאונה והיה ללא ביטוח וללא טסט עד שהוא החליט למכור אותו (הוא לא היה נטול ביטוח וטסט כל התקופה). עד כמה שהבנתי ממנו ואני זוכר שגם דובר על זה פה בעבר, אם אין טסט לזמן מסוים והכלי לא הורד מהכביש, צריך רק לשלם את ההפרש של החודשים שבהם לא היה רשיון בתוקף, להעביר טסט וזהו. אני זוכר נכון, או שאני מדבר שטויות?


תעודת הזהות שלי נמצאת בהישג ידו (אצל אבי) אבל רק החתימה שלי חסרה..
 

בועז בר

New member
למיטב ידיעתי אפשר. תיכנס לאתר, מלא את הפרטים ותראה אם מופיע

לך טופס לתשלום. אני שילמתי לאחרונה כחודש וחצי לפני המועד.
&nbsp
אפשר לעשות טסט אחרי תקופה ארוכה ללא תוקף, צריך לשלם את האגרה על כל התקופה (אם לא עשית הקפאה),
ויכול להיות שהיום כבר אפשרי גם באינטרנט או בעמדות בסופר-פארם.
בעבר היית צריך לגשת למשרד הרישוי וזה כבר מטרד לא קטן, אבל אני לא סגור על זה שזה באמת השתנה.
&nbsp
חתימה זה בסך הכל שירבוט קטן...

&nbsp
 
למעלה