חושב להצמיד ארגז נוסף נשלף לארגז קיים

Fish725

New member
חושב להצמיד ארגז נוסף נשלף לארגז קיים

היי,

יש לי ארגז קיים של 42 ליטר כמדומני ואני מעונין להוסיף מעין מתקן פשוט שייאפשר לי לחבר אליו ארגז מרובע נוסף בחלקו האחורי (החלק הצמוד לגב של הנוסע הנוסף).
חשבתי על מספר אפשרויות :
1. להבריג 2 ברגים בחלקו האחורי של הארגז הקיים, לחבר אוזניים לתלייה (כמו לתליית רמקולים) וכך אוכל לשלוף את הארגז
2. להבריג 2 צירים בחלק העליון האחורי של הארגז הקיים שייתחברו לארגז הנוסף באופן שייאפשר את הזזת הארגז הנוסף שיכסה את הארגז הקיים במידה ואני מסיע נוסע (כאילו "לקפל" אותו מעל הארז הקיים)
3. לרכוש ארגז מתקפל ולהצמיד אותו עם כבלי ראטצ'ט במידת הצורך

מה דעתכם ? יש לכם רעיונות או תמונות שיכולות לעזור ?

תודה !
 

פרארי1

New member
לא ראיתי אף פעם משהו כזה

נשמע מעניין, אבל לגבי אופציה 2, אני לא חושב שהיא פרקטית כי זה ייצור לך מגדל גבוה מאחורה עם מרכז כובד גבוה שיפגום ביציבות.
&nbsp
למה לא ארגזי / תיקי צד?
 

Fish725

New member
החלטתי להתקין ארגז מרובע פשוט וגדול

אני נושא לעיתים מארזי מחשב ומסכים, ולכן הקיבולת של תיקי הצד לא עוזרת לי.
בגלל שלבורגמן יש תא גדול יחסית מתחת למושב, אני אכניס בו את הקסדות ושאר הדברים הקטנים ובארגז שאתקין אניח את כיסוי הקטנוע שגם ישמש מעין "ריפוד" לציוד המחשבים שאני נושא מדי פעם. (כידוע לכם כיסוי קטנוע הוא "מגנט" לפיפי של כלבים, אז הוא גם יתאוורר על הדרך :O))

תודה

 

Fish725

New member
גרסת בטא של 2 ארגזים

קיבעתי ארגז עם פלטת סנדביץ לסבל, התקנתי עליו מתקן לתליית מסך ואת החלק שמתחבר למסך מאחור חיברתי לארגז זהה. מצורף סרטון להמחשה.
אני שוקל לחזק את ההברגות לארגזים בפלאח מתכת או עץ להגברת החוזק.



 

פרארי1

New member
אני מבין שאתה לא לוקח מטען בגשם

פתרון וביצוע נחמדים, חשבתי שרצית משהו סגור.
 

Fish725

New member
רציתי משהו סגור

אבל הארגזים האלה היו בחינם, ואת שאר הרכיבים היו לי. ארגז פלסטיק סגור של שליחים עולה איזה 250 שח לארגז.....אם הפלטפורמה עובדת ותהיה נוחה, אוכל ליישם אותה גם על ארגזים אחרים. זה גג חצי שעה עבודה.העיקר שבינתיים יש לי סוג של פתרון.
אני בדרך כלל לא נוסע בגשם ומקסימום יכול לכסות עם הכיסוי של הקטנוע....
 

פרארי1

New member


רק הערה קטנה - לא הייתי סומך על הכיסוי כשמדובר במטען רגיש כמו מחשבים.
 

xfwind

New member
אני לעיתים (רחוקות) נוסע עם ארגז נוסף (כמו הקבוע 42 ל')

שמוצמד עם רשת גומי למושב האחורי.

לא בטוח שזה מה שאתה רוצה...
אבל היתרון הוא שלאחר ההסרה נוח לשאת אותו באמצעות הידית המובנית.
 

Fish725

New member
תודה על התגובה

חשבתי על משהו יותר PLUG AND PLAY

אני אתקין ארגז מרובע עם חורים כמו בתמונה ששמתי. היתרון שניתן להצמיד אליו ארגזים וציוד מרובע אחר, מה שהיה בעייתי עם ארגז הקסדות בגלל שהוא היה קצת עגלגל מקדימה והגומיות לא ישבו עליו בצורה נוחה. אני משער שגם רצועות ראטצ'ט ישבו פי אלף יותר טוב וחזק על ארגז מרובע.
 

Fish725

New member
ראיתי היום את זה ונראה לי מאוד מתאים

עכשיו רק צריך להשיג ארגז אלומיניום מסיבי

 

Fish725

New member
אני מבין ושאלה

אם הקטנוע שאני נוסע עליו כבד (אני חושב שבורגמן שוקל בסביבות 220 קילו) ואני לא נוסע במהירויות גבוהות (גג 110 בדרך מהירה), האם גם אז זה יכול לפגוע ביציבות במידה והקטנוע לא עמוס אלא רק נושא את 2 הארגזים בצורה שבצילום ?
אני משער שמשקל הארגזים ללא תכולה הוא בסביבות נניח 30 קילו שזה פחות מחצי משקל של נוסע נוסף. אולי מבחינה אווירודינמית ישנה התנגדות שלא לקחתי בחשבון....
 

xfwind

New member
תנסה לעשות סימולציה ולבדוק את ההשפעה

בעקרון בקטנוע מרכז הכובד של ציר "קדימה/אחורה" הוא די מאחור ולכן כל משקל שתעמיס בקצה הזנב (להבדיל ממורכב שיושב יותר קדימה) ישפיע על ההיגוי (גלגל קדמי פחות לחוץ לכביש).

לגבי ציר ה"למעלה/למטה" - ישפיע בעיקר בסיבוב והטיה.

כאמור הנ"ל ברמה הכללית בלי להתייחס לבורגמן. אולי תנסה לבדוק איזה סימולציה לפני שאתה נכנס יותר לעומק (הכיס).
 

פרארי1

New member
זה נראה כמו ארגז של מוטי בוקס

מייצר ארגזים מאד איכותיים שמאד נפוצים בקרב שליחים.
&nbsp
http://www.motibox.co.il/
&nbsp
לשאלת היציבות, זה אכן יוצר גרר נוסף ומשקל שיושב גבוה.
בקטנועים קטנים זה משפיע על ההיגוי ועזיבת כידון יכולה לגרום לרעידות חזקות בפרונט, עקב השינוי בחלוקת המשקל ופחות משקל על הקידמי.
בקטנוע כבד כמו הבורגמן, אני מניח שזה יהיה פחות קריטי, מה גם שאתה מציין שאתה רוכב רגוע, אבל עדיין יהיה צורך להתרגל ולבדוק בזהירות את ההשפעות ואיך להתמודד איתן.
 
למעלה