זקוקה להתייעצות נוספת. בכל זאת, אמרתם שאתם לא נושכים...

Trololol

New member
זקוקה להתייעצות נוספת. בכל זאת, אמרתם שאתם לא נושכים...

אני רוצה לעשות קעקוע, גדול, על הגב, פרסמתי פה לפני כמה זמן הודעה עם כל מיני התלבטויות (לא ככ קריטי התוכן שלה להודעה הזאת) והייתי רוצה להתייעץ אתכם עוד קצת.
אז החלטתי שאני אחזור לסטודיו ואנסה לעשות עוד סקיצה ויותר להתעקש ולא להתבייש מהרעיון שלי ופשוט להסביר כמה שיותר בפשטות מה בדיוק אני רוצה.
הבעיה היא שאני מרגישה שמצד אחד אני צריכה את לקעקע את הרעיון הזה, ומצד שני אני מרגישה שזה פשוט לא קעקוע יפה. אני מדמיינת את עצמי מסתכלת על הקעקוע, והתיאור יפה הוא לא הדבר הראשון שעולה לי לראש, אלא מן תחושת קבלה כזאת שאמנם זה לא ההתגלמות של קעקוע יפה אבל ככה זה צריך להיות- אני צריכה את זה על הגב שלי.
האם זו הרגשה שאתם יכולים להתחבר אליה?
אני מרגישה שהוא יהיה מצויר מדיי, מודבק מדיי, אולי לא מיוחד מספיק, קיצוני מדי, אבל שאני צריכה את זה שם. ואני נלחצת מאוד לאור העובדה שזה יהיה הקעקוע הראשון שלי, ודיי גדול על הגב, ויכול להיות שבעוד כמה שנים אני כבר לא ארגיש את אותה תחושת צורך שאני מרגישה עכשיו, ואז אשאר עם קעקוע גדול על הגב ולא תהיה לי את העובדה שהוא יפה להתנחם בה. מצד שני, זה לא איזה דחף רגעי אלא משהו שאני מרגישה שנבנה בי לאורך זמן כבר כמה וכמה שנים.
ברור לי שאלך לסטודיו טוב, שהמקעקע שבחרתי הוא טוב, ושמהבחינה הזו לא יהיה פגם בקעקוע. הבעיה היא יותר ברעיון עצמו. ואני לא מצליחה לתאר את זה ביותר מילים מ"לא יפה" כדי להעביר את זה למקעקע.
אשמח לשמוע את עצותיכם בתור מקועקעים מנוסים, יותר ממני לפחות.
 

ozshomer

New member
אם יש ספק, אין ספק, נקודה.

אם את לא סגורה, אל תעשי, תחכי, תשני, תחליפי, תדברי, תתייעצי, אבל לא משנה מה, אל תעשי משהו שאת לא סגורה עליו, בעיקר אם זה משהו כזה גדול.
 

MissSin7

New member
מצטרפת לעוז

לפי מה שאני מבינה, יש לך רעיון בראש אבל את לא יודעתאיךלהפוך אותו לקעקוע מוצלח שגם יראה טוב ויהיה אסטטי.

עצה שלי..תחכי עם זה.
אני לא אומרת שעם הזמן תשני אתדעתךלגבי הרעיון, אבל אולי עם הזמן תמצאי דרך מוצלחת יותר לבטא אתהרעיון שלך והמקעקע יוכל לקלוט את מה שאת רוצה ולהוציא מזה קעקוע טוב.

בגדול, אם תבחרי מקעקע טוב,אתם אמורים לשבת ביחד על הרעיון שלך ולחשוב על איך להוציא אותו לפועל כקעקוע מוצלח.
בפועל, זה בדרך כלל לא בדיוק עובד ככה אצל מקעקעים ואת צריכה לבוא פחות או יותר עם רעיון מוגמר.


לא יודעת,כל העניין לא נשמע לי.
אני הייתי מחכה עם זה ומשחקת עם זה עוד קצת בראש.
 

