אובדן שליטה בעצירה בשל מבנה גוף צנום או בשל חוסר ניסיון?

snoob1

New member
אובדן שליטה בעצירה בשל מבנה גוף צנום או בשל חוסר ניסיון?

שלום לכולם,

לאחרונה הוצאתי רישיון על קטנוע 125 סמ"ק ואני רוצה לקנות ג'וי רייד בשל המלצות חמות שקיבלתי עליו.
עשיתי נסיעת מבחן על הג'וי רייד במשך כשעה, אני שולט על הקטנוע טוב במהלך הנסיעה, אבל לעיתים קרובות כשאני עוצר את הנסיעה הקטנוע נוטה הצידה ליפול ואני צריך להפעיל כח רב (שכמעט ואין לי) כדי לייצב את הקטנוע מחדש.
אני בחור נמוך וצנום, הגובה שלי הוא כ 165 ס"מ ואני שוקל קצת פחות מ 50 ק"ג. למעשה, הקטנוע מרגיש לי כבד ואולי גם לא למידות שלי, בגלל שאני צריך להפעיל כח רב מאד כדי ליישר אותו וגם אז לא בטוח שזה יצליח, ולכן אני גם לא יודע עד כמה הקטנוע הזה בטיחותי עבורי, כי מה אני אעשה אם פתאום אזדקק לעצירת חירום? אבל מצד שני אמרו לי שזה נורמאלי לחלוטין שלא תהיה לי שליטה טובה על הקטנוע בימים הראשונים, בגלל שאני חסר ניסיון, ושעוד כמה זמן אני אתרגל לקטנוע וזה יעבור לי.

חשוב לי לדעת מה דעתכם, תודה.
 

אם פי 3

New member
ללא ספק עניין של מיומנות

או שאתה בולם חזק מדי (וזה מסוכן, באמת יש סבירות לא רעה למצוא את עצמך על הכביש ככה) או שאתה בולם חלש מדי ובעצם מנסה לבלום עם הגוף.
&nbsp
מבחינת מידות, ג׳וירייד 125 לגמרי לא גדול עלייך.
&nbsp
מה שאני מציעה לך, זה להחיל עם מרווחי בטחון גדולים, בלי להכניס את עצמך למקומות בעייתיים. אם תוך כמה ימים לא תרגיש שיפור משמעותי (ובעצם: בכל מקרה) כדאי לקחת קורס רכיבה מתקדמת, שם גם יעזרו לך לשבת נכון ובלום נכון.
&nbsp
בהצלחה.
 

snoob1

New member
קורס רכיבה מתקדמת

ממש ממש תודה על התגובה! שלך ושל xfwind. נתתם לי ביטחון לסגור את העסקה על הג'וי רייד, ובכל מקרה, כפי שהמלצת, אני אברר פרטים ואבדוק כבר ביום ראשון את האפשרות לקחת קורס רכיבה מתקדמת.
 

xfwind

New member
קורס רכיבה תעשה אחרי שאתה קצת מתיידד עם הקטנוע

 

snoob1

New member
שאלה

אתה חושב שאני יכול לסגור עסקה בלי להתעסק עם זה יותר מדיי?
&nbsp
שקלתי להשאיל קטנוע מחבר או לשכור קטנוע ליום כדי להיות בטוח שהבעיה שלי בעצירות היא באמת בעיה זמנית. אם אתם אומרים לי שאין לי מה לחשוש וזה אכן יחלוף תוך כמה זמן אז אתם תחסכו לי כאב ראש ואוכל לעשות את ההזמנה כבר בתחילת השבוע.
&nbsp
ושוב תודה על העזרה :)
 

אם פי 3

New member
רגע קודם

יש לך חבר מנוסה? (מאיזה איזור אתה?) מכיר איזה מגרש חניה נטוש?
&nbsp
אני לא חוזרת בי מההמלצה לקורס רכיבה, אבל חושבת שכדאי טיפונת לדחות את זה, ולצבור קצת מיומנות עצמית, כדי שתוכל להרוויח ממנו את המקסימום.
&nbsp
ורק כדי להסביר למה אני בטוחה שזה רק עניין של מיומנות: אני נמוכה ממך ב10-15 ס"מ ולא בריונית במיוחד (גם לא רזה, אבל בתחילת דרכי הדו"גית עוד הייתי). אי אז רכבתי על 125 שהיה לי די כבד - אבל מאז כבר רכבתי על כלים גדולים יותר כולל על ג׳וירייד 200, ורכשתי נסיון ומיומנות - היום זה נראה לי כמעט מצחיק כשאני רוכבת על אופנוע כבד... בבלימה נכונה אין סיבה שתרגיש את משקל הכלי, ועם הגובה שלך,אתה אמור להגיע לקרקע היטב לפחות עם רגל אחת.
&nbsp
גם לגבי המשקל שלו בתמרונים ידניים - זה בעיקר טכניקה.
&nbsp
אם עוד לא קנית, הייתי מציעה לך לבדוק עוד כמה כלים, כמו למשל הג׳וימקס, אולי טריסיטי (תלת גלגלי, יכול לתת לך בטחון בהתחלת הדרך) או הונדה ויז׳ן. סתם כי הם יותר מוצלחים.
 

