התלבטות רצינית, אשמח להתייחסויות

Cheeseburger

New member
התלבטות רצינית, אשמח להתייחסויות


היי לכולם, מגיל 16 אני על הכביש, נסיון ברכיבה אבל רק על קטנועים - טייפון, מובי, איקסמקס250 וגו'ירייד 200 ישן וטוב שליווה אותי במשך שנה וחצי עד שנגנב לפני שנתיים, מאז אני בתקופת פגרה מקטנועים (בגלל הצבא בין היתר ועוד) ולאחרונה מאוד מאוד רוצה לחזור לתחום

בת 21 רשיון a1.. אופנוע החלומות שלי הוא בכלל cb250 (אם עוד מייצרים כאלה? אפילו באתר של יד 2 כבר לא מוכרים אותו)
אבל.. אני משתדלת להיות ריאלית עם רגליים על הקרקע ויודעת שקטנוע זה מה שאני צריכה :) אז אחרי ההקדמה הארוכה הזאת

תקציב של 20k, לא כולל הביטוח
מתלבטת בין לחזור לאיקסמקס250, או לעבור לג'וימקס250, וכמה שווה לקנות חדש דנדש מהחברה או יד 2 מהחברה (מטרו למשל) או יד 2 מ..כל מקום אחר
הקטנועים שהיו לי כולם היו ישנים יחסית ומשומשים.. עברו הרבה ידיים
מעניין אותי לחוות קטנוע חדש או שזה לא שווה את המחיר.

אשמח להתייחסויות
 

אם פי 3

New member
ברוכה הבאה

נסי לתאר מה הצרכים והציפיות שלך מהכלי, וכך יהיה קל יותר לעזור לך. למה ברור לך שאת צריכה קטנוע, אם החלום שלך הוא אופנוע?
- האם מדובר בכלי תחבורה בלעדי?
- שימוש - עירוני, בינעירוני, פרברי?
- כבישים מהירים? עליות תלולות?
- נסועה (קילומטרז') משוער? האם מתוכנן להיות רק בית-עבודה/לימודים או גם לטיולים?
- האם התקציב כולל מיגון, או שכבר יש לך (אולי צריך לחדש...)?
&nbsp
בגדול - לקנות כלי חדש מהניילון זה לא כלכלי, ומכיוון שהתקציב שלך נאה-אך-לא-ענק, קנייה של משומש תאפשר לך יותר גמישות (אאל"ט בתקציב הזה לא ניתן לקנות את הכלים המדוברים כחדשים). הטוב ביותר זה לקנות משומש-חדש, עם מעט קילומטרים, ובמצב טוב.
אם את קונה מסוכנות (לאו דווקא מטרו, יכול להיות כל מוסך מסודר), את עשויה לזכות בתנאים טובים יותר - אחריות, תשלומים וכד', ומצד שני, כושר המיקוח שלך קטן יותר (כי את עובדת מול איש מקצוע). אדם פרטי יכול להיות יותר גמיש (אם הוא מאד רוצה למכור), אבל גם רמת האמינות היא עניין של מזל ויכולת אבחנה.
&nbsp
קחי נסיעת מבחן על ה-JM ואולי גם על XMAX (כי עבר זמן מאז רכבת עליו), ותראי מה מתאים לך יותר - וגם לפי ה"מציאות" בשוק.
&nbsp
&nbsp
 

פרארי1

New member
מעבר לכל הדברים הנכונים שכתבה אמפי

הג'וימקס והאיקסמקס הם הטופ של הקטגוריה, שניהם מצויינים והבחירה ביניהם היא עניין של העדפה, לכן מצטרף להמלצה על רכיבות מבחן.
&nbsp
ה-CB250 הוא אופנוע מיושן מאד, לטעמי לא עומד בשום תחרות מול קטנועי 250 מודרניים (אם הייתי כותב את זה בפורום אופנועים, סביר שהייתי נחסם, אבל גם הם יודעים שאני צודק
), אם כבר, אז יש את ה-CBR250, שיכול להיות נהדר עבורך ואני מניח שתמצאי בתקציב שלך כלי במצב טוב.
יש עוד לא מעט אופנועים שמתאימים לרשיון שלך (שגבולותיו הורחבו עד 47 כ"ס), חלקם 250 סמ"ק, חלקם יותר, נסי לחפש ביד2 ע"פ חיתוכי מחיר, קילומטרז' וכולי.
&nbsp
עני על מה שאמפי שאלה אותך וננסה לעזור בבחירת המיועד.
 

yonatan941

New member
הטופ של הקטגוריה?

