S3 250 - סיכום קצר, 1,112 ק"מ

Yemeth

New member
S3 250 - סיכום קצר, 1,112 ק"מ

שלומות

הקטנוע עבר טיפול 1,000 (חינם, לפי הסכם הקניה) לפני מספר ימים, מאז נסעתי עוד טיפה ותדלקתי - חשבתי שזה טווח ראוי לסיכום הרצה קצר.

הקילומטראז' טיפס יחסית לאט מהרגיל בעיקר בגלל הסערה שהייתה - התחילה עם כמות עצומה של חול באויר שאיני יכול לנשום (לקחתי אוטו) וכללה טמפרטורות שפשוט נמוכות מידי. אני לא רואה סיבה לענות את עצמי סתם ביומיים מתוך כל ימי השנה בהם מד הטמפ' מראה על 2-4 מעלות בבוקר...

לקטנוע עצמו - דבר ראשון, מד המהירות מזייף, מאוד. בסביבות ה-20%, לפי תחושה. כשבספר כתוב לא לעבור את ה-80-90 בהרצה, יש להתייחס לכך ולא להסתכן בזחילה על 50-70 אמיתיים.
* ההזרקה מדוייקת והקטנוע התניע בכל מצב. אכן ראיתי שהסטרטר דורש כ-2-3 שניות כשקר מאוד - האם זה ההר שעשו מהעכבר בפורומים? זה ממש לא נורא. נורא זה להתניע DR650 ישן עם קיק כשכבל מפחת הקומפרסיה קרוע. פרופורציות...

* תא המטען מאכזב עקב מבנה הפלסטיק בתחתית המושב שנועד כנראה לגרום לו לשבת כמו שצריך. הפלסטיק תופס מקום ונתקל בעצמים גדולים כמו תיק גב שתנסו להכניס לתא.
* תנוחת הישיבה מעט מוזרה, כמו בקאסטום, אך עדיין נוחה בהרבה מאשר בסילברווינג, בעיקר כי המושב תומך בתחת+ירכיים כראוי ויש מעט מקום לזוז. לאנשים בגובה 1.85+ יהיה צפוף - תנוחה זו תגרום לרגליים לקבל זויות חדות מידי ותרגישו שישבנכם פשוט ממוקם קדימה מידי.
מי שנמוך יותר - אין בעיה.
* צריכת הדלק הממוצעת הינה כ-31.57 ק"מ לליטר. האמת, שזו הצריכה הקבועה פחות או יותר בכל תנאי הנסיעה שלי - התדלוק האחרון (שהיה עם צריכה זו) כלל נסיעה בכביש 6 בתוואי הרגיל שאני עושה. חסכוני מאוד - יותר ממה שתכננתי. יצויין לפרוטוקול שאני נוסע כמו חננה.
* מיגון הרוח טוב. יש מעט רוח שמגיעה לקצה הקסדה - אך ללא מערבולות של ממש. הו, איזה הבדל ממגן הרוח של הויסטרום, לדוגמה, שהצטיין בעיקר בלגרום לי לכאבי ראש עד שהורדתי אותו למינימום.
* התנהגות הכביש מוזרה מאוד. היא לא "גרועה" אלא פשוט נעדרת פידבק. בכניסה להטיה הגלגל הקדמי צולל לפניה ונעלם - ואתה לא יודע מה בדיוק קורה ולאן הקטנוע נוסע. *אפשר* להינות ממנו בכבישים מפותלים, כמו שעשיתי בזמן ההרצה בנסיעות נחמדות באיזור לי-און\בית גוברין, זה רק לא יהיה במהירות של ממש.

בגדול, יש לקטנוע פלוסים ומינוסים, לי כרגע בעיקר פלוסים. אני לא מחפש תחליף זול ל-R1 אלא קטנוע חסכוני שעושה את העבודה ושאני יכול לטייל איתו לכל מקום בארץ בנינוחות. את זה הוא עושה בגדול.
 

