אז בשעה טובה ומוצלחת..

Scratch03

New member
אז בשעה טובה ומוצלחת..

יום שלישי שיעור ראשון A1

טיפים מישהו?..
 

פרארי1

New member
תהיה רגוע

אתה יודע לרכוב, אתה מגיע עם יותר נסיון מרוב התלמידים האחרים, רק אל תעשה שטויות של שליח, סע רגוע ולפי החוקים.
אין שום סיבה שלא תעבור טסט ראשון אחרי מינימום השיעורים.
&nbsp
בהצלחה
 

rusti james

New member
תעשה רק מה שהמורה אומר...

בנוסף לעצה של פרארי, אל תתפתה לעשות דברים שאתה יודע ושהמורה לא אמר.
אותי הכשילו בטסט הראשון על 'כבד' על בטחון עצמי מופרז - כיוון שהטסטר ראה אותי מאט בלי להוריד רגל ב'האט ותן זכות קדימה'...
&nbsp
 

אם פי 3

New member
בהצלחה...

כל הדברים שאתה כבר יודע: להסתכל רחוק, לאן שאתה רוצה להגיע, לתרגל כמה שצריך עד שתשלוט בתרגילים, לרכוב לפי החוקים, גם אלו שתקפים רק בטסט ובעיקר: לא להתעצבן, לא על המורה ויותר מכך לא על הטסטר, אפילו אם במקרה הם אומרים שטויות.
לזכור שהחוקים של אימון במגרש/טסט זה לא החיים האמיתיים. למשל - שימוש בבלם קדמי במגרש הוא לרוב מיותר עד מסוכן (אלא אם מאד בעדינות).
&nbsp
&nbsp
 

אם פי 3

New member
בלם קדמי

ברוב האופנועים הוא חזק למדי, ומיועד ל"סחוב" את עיקר הבלימה ממהירות גבוהה, כשהאחורי הוא בעיקר לאיזון וחיזוק. (מרחק הבלימה תוך שימוש בקדמי בלבד, קצר משמעותית ממרחק הבלימה תוך שימוש באחורי בלבד). המשמעות של זה, היא שבלימה חזקה "זורקת" את משקל האופנוע על הגלגל הקדמי, ואם לא עושים את זה מספיק בזהירות ובהדרגתיות פשוט עפים (לפחות במגרש זה לרוב לא יגמר בנזק ממשי, בעיקר אם אתה ממוגן).
כשאתה במהירות איטית (הילוך ראשון-שני - לרוב במגרש לא תגיע ליותר מזה, אולי ב"אימון העברת הילוכים" תגיע לשלישי אבל בעיקר בשביל הרעיון ופחות בשביל הצורך האמיתי), אין כמעט צורך בבלם הקדמי, מקסימום ליטוף.
בקטנוע, אני לפחות, לחצתי תמיד על שני הבלמים ביחד - וגם כשלא, ברוב הקטנועים המודרניים יש מערכת שמשלבת ביניהם כך שאתה בעצם לא לוחץ רק על קדמי.
בכל מקרה הנכון הוא לבלום בהדרגה, תוך סחיטה של הידית/רגלית.
&nbsp
* אני מקווה שלא חירטטתי, אני זוכרת את העקרון, יכול להיות שטועה בפרטים. עוד מעט יגיעו המומחים שבטח יתקנו /ידייקו אותי.
&nbsp
 

פרארי1

New member


במגרש, במהירויות איטיות, באמת אין צורך יותר מדי בקדמי, אבל חשוב לזכור שבחיים האמיתיים, הוא הבלם העיקרי.
למרבה הצער, לא מעט מורים מלמדים לבלום רק עם האחורי, זה חוסך להם נפילות של תלמידים במגרש ונזק לאופנועים שלהם, אבל מוציא לכביש רוכבים שאין להם מושג בסיסי בתחום שהכי חשוב לבטיחות שלהם על הכביש.
&nbsp
אגב, לתרגילי המגרש נטו, הרבה פעמים מספיק שימוש בקלאץ' כדי להוריד מעט מהירות, בלי שימוש בבלמים בכלל.
 

xfwind

New member
קצת ערבבת....

גם במקום סגור אם מגיעים למהירות - כדאי לבלום בהדרגה כהלכה:
האטה עם אחורי <אז עובר המשקל קדימה> וסחיטת הקדמי בעדינות ובסוף הרפיה. כל אותו הזמן יש לשמור על כידון חופשי עם מינימום לחץ ידיים, כדי ש"ידבר" עם הכביש בלי לחץ על הידיות + מבט שלוח קדימה לנקודה רחוקה מעל מקום הבלימה הנדרש.
 
למעלה