עזרה דחופה - נשפך לי נוזל ירוק מתחת לקטנוענכלנ

עזרה דחופה - נשפך לי נוזל ירוק מתחת לקטנוענכלנ

עשיתי טעות כנראה נסעתי מהמרכז לירושלים, והרכבתי מישהו אחריי, אני מדבר על ג'י דינק 250
בהלוך לא היתה שום בעיה, בחזור עצרנו באמצע לסדר משהו, ופתאום ראיתי שנוזל ירוק מטפטף מתחת לקטנוע, מה זה? נוזל קירור מנוע?
נבהלתי אבל היתי חייב להמשיך ליסוע עוד כה קילומטרים, זה כביש ראשי..
במהלך הדרך נדלקה לי נורת החום כל הדרך, נדלקה גם נורה למעלה, שקשורה בכלל לרגלית צד, שתמיד בתחילת נסיעה שאני מוריד אותה, היא נכבית ואפשר ליסוע..
בקיצור חזרתי למרכז, עצרתי ונהיה קול משונה למנוע, כאילו הוא על חצי כוח..
והתחיל לצאת קצת עשן מאחורה... לא יודע מאיפה... כרגע מוסכים סגורים ואין עם מי לדבר...

האם לדעתכם הלך המנוע?
בטח המזג אויר החמים, והעליות של ירושלים, חיממו את המנוע..
למרות שבהלוך, לא היתה שום בעיה, וגם היו עליות..
 

פרארי1

New member
נשמע כמו נזילת נוזל קירור

לא באמת אפשר לאבחן תקלות דרך המסך אבל לדעתי, אל תניע, קח אותו למוסך על גרר ותקווה שלא עשית נזק גדול מדי.
 

בועז בר

New member
לא נשמע טוב

נזילה של נוזל קירור יכולה לקרות בגלל משהו שולי כמו חבק שהשתחרר,
אבל התוצאה של נסיעה ללא נוזל היא קריטית.
נורת חום מעידה על חום מנוע חריג שדורש עצירה מיידית,
ונורת תקלה (היא לא קשורה לג'ק צד עצמו, אלא לניתוק ההצתה כשהוא פתוח)
מעידה על כך שהמחשב מזהה תקלה, לא פלא בהתחשב בכך שנסעת עם מנוע חם מדי...
&nbsp
&nbsp
 
דיברתי עם מוסכניק כנס

אמר לי שכנראה היתה נזילה במים של הרדיאטור, ואמר לי למה לא עצרתי באותו רגע, וביקשתי מים ממישהו, מתברר שלצד רגל ימין יש תא שמוברג, ועם מברג פיליפס אפשר לשחרר אותו, ושמה יש מיכל, הוא אמר לי שהיתי צריך למלאות שם מים, וליסוע עד לנקודה קרובה, וכמובן לפני הכל לעצור, כדי שהמנוע יתקרר..
המים שממלאים זה כמו טיפול חרום כזה...
אמרתי לו, אני לא מבין בזה, הקטנוע לא הרבה זמן אצלי, הוא גם התפלא ואמא, שבקטנוע כזה זה לא אמור היה לקרות... עדין 250 סמק, בקיצור הוא אמר או לגרור אותו מחר למוסך, או להשים מים וליסוע כמה שפחות עד למוסך הקרוב...
ואז לראות כמה הנזק..
אמר שזה יכול לצאת יקר..
הקטע שגם אם היה לי מים, מאיפה יהיה לי מברג פיליפס באמצע כביש מהיר חח
 

בועז בר

New member
יש ערכת כלים תחת המושב, יש שם גם מברג פיליפס.

ואם הוצאת את הקטנוע חדש מהסוכנות, היית אמור לקבל הדרכה בסיסית,
בין השאר על נורית החום ומשמעותה, ועל מיקום מיכל העודפים בו בודקים/ממלאים מים כשחסר.
 
