מעבר מקטנוע לאופנוע - חפירה קטנה...

SamiBT

New member
מעבר מקטנוע לאופנוע - חפירה קטנה...

שלום חברים,
אחרי 3 שנים עם דיאלים S3 250 נראה שהגיע הזמן להחליף.
הנסועה היומיומית שלי היא גבעתיים-רעננה (הלוך-חזור) והדיאלים עושה את העבודה בצורה מאד טובה אבל אם כבר אני קונה חדש אז אני רוצה משהו אחר.
הייתי מאד רוצה להגדיל נפח ולכן חשבתי לקנות מקסים 400 או 600 אבל מחירי הטיפולים יקרים מאד ולא שווים את המאמץ.
אז חשבתי על אופנוע ויש כמה מועמדים - הונדה CB500X או F שהבנתי שמצטיינים בעלויות תחזוקה נמוכות, עושים את העבודה ואני גם לא אצטרך להגדיל רישיון.
יש גם את ה-ER-6N של קאוואסאקי שבשבילו אומנם אצטרך להגדיל רישיון אבל הבנתי שהוא אחלה אופנוע.
אז אחרי כל החפירה השאלה שלי היא האם זה באמת משתלם, כלומר האם התחזוקה של אופנוע כזה תהיה באמת זולה יותר מאשר קטנוע 400 סמ"ק ויקרה יותר מקטנוע 250 סמ"ק.
אני מבין שאופנוע יהיה לי פחות פרקטי (במיוחד חוסר תא המטען) אבל אני מקווה שארגז יסגור לי את הפינה ואוכל (סוג של) להגשים חלום ילדות

אשמח לתובנות.
תודה רבה מראש!!!
 

SamiBT

New member
באופן כללי אחלה קטנוע

קטנוע שעושה את העבודה בצורה טובה מאד... דיי אמין, לא צורך הרבה דלק וגם לא מרגש במיוחד.
צריכת הדלק הממוצעת אצלי היא 1:28 בממוצע
התאוצות שלו סבירות, המהירות הסופית הכי טובה בקטגוריה עד כמה שאני יודע
תא המטען סביר, לא גדול במיוחד
הוא מאד נוח בפקקים בת"א
נוח מאד להרכבת נוסע נוסף
החיסרון הגדול שלו זה השוק
אם היה לדיאלים דגם חדש ומתקדם יותר (ABS וכד') אז הייתי שוקל ברצינות אבל אין וחבל.
 

urileshem

New member
סיכום די תואם את החוויה שלי


יצא לי להיות עליו לא מעט. בשורה התחתונה כלי שנותן הרבה מאוד לכמה שהוא עולה. אני בטוח שיהיה ABS בדגמים הקרובים. הקוראנים לא נשארים מאחור בכלום. לא ברכבים ולא בדו גלגלי...
 

xfwind

New member
חפש כתבות -סקירות ומבחנים. בד"כ יש גם פירוט עלויות

ותוכל להשוות. (רצוי קטגוריות קרובות).
דלק, מחירי הצמיגים והגלג"שים באופנוע יקרים יותר וכן חלקי חילוף לכשצריך.
אבל אופנוע הוא כיף גדול...
 

SamiBT

New member
קראתי קצת

מחירי הטיפולים השוטפים של ההונדה (שניהם כמעט זהים) זולים משמעותית משל קטנועים גדולים ואפילו זולים יותר מקטנועי 250. ה-ER6N קצת יקר יותר לתחזוקה אבל מחירי הטיפולים השוטפים שלו עדיין זולים (אפילו משמעותית) מטיפולים של 400 סמ"ק פלוס.
אני יודע שהצמיגים יהיו יקרים יותר אבל חוץ מזה אין לי יותר מידע כי אני חסר ניסיון בתחזוקה של אופנועים... על מה עוד יש הוצאות שוטפות? כל כמה זמן מחליפים שרשרת וגלגלי שיניים?
כל כמה זמן מחליפים קלאץ'? מה המחיר הממוצע?
תודה
 

