דאונטאון 350..... למה בעצם?

Ofericko

New member
דאונטאון 350..... למה בעצם?

שלום לכולם.

למה ה-DT350, שניפחו בעצם 320, נחשב 350? למה זה לא "מעוגל" למטה? ההגיון אומר שנפח 326 היה "מעוגל" למעלה, לא?
 

פרארי1

New member
כי כבר יש 300

אז אם הגדילו לו את הנפח, נותנים לו שם חדש והחליטו לקרוא לו 350.
לא תמיד שם הדגם מייצג את הנפח המדוייק, קח לדוגמא את אופנועי ב.מ.וו, יש להם שלושה דגמים בעלי מנוע זהה בנפח 800 סמ"ק והם נקראים F650GS, שהוחלף ב-F700GS וקיים גם F800GS, הקרבי משלושתם.
גם בקטנועים שנקראים 200, כמו הג'וירייד והדינק, הנפח האמיתי הוא 174 סמ"ק ויש קטנועי 300, כמו הג'וימקס, הבברלי ואחרים, שנפחם 274 סמ"ק.
 

Ofericko

New member
אז מאחר ובדר"כ העיגול הוא כלפי מעלה

לפחות בדוגמאות שהבאת, אני מניח שהטייטל הוא שיווקי ומטעה. כלומר, האם יש דגם שהנפח שלו, נניח, 275 אבל נקרא 250?
 

פרארי1

New member
לא עולה לי כרגע בראש

אני מניח שאתה צודק, מסיבות שיווקיות מעדיפים לעגל כלפי מעלה או בכלל לא לציין נפח בשם הדגם.
 

Ofericko

New member
אז אם אני שוקל לעלות מה- xevo250 המצויין שלי ל-DT350

ברור שעלייה מ-244 ל-320 נראית לכאורה אחרת מאשר עלייה מ-244 ל-320.
כשסטייה בין 244 האמיתי ל-250 המוצהר היא סטייה "סבירה" יחסית לסטייה בין 320 ל-350. קצת מתחו את המסטיק כאן….
 

פרארי1

New member
אתה רוכב על קטנוע או על מספר הסמ"קים?

קח רכיבת מבחן על הדאונטאון ואז תחליט.
ההפרש בכח בהחלט מורגש, בלי קשר למספרים שבשם הדגם.
 
למעלה