מעגל תנועה בכיכר

דאלטון

New member
מעגל תנועה בכיכר

יש כיכרות שיש בהם שני נתיבים ושיש הרבה רכבים במעגל
זה קצת מסבך את העיניינים.
אני ניכנסתי למעגל התנועה מהנתיב החיצוני אל הנתיב החיצוני שבמעגל
והיה רכב בתוך המעגל בצד ימין בנתיב הפנימי. בגלל שהוא היה בנתיב הפנימי ואני הייתי בחיצוני לא חיכתי שהוא יעבור אלא ניכנסתי לנתיב החיצוני (חשבתי שאני לא מפריע לו לעבור)אבל הוא צפר לי. היה לי שני מקרים כאלה בכיכרות שונים שיש בהם שני נתיבי נסיעה בתוכם.
האם אני הייתי צריך לחכות גם לרכב מימין למרות שהוא נמצא בנתיב הפנימי בכיכר?
 

דאלטון

New member
עוד שאלה בנושא

אם אני נמצא בנתיב הפנימי של הכיכר ורוצה לצאת מהכיכר
ויש רכב בנתיב החיצוני שממשיך לנסוע וחוסם אותי מה מומלץ לעשות?

ואם אני נוסע בנתיב החיצוני ורכב מהנתיב הפנימי רוצה לצאת אני עלול להתנגש בו.

זו גם בעיה.
 

אבי1961

New member
מעגל תנועה...

ראשית סתם בשביל הידע מדובר במעגל תנועה ( הגדרה תעבורתית) ולא בכיכר .
מותר להחליף נתיב בתוך מעגל תנועה בתנאי שהפעולה נעשית בצורה מבוקרת כמו בכל מעבר נתיב ( איתות, מראות). מכאן נגזרת התשובה לשאלה הראשונה, לא היית צריך להיכנס למעגל כשיש רכב בפנים גם אם הוא בנתיב הפנימי,היות ומנעת ממנו אפשרות להחליף נתיב ולנסוע ישר .
לגבי השאלה השניה , כשאתה רוצה לצאת מהמעגל ויש רכב בנתיב הימני שלך, תמתין שהוא יחלוף ואז תעבור, כמו בכל מעבר נתיב רגיל.
 

אלעד.

New member
לא מדויק מה שנכתב מעלי

במעגל תנועה עם יותר מנתיב אחד בו, בו אין תמרורים או חצים (חצים זה תמרור לכל דבר, אני יודע - כתבתי רק להדגשה) פרט לתמרור המורה שזה מעגל תנועה - תמיד נכנסים אליו לנתיב החיצוני שבו ותמיד יוצאים ממנו מהנתיב החיצוני. אם יש רכב בנתיב הפנימי - כניסת רכב אחר לנתיב החיצוני של מעגל התנועה אינה יכולה להיות אי מתן זכות קדימה לרכב שכבר נמצא במעגל התנועה בנתיב הפנימי מאחר שכדי שייוצר מצב של אי מתן זכות קדימה צריך לגרום לרכב שזכותו מקופחת כביכול לסטות מנתיב נסיעתו או לשנות את מהירותו. כניסת רכב לנתיב החיצוני לא מפריעה ולא מקפחת את זכותו של זה שכבר נמצא בנתיב הפנימי להמשיך במהירות נסיעתו בנתיב בו הוא נמצא. אין לא זכות להחליף נתיב כראות עיניו - אלא אם נקט בכל אמצעי הזהירות הדרושים והנתיב החיצוני שאליו ברצונו לסטות - פנוי.
הקישור שניתן למעלה - ובמיוחד התרשים של 4 מעגלי תנועה - רלוונטי בארץ רק עם יש תמרורים/חצים המראים כיצד לנהוג במקרים כאלה. זה לא מקובל בארץ, אך קיים (בחיפה למשל, בדרך אלנבי פינת רחוב לא זוכר).
זה מקרה דומה שבו רכב פונה ימינה בצומת שבו מוצב תמרור עצור או תמרור זכות קדימה ("האט" בלשון עבר) לזה שפונה, והפניה היא מנתיב בודד לכביש בו 4 נתיבים למשל בכיוון הנסיעה של הפנייה. הפונה לא אמור לחכות עד שכל הנתיבים יהיו פנויים - אלא רק זה שאליו הוא פונה - שזה הנתיב הימני ביותר בכביש אליו הוא נכנס.
 

