המלצה - מכון טסטים

אם פי 3

New member
המלצה - מכון טסטים

הגיע הזמן להעביר את האופנוע טסט...
מכל מיני סיבות, החלטתי לנסוע בשבת בבוקר לטסט בירכא, החלטה שהסתברה כמוצלחת מאד:
יצאתי מהבית בשעה 8:15, ותוך חצי שעה כבר דוממתי מנוע שוב בבית לאחר הטסט (זמן נסיעה רגיל הוא 15-20 ד' לכיוון אחד...).
כבישים פנוים, הרבה טסטרים מנומסים שרק חיכו שמישהו יגיע (אני משערת שמאוחר יותר יש שם עומס), בדיקה בסיסית ביותר, אפילו בלי לעלות על הכלי (מזל שאני לא מסתמכת עליה לצורך וידוא תקינות האופנוע, אלא רק להליך הפורמלי), בירוקרטיה זריזה - וזהו - יש חותמת ומדבקה.

למי שבאיזור או אפילו בטיול (העיכוב מינימלי), מומלץ.
 

xfwind

New member
ואזהרה למי שטרם הפנים את ה-ABS

העברתי היום את הקקנוע טסט ב"בחן" (רח' אדיסון - מול משרד הרישוי במפרץ חיפה).
היה מהיר כי התורים היו של פחנועיות.

כאשר הבוחן ביקש "סע קצת ותן ברקס", עשיתי כמו שאני יודע (על גבול ה"סטופי")...


א-ב-ל כאן ה-ABS הקדמי נכנס לתמונה ונתן לי גלישה קטנה קדימה
, מעבר לנקודה שבה הייתי אמור לעצור (בלי ABS) - שזה - 1 מ"מ מפח אשפה עירוני ירוק




 

בועז בר

New member
"על גבול הסטופי" ה-ABS לא מתערב,

כי עדיין אין הפרשי מהירויות בין שני הגלגלים.
ז"א ש"מעבר לנקודה שבה היית אמור לעצור (בלי ABS)" - פשוט היית מחליק...
- לא אומר שבהכרח היית משתטח אפיים ארצה, פשוט הגלגל הקדמי היה מחליק קצת,
ולמיטב ידיעתי עצמת הבלימה חזקה יותר כל עוד הגלגל מסתובב, ונחלשת כשהוא מאבד אחיזה ומחליק,
כלומר יש מצב שבלי ABS היית נותן 'נוגרה' קטנה לפח העירוני הירוק
 

xfwind

New member
אני מבין מה כתבת, אבל עדיין אני בתחושה

שה-ABS מגלץ' אותך יותר ממה שהיית בלי.
זו רוטינה שהייתי עושה כל פעם עם הJM הקודם ועוצר כמו שצריך על הקשקש....
 

פרארי1

New member
על כביש יבש, רוכב מאד מיומן יבלום טוב יותר בלי ABS

עבורו, ה-ABS הוא סוג של תעודת ביטוח ויעזור לו בתנאי אחיזה פחות טובים, כמו כביש רטוב.
עבור רוב הרוכבים, ה-ABS יעזור לקצר את מרחקי הבלימה בצורה די משמעותית ובעיקר ייתן להם סוג של שקט נפשי.
כמובן שאסור לסמוך על המערכת שתעשה הכל במקום הרוכב, זה לא תחליף לערנות ומיומנות עליה יש לעבוד כל הזמן בכדי להשתפר.
 
למעלה