DAN1EL

New member
ממש קשה לייעץ בנושא הזה,

זה כל כך אישי שבעצם רק את יכולה להחליט, בסופו של דבר. בתכלס.

אבל לשאלתך - כן, זו הרגשה שאני לגמרי יכול להתחבר אליה.
בעיקר הקטע של "צריך" את זה על הגוף שלי.
זה מה שהרגשתי עם כל קעקוע וקעקוע שעשיתי - מהראשון ועד האחרון.

בנוסף לכך, למרות שאני אוהב כל אחד ואחד מהם וחושב שהם יפים, אני לא חי בסרט. אני רואה מה הולך סביבי, אני מכיר את הטעם של האנשים האחרים ואני יודע יפה מאוד: הקעקועים שלי לא נחשבים ליפים.
שזה על הזין שלי, כן? הם בדיוק מה שרציתי. זה הסגנון האהוב עלי. הוא מאוד מובחן ומאוד מסוים ולא כולם אוהבים אבל אני כן. וזה מה שחשוב.
(ולא שאף פעם לא קיבלתי עליהם מחמאות - קיבלתי. אבל בגדול אני יודע שהסגנון שלי הוא לא פופולרי במיוחד אצל מתקעקעים)

עכשיו - אני יכול להגיד לך שני דברים - שיש מצב שרק יבלבלו אותך יותר, אבל אני אגיד אותם בכל זאת כי גם ככה אני הזהרתי מראש (ואם לא הזהרתי או שזה לא היה ברור מספיק - אז אני מזהיר עכשיו!) שאני לא מתיימר לייעץ בנושא הזה. רק לשתף את המחשבות שלי:

1. בחיים לא התחרטתי על קעקוע. ויש לי כבר עשרה כאלה (ואתמול התחדשתי בעוד אחד
). לא רק שלא התחרטתי, אני פשוט לא יכול - לא מסוגל בשום פנים ואופן - לדמיין את עצמי בלעדיהם.
כן, אולי הייתי משנה קו פה, קו שם, אבל על הקעקוע עצמו אני בשום אופן לא מתחרט. להיפך, אם כבר - יש לי קעקוע מסוים (הראשון שעשיתי) שאני רוצה להמשיך ולהגדיל אותו עוד יותר.
הקעקועים הם בעיניי חלק בלתי נפרד ממני. חלק ממי שאני, או חלק ממי שהייתי באותה תקופה שבה עשיתי אותם, או שמייצגים דברים מסוימים שעברתי או שהרגשתי והיה חשוב לי לבטא אותם.
הם גורמים לי להרגיש טוב. ממש כך. אני אוהב אותם ויש לי חיבור עצום אליהם. הרבה פעמים שואלים אותי המשמעות שלהם ואני פשוט לא מסוגל להגיד - לא רק כי זה אישי מדי, לא כי זה סודי או משהו כזה - כי אני פשוט באמת מרגיש - באמת ובתמים - שאת החיבור שלי עם הקעקועים אי אפשר לבטא בכלל במילים, וכל ניסיון יהיה ביטוי חיוור מאוד למה שאני באמת מרגיש בפנים.
זה כמו לנסות להסביר למישהו - במילים שכלתניות - עד כמה אתה אוהב מישהו או משהו. זה לא באמת יבטא את ההרגשה הפנימית, לא משנה כמה תנסה.

2. Having said that - אני לא עשיתי קעקועים גדולים כל כך. לפחות לא נראה לי שהם נחשבים לגדולים (אולי רק אחד, אולי!), ואני גם לא יודע מה נחשב אצלך לגדול, אבל אני מניח שאת מדברת על משהו גדול, אם את רוצה לעשות אותו על הגב. ככה שאולי אני בכלל לא מוסמך לייעץ כאן (ושוב, אני באמת לא מנסה לייעץ. נראה לי).