be_roo

New member
אין כל תקנה שקובעת כניסה/יציאה במעגל מנתיב חיצוני בלבד

הקישור שלמעלה מסדיר את כל זרימת התנ עה גם בהעדר חצים ואם כולם היו נוהגים לפיו לא היו מתרחשים מפגשים מיותרים במעגלים.
&nbsp
הבעיה שבארץ אף אחד לא טורח להסביר לנהגים כיצד יש לפעול במקרים אלה וכל מורה ממציא כל מיני חוקים כדי להקל על התלמידים שלו בג'ונגל.
 

דאלטון

New member
אולי אין חוקי תנועה ברורים יותר

לגבי כיכר עם שני נתיבים כי הכיכרות נוצרו בשנים האחרונות.
בכל כיכר היתה צומת רגילה לפני כן.
 
מעגל תנועה והתנהלות

בין אם יש תקנה או אין תקנה ספציפית בנוגע למעגל תנועה, ישנן תקנות ברורות בנוגע לנתיבי תנועה. גם אם אין תקנה המורה שחייבים להיכנס לחיצוני ולצאת מהחיצוני, ההגיון הפשוט וגם כללי הבטיחות יאמתו שאכן כך ראוי לקיים. ובאשר לנתיבים, אלו שני נתיבים נפרדים, וחציית הנתיב החיצוני מתוך הפנימי על מנת לצאת ממעגל התנועה היא כמו לחתוך נתיב - יש לעשות זאת בזהירות ובטיחות, ומבלי להפריע לרכב בנתיב החיצוני, ממש כמו עקיפה.
 

be_roo

New member
ההגיון הפשוט בכל מדינות אירופה כנראה שונה והשרטוט

שצורף למעלה עובד אם כולם נוהגים לפיו.
&nbsp
ואז לצאת מתיב פנימי לכביש שבו שני נתיבים זו אינה חציית נתיב, ואינך חותך מסלול של אף אחד. כפי שניתן לראות בשרטוט.
&nbsp
רק שבארץ נותנים לנהגים להתמודד לבד עם שינויים, לא טורחים להנחיל תרבות נהיגה והרגלים, ואז הכל מתנהל כמו ג'ונגל.
&nbsp
 

אבי 1961

New member
מעגלי תנועה

אצלנו בארץ לא קיימת הגדרה בתקנות התעבורה המתייחסות למעגל תנועה.
99% ממעגלי התנועה בארץ אינם תיקנים לכן קשה מאוד להגדיר התנהגות נכונה במעגלים.
אי לכך יש מספר כללים מוסכמים שמורי הנהיגה מלמדים לפיהם וכללים אלה נגזרים מחוקי תנועה אחרים ולא אמורים להפר אותם.
היות ומעגל תנועה נחשב לכביש חד סיטרי עם יציאות ימינה, חובה לצאת מהמעגל רק מהנתיב הימני אלא עם סומן אחרת .
על פי התקנה, מותר להחליף נתיב גם בתוך צומת ( פרט לצומת דו סיטרית חד נתיבית)
אי לכך מי שנוסע בנתיב הפנימי ומעוניין להחליף נתיב בשביל לצאת מהמעגל יכול לעשות זאת כפוף לכללי מעבר נתיב עם כל המשתמע מכך.
רכב אחר שרוצה להכנס למעגל לא יכול להכנס במידה ויש רכב בנתיב הפנימי קרוב אליו , היות ובכך יפריע לו להחליף נתיב ובכך ייקפח זכות .
 

dor119

New member
מעגל תנועה .

אומנם אין הגדרות בתקנות לעניין מעגל תנועה . ההתייחסות צריכה להיות
פשוטה ביותר :
במעגלים בעלי נתיב אחד אין כלל בעיה ,הנהג נוסע בנתיב אחד ,
כניסה אחת ויציאה אחת .
במעגל בעל 2 נתיבים בכניסה אליו ו2 נתיבי נסיעה בו שאינו מסומן ,יש להתייחס אליו כצומת שבה אנו מוציאים את אי התנועה העגול באמצע .
כלומר הנתיב הימני משמש לישר וימינה והשמאלי לישר ושמאלה .