אם פי 3

New member
קח בחשבון שגם מרווחי הטיפולים גדולים יותר

לא חישבתי או השוויתי עלויות שוטפות. צמיגים יצא לי להחליף יותר מהנדרש בגלל פנצ'רים.
שרשרת וגלג"ש - החלפה כל תקופה ארוכה (החלפתי פעם אחת אחרי בערך 30K ק"מ אצלי, ועוד לא ידוע לפני שהגיע אלי). הונדה נחשבים לאמינים, מעט מאד תקלות.
לא החלפתי קלאץ', רק כבל קלאץ' וזה בעיקר בגלל שהחלפתי בהתחלה ידיות לסיניות. מאז שחזרתי למקוריות - לא היה צורך (הרבה זמן).
&nbsp
מעבר לאופנוע דורש תקופת הסתגלות, אבל אם זה החלום - כדאי לפחות לנסות (מקסימום תחזור אח"כ לקטנוע).
&nbsp
 

אם פי 3

New member
לא

עשיתי פעם איזו בדיקה אבל בלי שום פירוט. מישמש של טיפולים, ביטוח, דלק, ציוד רכיבה וכו׳. לא שימושי כל כך לצורך הערכת הוצאות של מישהו אחר.
 

bener

New member
בנוסף לטיפולים צריך להוסיף בלאי של צמיגים ושרשרת + גלג"ש

לא ניתן להעריך כל כמה זמן תחליף שרשרת וגלגלי שיניים. זה תלוי באופי הרכיבה ובשימון השרשרת.
לדעתי ברכיבה סבירה אתה יכול לקחת בחשבון 1000 ש"ח ל 30000 ק"מ.
באופן דומה לגבי הצמיגים 2000 ש"ח ל 20000 ק"מ . (גם בקטנוע מחליפים צמיגים כך שבסעיף זה צריך לקזז את מחיר צמיג הקטנוע כ 1200 ש"ח ל 20000 ק"מ אם אני זוכר נכון)
בשימוש סביר לא מחליפים קלאטץ' לעיתים קרובות. לא צריך לקחת זאת בחשבון הפרש העלות מול הקטנוע.
 

SamiBT

New member
לגבי עלויות...

מה טווח המחירים לזוג צמיגים לאופנוע (ה-CB500F לדוגמה)?
&nbsp
 

Beetlejuice68

New member
בדיוק הייתי בסרט הזה..

אחרי שנה עם אקסבו 2010 טחנתי אותו כ14 אלף ק"מ עם טיול לאילת ואפילו לכנרת הרגשתי שאני רוצה להחליף למשהו רציני יותר. עשיתי רישיון A וחלמתי על ויסטרום
בשניה שהתחלתי להבין שיש באקסבו תקלה במשאבת דלק בשנים 2009-2010 העפתי אותו כל עוד נפשי בי. ואז התחלתי לחפש ויסטרום נחמד ובשיחות עם חברים ומכרים כשהבנתי שרוב השימושים שלי הם בית, עבודה, קניות ואפילו פעם בשבוע בינעירוני ואחת לחודש טיול עם חברים האקסבו פשוט עשה לי את העבודה כמו שצריך
אלמלא משאבת הדלק הסוררת בשנתונים שהזכרתי לעיל לא הייתי מוכר אותו
אבל האקסבו היה פשוט מושלם ואיכותי, קניתי אחד אחר עם 13 אלף ק"מ מלוקק ויפה במחיר מציאה ואני איתו ומרגיש פשוט מדהים והולך לטחון אותו ק"מ כמו שאני אוהב.
מה טוב הXEVO 250 ... מרווח טיפולים אדיר כל 10 אלף קמ
תא מטען ענק
יציב, נח וכח פשוט מצוייק ומדוייק מה שצריך!

באם הייתי עובר לקטנוע 400/650 או ויסטרום 650 הייתי "זוכה" לביטוח יקר יותר וגם פחות נוחות עירונית שזה רוב השימוש שלי.
רמת גן גבעתיים זה בינייו עירוני אפילו אם אתה עולה חמש דקות על אילון..
תשקול את זה.
 

SamiBT

New member
זאת הסיבה שאני פה...


הנסועה היומית שלי היא גבעתיים-רעננה, 23-24 ק"מ כל כיוון
זאת הסיבה שאני מתייעץ פה, מן הסתם אופנוע יהיה פחות פרקטי אבל מהנה יותר והשאלה היא מה יותר...
נראה לי שכמו ש-MP כתבה - כדאי לפחות לנסות, אני חושב שלמכור אופנוע (במקרה ולא אתחבר) יהיה קל יותר מאשר למכור קטנוע... בכל מקרה אצטרך מתישהו לקנות אופנוע, זה סוג של חלום שלא קשה להגשים
 

xfwind

New member
קשה למכור אופנוע יותר מקטנוע (בהנחה שדגם נפוץ)

 

SamiBT

New member
אז אני מקווה שלא אצטרך למכור אחרי תקופה קצרה...