חוץ מהעיצוב (שגם זה עניין של טעם), האקסאבו לוקח את הגוימקס בכל פרמטר.
האקסמאס קטנוע מעולה, אבל יקר מדיי ביחס למתחרים שבתכלס לא נופלים ממנו.
&nbsp
היתה לי גם אותה התלבטות לפני כמה חודשים, והייתי בטוח במיליון אחוז שאני הולך להביא את הגוימקס. באותו היום שעליתי על האקסאבו התאהבתי, וקניתי.
לכן, גם אני חושב שאין תחליף לרכיבות מבחן.
 

פרארי1

New member
על טעם ועל ריח

אישית, גם אני מעדיף את הפיאג'ו, הוא מאד נעים וכיפי, אבל בהשוואה ראש בראש של ביצועים והתנהגות כביש, הג'וימקס דור אחרון לא נופל ממנו ויש לו יתרון משמעותי בדמות ה-ABS.
לצערי, הלך לאיבוד בנבכי ארכיון פולגז הישן, המבחן שעשיתי בזמנו עם בועז בר, בו "הכתרנו" את הג'וימקס אחרי שהעבדנו את שניהם קשה.
&nbsp
יחד עם הימאהה, הם שלישית הצמרת של הקטגוריה.
 
"חדש פחות כלכלי ממשומש"?

אני רוצה לערער על המוסכמה הזו.
קודם כל, שאלי את עצמך עד איזה גיל (של קטנוע) את מוכנה להחזיק אותו? לצורך הדוגמה נניח שעד גיל 6.
עכשיו עשי חשבון: מה העלות השנתית להתנהל עם כלים חדשים, וכמה עם כלים משומשים?
כלי חדש - עולה יותר, אבל קונים רק פעם ב-6 שנים. ומקבלים יותר במכירה (יד ראשונה). כך שעלות (הפרש קניה/מכירה) מתחלק ל-6.
כלי משומש - לחלק ל-4.
אגב - אני שומר היטב על הכלים שלי, כך שכלי יד ראשונה ישרוד אצלי יותר מאשר יד שניה.
&nbsp
אבל הסיפור לא נגמר בזה.
כלי משומש דורש יותר תיקונים ואין עליו אחריות. גם זה עולה כסף.
כלי משומש הוא חתול בשק. יש סיכון מסוים, שבעצם את מקבלת נבלה. גם הסיכון הזה שווה כסף.
ועוד - התנהלות עם כלים משומשים אומרת שצריך להתעסק עם החלפות (מכירה+קניה) לעיתים קרובות יותר. בילבול מוח. לפחות אצלי, האולכוס הזה בהחלט שווה כסף.
&nbsp
בכלל לא דיברתי על זה שנעים יותר ליסוע על כלי חדש. על השקט הנפשי. על הקלות בתהליך הקניה ועל השיפורים בדגמים החדשים יותר. שכל אחד יחשוב כמה זה שווה לו.
 

אם פי 3

New member
לא משנה כמה זמן אתה מחזיק את הכלי

כלומר, זה משנה, אבל זה שיקול אחר, כי הפחת רלוונטי רק במכירה.
ההבדל בין לקנות כלי חדש מהניילון לקניית כלי (זהה) עם נניח 2000-3000 ק"מ, בן כמה חודשים (עדיין באחריות) הוא כמה אלפי שקלים טובים.
יש כלים כאלו. חלקם אמנם עברו חוויה קשה ולכן נמכרים (וכמובן שאף אחד לא יגלה שזו הסיבה, ולכן חשובה בדיקה) אבל חלקם, בעיקר בתחום הקטנועים והכלים הקטנים יותר, בגלל גילוי שדו"ג לא מתאים, לחץ משפחתי או שדרוג, ואלו כלים כמעט חדשים, במצב מצוין.
יש כמובן כיף גדול בקניית חדש, אבל כיף זה לא שיקול כלכלי.
&nbsp
כשמדובר על משומשים "כבדים", אז זה יותר מורכב ופחות חד משמעי בגלל בלאי טבעי בנוסף לסיכוי שנרכבו ע"י חוליגן מתישהו בעברם. החסכון הגדול בעלות הקניה עלול להתמסמס מול עלויות השהות במוסך, גרירה והפסדים נלווים - במיוחד למי שאין ידע מספק על מנת לטפל בבעיות בעצמו, גם בדרך.
&nbsp
אולי לא הייתי ברורה בהודעה הראשונה, אבל אני חושבת שמבחינה כלכלית, קניית "משומש חדש" היא המשתלמת ביותר.
 

