המלצה לקטנוע חדש 125

tintong

New member
המלצה לקטנוע חדש 125

חדש פה, אז אומר שלום בנימוס,
הנסיעה העיקרית, הוד השרון פתח תיקווה וחזרה, עם גיחות
לתל אביב.
מחפש קטנוע ראשון,אמין, יציב וחזק. שהעלות תהייה שווה לתועלת. (לא מוגבל)
ממה שהספקתי לקרוא ומעט להבין בקטגוריית ה 125,
N MAX /X MAX
ג'וירייד/ג'י דינק i
PCX125
אני מבין שנסיעת מבחן עוזרת לגבש החלטה,
עם זאת הניסיון/הידע שלכם חשוב לי.
תודה.
 

ch561

New member
ב125 סמ"ק, במיוחד לרוכב מתחיל

לפחות לדעתי, היום האופציות הכי טובות הן האופציות של ימאהה. הבחירה צריכה להיות בין NMAX החדש עם ה ABS (ויחיד בקטגוריה) או הטריסיטי של ימאהה עם שלושת הגלגלים שלו.
הם כנראה יהיו אמינים (יפנים), הטריסיטי יהיה יציב יותר מכל השאר אבל פחות "חזק" מה NMAX בגלל עודף משקל על אותו המנוע.
כל השאר פחות בטוחים מהם, נקודה.
קח רכיבת מבחן על שניהם ותחליט לאיזה סגנון אתה מתחבר יותר.
 

tintong

New member
ABS

ברור לי שמערכת ABS מוסיפה מקדם בטיחות משמועתי,
עם זאת באנחה שרכבתי כבר בכבישים, וכן הרבה. מאוד בתאילנד הלא פשוטה,
בשביל לא להיות מוגבל בשל מיעוט הדגמים שקיימים עם ABS, למרות שעוד אוכל להיות מופתע מאוד לטובה אחרי נסיעת מבחן ב n max
יש המלצהמלאה לבדיקה/נסיעת מבחן נוספת?
תודה.
 

ch561

New member
אני כתבתי מה שאני הייתי בוחר

אם הייתי במקומך.
כל השאר זהים בעיני, מכיוון שאינם נותנים משהו עדיף על פני האחר באופן מובהק.
אם זה האמינות של הונדה, או השימושיות של הטוואנים.
את כל זה יש פחות או יותר בקטנועים של ימאהה, רק שאילו נותנים יתרון ברור בתחום הבטיחות.
מספיקה פעם אחת שמערכת ה ABS מצילה אותך מתאונה והיא עשתה של שלה.
מספיקה פעם אחת ששלושת הגלגלים של הטריסיטי מצילים אותך מהחלקה בכביש והם עשו את שלהם.

לי אין המלצות נוספת. חכה לתגובות של אחרים.
 

בועז בר

New member
לטריסיטי ול-NMAX יש מנועים שונים, למרות הנפח הזהה.

זה של הNMAX חזק וטמפרמנטי יותר עם תזמון שסתומים משתנה.
אם יש כביש מהיר בתפריט - הוא עדיף על הטריסיטי עם מהירות מקס' עדיפה.
&nbsp
האיקסמקס חזק, גדול, ומהיר יותר משניהם, ויש לו עדיפות בבינעירוני.
&nbsp
שני הטייוואנים זולים יותר, ונותנים תמורה טובה למחיר. הג'וירייד מהיר יותר מהג'ידינק
ותהיה לו עדיפות מחוץ לעיר. הג'ידינק איכותי ומתקדם יותר ברוב הפרמטרים האחרים.
&nbsp
&nbsp
 

בועז בר

New member
לא בדיוק.

טריסיטי - 11 כ"ס ב-9000 סל"ד (שיא המומנט 10.4 Nm ב-5500 סל"ד)
NMAX - י 12.2 כ"ס ב-7500 סל"ד (שיא המומנט11.7 Nm ב-7200 סל"ד)
&nbsp
טריסיטי - מנוע 2 שסתומים 52.4X57.9 -קדח/מהלך
NMAX - מנוע 4 שסתומים עם תזמון משתנה - 52X58.7 -קדח/מהלך
&nbsp
ואם להיות ממש קטנוני - גם הנפח לא זהה: 124.8 מול 125...
&nbsp
בקיצור מנוע שונה לגמרי וזה מורגש בפועל.
 

ch561

New member


 