הקטנוע אצלי יד שניה

הבחורה שמכרה לי את הקטנוע, הסבירה לי על הכפתורים, וקצת על המכלול, לא ציפיתי ליותר, מבחורה..
מקודם עשיתי סיבוב קצר, אחרי שמילאתי מים מזוקקים במיכל הזה
הנורית חום לא דלקה למזלי, הנורת תקלה דלקה, כנראה זה מופעל על אוטומט.. כי שהמפתח היה בסוויץ והמנוע היה מכובה, הנורית תקלה נדלקה ונכבתה כל כמה שניות
&nbsp
 
מודל 2013, עשה 20600 ק"מ, יד שניה

ג'וני התעוררת לחיים?
&nbsp
נראה לי אני צריך שתבוא אליי, תעשה לי הדרכה על הכלי הזה
אני עכשיו מתקשר לאבניר, מבקש שישלחו לי ספר יצרן של הקטנוע, וגם שיתנו לי הדרכה
 

jony stekino

New member
מאד מוזר מה שקרה לך

אני מכיר שני אנשים שממש קורעים את ה G-DINK ואין שום בעיה עם הכלי ,
אחד מהם קבוע על פול גז כבר 30K ק"מ
כשהקטנוע היה חדש המהירות המירבית היתה 142 קמ"ש
וכיום כתוצאה מנסיעה עם פול גז קבוע (אורך כל מקטע 20 ק"מ ) למשך 30K ק"מ המהירות המקסימלית ירדה ל 130 קמ"ש אבל כנראה שמדובר בסנדלי סחיבה גמורים בלבד
 

אם פי 3

New member
מה הקשר "בחורה"?

א. יש רוכבות שמכירות את הכלי שלהן מעולה, גם מבחינה מכנית.
ב. יש רוכבים שלא מכירים את הכלי שלהם בכלל. למשל, כאלו שממשיכים לרכוב למרות שנורית אזהרה לחום מנוע נדלקת להם.
ג. זו אחריות שלך לשאול או לבדוק. במסירה ראשונית - היבואן מסביר. לאדם פרטי אין מחויבות כזו (זה יכול להיות סתם משכחה) - אבל כבעלים של כלי, כדאי לך לדעת לפחות מה הציוד שיש לך, ומצבי קיצון.
אני אישית לא מתמצאת במכניקה של האופנוע שלי, אבל כשיש משהו חריג שאני לא יודעת לבד (יש כמה דברים שאני יודעת...), אני מתקשרת למוסכניק שלי להתייעץ.
 
ומה את עושה אם נתקעת בכביש ראשי מהיר?

המוסך כבר סגור ואין עם מי לדבר, נשפך לך נוזל ירוק מתחת לכלי, את מתניעה והנורית חום דולקת, אם תעצרי בצד, סכנת דריסה..
&nbsp
&nbsp
אם זה היה בתוך העיר ברור שהיתי עוצר, או נוסע במהירות למוסך הקרוב, או מתקשר אליו..
כתבתי למעלה, אני יצור קשר עם עופר אבניר, לפחות שיארגן לי ספר הדרכה לכלי, את שאר הדברים, נאני ישאל שהכלי יצא מהמוסך..
אני תמיד היתי עם כלים בקירור אויר, מובי ודומיהם, וזה כלי עם קירור מים
 

אם פי 3

New member
אתה אומר שממילא עצרת כשראית את הנזילה

אבל אם במהלך הרכיבה - עוצרים במקום הקרוב ביותר שניתן לעצור בו בבטחה (רצוי תחנת דלק, אבל אם זה לא קרוב, אז בשוליים, ועוברים מעבר למעקה עם וסט זוהר שחייב להיות לך על פי חוק).
אם זו שעה סבירה, אני אישית מתקשרת למוסכניק שלי גם מעבר לשעות העבודה (זה אחד היתרונות במוסך קבוע שמכיר אותי) להתייעצות טלפונית. לא באמצע הלילה, כמובן.
אם לא - לפי הערכת מצב/סיכון, מתקשרת לגרר (24 שעות ביממה). יש לי ביטוח גרירה, ואני מעדיפה לגרור שלא לצורך, מאשר להסתכן (בעיקר אם החשש הוא סיכון בטיחותי, ולא רק נזק לכלי).
 
ברוך ה יצאתי בזול

מסתבר שמילאתי שמן יותר ממה שצריך, וזה חימם את המנוע בצורה קיצונית, טמפ' של 90 מעלות לפי המחשב בבדיקה, ולפי המוסך זה יכל לקרות גם ברכיבה עירונית..
&nbsp
לפחות נלמד מטעויות
 

אם פי 3

New member
כשהכלי תקין, אין לקטנוע שום בעיה

לעשות נסיעה כזו, וגם ארוכה הרבה יותר, גם בבינעירוני, גם בהרכבה.
&nbsp
&nbsp
 

jony stekino

New member
לפי אירוח של מהנדס הרכב דוד נמרי

אני זוכר בוודאות שהוא אמר שבחיים הוא לא ראה שנגרם נזק מכמות גדולה של שמן

לכן זה נשמע לי קצת מוזר
 
למעלה