בלם קדמי
ברוב האופנועים הוא חזק למדי, ומיועד ל"סחוב" את עיקר הבלימה ממהירות גבוהה, כשהאחורי הוא בעיקר לאיזון וחיזוק. (מרחק הבלימה תוך שימוש בקדמי בלבד, קצר משמעותית ממרחק הבלימה תוך שימוש באחורי בלבד). המשמעות של זה, היא שבלימה חזקה "זורקת" את משקל האופנוע על הגלגל הקדמי, ואם לא עושים את זה מספיק בזהירות ובהדרגתיות פשוט עפים (לפחות במגרש זה לרוב לא יגמר בנזק ממשי, בעיקר אם אתה ממוגן).
כשאתה במהירות איטית (הילוך ראשון-שני - לרוב במגרש לא תגיע ליותר מזה, אולי ב"אימון העברת הילוכים" תגיע לשלישי אבל בעיקר בשביל הרעיון ופחות בשביל הצורך האמיתי), אין כמעט צורך בבלם הקדמי, מקסימום ליטוף.
בקטנוע, אני לפחות, לחצתי תמיד על שני הבלמים ביחד - וגם כשלא, ברוב הקטנועים המודרניים יש מערכת שמשלבת ביניהם כך שאתה בעצם לא לוחץ רק על קדמי.
בכל מקרה הנכון הוא לבלום בהדרגה, תוך סחיטה של הידית/רגלית.
 
* אני מקווה שלא חירטטתי, אני זוכרת את העקרון, יכול להיות שטועה בפרטים. עוד מעט יגיעו המומחים שבטח יתקנו /ידייקו אותי.