פרארי1

New member
כל אלה שציינת מקוררי מים

וזה כיוון נכון לאור הגדרת הצרכים.
מה שנאמר לך לגבי שני דגמי הימאהה בהקשר הבטיחותי, בהחלט נכון.
דגמים נוספים שהייתי שוקל לקחת לרכיבת מבחן - XEVO של פיאג'ו ו-SWING של הונדה, שיחד עם ה-XMAX מהווים את הקרם דה לה קרם של הקטגוריה.
SWING קיים כמשומש (לא זוכר את השנתון המדוייק) גם עם ABS, אבל כמות הכלים שנמכרה כאן לא גדולה, עשה בדיקה ביד2, אולי תצליח לאתר אחד מהם.
אם סתם בא לך להתפנן קצת על רכיבות מבחן, נסה גם את הג'וימקס ואת הדאונטאון.
 

tintong

New member
האם נכון לומר

יש את ה N MAX עם + בטיחותי, מה שאין בכלים אחרים הדומים לו בקטגוריה שלו.
ויש את המשובחים/החזקים יותר
X MAX / XEVO / SWING ואולי עוד משהו,
מעבר ל N MAX שבהחלט אערוך עליו נסיעת מבחן, ובהזדמנות זו גם על ה XMAX
אם לוקחים את כל החבילה, קטנוע אמין,חזק עם אחיזה טובה בכביש,ויזואליות מתוחכמת ומרשימה ושירות טוב,
(למרות שיש בתוך השאלה נתון אינדיבידואלי למשתמש)
אפשר לדרג את הקטנועים האלו? (לצורך העניין,ללא פקטור המחיר)
(הנסיעה על ה N MAX תיתן לי סוג של השוואה),
תודה.
 

פרארי1

New member
לא רכבתי על ה-NMAX

לכן אני לא יכול להכניס אותו לדירוג בהשוואה לאחרים.
&nbsp
טעמי האישי הוא כזה - ה-XEVO וה-XMAX הכי טובים דינמית ומהנים לרכיבה, ה-XEVO נוח יותר, ה-SWING הכי מפנק ויוקרתי.
 

ch561

New member
אני הבנתי שאתה מחפש קטנוע חדש

ולא משומש.

כי ברשימה החדשה שלך, ה XEVO ו ה SWING קיימים רק כמשומשים.
הם שווקו עד שנת 2013 (כאשר SWING עם ABS קיים רק בדגם 2010).
לכן, כאשר אתה אומר אמין, זה לא שיהיה ניתן להשוות אמינות של קטנוע בן 2-3 לקטנוע חדש מהחברה (+השקט של אחריות, שלא תהייה קיימת בקטנועים המשומשים שהזכרת).
לא שיש רע בקניה של קטנוע משומש.

ה NMAX קטן יחסית לכל הקטנועים שהזכרת (ולא במעט).
הוא יתן לך סוג של השוואה לגבי קטנוע טוב ואיכותי. אבל יהיה שונה בהרגשה אפילו מול אחיו מבית ה XMAX (שמרגיש הרבה יותר איכותי).
אתה אפילו לא צריך לרכב על הקטנועים אלא רק לשבת עליהם כדי להבין את מה שאני כותב.
הקטנועים הטוואנים שהזכרת בפתיחת השרשור גם הם יותר גדולים מאותו ה NMAX, אבל שוב לדעתי, קיומה של מערכת ABS ב NMAX + היותו קטנוע יפני שכנראה יהיה אמין הופכת אותם ללא כדאיים (זה לא שהם גרועים, אבל עדיין הם לא יפנים).

ה PCX של הונדה דווקא כן דומה מבחינת הגודל, אבל מעט שונה מבחינת הקונספציה. גם הוא מרגיש איכותי והוא באמת כזה, אבל באותו המחיר + חיסרונה של מערכת ABS הוא לא אטרקטיבי לדעתי.
 

tintong

New member
מחפש חדש..

