מי אמר שקטגוריית קטנועי ה-150 מתה?

פרארי1

New member
"מן הסתם תגיע מהר לישראל."

אני נוטה לא להסכים עם השורה התחתונה הזו של הידיעה, אין לנפח הזה מה לחפש כאן כשהוא במדרגת רשיון שמאפשרת כלים עד 47 כ"ס.
זה כמובן תלוי בתמחור, אבל לטעמי, מי שאוחז ברשיון A1, יעדיף את ה-MP3 300, עם יכולת בינעירונית אמיתית ולא את ה-125 + מע"מ.
&nbsp
ואם כבר מדברים על דוגרי ואמינות, הייתה להם השבוע פשלה רצינית מאד.
בספרד הושק הימאהה MT10, לא היה נציג של דוגרי בהשקה, מה שלא מנע מהעורך, גיא בן ברק, לכתוב על ההשקה בגוף ראשון (יחיד ורבים).
אחרי שערוותו נחשפה בפייסבוק ובעוד מקומות, התווספה שורה קטנה שמספרת
ש"מקורות הכתבה במבחנים שפורסמו באתרים באיטליה ובריטניה ובנתוני יצרן."
&nbsp
עלוב, לא מקצועי, לא אמין.
 

בועז בר

New member
קטגוריית +150 סמ"ק נעלמה מאירופה ואצלנו בגלל תקנות רישוי

שקובעות את רף ה-125 סמ"ק כמכריע לדרגת הרשיון הבסיסית ולמחזיקי רשיון רכב.
&nbsp
בארה"ב ובמקומות נוספים דרגות הרישוי שונות,
ושם למשל מוגדר 'אופנוע' (כולל קטנועים לצורך העניין) דו(או תלת)גלגלי עם נפח מעל 150 סמ"ק,
ויש לכך משמעות בעיקר בגלל האפשרות לנוע איתם על כבישים מהירים, שאינה מותרת לכלים בעלי נפח מנוע קטן יותר.
זו אגב הסיבה שלהונדה דילן ופנתיאון 150 יש מנוע 153 סמ"ק,
וגם לייצור דגם זהה כמו ג'וירייד למשל, בשני נפחים קרובים - 150 ו-200,
כשבפועל הם היו 149 ו-172 סמ"ק - כל אחד מתאים לדרגת רשיון אחרת במדינות עם רישוי 'אמריקאי'.
&nbsp
הטריסיטי יועד במקור לשוק האירופי בלבד, תוכנן ומיוצר באירופה, ולכן היה בעל נפח 125 בלבד.
ה-NMAX לעומתו תוכנן מראש כקטנוע גלובלי, ויוצר מהתחלה בנפחי 125 ו-155 סמ"ק, ושווק בהתאם לשוק היעד (125 לאירופה, ו-155 לאמריקה ולדרום מזרח אסיה).
&nbsp
אגב2 - מנוע ה-155 של הטריסיטי הוא בדיוק אותו מנוע של ה-NMAX 155...
כלומר הסיבה לנפח הזה היא מנוע קיים על המדף, והדגם הזה מאפשר לימאהה לשווק אותו במקומות נוספים מעבר לאירופה וגרורותיה, וגם נותן מענה לביקורת על המנוע החלש יחסית והמהירות המרבית הנמוכה של דגם ה-125 (בקושי 100 על השעון).
&nbsp
©
&nbsp
&nbsp
 

אם פי 3

New member
לטענת דוגרי

מדובר על מנוע "חדש לחלוטין".
&nbsp
ידוע שהסיבה שהקטגוריה נעלמה בארץ היא שינוי מדרגות הרישוי ב-2006, ולמעשה גם קטגוריית ה-250 הולכת ונעלמת עם השינוי שנעשה לפני כשנתיים (הגדלת A1 עד ל-47 כ"ס) ושורדת רק בגלל מדרגת הביטוח האנכרוניסטית שם.
&nbsp
מן הסתם, ימאהה מנסים לשמור על כלי קטן, שיאפשר באירופה לרכוב עליו עם רשיון רכב רגיל ולא דו"ג (אחת התקנות שאני מקווה שלא יאמצו בארץ...).
&nbsp
 

בועז בר

New member
התקנה הזו מאומצת כאן מזמן...

כמו דרגות הרשיון (למעט ההיפוך המוזר בין A1 ל-A2)
A2 שלנו (A1 שם) מתאים לבעלי רשיון רכב עם ותק מסוים, אחרי מבחן שליטה קצר במגרש.
שם אגב, מותרים כל התל"גים בתצורת LT, כולל ה-500 על 40 סוסיו, לרכיבה על ידי מחזיקי רשיון רכב רגיל.
&nbsp
ולגבי הטריסיטי - זה לא רק המנוע שמגיע מה-NMAX, אלא יחידת ההנעה כולה, שכוללת את המנוע, תמסורת, זרוע, גלגל ("13), מסנן אויר, אגזוז.
&nbsp
את אותו תרגיל הם עשו עם ה-XMAX400 . מנוע המג'סטי, ולמעשה יחידת ההנעה כולה, ששודכה לשילדת ה-XMAX250, כמובן עם חיזוקים, שיפורים והתאמות. וזה גם מסביר את הירידה בקוטר הגלגל האחורי מ-14 ל-13 למרות העליה בנפח וההספק. זה פשוט חלק מהנדוניה של המג'סטי...
&nbsp
בשורה התחתונה התוצאה מוצלחת מאוד בסך הכל, ואני משער שגם הטריסיטי החדש יהיה לא פחות מוצלח.
 

בועז בר

New member
קצת סדר בדברים...

באיחוד האירופי תל"ג LT (מעל 46 ס"מ בין הגלגלים הקדמיים*) מותר לרכיבה עם רשיון רכב,
פשוט הוא מוגדר שם כמכונית ברשיון הרכב שלו.
אצלנו לא. רשיון הרכב הוא של 'אופנוע' (L) ורשיון הנהיגה הנדרש הוא בהתאם לנפח וההספק.
&nbsp
הטריסיטי אינו עונה לדרישות תל"ג LT, ומרושיין כמו קטנוע 125 רגיל באירופה וגם אצלנו.
&nbsp
דגם ה-155 כמו ה-125 אינו LT, ואצלנו (אם יגיע) וגם באירופה - ידרוש רשיון דו"ג בדרגת הביניים.
&nbsp
*דרישה נוספת לדגמי ה-LT בכדי לקבל רשיון רכב היא דוושת בלם שפועלת במקביל על שלושת הגלגלים.
זו הסיבה לקיומה בדגמי ה-MP3, קוואדרו, ופיג'ו מטרופוליס, ולחסרונה בטריסיטי.
 

פרארי1

New member
לטענות של דוגרי

אני מתייחס כמו לאלה של YNET, שהנחיתו בשלום את אילן רמון.
 

פרארי1

New member
אין קשר לדעות מוקדמות

נתתי דוגמא ממש מהימים האחרונים, בה דוגרי הוכיחו חוסר רצינות וחוסר מקצועיות (וזה בלשון עדינה מאד).
&nbsp
כשפולגז כותבים "וכרגע אין כוונה להביאו ארצה.", אני מניח ברמת סבירות מאד גבוהה, שהם בדקו את זה מול היבואן, מה שקשה לי להניח לגבי דוגרי.
 

אם פי 3

New member
זו עדיין דעה מוקדמת...

לא משהו שעולה מהכתבה, אלא מנסיונך והיכרותך עם הפלטפורמות השונות.
&nbsp
(לא "דעה קדומה" אלא "מוקדמת").
 

פרארי1

New member


 
למעלה