זהירות חפירה

atid1

New member
זהירות חפירה


שלום חברים,
אז אחרי יותר מ-12 שנה ללא דו"ג (ו-13 שנה לפני עם כל כלי אפשרי), עליתי היום שוב בפעם הראשונה לנסיעת מבחן על הפיאג'ו X EVO 250. ההחלטה באה בעקבות חזרתי לנסיעות באיזור גוש דן.
כרגע ההתלבטות שלי מוזרה. חשבתי על הX EVO, אבל נושא הבטיחות עלה בבית ויש לחץ לתת דגש לנושא. ולכן עלתה האופציה של הMP3. ומאחר וה-300 נראה לי חלש מידי, אני חושב על ה-500.
בעיה היא כמובן נושא העלויות המטורפות - בקניה, בביטוח, באחזקה ובדלק.
אז מה אני בעצם שואל? אני לא ממש יודע. אני מעלה את הנושא לדיון ואשמח לשמוע תובנות של אנשים בנושא.
נשמע לי הוצאה מטורפת ומיותרת. ומצד שני, אין מחיר לבטיחות...לא? אשתי כנראה לא תהיה זו שתעצור אותי מללכת על ה- MP3 500.

פעם הייתי צעיר ואמיץ/טיפש...היום אני איש משפחה בוגר ושקול/פחדן...

תודה מראש למשתתפים בדיון
 

אם פי 3

New member
אין ספק שהתל"גים מעלים את רמת הבטיחות

מצד שני, העלות של רובם... קצת מוציאה את החשק...

מה השימושים המיועדים? אם הרכיבה היא רק או בעיקר בתוך העיר, אולי יספק אותך tricity שהוא אמנם כולה 125, אבל תל"ג, ויתרונו הוא הביטוח והעלות הזולים יותר, ובתוך עיר שטוחה כמו ת"א הוא נראה לי מספק בהחלט.

אם אתה רוצה/צריך גם לצאת מהעיר, אז הוא בהחלט חלש מדי.

לבטיחות יש כמה מרכיבים:
בטיחות פסיבית - השלדה של האוטו, הגלגל הנוסף של התלתנועים, מיגון אישי (קסדה, מעיל וכו') וכדומה.
מיומנות רכיבה - היכולת שלך לשלוט בכלי ברמה שתאפשר התמודדות עם רוב אירועי הדרך (עיקולים, בלימות, דיוק קו תנועה וכו').
בטיחות אקטיבית/מודעות - היכולת לצפות בעיות ולהמנע מהן או להתכונן אליהן, באמצעות תכנון, ריכוז, טלפתיה (*) סגנון רכיבה ועוד.

(*) אני לא באמת מתכוונת לטלפתיה במובן המיסטי, אלא ליכולת לצפות מה יעשו הנהגים שסביבך, לפעמים אפילו לפני שהם יודעים את זה, בהתבסס על איסוף נתונים מהשטח, נסיון ואינטואיציה. מעשי במידה רבה ולא דורש יכולות כישוף.

נקודת המוצא שלי, היא שאין דבר כזה 100% בטיחות (בחיים בכלל, לאו דווקא ברכיבה), ושהבטיחות באה תמיד באיזהשהו trade off עם דברים אחרים: יעילות, הנאה, עלות, נוחות וכדומה.

בתור רוכבת "בוגרת ושקולה", עם ילדים ואחריות בבית, אני מבצעת איזשהו שיקלול אישי של הקרבה לעומת תועלת, ואישית - אני בוחרת להתנייד (כשיכולה) על שני גלגלים, ולא שלושה או ארבעה (לפעמים נאלצת להתפשר...). מצד שני, אני מקפידה מאד על מיגון (גם כאן - בגבולות שלי. תמיד ניתן להיות ממוגנים יותר), ומשתדלת לשפר באופן מתמיד את המיומנות שלי ומנסה להקפיד על רכיבה מודעת ומחוברת לתנועה ככל יכולתי (וגם זה שריר שמתחזק ככל שמתאמנים, אם לא נכנסים לשאננות).

גם אני עשיתי הפסקה ברכיבה של כ-12 שנה. אם כי הנסיון לפני כן, היה מועט יחסית. כשחזרתי לרכוב, עשיתי את זה בזהירות ובהדרגה - לקחתי את הזמן שלי "לחזור לכושר", ללמוד להכיר את הכלי שרכבתי עליו ואת מגבלותיו. הפעם גם הכרתי את הפורום הזה, את הדרכות הרכיבה וכו' כך שהרכיבה שלי יכלה "לקפוץ כיתה" לעומת הרכיבה חסרת-המודעות שהיתה בתקופה הפרה-היסטורית שלי...


אני מאמינה שלא כדאי לחיות את חיי לפי ה-worst case scenario - אבל כן כדאי להיות מודעים לסכנות ולהזהר מהן.