 

Beetlejuice68

New member
עדיין אני עם קטנוע..

המרחק שלך הוא די קטן בנסיעה יומים וקטנוע 250 באמת ישרת אותך נאמה
בטח שאני חושב על אקסבו, זה סוס עבודה.
מדהים שאני באמת הייתי בסיפור שלך ואחרי המון המון התלבטויות ושאלות, ורכיבות ניסיון הגעתי להחלטה שהחלום הלא ממש יקר שלי שזה אופנוע ויסטרום 650 סמק ביד שניה כ21-25 אלף שקל לשנתונים שאני רוצה זה לא בשמיים ולהוציא את הפרק של היוקר של הצמיגים, ביטוח ועוד הפרקטיות מאוד משמעותית
אין לך אפשרות לשים שום דבר בתא מטען אלא אם יש לך ארגז מאחור, קשה לתמרן בכביש עירוני ובאמת יותר מסורבל.
אתה הרי בעל ההחלטה והארנק, קח לך סיבוב ניסיון איזה אופנוע ובדוק אותו לנסיעת מבחן תנסה להתחבר לכלי ולהבין אם בכלל זה מתאים לך
לא מתאים תחזור לקטנוע
קטנוע הרבה הרבה הרבה יותר קל למכור, אופונעים ראיתי שעומדים בלוחות חצי שנה ויותר ולא אופנועים יקרים אלא סבירים שדי קשה למכור אותם ובטח אופנוע עם רישיון A שאין לי מושג למה אבל כמעט כולם היום יש להם עד רישיון A1 ואז בעיה קשה למכור
 
לגבי חלום ילדות...

גם לי היה חלום כזה, על אופנוע אדום, סופר ספורטיבי, טיל. ווורררוווווווום.
אחרי 10 שנים של התגלגלות על קטנועים, נפל לידי בדיוק כזה (דוקאטי מונסטר. אדום). לשבוע.
אז אחרי שעה של וווררררוווום הייתי צריך לנגב את המושב. אבל כשהחזרתי אותו אחרי שבוע, שמחתי לחזור לקטנוע.
מה לעשות, לא נח לי. מהירות זה לא הכל.
בקיצור - אם אתה יכול, קח לכמה ימים לנסיון.
 

אם פי 3

New member
זה לא אומר

קודם כל, אני מסכימה שיש חלומות שאנחנו סוחבים שנים, ובעצם כבר איבדנו עניין, או שמסתבר שהמציאות לא דומה לדמיון.
אבל לפעמים גם פשוט צריך תקופת הסתגלות.
כשעברתי לאופנוע, התחייבתי לעצמי לעשות נסיון של חצי שנה לפחות. בהתחלה, די סבלתי, קיללתי את עצמי על ההחלטה, חשבתי שזה לא בשבילי, ושאני מעדיפה קטנוע. לא הרגשתי בטחון, ובטח לא כיף.
אבל בהדרגה התרגלתי. החלפת ההילוכים הידנית הפכה לאוטומטית, למדתי להכיר ולתפעל את האופנוע "בעיניים עצומות" (מטאפורית בלבד, כמובן). ואז גם העזתי יותר, נהניתי יותר.
היום, גם כשאני יכולה לבחור אם לרכוב על קטנוע או על האופנוע, לרוב אבחר באופנוע. אני איתו כבר קרוב לארבע שנים, ונהנית מכל רכיבה.
 

SamiBT

New member
מודה לכולם על העזרה


מודה לכולם על העזרה, קיבלתי פה עצות מועילות ומעולות

לאחר מחשבה מרובה החלטתי שחלום האופנוע יחכה להחלפה הבאה... קטנוע הרבה יותר פרקטי לסידורים וטיולים בימי שישי ולהסעות של הילדים.
הזמנתי אתמול דאון טאון 350

אני מקווה (בעצם בטוח...) שהנסיעות תהיינה מהנות יותר מאשר עם הדיאלים
 
למעלה