היבטים מיקצועיים בהפרטת מבחני הנהיגה .
שלום חברים :
נשאלתי בפורום מקביל על ההיבטים המיקצועיים בהפרטת מבחני הנהיגה
עניתי בפרוט על כמה נקודות . מצאתי לנכון להעביר גם כאן את הדברים .
ידידי אתה אולי לא מודע לבעייתיות של העניין ואני אסביר :
G.P.S = אתה אולי לא יודע אבל עפ"י המיכרז מכשיר ה GPS יקבע את מסלול המבחן
, יהיו כ 9 מסלולים והמחשב יקבע לבוחן את המסלול באקראי . כלומר ידידי אתה לא תלמד נהיגה
, אתה תלמד מהשיעור הראשון ועד האחרון את 9 המסלולים האלה ... אתה הרי גאון ותדע את המסלולים בע"פ ..
, זאת הרטוריקה של לימוד הנהיגה .. אתה לא לומד נהיגה ! ! ! אתה לומד לעבור טסט ! !
,
, דוגמא : בכרטיס התלמיד היום אחת המטלות היא : " ירידה לשוליים " שיעלה כאן אחד שלמד את המטלה הזאת !!
, אין אחד שלמד את המטלה הזאת ... ולמה אף אחד לא למד ? מפני שנאסר על הבוחנים לבחון את המטלה הזאת !!!
, מסקנה : מטלה שלא נדרשת במבחן ... אף אחד לא חושב ללמד אותה !!!
, מכאן ידידי המסקנה ברורה יקבעו 9 מסלולי מבחן ... התלמידים ילמדו רק אותם . נקודה .
, מה התוצאה ? : יותר " תוכים " ופחות נהגים שמבינים את הכביש !!!!
, מניסיון שלי ( אני למדתי ותירגלתי הרבה "ירידה לשוליים ) נהג שיודע ומתרגל את נושא ירידה לשוליים הוא נהג
, שהרבה פחות נכנס ללחץ במצבי חרום ...זה נהג שמכיר את מגבלות הרכב ויודע הרבה יותר להתמודד עם מצבים קיצוניים !!!
,
מצלמה שתתעד את המבחן : " אליה וקוץ בה " לנו הבוחנים אין בעיה עם העניין הזה ... רק שתדעו שמצלמה לא תוכל לצלם אם תלמיד
, עובר צומת בלי להסתכל !! היא לא תוכל לצלם רכבים שבאים מהצדדים או מכל מקום אחר ... מהירותם
, או מצב התנועה בזמן אמת ... וזה יצור אי הסכמות ויגרום לים של בעיות ... בהקשר הזה חשוב לי להדגיש :
, לא מזמן דרשו עו"ד להציב מצלמות בבתי משפט !! השופטים התנגדו נמרצות !! בבתי משפט אין רכבים מהצדדים
, ואין ראה או לא ראה .... והנה השופטים מתנגדים ..! למה הם מתנגדים ? הם מתנגדים מפני שזה יפגע בשיקול הדעת
שלהם .... זה יפגע בתום הלב שחייב להיות בפסיקות שלהם ... והם יודעים שמצלמה במשפט זאת " תיבת פנדורה " !!!
,
הטסט יתארך : ידידי הטסט היום צריך להיות 20-30 דקות ובוחן שעובד נכון עושה גם היום 20-30 דקות מבחן !!! מה שכן זה ינטרל את הבוחן מלבדוק
, בעיה שהוא נתקל בה במבחן עוד פעם או לנסות לייצר מצב בנהיגה שבו יוכלו לראות טוב יותר את יכולות התלמיד .. ! !
, הבוחן יהיה מוגבל למסלול המבחן וכל חריגה ממנו זה עירעור על כל המשתמע !! אולי זה לטובת התלמיד ..... אבל זה לרעת המבחן
, ומה שחשוב זה המבחן .... לא התלמיד ולא הבוחן !!!
,
בוחנים עובדי מדינה / פרטיים : מה הבעיה ? יש בעיה גדולה זכיין פרטי כל ההסתכלות שלו היא כלכלית ממש לא מעניין אותו המבחן או התלמיד או אפילו הבוחן
, מעניין אותו זה יותר מבחנים .... מפני שיותר מבחנים זה יותר כסף ... והזכיין כאן לא נמצא לעינים היפות שלכם התלמידים
, ולא לעיניים היפות של הבוחנים ... הוא נמצא כאן בכדי למקסם רווחים .. כל אירגון כלכלי מטרתו : רווח כספי . נקודה .
