חושבת לקנות תלת-גלגלי - האם כדאי?
ה־Xevo שלי עדיין עובד, אבל הוא דגם 2010, ואני חושבת בקרוב להחליף אותו, בפרט לרגל העובדה שאני מחליפה מקום עבודה ומצב תזרים המזומנים שלי אמור להשתפר קמעא.
חשבתי להחליף לתלת-גלגלי, בגלל הבטיחות וכו'. הרישיון שלי הוא עד 500 אוטומט, שבתרגום למושגים בני זמננו זה רישיון A1 עם התניה "רשאי לנהוג אופנוע עד 500 סמ״ק/54.4 כ״ס".
כלי קטן לא בא בחשבון, כיוון שמדי פעם אני צריכה לנסוע נסיעות בינעירוניות. למשל עכשיו חזרתי משלושה שבועות של "כיף" בבאר-שבע, לשם נסעתי הלוך ושוב דרך כביש 6 (איזה מזל שהוא קיים, כביש 40 הוא זוועה). כלומר, צריך כלי שמסוגל לנסוע על כביש 6 וגם לעקוף משאיות. מצד שני, השימוש העיקרי והיומיומי הוא בתוך גוש דן, כשעם ה־Xevo עשיתי 26,000 ק"מ בשש שנים.
עד כמה שהבנתי, אין מגוון גדול מדי של תלתים שמתאימים לעניין. כלומר, אני יכולה או MP3 300 או MP3 500. אמור היה להיות גם איזה פז'ו בקטגוריה, רק שאני לא רואה שמישהו מוכר אותו כאן בארץ - הקישור מאתר מוטוספורט שבור ורצוץ. וטריסיטי הוא קטן.
ועופר אבניר, יברך אותם אללה, משקיעים באתר שלהם... אפילו מפרט טכני נורמלי אין להם לקטנועיהם. למשל, כמה כ"ס יש ל־MP3 500 והאם הוא תואם לרישיון שלי?
אז מי יודע להגיד לי:
ה־Xevo שלי עדיין עובד, אבל הוא דגם 2010, ואני חושבת בקרוב להחליף אותו, בפרט לרגל העובדה שאני מחליפה מקום עבודה ומצב תזרים המזומנים שלי אמור להשתפר קמעא.
חשבתי להחליף לתלת-גלגלי, בגלל הבטיחות וכו'. הרישיון שלי הוא עד 500 אוטומט, שבתרגום למושגים בני זמננו זה רישיון A1 עם התניה "רשאי לנהוג אופנוע עד 500 סמ״ק/54.4 כ״ס".
כלי קטן לא בא בחשבון, כיוון שמדי פעם אני צריכה לנסוע נסיעות בינעירוניות. למשל עכשיו חזרתי משלושה שבועות של "כיף" בבאר-שבע, לשם נסעתי הלוך ושוב דרך כביש 6 (איזה מזל שהוא קיים, כביש 40 הוא זוועה). כלומר, צריך כלי שמסוגל לנסוע על כביש 6 וגם לעקוף משאיות. מצד שני, השימוש העיקרי והיומיומי הוא בתוך גוש דן, כשעם ה־Xevo עשיתי 26,000 ק"מ בשש שנים.
עד כמה שהבנתי, אין מגוון גדול מדי של תלתים שמתאימים לעניין. כלומר, אני יכולה או MP3 300 או MP3 500. אמור היה להיות גם איזה פז'ו בקטגוריה, רק שאני לא רואה שמישהו מוכר אותו כאן בארץ - הקישור מאתר מוטוספורט שבור ורצוץ. וטריסיטי הוא קטן.
ועופר אבניר, יברך אותם אללה, משקיעים באתר שלהם... אפילו מפרט טכני נורמלי אין להם לקטנועיהם. למשל, כמה כ"ס יש ל־MP3 500 והאם הוא תואם לרישיון שלי?
אז מי יודע להגיד לי:
- באמת כמה כ"ס יש ל־MP3 500?
- האם ה־MP3 300 סוחב לפחות כמו ה־XEvo 250 בכבישים בינעירוניים, או שמא משקלו העצמי הגדול, פלוס העומס שלי ושל המטען שלי יגרמו לו לחרחר ב־110 קמ"ש?
- ואיך הקטנועים השמנים הללו מתמודדים עם רוחות (רוחות צד, רוחות ממשאיות, כל הדברים שקיללתי בכביש 6 בשבועות האחרונים)?
- איך האינטראקציה בין כבישי ישראל המשובשים למערכת המתלים המסובכת של ה־MP3? האם ידוע על תקלות בתחום הזה או שמא המכניקה האיטלקית טובה גם לכבישי תל-אביב?
- שאלה קצת מוזרה, אבל האם קל להוליך MP3 ביד? אני בעוונותי לא מצליחה להעלות את הקטנוע על המדרכה הגבוהה בכניסה לבניין שלי, וכך יוצא שאני צריכה להעלות אותו במרחק של 100 מ' בהנמכה של מעבר חציה, וכדי להימנע מהצקות של שוטרים, שמשום מה נמשכים לרחוב שלי ובפרט לקטנועים על מדרכות, להדמים מנוע ולהוליך אותו בידי עד פתח הבית. לכאורה אמור להיות קל כשהוא בנעילת גלגלים, אבל האם הנעילה לא בולמת אותם באותה הזדמנות? והאם העובדה שהחלק הקדמי הוא רחב לא מקשה על ניווטו ביד?
- האם יש ל־MP3 300 מערכת ABS או שזה קיים רק ב־500?
- האם זה בכלל שווה או שעדיף לי לקנות דו"ג עם ABS כלשהו? או פשוט לא לשדרג ולהישאר עם XEvo, רק חדש יותר?