ימאהה טריסיטי או פיאגו MP3 LT300 (חדש) - בטיחות בלבד

louis XIII

New member
ימאהה טריסיטי או פיאגו MP3 LT300 (חדש) - בטיחות בלבד

אני ושאלות הפסח שלי -
נניח ואני מעוניין בכלי עם הכי הרבה סובלנות לטעויות של רוכב, בלימה חזקה מידי, כניסה מהירה מידי לסיבוב, התנהגות בגשם וכדומה
האם יש הבדלים בין ההתנהגות של השניים בכותרת

האם אחד מהם משמעותית בטיחותי יותר מהאחר
(ולו רק כי יש ל MP3 ABS
)

ברור לי הבדל המחיר וההספק והשימושיות אבל דווקא נושא הבטיחות מעניין אותי כרגע יותר.

תודה על העזרה וסליחה אם שאלו, מחיפוש שעשיתי לא מצאתי משהו רלוונטי

לואי13
 

xfwind

New member
נדמה לי שהימאהה הוא 125 סמ"ק עירוני

והאם פי עם יכולות רחבות יותר. ABS חשוב.
 

louis XIII

New member
אני מודע להפרש ההספק ולכן שמתי אותו בצד בשאלה שלי

אפשר גם לטעון שהמחיר לא נותן להשוות בין השניים אבל אני שואל רק מבחינת בטיחות
&nbsp
תודה על התשובה
 

אם פי 3

New member
על פניו, ל-MP3 יש עדיפות

גם יותר כוח (זה רכיב משמעותי בבטיחות), ABS, נעילת גלגלים בעמידה (אם כי בהיבט של טעויות רוכב - אם אתה שוכח לנעול ולא מוריד רגל - תיפול...).
&nbsp
המומחים טוענים בתוקף שתוספת הגלגל ותוספת ה-ABS הן תוספות מאד משמעותיות מבחינת בטיחות, גם לרוכב מיומן, לא כל שכן לרוכב טרי - אני כמובן מקבלת את הדעה הזו, אבל חשוב לי לציין שרכיב הבטיחות הכי חשוב זה מודעות ומיומנות הרוכב. אם אין לך את זה, גם הכלי הכי סלחן לא יצליח למנוע תאונה (וחלק ניכר מהתאונות הן בכלל לא בגלל טעויות טכניות, אלא טעויות בשיקול דעת).
תמיד טוב שיהיו *גם* עזרים טכניים מגבירי בטיחות, אבל חשוב לא להסתמך עליהם - אם אתה חושש מטעויות בתור מוטיב מרכזי - לך לקורס, לאימונים מודרכים, אפילו תרגול עצמאי (רצוי אחרי לימוד ראשוני).
&nbsp
* אני כמובן לא יודעת מי אתה ומה הרקע שלך, ואולי אתה מיומן מאד - כותבת באופן כללי, לטובת כלל הקוראים.
&nbsp
* למען הסר ספק - אין קשר בין הכינוי של לדו"ג שלי, לא רכבתי על הMP3 מעולם, ועל הטריסיטי רכיבת מבחן קצרה למדי - והוא כלי נחמד מאד.
 

louis XIII

New member
לי אישית יש נסיון

של כמה עשרות אלפי ק"מ על קטנועים שונים אבל כבר כמה שנים שלא רכבתי על כלום
לכולם היו 2 גלגלים, מעולם לא שלושה אז אני מתעניין

&nbsp
תודה על התשובה
&nbsp
&nbsp
 

אם פי 3

New member
לא תמיד הכמות קובעת

מסתבר שרכיבה נכונה על דו"ג היא לגמרי לא אינטואיטיבית - לפעמים אפילו מנוגדת לאינסטינקטים.
אם הרבה זמן לא רכבת, ובעיקר אם לפני כן הסתמכת בעיקר על מה שנלמד בשיעורים לרשיון - אחרי שתקנה כלי, לא משנה איזה, ותתרגל אליו קצת - מאד מאד מומלץ ללכת לקורס רכיבה מתקדמת.
זה יגביר את בטיחות הרכיבה שלך לפחות כמו הגלגל השלישי, וזה גם כיף (למי שאוהב לרכוב).
שמעתי גם מרוכבים ותיקים מאד, שלמדו דברים חדשים בקורסים האלו. לפעמים אפילו רק תיקון תנוחה יכול לשנות הרבה.
&nbsp
גם להצטרף לאימונים שראסטי מארגן כאן, יכול להועיל (וזה בחינם...).
&nbsp
 

xfwind

New member
מאשר את עניין הרוכבים שחושבים שכבר יודעים הכל


 

פרארי1

New member
אין לי נסיון עם הטריסיטי, אבל ABS תורם לבטיחות

חד משמעית.
&nbsp
 

ThEmA

New member
אני עם טריסיטי כשנה, ולדעתי...

...אם משווים פרמטרים של בטיחות אקטיבית per se, אז ABS יטה את הכף לטובת ה-MP3. מהבחינה הזו אפשר רק לקוות שמטרו יציעו גם כאן את גרסת ה-ABS של הטריסיטי שנמכרת באירופה.

יתרון התאוצה והמהירות הסופית של ה-MP3 מהווה שיקול. במהירויות עירוניות אין בעייה עם טריסיטי, אך בכל מהירות מעל 80 קמ"ש התחושה היא שלא היה מזיק יותר כוח. כן, אפשר להישאר לאורך זמן על כ-100 קמ"ש על השעון (קצת יותר מ-90 קמ"ש אמיתי) באיילון, למשל, אבל אין רזרבות לעקיפה. נא לזכור שטריסיטי לא תוכנן למהירויות תלת-ספרתיות אלא ניוד עירוני וכאן הוא לא פחות ממצטיין.

ספציפית לגבי הטריסיטי נטול ה-ABS עליו אני רוכב כשנה - רמת האחיזה של החלק הקידמי היא לא פחות מפנומנלית בכביש יבש או רטוב. אני מוצא את עצמי רוכב במודעות גדולה לסביבה ולמשתמשי הדרך האחרים בדיוק כפי שהיתה לי על הכלים הדו-גלגליים שהיו בעבר, אך עם מרווח בטחון ושקט נפשי כפול יחסית למה שקדם לטריסיטי וזאת למרות שאין ABS. היכולת של הצמיגים הקדמיים לבלום ללא נעילה היא יותר מסתם מרשימה וכשהתעקשתי ללמוד ולבחון את גבולות המעטפת ולנעול בבלימה עדיין הרגשתי סוג של שליטה מסויימת ובכל מקרה הכלי נשאר של גלגליו ולא על הצד. בלימה בסיבוב לא מהווה דרמה והטריסיטי לא מנסה להתיישר - הוא פשוט מאיט כמה שרוצים בתוך הסיבוב בלי להתרגש. חייב לציין כי לא בחנתי נעילת גלגלים קדמיים בתוך סיבוב מאחר ובתנאים כאלה לשחק עם פיזיקה נראה לי קצת אקסטרים, למרות שבכדי להכיר גבולות גזרה של יכולות רצוי לברר זאת בצורה לימודית ולא בזמן אמת. יחד עם זאת, תחושת הבטחון שנוסך הטריסיטי לא דומה לשום דבר אחר עליו רכבתי בעבר מאז סוף שנות ה-80, בכל נפח, משקל וז'אנר אפשריים.
 
למעלה