היבטים מיקצועיים בהפרטת מבחני הנהיגה .

dor119

New member
היבטים מיקצועיים בהפרטת מבחני הנהיגה .

שלום חברים :
נשאלתי בפורום מקביל על ההיבטים המיקצועיים בהפרטת מבחני הנהיגה
עניתי בפרוט על כמה נקודות . מצאתי לנכון להעביר גם כאן את הדברים .

ידידי אתה אולי לא מודע לבעייתיות של העניין ואני אסביר :

G.P.S = אתה אולי לא יודע אבל עפ"י המיכרז מכשיר ה GPS יקבע את מסלול המבחן
, יהיו כ 9 מסלולים והמחשב יקבע לבוחן את המסלול באקראי . כלומר ידידי אתה לא תלמד נהיגה
, אתה תלמד מהשיעור הראשון ועד האחרון את 9 המסלולים האלה ... אתה הרי גאון ותדע את המסלולים בע"פ ..
, זאת הרטוריקה של לימוד הנהיגה .. אתה לא לומד נהיגה ! ! ! אתה לומד לעבור טסט ! !
,
, דוגמא : בכרטיס התלמיד היום אחת המטלות היא : " ירידה לשוליים " שיעלה כאן אחד שלמד את המטלה הזאת !!
, אין אחד שלמד את המטלה הזאת ... ולמה אף אחד לא למד ? מפני שנאסר על הבוחנים לבחון את המטלה הזאת !!!
, מסקנה : מטלה שלא נדרשת במבחן ... אף אחד לא חושב ללמד אותה !!!
, מכאן ידידי המסקנה ברורה יקבעו 9 מסלולי מבחן ... התלמידים ילמדו רק אותם . נקודה .
, מה התוצאה ? : יותר " תוכים " ופחות נהגים שמבינים את הכביש !!!!
, מניסיון שלי ( אני למדתי ותירגלתי הרבה "ירידה לשוליים ) נהג שיודע ומתרגל את נושא ירידה לשוליים הוא נהג
, שהרבה פחות נכנס ללחץ במצבי חרום ...זה נהג שמכיר את מגבלות הרכב ויודע הרבה יותר להתמודד עם מצבים קיצוניים !!!
,
מצלמה שתתעד את המבחן : " אליה וקוץ בה " לנו הבוחנים אין בעיה עם העניין הזה ... רק שתדעו שמצלמה לא תוכל לצלם אם תלמיד
, עובר צומת בלי להסתכל !! היא לא תוכל לצלם רכבים שבאים מהצדדים או מכל מקום אחר ... מהירותם
, או מצב התנועה בזמן אמת ... וזה יצור אי הסכמות ויגרום לים של בעיות ... בהקשר הזה חשוב לי להדגיש :
, לא מזמן דרשו עו"ד להציב מצלמות בבתי משפט !! השופטים התנגדו נמרצות !! בבתי משפט אין רכבים מהצדדים
, ואין ראה או לא ראה .... והנה השופטים מתנגדים ..! למה הם מתנגדים ? הם מתנגדים מפני שזה יפגע בשיקול הדעת
שלהם .... זה יפגע בתום הלב שחייב להיות בפסיקות שלהם ... והם יודעים שמצלמה במשפט זאת " תיבת פנדורה " !!!
,
הטסט יתארך : ידידי הטסט היום צריך להיות 20-30 דקות ובוחן שעובד נכון עושה גם היום 20-30 דקות מבחן !!! מה שכן זה ינטרל את הבוחן מלבדוק
, בעיה שהוא נתקל בה במבחן עוד פעם או לנסות לייצר מצב בנהיגה שבו יוכלו לראות טוב יותר את יכולות התלמיד .. ! !
, הבוחן יהיה מוגבל למסלול המבחן וכל חריגה ממנו זה עירעור על כל המשתמע !! אולי זה לטובת התלמיד ..... אבל זה לרעת המבחן
, ומה שחשוב זה המבחן .... לא התלמיד ולא הבוחן !!!
,
בוחנים עובדי מדינה / פרטיים : מה הבעיה ? יש בעיה גדולה זכיין פרטי כל ההסתכלות שלו היא כלכלית ממש לא מעניין אותו המבחן או התלמיד או אפילו הבוחן
, מעניין אותו זה יותר מבחנים .... מפני שיותר מבחנים זה יותר כסף ... והזכיין כאן לא נמצא לעינים היפות שלכם התלמידים
, ולא לעיניים היפות של הבוחנים ... הוא נמצא כאן בכדי למקסם רווחים .. כל אירגון כלכלי מטרתו : רווח כספי . נקודה .
, יש לזה עוד הרבה הבטים תחשבו לבד
 
הנושא חשוב, אך אינו קשור לנהיגה בטוחה.