אני כמובן לא יכולה לומר לך מה הפתרון המתאים לך.
אני חושבת, שלרוכב מיומן, כפי שאתה טוען שאתה (גם אם קצת חלוד), תוספת הבטיחות של הגלגל השלישי לא מצדיקה את העלות והמגבלות שלו (למרות שקיבלתי את דעתו המלומדת של בועז בר שגם לרוכב המיומן ביותר, הגלגל השלישי מוסיף בטיחות - [URL]http://www.tapuz.co.il/forums2008/viewmsg.aspx?forumid=788&messageid=176994506&r=1#176995605[/URL] ) ואני מעדיפה לחזק את גורמי הבטיחות האחרים.
 

atid1

New member
תודה רבה על התגובה המושקעת!

יותר מהפוסט שלי

&nbsp
אני לא טענתי מעולם שאני רוכב מיומן, רק שרכבתי הרבה שנים.
בכל מקרה, אין ספק שנדרשת הסרת חלודה, למרות שעד היום נשארו לי חלק מההרגלים של רוכב אופנוע.
 

אם פי 3

New member
חפרנית קוראים לזה


ה"כמו שאתה טוען" לא נאמר בציניות, אלא מתוך הסתמכות על דבריך שרכבת 13 שנה על הרבה כלים. בטוח רכשת מיומנות...
מאד מומלץ לרענן אותה ולשפר אותה עם קורס רכיבה מתקדמת, ולפעמים לגלות כמה כל השנים בעצם לא ידענו כלום... אבל אני מניחה שאם שרדת 13 שנים על הכביש, אז יש לך לפחות בסיס ויכולת.
&nbsp
מיומנות זו לא נקודה, זה מסלול ש(בשאיפה) כל הזמן מטפס למעלה. היום אני הרבה יותר מיומנת מלפני שנתיים, ואני מקווה שבעוד שנתיים אהיה עוד הרבה יותר...
 

atid1

New member
חחח...

למרות שפעם תפסתי מעצמי רוכב מיומן בכביש ובשטח, לא אוותר על קורס.
שוב תודה רבה.
 

פרארי1

New member
מיומנות פורום

אין לי הרבה מה להוסיף מעבר להודעה המצויינת של אם פי 3.
לא התייחסת לשאלה שלה לגבי הצרכים, כי גם לי על בראש הטריסיטי של ימאהה, שעושה רושם שתופס לאט לאט את משבצת התל"ג הנפוץ ביותר על הכביש, מה שה-MP3 125 לא עשה עקב מחיר מופקע ויחס משקל / הספק גרוע, שתי נקודות בהן הטריסיטי עולה עליו.
&nbsp
נשאר לי רק לבקש שאת ה"חחח" תשאיר מחוץ לפורום.
לא ניכנס לדיונים על למה, עברנו את זה יותר מדי פעמים בעבר, קבל את זה שאנחנו מעדיפים כאן לשמור על שפה תקנית.
&nbsp
ברוך הבא לפורום
 

atid1

New member
מקובל...

תודה רבה. לגבי הימהה, מסיבותי שלי אני מעדיף לקנות בעופר אבניר ובכל מקרה אם אלך על הMP3, זה יהיה ה500.
&nbsp
בוקר טוב
 

פרארי1

New member


ה-MP3 יופי של קטנוע.
לא רכבתי על ה-500 בגרסה הנוכחית, עשיתי רק סיבוב קצר מאד על הפואוקו, היה כיף.
בעיני, התל"ג הוא רעיון מבריק שמתפקד נהדר ובהחלט מוסיף לבטיחות, בעיקר על כביש רטוב וכן ביכולת בלימה משופרת.
 

אם פי 3

New member
מנסה לחשוב, ולא מבינה

למה בטיחות אקטיבית? הוא עוזר במניעת החלקה, מעצם היותו.
&nbsp
חשוב לציין, שהגלגל השלישי מגביר את הבטיחות רק באספקט הזה: צמצום הסיכון להחלקה.
עדיין, כל נושאי הרכיבה הנכונה רלוונטיים, כי עוד לא הומצא גלגל שמונע מרכב שעובר באדום לפגוע בך בצומת - וגם עם שלושה גלגלים אין לך שלדת הגנה.
 

בועז בר

New member
אקטיבי, בדיוק בגלל זה. הוא עוזר במניעה


בטיחות פסיבית זה מה שקורה אחרי האימפקט.
חגורה שמונעת ממך לעוף מהרכב, מעטפת פח שסופגת את הפגיעה, כריות אויר שמרככות את פגיעת הגוף במתכת, וכו'.
&nbsp
וגם ההמשך נכון. בטיחות פסיבית לא ממש קיימת בדו"ג,
והמעט שיש הוא עלינו, לא קשור בכלי => קסדה, מעיל, כפפות, נעליים...
 

xfwind

New member
בדוק קיום ABS

זה הולך ונהיה יותר סטנדרטי וללא ספק מימד בטיחותי חשוב.
 

barnyrebal

New member
אביזר הבטיחות מספר אחד - הראש של הרוכב

אופציה שאמורה להיות טוב לתלת גלגלי חזק זה הפוקו (גילרה)

מצד שני ה mp3 500 החדש הוא חדש וחדיש (ויקר)
 
למעלה