רכישת קטנוע חשמלי של בליץ מוטורס - סיכון כספי?

Igor R

New member
רכישת קטנוע חשמלי של בליץ מוטורס - סיכון כספי?

אני שוקל לקנות קטנוע כרכב שני בנוסף לאוטו המשפחתי, ולהגיע איתו לעבודה (גבעתיים-רמת השרון) פעמיים/שלש בשבוע.

עשיתי נסיעת מבחן על בליץ מוטורס 3000 והתרשמתי מאד מהשקט והרוגע של נסיעה עליו. מרגיש לי יותר כמו שטיח מעופף מאשר כלי דו גלגלי "רגיל" רוטט, רועש ומריח שמן.

היצע דגם ה3000 ביד2 דל ביותר ולכן נשאר לקנות חדש או לא לקנות בכלל (אופציה שלישית, כמובן היא לקנות קטנוע רגיל).

השאלה היא עד כמה מסוכן להשקיע 18.5K בקטנוע ש:
1. מגיע מחברה קטנה שהיא גם היצרן (לדעתי כ300+ כלים שנמכרו מאז שהתחילה הפעילות ב2013). בעצם שוויו של הכלי מחובר להצלחת החברה. אם היא חס וחלילה לא מחזיקה מעמד, שווי הכלי יכול לצנוח.
2. שוק יד 2 לא ברור - אין מספיק כלים למכירה כדי מה המחיר האמיתי בו נמכרים קטנועים אלה.
3. במחיר הזה ישנן אופציות איכותיות הרבה יותר מבחינת התנהגות כביש, כח, חומרים וכו'.

תודה.
 

פרארי1

New member
יחסית לאופציות חשמליות אחרות, בליץ יציבים למדי

אני כמובן לא מתיימר לנבא מה יהיה בעתיד ואני נוטה להסכים ששוק היד השניה של קטנועים חשמליים לא משהו, אבל תכלס בשטח, בליץ מחזיקים כבר כמה שנים, להבדיל ממותגים אחרים שנעלמו די מהר.
אחזקת קטנוע חשמלי זולה מאד - ביטוח כמו 50 סמ"ק, טיפולים זולים והוצאות חשמל זולות בהרבה מהוצאות דלק, כך שגם אם אובדן הערך גבוה ואפילו אם תחזיק את הכלי עד שימות, תקבל תמורה לא רעה בכלל לכספך.
בכל מקרה, כלי רכב הוא לא השקעה שמחזירה את עצמה, השאלה אם היתרונות שווים לך את המחיר.
&nbsp
בזמנו לא אהבתי את ה-3000, הוא היה איטי להחריד ביציאה מרמזורים, ברמה שהרגשתי שהיא מסוכנת, הבנתי שעדכנו לו את התוכנה והוא השתפר בתחום הזה.
כעקרון, מדובר על כלים פרקטיים נטו, שלא נותנים את טווח הנסיעה והאיכויות הדינמיות של קטנועי בנזין, אבל אם המטרה היא בית-סידורים-עבודה בלבד, זה יכול להיות אחלה פתרון.
 

בועז בר

New member
דווקא במשומש ה"סיכון הכספי" קטן יותר, בכל קטנוע -

בנזין או חשמלי.
&nbsp
לדעתי - אם יש לך נקודת טעינה נוחה בבית, והמסלול קצר ועירוני כפי שתיארת,
חשמלי קטן ופשוט מיד שניה הוא פתרון מצוין.
בכחצי מחיר של חדש אתה קונה כלי בן שנה-שנתיים, שעשה מעט ק"מ,
וממילא אין שם הרבה מה שיתקלקל.
צמיגים ורפידות בלם שהם חלקים מתכלים, אני משער שניתן למצוא תואמים שלא דרך היבואן.
 

Igor R

New member
אין היצע ביד 2 - אחד גמור, שניים ישנים מ2013 ואחד באילת

אם היה אחד שמור, כמובן שהייתי שמח לקנות.
יש שקע נח בבית וגם המרחק לעבודה קצר מספיק.
 

jony stekino

New member
הפוך הסוללות של חשמלי ממש יקרות

לכן יד 2 אני לא בטוח אם זה משתלם כל כך
 

Igor R

New member
סוללות LiFePo מספיקות לכ2000 מחזורי טעינה

נניח שטווח הנסיעה בטעינה אחת הוא 70 ק"מ. מכפלה ב2000 נותנת חיי סוללה של 140 אלף ק"מ.
&nbsp
זה חישוב מאד גס ואולי טיפה אופטימי, אבל גם במקרה הגרוע ביותר אם הסוללה תספיק רק ל700 מחזורים והטווח הוא 50 ק"מ נקבל חיי סוללה של 35,000 ק"מ.
&nbsp
אני נוסע מקסימום 5,000 ק"מ בשנה, כך שאין מה לדאוג לגבי סוללה.
 

jony stekino

New member
אני יכול להגיד לך שיש לי אופניים חשמליות 36V 10A

ולאחר פחות משנה הסוללה מחזיקה לי הרבה פחות
ומחיר הסוללה הוא בערך 1500-2000 ש"ח
ומחיר האופניים כיום כ 2500 ש"ח
 
למעלה