, יש לזה עוד הרבה הבטים תחשבו לבד
שלום חברים :
נשאלתי בפורום מקביל על ההיבטים המיקצועיים בהפרטת מבחני הנהיגה
עניתי בפרוט על כמה נקודות . מצאתי לנכון להעביר גם כאן את הדברים .
ידידי אתה אולי לא מודע לבעייתיות של העניין ואני אסביר :
G.P.S = אתה אולי לא יודע אבל עפ"י המיכרז מכשיר ה GPS יקבע את מסלול המבחן
, יהיו כ 9 מסלולים והמחשב יקבע לבוחן את המסלול באקראי . כלומר ידידי אתה לא תלמד נהיגה
, אתה תלמד מהשיעור הראשון ועד האחרון את 9 המסלולים האלה ... אתה הרי גאון ותדע את המסלולים בע"פ ..
, זאת הרטוריקה של לימוד הנהיגה .. אתה לא לומד נהיגה ! ! ! אתה לומד לעבור טסט ! !
,
, דוגמא : בכרטיס התלמיד היום אחת המטלות היא : " ירידה לשוליים " שיעלה כאן אחד שלמד את המטלה הזאת !!
, אין אחד שלמד את המטלה הזאת ... ולמה אף אחד לא למד ? מפני שנאסר על הבוחנים לבחון את המטלה הזאת !!!
, מסקנה : מטלה שלא נדרשת במבחן ... אף אחד לא חושב ללמד אותה !!!
, מכאן ידידי המסקנה ברורה יקבעו 9 מסלולי מבחן ... התלמידים ילמדו רק אותם . נקודה .
, מה התוצאה ? : יותר " תוכים " ופחות נהגים שמבינים את הכביש !!!!
, מניסיון שלי ( אני למדתי ותירגלתי הרבה "ירידה לשוליים ) נהג שיודע ומתרגל את נושא ירידה לשוליים הוא נהג
, שהרבה פחות נכנס ללחץ במצבי חרום ...זה נהג שמכיר את מגבלות הרכב ויודע הרבה יותר להתמודד עם מצבים קיצוניים !!!
,
מצלמה שתתעד את המבחן : " אליה וקוץ בה " לנו הבוחנים אין בעיה עם העניין הזה ... רק שתדעו שמצלמה לא תוכל לצלם אם תלמיד
, עובר צומת בלי להסתכל !! היא לא תוכל לצלם רכבים שבאים מהצדדים או מכל מקום אחר ... מהירותם
, או מצב התנועה בזמן אמת ... וזה יצור אי הסכמות ויגרום לים של בעיות ... בהקשר הזה חשוב לי להדגיש :
, לא מזמן דרשו עו"ד להציב מצלמות בבתי משפט !! השופטים התנגדו נמרצות !! בבתי משפט אין רכבים מהצדדים
, ואין ראה או לא ראה .... והנה השופטים מתנגדים ..! למה הם מתנגדים ? הם מתנגדים מפני שזה יפגע בשיקול הדעת
שלהם .... זה יפגע בתום הלב שחייב להיות בפסיקות שלהם ... והם יודעים שמצלמה במשפט זאת " תיבת פנדורה " !!!
,
הטסט יתארך : ידידי הטסט היום צריך להיות 20-30 דקות ובוחן שעובד נכון עושה גם היום 20-30 דקות מבחן !!! מה שכן זה ינטרל את הבוחן מלבדוק
, בעיה שהוא נתקל בה במבחן עוד פעם או לנסות לייצר מצב בנהיגה שבו יוכלו לראות טוב יותר את יכולות התלמיד .. ! !
, הבוחן יהיה מוגבל למסלול המבחן וכל חריגה ממנו זה עירעור על כל המשתמע !! אולי זה לטובת התלמיד ..... אבל זה לרעת המבחן
, ומה שחשוב זה המבחן .... לא התלמיד ולא הבוחן !!!
,
בוחנים עובדי מדינה / פרטיים : מה הבעיה ? יש בעיה גדולה זכיין פרטי כל ההסתכלות שלו היא כלכלית ממש לא מעניין אותו המבחן או התלמיד או אפילו הבוחן
, מעניין אותו זה יותר מבחנים .... מפני שיותר מבחנים זה יותר כסף ... והזכיין כאן לא נמצא לעינים היפות שלכם התלמידים
, ולא לעיניים היפות של הבוחנים ... הוא נמצא כאן בכדי למקסם רווחים .. כל אירגון כלכלי מטרתו : רווח כספי . נקודה .
, יש לזה עוד הרבה הבטים תחשבו לבד