g-dink 250 בלימת מנוע.

יובל1967

New member
g-dink 250 בלימת מנוע.

כאשר עוזב את הגז בנסיעה מעל 20 קמ"ש, המנוע בולם את הקטנוע מאחר והקלצ' מחובר. הדבר מפריע לי מאוד.
יש מה לעשות בנידון?
 

rusti james

New member
ללמוד רגש עם הגז וליישר הגוף אחורה עת האטה.

בלימת מנוע היא תופעה תקינה לחלוטין ואפילו מצביעה על בריאות המנוע.
כנ"ל התנהגות התמסורת האוטו'...

במנועים בעלי מאפיינים אחרים (2 פעימות) יש משמעותית פחות 'בלימת מנוע' :)
אבל שם יש כוח מתפרץ בהאצה - ואיכשהו, לא נשמע לי שזה מה שאתה מחפש אם ההאטה של קטנוע רגיל מפריעה לך...


שתי העצות שבכותרת:

1. רגש עם הגז (וגם עם הבלמים) - תתיחס למצערת כאל ברז שאתה פותח וסוגר בעדינות ובמתינות. בידיות הבלימה תרגל סחיטה איטית ואחידה.

2. רכינה קלה קדימה לפני האצה מורידה הרבה לחץ מהגב והידיים!
התמתחות עדינה לאחור לפני האטה ו/או בלימה משחררת את הגוף משקיעת המתלים.
האמור לעיל, בדגש על ידיים משוחררות ולא לוחצות את הכידון.
 

rusti james

New member
והמובן מאליו...

אם אתה רוצה דו גלגלי ממונע שבו אתה שולט במצמד...

שדרג לאופנוע





.
 

יובל1967

New member
האם קיימת דרך מכנית לביטול ההצמדה?

יש דרך מכנית לבטל את ההצמדה הנ"ל.? ישנם קטנועים שעוזבים את הגז, הם ממשיכים בנסיעה ללא התנגדות המנוע.
 

guardmen

New member
כן, ניתן לווסת את זה אבל לא לבטל לגמרי...

החלפה של הקפיצים בסנדלי סחיבה לחזקים יותר, יגרום לשחרור של הסנדלים בסל"ד גבוה יותר(בהתאמה) וכך תוכל להמשיך להתגלגל בסרק ללא התנגדות המנוע.

שים לב- פועל יוצא של הקשחת הקפיצים זה חיבור בסל"ד גבוה יותר בתחילת נסיעה.
לא תמיד פונקציונלי אלא אם אתה אוהב ומתחבר לזה.
 

יובל1967

New member
היכן משיגים קפיצים?

תודה על המידע,
ראיתי בספר הקטנוע שיש 3 "סנדלים" וקפיצים בקלצ'.
היכן ניתן להשיג קפיצים חזקים יותר ואיך לתאר למוכר את מבוקשי. האם ניתן למתוח את הקיימים לחור "מרוחק" מהקיים עתה.
 

guardmen

New member
קפיצים ניתן להשיג בכל מוסך שמבין בתחום


לא ניתן למתוח את הקפיצים רק להחליף.
 

Tribel

New member
אפשר לשים קפיצים מקטנוע אחר

ב xmax שלי,אחרי שקפיץ אחד נפח את נשמתו,שלשתם הוחלפו בקפיצים מג'ילרה 200.
מבחינת מידות זה התאים בול ובחינת הקשיחות הם חזקים יותר.
ככל שהקפיץ חזק יותר הוא מתחבר לאט יותר,דהינו בסל"ד גבוהה יותר ומתנתק יותר מהר - במקום ב 2,000 סל"ד הניתוק יהיה עוד ב 2,500.

חסרונות - מאיץ בלאי במצמד בגלל סל"ד חיבור מהיר יותר.

נסה לברר באתר של מלוסי אם יש להם קפיצים מחוזקים לדגם הזה,אם אין יהיו לך חיים קשים להתאים מדגם אחר שכן צריך פירוק ומדידה,אבל בד"כ רוב המידות דומות או זהות,זה הולך לפי נפח - לרוב.
 

xfwind

New member
כשהשתנמכתי מאופנוע - הפריע לי חוסר הבלימה בקטנוע


 

Tribel

New member
זה כבר עניין של נפח וגיר רגיל

ואם לדייק גיר רגיל יותר משפיע על זה
 
למעלה