MP3 (לא אני) מתחזק

בועז בר

New member


http://www.fullgaz.co.il/home/p/75915/

וגם>> http://www.fullgaz.co.il/home/p/84051/

>> וכמובן יהיה גם מבחן על אדמתנו הקדושה כשיופשר קטנוע מבחן
 

אם פי 3

New member
זה ישן, מי זוכר?


בצרפתית זה לא אותו דבר.
&nbsp
אבל טוב להזכר...
&nbsp
 

בועז בר

New member
מי שחשב על (עוד) אוטו, אבל הפקקים הכניסו אותו לדיכאון,

ודו"ג רגיל נראה לו מסוכן מדי...
 

barnyrebal

New member
מצב, וחשב על עוד אוטו חדש...

אני די בטוח שהמחיר מרתיע גם לא מעט דו להפוך לתלת.
 

אם פי 3

New member
ברור לי שזה קהל היעד, אבל...

מעשית, אתה (לא כאיש מכירות שמנסה למצוא קהלי יעד נוספים, אני מבינה את הרעיון השיווקי - אלא כאדם שמבין בדו"ג) חושב שכלי כזה (תל"ג, באופן כללי, לאו דווקא ה-MP3) יכול להוות פתרון הגיוני למי שרואה בדו"ג רגיל סכנה גדולה מדי?
משבריר הנסיון שיש לי ברכיבה על תל"ג (ממש טיפונת, כזה שאפילו לא מכניסים לרזומה
), זה נראה לי כמו דו"ג לכל דבר, על כל המשמעויות - סיכונים, חוסר-נוחות, מיומנות נדרשת, וגם הדברים החיוביים (רק שהם כרגע פחות רלוונטיים לדיון) - רק עם עוד אמצעי בטיחות. כמו שיש ABS.
&nbsp
שוב - מעבר לשיקולי שיווק לגיטימיים, זה נראה לך כאופציה תחליפית לנהגי מכוניות - או שזה בעצם מן קרש הצלה למי שרוצה אופנוע/קטנוע, אבל רוצה עוד בטיחות.
&nbsp
זה נשמע דומה, אבל זו זווית הסתכלות אחרת.
 

בועז בר

New member
אני בהחלט חושב שעל עוד אמצעי בטיחות שווה לשלם עוד כסף,

וברור שהתל"גים הגדולים והיקרים לא מתיימרים להיות עוד כלי תחבורה בסיסי וזול.
&nbsp
ובהחלט כן! תל"ג יותר בטיחותי אקטיבית מקטנוע דו"ג מקביל.
זה מתבטא בדיוק באותן נקודות חולשה מסורתיות של הקטנועים העירוניים -
בלימה ופניה על כביש רטוב, או עם חול, או עם עלי שלכת (אופייני לאירופה) וכו'
וכמובן תמיכה מוגברת באותן נקודות בשעת חירום.
&nbsp
את צודקת בכך שזה נראה ומרגיש כמו דו"ג רגיל, אבל זה בעצם כל העניין...
הגלגל הנוסף אמור להיות 'שקוף' ככל שניתן ב-99% מהזמן, אבל נמצא שם בדיוק בשביל אותו אחוזון שבו באמת צריכים אותו.
צריך לרכב על הכלים האלה כמה זמן בשביל להבין עד כמה פתאום פסי הצבע החלקלקים הם חסרי משמעות עבורם,
כמו גם כביש מקורצף, אספלט חלקלק בכיכר, מים על הכביש באמצע פניה הדוקה, וכדו'.
&nbsp
יש המון רוכבים שמאטים בצורה מוגזמת בפניות, ובכלל רוכבים בצורה מהוססת וחסרת בטחון,
אולי בגלל שנפלו פעם מסיבה כזו או אחרת, או סתם חסרים מיומנות רכיבה, או בטחון בעצמם או בכלי.
תל"ג משרה הרבה בטחון על רוכבים כאלה, וכמובן משדר תדמית בטיחותית יותר למי שרוצה להיכנס לעולם הדו"ג.
 

אם פי 3

New member
ברור

&nbsp
תודה על התשובה המושקעת.
&nbsp
השאלה שלי בעצם היתה בקשר להתייחסות אליהם כאל "מכונית צרה" יותר מאשר "קטנוע עם עוד אמצעי בטיחות".
&nbsp
במיוחד באירופה, שם, לדברייך, זה אפילו לא דורש רשיון מיוחד או נסיון ברכיבה על דו"ג.
&nbsp
אני מסכימה שאמצעי בטיחות נוסף שווה כסף. במיוחד כשהוא באמת עולה כסף.
&nbsp
וגם - האם לרוכב מנוסה וותיק על דו"ג (כמוך למשל), היתרון הזה הוא עדיין משמעותי? או שזה בעיקר לרוכבים מתחילים יחסית (לאו דווקא מבחינת וותק, גם מבחינת רמת רכיבה - הרי אפשר לרכוב הרבה שנים ולא לדעת כמעט כלום על רכיבה נכונה ובטיחותית, או לא להיות מיומן מספיק).
&nbsp
&nbsp
 

בועז בר

New member
ההתייחסות לתל"ג כמכונית באיחוד האירופי מקורה בלחץ

שהפעילה פיאג'ו על המחוקקים.