עוד כמה דברים:

* עזבי רגע את כל הכבדות - לעשות קעקועים זה פשוט אדיר! קשה לתאר את תחושת האופוריה שיש אחר כך. זה מדהים. אתה מרגיש נפלא. לפחות אני ככה.
למה? כי זה כיף, קודם כל. דבר שני - כי זה נותן לך מין תחושת שליטה אדירה כזאת, שליטה על החיים שלך. תמיד הורג אותי - ממש הורג אותי! - שאנשים מתבכיינים ש"אוי אבל זה לנצח, זה נורא מפחיד" - הממ...על מה לעזעזל אתם מדברים? קודם כל - זה לא לנצח! אנחנו פה - כמה? 80 שנה? - עושים את כל השיט שלנו, עובדים בשביל הבנק, ואז מתים ונרקבים במשך - כן, הפעם זה באמת נצח.
אז למה לעזעזל שלא נעשה דברים כייפיים בשביל עצמנו בזמן הזה? למה שנתחשבן עם עצמנו על כל דבר (אני לא מדבר על ללכת למסע שופינג כשאתה במינוס, אני מדבר על דברים שלא מזיקים באמת לאף אחד, כמו קעקוע)? למה שנמנע מעצמנו משהו שבהרגשה הכי פנימית שלנו מרגיש נכון?
ויותר מזה: כל מה שטוב פה מבחינתי זה שזה "לנצח"! זה מה שנותן לי את ההרגשה של ההעצמה והכוח שבקעקועים - שאתה פאקינג לוקח החלטה, מחויב לעמוד בה (כי זה "לנצח") ויאללה - קופצים למים ומקסימום נטעה. זה מה שיפה בחיים.

* חלק מכל הכיף ומתחושת ה-Pאנק שבלעשות קעקוע זה בכך שוואלה, אולי תתחרט על זה יום אחד. אבל על הזין שלי. לא התחרטתי על שום לילה כייפי רק בגלל שלמחרת היה לי הנגאובר ואני לא אתחרט על שום קעקוע רק בגלל שאולי בגיל 40 אני כבר אהיה "במקום אחר" (קלישאה בורגנית).
יש מין אמירה כזאת, או דעה מקובלת, שרוב האנשים, כשהם זקנים ועל ערש דוויי, לא מתחרטים כמעט אף פעם על דברים שהם עשו. רק על דברים שהם לא עשו.
אם אני מתחרט על משהו בחיים שלי זה רק על אם...לא יודע, פגעתי במישהו שלא לצורך. אכזבתי מישהו שחשוב לי. או שלא אמרתי למישהי שאני אוהב אותה כשעוד יכולתי.
אבל על קעקוע? שאני אתחרט על קעקוע? עזבו אותי באמאשלכם מהפולניות הזאת, יש לי דברים יותר חשובים להתעסק איתם.

* את חוששת שמתישהו תרגישי שהצורך הזה יעבור?
א. אם הוא אמיתי הוא לא יעבור לעולם.
ב. מחרפן אותי, באופן אישי, אנשים שלא אוהבים קעקועים ישנים שלהם. קעקועים ישנים הם הכי מדהימים שיש! זה כמו פיסת היסטוריה נוסטלגית ומרגשת במיוחד. אין דבר כזה מבחינתי קעקוע שהוא טעות (נו, בסדר, אם קעקעת שם של אהובה לשעבר או צלב קרס - כן, כנראה שזו הייתה טעות, אבל אני לא מדבר על שני המקרים האלה). אם קעקוע הוא טעות אז כל החיים שלנו הם טעות. קעקוע הוא חלק מהחיים שלנו, וזהו. חלק קטן ממי שהיינו בנקודת זמן מסוימת בחיים שלנו - ובאותה נקודת זמן מסוימת - היה חשוב לנו לציין את זה. אם זה היה חשוב לנו אז, חשוב לנו באמת, זו לא יכולה להיות טעות. ככה אני רואה את זה. מקסימום זה היה משהו שגדלנו והתבגרנו ויצאנו ממנו, אבל אז מה? פעם אהבתי את נירוונה והיום אני בקושי שומע אותם. האם זו הייתה טעות? לא. כשאהבתי אותם - באמת באמת אהבתי אותם! שלא לדבר על הספייס גירלז, כן?