Cheeseburger

New member
תשובות לכולם

קודם כל חייבת להגיד תודה ושאני מעריכה את ההתיחסויות הרציניות והענייניות של כולכם. לא חושבת שיש מקום באינטרנט שאוכל לקבל חוות דעת כאלה על הנושא הזה.
&nbsp
&nbsp
רשמיי עד כה - יש בפייסבוק קבוצה ענקית "פשפשוק אופנועים וקטנועים", ביומיים האחרונים טיילתי בין כמה חבר'ה שרוצים למכור את הקטנועים שלהם, וזה מאוד מתחבר למה שאם פי3 אמרה בנוגע לאמינות וגמישות (לדוגמה, יום אחרי שניים חוזרים אלי בהודעות שהם מוכנים למכור כלי שהציעו עליו בהתחלה 10k ב5k.. קצת מעורר חשד על האמינות ורק הראה לי כמה הם נחושים להיפטר מהכלים שלהם)
אז תחושת בטן אמרה לי שלא כדאי בכלל ללכת על כלי מבן אדם פרטי. גם מרכיבה על הכלים שלהם מרגישים, החל מההתנעה שהיא לא תמיד חלקה ועד לקצת רעידות שיש בנסיעה, לא זוכרים איפה עבר טיפולים.. אין קבלות מהטיפולים.. אני יודעת שפשוט לא בא לי קטנוע כזה במיוחד שאין לי זמן להתעסק בלתקן אותו עכשיו. רוצה כלי שמור, "כחדש".
&nbsp
בנוגע לשאלות ששאלת - הקטנוע היה כלי בלעדי, שימוש גם עירוני וגם בינעירוני. רוב הנסיעות כפר סבא - תל אביב. טיולים פעם ב. לא אסע בו הרבה כי אני בצבא רוב הזמן ומשרתת במקום רחוק, יוצאת פעם בשבוע. התקציב לא כולל מיגון ואזעקה והחשבתי אותו בתקציב נפרד :)
&nbsp
גיבשתי החלטה לקנות כלי יד ראשונה שמור ממוסך מוכר כמו מטרו. ככה יהיו לי את כל הקבלות של הטיפולים ביד ואני לא אסתבך עם כלי שלא עבר טיפולים בזמן.
&nbsp
&nbsp
ובקשר לנסיעות מבחן - הג'וימקס בצורתו החדשה (xi) היה הקטנוע שהיה לי הכי נוח לנסוע עליו עד עכשיו.
&nbsp
 

Cheeseburger

New member
וההתלבטות בין קטנוע לאופנוע,

קטנוע - הרבה יותר פרקטי, נוח, ואופנוע זה יותר בשביל הנפש וההנאה (ככה לפחות אני תופסת את זה, לא חייבים להסכים איתי.) כרגע מה שאני צריכה זה קטנוע
 

ו אולי

New member
למה קטנוע יותר פרקטי מאופנוע ?

האם זה בגלל נפח האחסון מתחת למושב ?
הארגז על האופנוע היה לי הרבה יותר נוח.
&nbsp
היה לי אופנוע 250, כשהוא נגנב קניתי קטנוע 250 כי זה היה הרבה יותר זול מאשר אופנוע וכי לא היה מבחר גדול של אופנועים 250סמ"ק.
המיסוי על אופנועים היה הרבה יותר גבוה מאשר על קטנועים, התקנות השתנו ועכשיו כשהמיסוי עליהם דומה, העלוית של האופנועים ירדו ולא הייתי קונה קטנוע.
בתקופה האחרונה גם נכנסו לשוק מגוון אופנועים 250-500סמ"ק.
&nbsp
לגבי חדש או משומש, יותר קל לקנות חדש, אבל עם קצת השקעה אפשר למצוא כלי בן שנה שנתיים, מטופל עם מעט ק"מ. אם מוצאים כלי בן פחות משנתיים אז בד"כ הוא עדיין באחריות, ואפשר (ורצוי!) לקחת אותו לבדיקה, כדי לא לקנות חתול בשק.
יש בזה סיכון קטן, אבל אפשר לחסוך 5-10K.
&nbsp
 

jony stekino

New member
הקטנוע מכיל הרבה יותר מקום

בקטנוע אתה יכול גם לשים בין הרגלים ,מתחת למושב
בימים הקרום הקטנוע שומר על החום הגוף הרבה יותר טוב מאופנוע
גם לרגליים וגם המשקף בקטנועים בדרך כלל יותר טובים מאופנועים
 