היתרון הזה משמעותי לכל רוכב, מתחיל כמנוסה,
וראינו כבר שאף אחד - כולל טובי הרוכבים - אינו מחוסן מהחלקות.
עוצמת בלימה חזקה ואחיזת כביש משופרת מועילות גם הן לכל אחד,
כמו גם ספיגת מהמורות טובה יותר וחלוקת משקל נכונה יותר יחסית לקטנועים מקבילים.

יש גם חסרונות - היגוי כבד בעיר ופחות מדויק במהירויות גבוהות, משקל עצמי גדול יותר, ומסורבלות מסויימת.
עוד חסרון נמצא בהפוכה בתחושת הבטחון שמשרה התל"ג...
ואני יכול להעיד שמכל קטנועי המבחן שרכבתי עליהם בשנים האחרונות - ההתהפכות היחידה הייתה דווקא עם... תל"ג,
אבל זה באמת בגלל נסיון מפגר להפיק מהתצורה הזו דברים שהיא לא מיועדת לעשות




 

1cohen

New member
אחלה תמונה
(השניה) (גם הראשונה)

במקרה הזה התהפכת?
הרמת גלגל היא לא חלק מהתכנון הדינמי של הכלי?

זה הזכיר את הגולפים של פעם שהיו מרימים רגל אחורית כשלחצו אותם, ועד כמה שאני זוכר קראתי איפשהו שזה היה מתוכנן... או שלא...

 

אם פי 3

New member


מוכן לפרט מהו הנסיון המפגר להוציא מהתצורה הזו דברים שהיא לא מיועדת לעשות ( אם זה לא מביך מדי... )?
 

בועז בר

New member
לעשות דריפטים על דרך עפר. בהחלט מביך


את הגלגל באויר ראיתי רק אח"כ בתמונה,
אבל לדעתי בתכנון נכון הרגלית צריכה לגעת בכביש לפני שגלגל עולה באויר.
 

ThEmA

New member
ושני הסנט שלי, מנסיון אישי...

עם נסיון רכיבה בן 29 שנים אני יכול להעיד כי לגלגל השלישי יש ערך מוסף בטיחותי די משמעותי גם לרוכבים וותיקים. אמנם לא השתתפתי במרוצי כביש דוג"ים, אבל בהחלט עברתי את כל מנעד הרכיבות האפשרי, החל מקטנועים, דרך אופנועי 2-פעימות עצבניים, רפליקות שלושת-רבעי ליטר חזקות ועד בהמות מסלול ומפלצות תיור של ליטר+. קיץ וחורף וכל מה שביניהם, כאן ובעולם.

מטעמים פרקטיים, בשנים האחרונות אני על קטנועים בגודל כזה או אחר. ממש לא מזמן עברתי לתל"ג (ימאהה טריסיטי) ואין לי כלל ספק כי רמת הבטחון האקטיבי ברכיבות עירוניות עלתה משמעותית. לא תמיד נסיון או מיומנות הם אלה שיקבעו אם הרוכב יישאר רכוב או ידגום את האספלט - במקרים כאלה בדיוק הגלגל הנוסף עשוי להוות הבדל בין לא-קרה-שום-דבר לבין חדר-המיון וצפונה. אני בהחלט יכול להעיד כי מעברי חצייה, למשל, הפסיקו להיות מאיימים עבורי, כביש רטוב בעיר נשאר רק "כביש רטוב" ולא הופך למבחן במריטת עצבים, בלימה בסיבוב + חול, כתם שמן לא חזוי לא יגרמו להזעה, ולמעשה כל פגעי האספלט הישראלי שמוציאים רוכבי דו"גים מדעתם ואת הכלים מאיזונם, הפכו להיות פחות או יותר שקופים עבורי.

אני לא רוצה לומר כי תל"ג חסר סיכון לחלוטין מבחינת יציבות (קרי השארות במצב מאונך) וברור לי כי גם איתו ניתן להחליק (והעדות לכך כבר ניתנה באשכול הזה...) אבל למרות שהפיזיקה הבסיסית ממשיכה להתקיים, המרחק למגבלות האחיזה גדול כעת משמעותית.
 

xfwind

New member


בהמשך לסקירה בעלת הפרספקטיבה - אני שוקל להתייחס פחות בזלזול לשכן שרוכב על תל"ג....
&nbsp
 

Blabla99

New member


אני חזרתי לקטנוע אחרי עשור שלא רכבתי וקניתי את הטריסיטי.

מתחבר לכל מילה שכתבת.

"ממש לא מזמן עברתי לתל"ג (ימאהה טריסיטי) ואין לי כלל ספק כי רמת הבטחון האקטיבי ברכיבות עירוניות עלתה משמעותית. לא תמיד נסיון או מיומנות הם אלה שיקבעו אם הרוכב יישאר רכוב או ידגום את האספלט - במקרים כאלה בדיוק הגלגל הנוסף עשוי להוות הבדל בין לא-קרה-שום-דבר לבין חדר-המיון וצפונה. אני בהחלט יכול להעיד כי מעברי חצייה, למשל, הפסיקו להיות מאיימים עבורי, כביש רטוב בעיר נשאר רק "כביש רטוב" ולא הופך למבחן במריטת עצבים, בלימה בסיבוב + חול, כתם שמן לא חזוי לא יגרמו להזעה, ולמעשה כל פגעי האספלט הישראלי שמוציאים רוכבי דו"גים מדעתם ואת הכלים מאיזונם, הפכו להיות פחות או יותר שקופים עבורי."
 
למעלה