snoob1

New member
תגובה

יש לי חבר מנוסה, אני מרמת גן ומכיר מגרש חניה נטוש שאפשר לתמרן איכשהו להיכנס אליו עם קטנוע.
&nbsp
לגבי כלים נוספים, יכול להיות שבהחלט כדאי לי לנסות מגוון של כלים, למרות שאני בספק אם אני ארכוש את אחד מהם, כי אני ממש לא מבין בקטנועים ואני מעדיף שלא להתעסק יותר מדי בדברים שאני לא בנוי להם אלא לעשות מה שמישהו שמבין בזה ממליץ לי, אולי בהמשך אחרי כמה שנים של רכיבה על הג'וי רייד וכשאני אהיה קצת מיומן יותר אז אני ארצה לבדוק אפשרויות חדשות ולגוון. תלת גלגלי לביטחון בהתחלה, מממ... זוהי הנקודה, שאם אני אעלה על תלת גלגלי כקטנוע ראשון אז אני לא בטוח עד כמה זה ירגיל אותי גם להסתדר עם דו גלגליים...
&nbsp
מה שבעיקר חשוב לי לדעת זה שאכן מדובר בבעיה זמנית שתחלוף, ולא בעיה שעלולה להישאר אם אני פשוט לא מוכשר מבחינה מוטורית או משהו כזה.
 

אם פי 3

New member
אני משערת

שאם הצלחת לעבור טסט, אז יש לך את היכולת המוטורית, ומה שנדרש זה קצת תרגול, בטחון ואולי קצת הנחיה.
&nbsp
הרכיבה שלי על תלתנוע מסתכמת בכחצי שעה רכיבת מבחן על הטריסיטי. רוב הזמן הייתי צריכה להזכיר לעצמי שיש גלגל נוסף. זה מוסיף בטיחות ומקטין את הסיכון להחלקה (גם לרוכבים מיומנים) אבל עדיין נדרשת מיומנות רכיבה, ואני לא חושבת שהמעבר ביניהם מהווה שינוי משמעותי.
&nbsp
אחת הסיבות לרכיבות מבחן היא כי אין קטנוע "הכי טוב" אבסולטית, אלא זה מאד עניין אישי של מה נוח ומתאים יותר. ג׳וירייד מאד נפוץ, אבל זה הופך אותו גם לכלי הרכב הגניב ביותר בישראל, ומבחינת איכות... יש טובים יותר.
 

snoob1

New member
אם פי 4

אם ככה אז אני אמתין עוד כמה ימים לראות אם אני יכול לעשות תרגולים עם חבר (האמת שקבענו וזה התפקשש), וגם אם זה לא יצא לפועל או שאבדוק קטנועים אחרים בנסיעת מבחן (ואני לא פוסל את הטריסיטי אחרי מה שאמרת
) או שפשוט אסגור, לפי מה שירגיש לי לי לנכון באותו הרגע..
 

xfwind

New member
זה טוב שאתה מתלבט. לפחות תרגיש שעברת תהליך של שיקול דעת

 

אם פי 3

New member
אני חוששת שהובנתי לא נכון

אל תתרגל על הקטנוע של החבר - אם הוא לא מהנדירים שיש להם ביטוח כל נהג, זה אומר שתרכב בלי ביטוח. לא חוקי, ויותר מכך לא מומלץ. וגם יכול להרוס לך חברות אפילו אם יהיה רק נזק לקטנוע וחלילה לא לך.
&nbsp
(ולא שמתי לב שנולד לי עוד ילד...
).
 

anigodin

New member
חוסר נסיון

מנסיון...

אני דומה לך במימדים, אפילו יותר נמוך.
את דרכי הדו"ג-ית התחלתי על סאן-יאנג דיוק שהוא נמוך וקל יחסית (סביב ה-90 ק"ג ועדיין כפול ממני במשקל).
גם אליו לקח לי קצת זמן להתרגל.
לפני שנתיים עברתי להונדה PCX שמימדיו גדולים יותר מאלו של הדיוק והוא גם כבד ממנו באיזה 40 ק"ג..
בחודש-חודשיים הראשונים רכבתי עליו כמו על ביצים. לקח לי המון זמן להסתגל לאורך ולמשקל. למשל, היה לי קשה להעלות אותו על רגלית האמצע למרות שזה הכל עניין של טכניקה ופסיכולוגיה - להבין שהרמת הכלי על הרגלית זה עניין של טכניקה יותר מאשר הפעלת כוח.
אחרי כמה חודשים ולמזלי ללא נפילות או הרגשה של איבוד שליטה, התחלתי לאט לאט להרגיש שאני מתרגל אליו והיום אני בכלל לא חושב על זה.
יצא לי לרכוב פעם או פעמיים על ג'וירייד ובאופן אישי לא אהבתי אותו. דווקא על האח הגדול שלו, הג'וימקס 125 היה לי יותר נעים למרות שהוא גדול יותר וכבד יותר (יצא לי לרכוב על כלי אחד כזה שקיבלתי במוסך ככלי חלופי ובנסיעת מבחן על הדגם החדש).
&nbsp
לדעתי, בתור התחלה, כדי לרכוש נסיון ובטחון (אבל לא עודף בטחון..) כדאי להתחיל עם כלי זול ומשומש כדוגמת הויז'ן של הונדה או אולי אפילו מובי של קימקו (בדגם הזה אם קונים משומש רצוי לודא שזה לא כלי שליחויות לשעבר שנטחן עד דק).
בשלב הבא, אפשר ורצוי לקחת סדנת רכיבה מתקדמת (משהו שעדיין לא הגעתי אליו...).
 
למעלה