אם בכניסה למעגל סומנו נתיבים להמשך נסיעה על הכביש
ו/או בתמרור ירוק בכניסה , הרי צריך לנהוג עפ"י הסימונים כאמור .

כותב לנו אבי :
" על פי התקנה, מותר להחליף נתיב גם בתוך צומת ( פרט לצומת דו סיטרית
חד נתיבית) " .
איפה בדיוק יש תקנה כזאת ?
ומה הכוונה : צומת דו סיטרית חד נתיבית ?

רצוי להבהיר :
אם יש 2 נתיבים מסומנים לאותו כיוון נסיעה בכניסה לצומת וביציאה ממנו .
הרי מותר להחליף בינהם בתוך הצומת כמובן תוך נקיטת אמצעי זהירות .

אם בצומת נתיבים לכיוונים שונים אסור להחליף בינהם .
דוגמה : אם בצומת 4 נתיבים : 2 מסומנים לנסיעה ישר ו 2 לפניה שמאלה.
אסור להחליף נתיב , מנתיב לנסיעה ישר לנתיב לפניה שמאלה .

כיוון הנסיעה של הנהג בכניסה לצומת ( עפ"י סימונים על הכביש או בתמרור )
יהיה אותו הכיוון ביציאה ממנו .
נכנסת בנתיב לנסיעה ישר , צא בנתיב הנוסע ישר .
נכנסת בנתיב הפונה שמאלה , צא בנתיב הפונה שמאלה .
 

אבי 1961

New member
מעגל תנועה

תרשה לי הפעם למרות שאני מתאפק ...................................................... תקרא מה פסקה (ו) אומרת...
(ה) נוהג רכב לא יעקוף, לא ינסה לעקוף ולא יסיט את רכבו שמאלה או ימינה כדי לעקוף רכב או בעל-חיים באחד מאלה:
(1) הראות לקויה או שדה הראיה חסום או מוגבל;
(2) הוא נמצא אחרי התמרור א-30 לפני מפגש מסילת ברזל, ועד אחרי מפגש מסילת הברזל;
(3) הוא מתקרב אל מעבר חציה להולכי רגל המסומן על פני הכביש או על ידי תמרור המציין מקום מעבר חציה להולכי רגל, ועד שעבר את מקום מעבר החציה;
(4) הוא עובר בתוך צומת, או אינו משלים את העקיפה לפני הגיעו לצומת;
(5) הוא חוצה קו הפרדה רצוף, אלא אם כן בסמוך לו בצדו הימני נמצא קו קטעים;
(6) הוא נמצא במנהרה או בתוך 50 מטרים לפני מנהרה או 50 מטרים אחרי היציאה מן המנהרה.
(ו)
הוראת פסקה (4) בתקנת משנה (ה) לא תחול על –
(1) עקיפה בכביש שיש בו שני נתיבים או יותר באותו כיוון נסיעה;

(2) עקיפת בעלי-חיים, רכב בעל שני גלגלים או רכב הנגרר על ידי בהמה, ובלבד שהעקיפה ממלאה אחר ההוראות האחרות של תקנות אלה.
צומת דו סיטרית חד נתיבית הינה צומת דו סיטרית עם נתיב אחד בלבד לכל כיוון.

לגבי מעגל תנועה, שוב אני חוזר, ההגדרה אינה מופיעה בתקנות, כתבתי שיש המתייחסים למעגל תנועה ככביש חד סיטרי סיבובי ולכן בשביל למנוע קונפליקט יוצאים ממנו מהנתיב הימני, אלא עם סומן אחרת.
 

dor119

New member
אבי

יש גבול לאי דיוקים שאתה מביא כאן .
יש גבול לאי הדיוקים שאתה מצטט ממני .

ההבדל ביני לבינך : כשאני מצטט אותך אני מביא בדיוק את מה שאתה כותב
" בהעתק הדבק "
אתה לא רק שלא מצטט אותי אתה מעוות את מה שאני כותב .
אני מדוייק ומדייק לצערי לא כך אתה .

אני לא נכנס איתך כאן לויכוח ולא מעוניין להתעמת איתך
אני בסה"כ מבהיר את הדברים שלך בצורה נכונה .....

אז אתה עוד כותב ... אני מתאפק !!! על מה בדיוק ??

