קטנוע חשמלי בליץ 6000

קטנוע חשמלי בליץ 6000

שלום לכולם אני מעוניין לירכוש קטנוע חשמלי מדגם בליץ 6000 . היו תלונות בעבר על הקטנוע כמו שבתחילת נסיעה הוא מרעיש רעידות בגלגלים וכו. הבנתי מהיבואן שבדגמים החדשים הוחלף בקר ושופרו עוד ליקויים אחרים.. עם היתייעצויות של חברים ומכרים חלקם מעודדים וחלקם מזהירים אותי מההחלטה הזאת. אשמח אם יש למישהו חוות דעת על הבליץ 6000 אחרי נסיעה תקופתית גדולה יחסית.. תודה
 

yonatan941

New member
היתה לי את אותה התלבטות.

לפני חצי שנה התלבטתי רבות אם להשקיע ולקנות את הקטנוע הזה.
אין דלק, ביטוח וטסט זולים יותר, ונסיעה שקטה.
אחי הגדול הביא לי לדבר עם חבר שלו שהיה לו כזה במשך שנה פחות או יותר. ואותו חבר הוריד אותי מהעניין מהר.
1. הפתיחות של הקטנוע הזה חלשות יותר מהקטנועי בנזין.
2. ההאצות בו גומרות על הסוללה ומקצרות משמעותית את טווח הנסיעה.
3. אחרי נסיעה של כמה שעות מתחילים לחוש ממש בעייפות של הכלי והוא כבר בקושי נוסע למרות שיש בו עדיין סוללה.
4. אי אפשר להרכיב איתו. ז"א עם עוד מורכב בכלל אין לו כח, ועדיף לא להרכיב איתו.
5. צריך לתכנן את הנסיעה ואת היום איתו כי אתה לא יכול פשוט להיכנס לתחנת דלק לתדלק.
6. שקט - מסוכן מאוד. גם ככה נהגי הפחיות לא רואים אותנו, אז לפחות שישמעו. כשאני משתחל אני יודע שבחלק מהמקרים הנהגים שומעים אותי בא מאחוריהם.
7. בריאות. הבנתי מאותו חבר שיש קרינה רצינית מהמנוע של הכלי.
8. למי שיש דו"ג עניין הוצאות הדלק הוא שולי יחסית. (כבעל אקסאבו, הוא שותה לי 1:30 בנסיעות רגועות.)
9. אין לו שוק. כנס ליד 2 ותראה כמה זמן המודעות שם עומדות. למכור תכלי הזה זה סרט.
&nbsp
ואלה הטענות העיקריות שחבר של אחי הסביר לי. והוא עבד עם הכלי הזה יום יום.
בקיצור בנתיים אין תחליף לבנזין.
 

ch561

New member
אני רק שאלה

איך הבין שיש קרינה רצינית מהמנוע?

אפשר נתוני מדידה? וגם איזה טבלה שמראה שנתון זה פוגע בבריאות.
ככה נבין איך הגיע למסקנה הזאת.
 

yonatan941

New member
תאמת? אני לא יודע

וגם לא שאלתי אותו בנושא הזה יותר מדיי. כשהתייחסתי לנתון הזה בביטול הוא אמר לי שבריאות זה נושא חשוב ולא כדאי לזלזל.
&nbsp
מהקצת שאני אישית יודע, כן יש קרינה ממכוניות היברידיות וקטנועים חשמליים. מזיק או לא? תלוי את מי שואלים.
&nbsp
http://m.mynet.co.il/articles/0,7340,L-4721417,00.html
&nbsp
&nbsp
 

אם פי 3

New member
scientific ynet

לא מקור מידע אמין לשום דבר.
וזאת בלי להתייחס לשאלה (שאני לא יודעת את התשובה עליה) אם יש או אין קרינה מסכנת בריאות מהקטנוע.
 

green48

New member
מנסיון של 7K ק"מ

אני רוכב על הכלי הזה יום יום לת"א כ-46 ק,מ. לעיתים אני נזקק להכפיל את המרחק הזה. עד כה לא הגעתי למצב בו נותרתי ללא טווח נסיעה.
לגבי התאוצה, אין מדובר בכלי מהיר בהיבט הזה, אבל עדיין מהיר יותר מכל מכונית בעיר.
ה'תקלות' החידות שבהם נתקלתי היו 2 תקרים. בנוסך השקעתי באיזון הגלגל הקדמי, שרעד מעל 100 קמ"ש.
אני לא מצליח לחבר בין זיהום סביבתי בצורת רעש מנוע לבטיחות. במידה ויש כזה קשר, אפשר לחבר צופר/סאב וופר או כל התקן מודני אחר להפקת צלילים ולהפעיל לפי הצורך
רוב הדברים שכתבת על היעוץ שקיבלת מחבר, אינם מוכרים לי מניסיוני האישי.
מקווה שעזרתי.
(למתר לציין, שאין לי אינטרס כלכלי או אחר)
 

אם פי 3

New member
רק לגבי הרעש

זה אכן סוג של זיהום, יחד עם זאת, נרעש הפסיבי (כלומר, לא שימוש יזום בצופר) הוא חלק מה"נראות" (נשמעות...) של כלי הרכב - ונדמה לי שאפילו התחיל לייצר לכלי רכב חשמליים (רכבות, מכוניות) רעש נלווה מכוון, בגלל העליה בתאונות של חוסר תשומת לב להגעתם.
כמה המשקל של זה בתוך המכלול, קשה לי להגיד.
&nbsp
אישית, אני פוסלת אותו בגלל חוסר היכולת "לתדלק" בדרכים. גם אם רוב הרכיבות שלי הן בטווח הסוללה, סגירת האופציות לנסיעה ארוכה מהרגיל (טיול) היא חסרון משמעותי עבורי.
 

green48

New member
ניסיוני האישי אומר

אינני משתמש בבליץ לטיולים. זה לא אופנוע טורינג...
אמונתי בנושא בטיחות מעט שונה. קח אחריות על הולך הרגל ששקוע בטלפון תוך כדי חציה ואל תצפה לכך שהרעשים שיפיק כלי הרכב שלך יעירו אותו משנתו. כנ"ל לגבי שאר משתמשי הכביש.
לעומת זאת, אני רוצה לתאר מצב עתידי בו לגור ליד כביש מרכזי בעיר תהיה חוויה שקטה , בדיוק כמו רחוב צדדי. ללא רעש, ללא פיח, ללא כתמי שמן ושאר המפגעים.
BMW כבר מוציאים קטנועים עם מערכות ניטור של כלי רכב והולכי רגל, בדיוק כמו במכוניות שלהם. אמצעים אלו מעלים את הבטיחות מבלי להוסיף דציבל אחד נוסף לסביבה. זה הכיוון של ההתפתחות, גם בכלי רכב אוטונומיים וחצי אוטונומיים.
לפני 10 שנים גם ESP היה רק במכוניות פאר. כיום זה תקני.
מתישהו חייבים להתקדם, לא?
 

yonatan941

New member
ואיך הכלי בהרכבה?

אני הבנתי שהוא מאוד חלש עם עוד נוסע
 
למעלה