&nbsp
אתה עקבי בהמלצתך על ה N MAX, ושוב מערכת ה ABS נלקחת בחשבון.
מה שציינת על גודלו, וכן קראתי על זה בשיטוט באינטרנט על חוסר נוחות בהרכבה מפאת כך. נראה חיסרון צורם.
לכן מחפש המלצה לבדיקה נוספת,אלטרנטיבה אחרת, גודל אחר, איכות אחרת.
קטנוע שכמעט מכיל את כל החבילה,
מכוון שאין לי חברים עם קטנועים, או ידע בנושא, רק משיטוט באתרים,
חופר פה קצת, בכדי לנסות להשכיל, ולצמצם את האפשרויות.
ואתם עוזרים!
תודה רבה.
&nbsp
 

ch561

New member
אם הגודל הוא פקטור משמעותי בעבורך

אז כל אחד מהקטנועים שכתבת בפתיחת השרשור יהיה אופציה ראויה.
ואין לי מה להוסיף להתיחסות של בועז לגבי היתרונות/חסרונות של כל קטנוע וקטנוע.

פשוט קח רכיבות מבחן ותקנה את זה שהכי נראה לך.
רק עוד נקודות לקחת בחשבון מלבד ההבדל בעלות הראשונית וההבדלים בין הקטנועים :
  • מרווחי טיפולים- בקטנועים של 125 סמ"ק זה נע בין 3-5 ק"מ. תעשה חשבון כמה ק"מ אתה תעשה בחודש ותחשב כל כמה זמן אתה תגיע למוסך. (לא מתים מזה, אבל זה מעצבן להגיע כל חודש לטיפול...)
  • עלות הטיפולים- ישנם קטנועים שהטיפולים שלהם יקרים יותר מאשר הטיפולים של האופוזיציה (והההבדל יכול בקלות לעבור את ה20% וזה לא כסף קטן...) פשוט תבקש עלות טיפולים ותראה אם זה מפריע לך.
  • כעיקרון, קטנועים יפנים יהיו אמינים יותר מאשר קטנועים טוואנים. אבל ברור לך שזה לא תורה למשה מסיני, כי לכל חברה יכול להיות את הלימון שלה. גם כלים טוואנים מספיק אמינים כדי להחזיק לפחות 30K ק"מ, ואם אתה לא מתכוון להחזיק את הקטנוע הרבה זמן/ק"מ אז זה גם שיקול לא לשלם עוד 10K ש"ח בשביל קטנוע כמו XMAX למשל.
בכל מקרה, תרכב על כמה שיותר קטנועים ותראה למה שאתה הכי מתחבר.
אני ממליץ על ה NMAX רק בגלל ה ABS שלדעתי הוא משהו מאוד חשוב בטיחותית, גם לרוכב מאומן ובעל ניסיון.
אני בכלל רוכב על הונדה SWING מבציר 2010 (זה ללא ABS לצערי). שנוסע ומרגיש כמו חדש.
 

T0MERKE

New member
נראה שההחלטה שלך בסוף

תהיה ימאהה או הונדה.
אם אתה בעתיד מתכנן להרכיב והעניין חשוב לך,
תעשה נסיעת מבחן בהרכבה על שניהם. בכל ענייני הונדה אני יכול לעזור לך.
שיהיה בהצלחה
 

xfwind

New member
לדעתי יצרו את ה-NMAX כדי להתחרות ב-PCX

הם מאוד דומים במראה.
 

ch561

New member
גם לדעתי

אבל הקונספט של הונדה שונה במעט משל מהימאהה, לפחות לדעתי.
יאמהה מנסה לנגוס במכירות של ה PCX שהוא הקטנוע 125 סמ"ק הנמכר ביותר במספר שווקים.
 

Amirshaaya

New member
האם מערכת ה CBS שיש בקטנועים של הונדה כמו ה Vision וה PCX

לא עושה את תפקידה בדומה למערכת ה ABS?
אני שמעתי שזה מעלה את הבטיחות של הקטנוע. סוג של ABS לעניים.
 

ch561

New member
לא דומה בכלל

מערכת זאת היא בעצם מחברת את הבלם האחורי והקידמי של הקטנוע. וכך בכל לחיצה על אחד הבלמים גם הבלם השני מופעל(אאל"ט ב SWING שלי רק בלחיצה על הבלם האחורי הקידמי מופעל, ולהפך לא).
כך אתה מקבל בלימה עדיפה כי זה מונע בלימה עם בלם אחד, שפחות אפקטיבית, במיוחד אם משתמשים בבלם האחורי בלבד.

אבל היא לא מונעת את נעילת הגלגל, שזה תפקיד ה ABS.
אז כן, זה מעלה את הבטיחות של הקטנוע, במיוחד למי שלא מורגל לבלום עם 2 הבלמים.
אבל זה לא ABS של עניים.
 
למעלה