ו אולי

New member
לאו דווקא

ארגז של 45 ליטר על האופנוע היה לי יותר נוח מאשר מתחת למושב ב XEVO (בעיקר בגלל המבנה הצר, ארוך ומעוגל).
ברב הגדלנועים אין משטח שמאפשר אחסון נוח בין הרגליים.
ובאופנוע היה לי הרבה יותר קל לקשור עם רשת מטען נוסף על המושב האחורי. ב XEVO לא כל כך מצאתי למה לקשור את הרשת, קרסי המתכת לפחות ברשת שלי קטנים מדי בשביל לתפוס אותם מסביב.
אשמח אם יש המלצות איך לקשור באופן בטוח מטען על המושב האחורי של XEVO.
&nbsp
נכון שבקטנוע הרגליים פחות חשופות לקור ולגשם בחורף, במזג אוויר כזה אני במילא רוכבת עם מכנסי גשם.
מצד שני באופנוע עם גלגלים גדולים הרבה יותר קל לעלות ולרדת ממדרכות, באמפרים בכביש וכביש משובש פחות מפריעים.
 

אם פי 3

New member
בקטנוע אפשר גם וגם

הקסבו הוא לא דוגמה כל כך טובה לזה, אבל בג׳וימקס גם נפח אחסון גדול מתחת למושב, וגם ארגז 48 ל׳ איפשרו לי פק"ל קבוע + כל מה שצריך. את הארגז העברתי לאופנוע, אבל המקום מתחת למושב מספיק בערך לוסט הזוהר (וגם לא נוח לשימוש שגרתי), כך שזה בהחלט דרש להצטמצם (אצלי - ויתרתי על הכיסוי שתופס המון מקום).
&nbsp
 

פרארי1

New member
גומיות בנג'י

לא עוטפות את המטען כמו רשת, אבל ניתן להעביר דרך ידיות האחיזה של המורכב ולתפוס אליהן את הקרסים שבקצוות הגומיות.
 

yonatan941

New member
ארגז, תיק גב, ווו תליה,

בנוסף לתא מטען, והעברתי חצי מהציוד שלי על ה xevo (וזה היה עוד בלי רשת למושב).
כמובן שהכי חשוב זה לדעת לסדר את הציוד נכון.
 

בועז בר

New member
בעיקר בגלל: אוטומטי, מבנה step-over, תמרון עירוני קליל,

תנוחת ישיבה מרווחת ונוחה, תא מטען (ארגז ניתן להוסיף כמו באופנוע, אז זה מתקזז...
)
&nbsp
מבחינתי אלו שתי ישויות נפרדות.
קטנוע בשביל הפרקטיקה, ואופנוע בשביל הפאן.
&nbsp
הפרקטיקה של הקטנועים באה לידי ביטוי בעיקר בשימוש עירוני תכוף.
אם הרכיבות שלי היו רק כמה עשרות ק"מ לעבודה וחזרה נניח, יכול להיות שאופנוע היה יכול להיות פרקטי באותה מידה.
 

פרארי1

New member
הכיוון שלך נכון

יש גם כלים פרטיים מטופלים ושמורים, אבל זה יותר התעסקות למצוא אחד כזה ובכל מקרה, לא לגעת בלי היסטוריית טיפולים מתועדת.
זה שמוכר מוכן לרדת במחיר זה לטובתך, כל עוד נזהרים מחתול בשק וקחי בחשבון שבסוכנויות, אנשי המכירות מיומנים ויודעים איך למכור גם כלי פחות מושלם ממה שנראה במבט ראשון.
בדיקה במוסך לא תלוי (בין אם של כלי פרטי או מסוכנות), תהיה הכי אובייקטיבית, אם יש לך זמן ורצון להתעסק עם זה וכמובן שזה גם עולה כסף.
&nbsp
כמו שנאמר פה בשרשור, גם ה-XEVO יכול להיות מועמד ראוי ביותר.
 
למעלה