* לגבי הדבר האחרון שאת מתייחסת אליו - שאת לא מצליחה למצוע מקעקע שיבטא את זה בצורה שהכי מתאימה לך ומקובלת עלייך, אני ועוד איך הולך לייעץ לך:
א. לא לעשות עד שתמצאי ציור שכן התחברת אליו! עזבי יפה, לא יפה, נחשב או לא נחשב ליפה - שאת מתחברת אליו! ושאת מרגישה שהוא מבטא את הרעיון שלך - אם לא בצורה הטובה ביותר (כי אין דבר כזה, גם אם אנחנו פרפקציוניסטים חולניים במיוחד) אז לפחות משהו שקרוב לזה מספיק.
ב. משהו שיכול לעזור לך - וזו כנראה העצה המעשית היחידה שאני אתן פה בעצם, ושהיא לא רק התפלספות חפרנית - לפנות למאיירים, ולא רק למקעקעים. כן, אני יודע, כל המקעקעים (טוב, בעולם מושלם) הם גם מאיירים. אבל אני מתכוון לאנשים שעוסקים באיור. או אפילו סטודנטים לאיור (בצלאל, שנקר, ווטאבר).
לפעמים אנשים שבאים מחוץ לתחום הקעקועים דווקא יכולים להבין את הראש שלך יותר. ואז את פשוט באה למקעקע עם האיור הזה ואומרת לו שאת זה את רוצה על הגוף שלך. הסקיצה כבר מוכנה, עכשיו רק תקעקע אותה עלי.

הממ. זהו.
בהצלחה?
 

Trololol

New member
וואו וואו וואו. תודה. לך ולכל השאר שהגיבו.

מרגישה שאחרי שהעלתי על כתב את ההתלבטות וקראתי רגשות של אחרים לגבי זה באיזשהו מקום משהו קצת הסתדר, ואני מרגישה הרבה יותר בטוחה לגבי זה. שבוע הבא אני חוזרת לסטודיו, ואם אצליח להעביר את הרעיון, מקווה שאוכל לחזור לפה בקרוב ולחלוק איתכם קעקוע. אחרי כל כך הרבה שנים שחיכיתי להסגר על עצמי ולעשות אותו הייתי חושבת שלא יהיה נורא לחכות עוד חודש, חודש וקצת, אבל כל כך דחוף לי פתאום, מרגישה שאני צריכה לעשות אותו.
 
תגובה מאוחרת

הקעקוע שעשיתי לפני שנה, במבט ראשון הוא לא יפה אלא עצוב. עצוב בקטע טוב, עשוי היטב, ממוקם בדיוק איפה שהוא צריך להיות אבל עצוב. ילד עם קרניים ואוזני חיה ומבט מסכן בעיניים. כשעשיתי אותו ידעתי שהוא צריך להיות שם עם כל המטען הריגשי שהוא כולל פשוט הרגל שלי לא היתה שלמה בלעדיו אבל ידעתי שאני רוצה לעשות קעקוע עצוב. לימים בצד השני עשיתי קעקוע מקביל שמח של אובליקס סוחב את המנהיר שלו, איזן את העצבות של הקודם כי כמו הקודם הוא פשוט היה צריך להיות שם. יש קעקועים שעושים לא כי הם יפים על הגוף אלא כי הם צריכים להיות על הגוף. אם את יודעת שהקעקוע צריך להיות שם אז לא משנה כמה יפה או מכוער הוא אלא כמה יפה וטוב עשו אותו כי הציור שלו חשוב לך.
 
למעלה