פרארי1

New member
תודה על הסקירה


אהבתי שהתייחסת לקטנוע בהתאם לדרישות שהוא אמור לעמוד בהן ולא חיפשת דברים שהוא לא אמור לספק.
&nbsp
תמשיך להנות ולדווח

&nbsp
 

xfwind

New member
+ הערה ושאלה:

הערה לגבי אי תחושת הקדמי - בקטנועים שפגשתי חלוקת המשקל הזוועתית, כמעט ושיחררה את הקדמי ממגע הכביש.
יתכן וזו בעיה משפחתית של כל הסיגמנט. יתקנו אותי בועז והפרארי שבודקים מידי פעם קקנועים.
&nbsp
ושאלה אינטימית לעניין מיגון הרוח מה הגובה שלך

(אתה כמובן לא חייב לענות
)
&nbsp

&nbsp
&nbsp
 

בועז בר

New member
אני לא בטוח שדווקא לחלוקת המשקל יש משקל מכריע בחוסר התחושה,

או יותר נכון בחוסר בהיזון חוזר מהפרונט.
ההרגשה כאילו הקדמי מנותק מהכביש, היא קודם כל רק הרגשה,
והיא בולטת בעיקר למי שעבר מאופנוע לקטנוע.
&nbsp
מעבר לחלוקת המשקל יש השפעה לקוטר הגלגל (עובדה שלרוב ה-"16 יש פידבק לא רע מהפרונט),
ובעיקר לדעתי יש השפעה למבנה השלדה ולפרימיטיביות של המתלים.
&nbsp
עוד גורם מכריע הוא המבנה הקטנועי שמחזיק את המנוע-תמסורת-זרוע אחורית-אגזוז-גלגל
מתחת לבולמים האחוריים, ולמעשה כל המשקל הזה לא משוכך בכלל, ומעביר את כל ה'ריבאונד' למזלג הקדמי,
שברוב המקרים מחובר לראש ההיגוי ע"י משולש יחיד, שבינו לבין הכידון מחבר צינור ברזל גמיש.
לא פלא שהרוב המוחלט של הפידבק מהכביש הולך לאיבוד, ולא מגיע אל הכידון ודרכו אל הרוכב.
זה בלט מאוד בדור הקודם של קטנועי ה'מנהלים' הבינוניים, שמושיבים משקל גדול על שלדה גמישה ומתלים רופסים,
והשתפר מאוד בדור החדש של קטנועי הביניים, כמו פורצה, דאונטאון, ג'וימקס, איקסמקס ועוד.
 

פרארי1

New member
גם לאיכות הצמיגים יש השפעה

מזכיר לך את השינוי בג'י דינק אחרי ששמת עליו צמיגים נורמלים.
עם המקוריים לא היה שמץ של מושג מה קורה שם למטה.
 

Yemeth

New member
מעניין מה יהיה כשאחליף צמיגים

אגב קטן - על הסילבר היו לי פירלי דיאבלו סקוטר שרבים אוהבים, אך הם היו היחידים שממש נמרחו על סימוני כביש (כתבתי על כך בעבר).
הצמיגים המקוריים של ה-S3 לא עושים זאת.
 

Yemeth

New member
1.82 מ'


לגבי הפרונט - אני לא בטוח למה זה קורה. אני מכיר את עניין חלוקת המשקל שלפעמים ממש בלתי הגיונית, רכבתי פעם על סילבר 400 של...מד"א, נראה לי, עם ארגז ענקי מלא בציוד. התחושה - כמו להיות על חד אופן. מפחיד!
ב-S3 זה מעט שונה. הייתי אומר שזה כמו ג'וייסטיק במחשב. אתה נותן פקודה ורואה מה קורה בעיניים, אך לא מקבל התנגדות משתנה מהכידון כמשוב.
&nbsp
 

xfwind

New member
אז אם כך האיבחון שלי לגבי איכות המשקף

ב-S3 היתה נכונה.
 

klemi1

New member
יופי של סקירה! אני גם רוכב עליו וגם מאד מרוצה

כמו שכתבת לגבי סיפור ההנעה- אכן עשו הר מעכבר, אך כנראה שזוהי טיבה של הרשת.
כתבת כמה נקודות ממש טובות ואין ספק שבשורה התחתונה אני מסכים איתך- זה קטנוע שעונה על הצרכים של רוב הרוכבים ובאמת אפשר להיות איתו שקטים
 
למעלה