הבאת כאן ציטוט של התקנה , הבנת אותה ??
מה ההבדל בין התקנה לאי הדיוקים שלך.. ברור לך ?

אני אסביר פעם אחרונה מקוה שתבין :
ציטוט מדבריך :
" על פי התקנה, מותר להחליף נתיב גם בתוך צומת ( פרט לצומת
דו סיטרית חד נתיבית) ".
התקנה עליה התבססת :
"עקיפה בכביש שיש בו שני נתיבים או יותר באותו כיוון נסיעה "

ההבדל הוא :
אתה כותב : "מותר להחליף נתיב גם בצומת " .
זה נכון רק בתנאי שיש 2 נתיבי נסיעה באותו כיוון . ולא בכל תנאי ...

מי שקורא אותך מבין שמותר להחליף נתיב בצומת בכל מצב גם בין נתיב לנסיעה ישר ונתיב לפניה .
אתה מבין את חוסר הדיוק ??? אני בסה"כ הבהרתי את דבריך !
אז מי בדיוק צריך להתאפק .

בזאת הסתיים הדיון / הויכוח ביננו . אני לא חוזר לזה יותר .

בבקשה ידידי מורה הנהיגה במקום להתאפק תדייק .
 

dor119

New member
ועוד הערה בקשר עם התקנה .

התקנה מדברת על : " עקיפה בכביש שיש בו 2 נתיבים באותו כיוון "
מה בדיוק הקשר לצומת ?
אחד מאיסורי העקיפה הוא בצומת .
מר אבי מביא כאן תקנות שאינם קשורות כלל למעבר נתיב !
בטח שלא בצומת .
בקיצור הכל סלט אחד שלם .
אני מציע לקורא לרדת לעומקם של דברים ולשאול אם משהו לא ברור .
 

אבי 1961

New member
עקיפה בצומת

דור תסלח לי אבל אתה מתפתל ולא יודע להודות בטעות או באי ידיעה של התקנה.
הבאתי לך ציטוט פשוט של התקנה שמציינת היכן אסור לעקוף בין השאר בתחום צומת.
ולאחר מכן ישנה פיסקה שאומרת שאסור לעקוף בתחום צומת למעט צומת שיש בו שני נתיבים לפחות לאותו כיוון נסיעה, אני לא מבין מה לא ברור פה.
בזה באמת אני מסיים את הוויכוח מפאת כבודך.
 

dor119

New member
אם זאת התשובה שלך ..

לא הבנת כלום ממה שכתבתי
אני מציע שנסיים כאן ונשאיר לקורא לקרוא
את הדברים ולהסיק את המסקנות בעצמו .
 

דאלטון

New member
אם זאת צריך להדגיש שמעגלי תנועה עם נתיב אחד

הם יעילים מאוד. לפני כן היו צמתים במקום המעגלים והיו תאונות שם וגם
צריך לחכות כדי לחצות צומת רגילה.
 

be_roo

New member
תוכל לצרף את התקנות עליהן מתבססות טענותיך?

"מעגל תנועה נחשב לכביש חד סיטרי"
"חובה לצאת מהמעגל רק מהנתיב הימני אלא עם סומן אחרת"
&nbsp
 

אבי1961

New member
מעגל תנועה

כפי שציינתי בפוסט אחר, מעגל תנועה אינו מוגדר בתקנות.
ולכן כתבתי שנהוג להתייחס למעגל תנועה ככביש חד סיטרי סיבובי עם יציאות ימינה.
בשביל להקטין קונפליקטים ככל האפשר רצוי להתמקם בנתיב הימני ( אלא עם סומן אחרת) בשביל לצאת ממעגל תנועה.
בשרטוט שהבאת יש כללי התנהגות נכונים במעגלי תנועה בחו"ל שהינם מעגלים תיקניים.
כאמור בארץ רוב המעגלים אינם תיקניים לכן קשה ליישם את מה שבשרטוט.
הלוואי וכל המעגלים בארץ היו לפי השרטוט שהבאת.
 

be_roo

New member
יש הבדל בין "נהוג" לבין "נחשב", וזה סייג חשוב.

בשורה התחתונה אנחנו מסכימים, יש דרך להתנהל נכון במעגל תנועה אבל חוסר הידע המונחל לנהגים יוצר תוהו ובוהו וכל אחד מתנהל לפי מה שנראה לו נכון.
 
למעלה