מאחר ומדובר בנושא חשוב, אני אתיר להשאיר את הפוסט הזה כאן. אך בתנאי שהוא יעודד דיון בריא סביב הנושא מנקודת המבט של נהיגה בטוחה.
&nbsp
בהקשר הזה, אני מסכים עם רוב הדברים שנאמרו. במילים אחרות, להפרטה המוצעת לא בטוח שיהיה אפקט חיובי על יכולתיהם של הנהגים הצעירים ללמוד נהיגה בצורה המיטבית. וזה עניין מהותי, שאני מזמין את כולם לדון בו - המשמעות של תהליך ההפרטה על איכות ותרבות הנהיגה בארץ.
&nbsp
אך ישנו עניין אחד אשר אני פשוט לא מסכים איתך, וזה נושא המצלמות. כלי רכב זה לא בית משפט, ובוחן טסט אינו שופט בבית משפט. מניסיוני האישי, כבר נתקלתי לא בבוחן אחד ולא שניים, וכן לא במורה לנהיגה אחד וגם לא שניים, אשר עשו מהלכים לא הוגנים וגם לא אחראיים במהלך עבודתם. כמובן שאין בכך להכליל את כולם, וכל מקרה לגופו, אך לשם כך ראוי שיהיו מצלמות בכלי הרכב. שלא לדבר על כך שהדבר נכון על אחת כמה וכמה גם מבחינת בטיחות בדרכים. אני לא חושב שזה צריך להרתיע אף אחד, אבל בהחלט מעלה את זה לדיון בפניכם.
 

dor119

New member
שלום דורון

כל נושא לימוד הנהיגה יש לו השלכות על נהיגה בטוחה .
תלמידי הנהיגה הם דור העתיד אלה ינהגו בכבישי הארץ ב : 20-40 השנים הבאות
צורת הלימוד ותכני הלימוד אלה יהיו הבסיס להרגלי הנהיגה שלהם .
לכן הייתי מתפלא מאד אם היית מוחק את הפוסט .

עניין המצלמות :
מצלמה כמה שהיא משוכללת היום לא רואה 360 מעלות ולא למרחקים
ולא מודדת מהירויות ובטח אם הדרישה מחייבת סינכרון של כל הנתונים .
היא לא תראה מה שאני כבוחן רואה במראות .. ואני מסתכל בין היתר על עיני הנבחן .
היא לא תוכל לצלם את התיזמון של ההסתכלות של הנבחן ביחס למצב התנועה באותו שבריר שניה בעייתי .
ולכן אין בה ממש . היא לא תוסיף כלום היא כן תוסיף ויכוחים והשגות
מכל הצדדים ... זה יגיע למקומות שאתה ידידי אפילו לא מעלה על הדעת !
כפי שכתבתי בסה"כ אין לבוחנים התנגדות לעניין הזה .

הדוגמה של בית המשפט בהחלט ממין העניין כאן .
בבית משפט אין את כל האלמנטים שהזכרתי כאן ועוד אחרים
בבית משפט זה צילום של אנשים ומוצא פיהם . אין כאן כלום מעבר לזה
וגם לזה השופטים לא הסכימו ... מפני שהשופטים יודעים דבר אחד :
מצלמה בחדר הדיונים = " תיבת פנדורה " אתה אף פעם לא יודע לאן זה מוביל.
השופטים גם לא הסכימו למשוב שיעשה ע"י עורכי הדין .. בעילום שם !!!
מה הם אלוהים ? מכאן צא ולמד על עבודת הבוחנים שהיא הרבה יותר מורכבת
ההחלטות נקבעות בשניות וגם בפחות מזה .
14 החלטות ביום עבודה .... איזה שופט נותן 14 החלטות ביום ?

" נתקלתי לא בבוחן אחד ולא שניים...... שעשו מהלכים לא הוגנים... "
איך אמרת : לא מכלילים את כולם .... בשביל מקרה אחד או שניים לא נראה שווה
להכניס את המבחן למקומות שאף אחד לא יודע לאן יובילו .

המשפט שבבסיס ההפרטה הזאת : "לצמצם את שיקול הדעת של הבוחן "
זה משפט שטומן אסון מיקצועי .
אם כבר לצמצם ... אולי יותר נכון לבטל כליל את שיקול הדעת...!!
ומכאן הדרך קצרה לבטל את המבחן .

אתה כותב :" כלי רכב זה לא בית משפט .". נכון מאד בחינת הנהיגה היא
הרבה יותר מורכבת , זמן מועט , סכנה , קבלת החלטה מהירה יחסית..
ונבחנים שעושים הכל כדי שלא תראה מה שצריך לראות .. עם כל אלה ועוד
רבים צריך להתמודד בוחן ב 25 דקות... ולקבל החלטה שתהיה הוגנת ונכונה .
 
הגורם האנושי זה שם המשחק

ואני בהחלט מסכים מאוד עם הנקודה של צמצום שיקול הדעת של הבוחן.
&nbsp
מאיזו שהיא סיבה, ישנה נטייה חזקה מאוד בשנים האחרונות למחוק את הגורם האנושי מתוך התמונה, להפוך הכל לאוטומטי ומכני. הכביש לא אוטומטי, ובטח שלא מכני, וקורים דבר רבים ולא צפויים בו. לשיקול דעתו של הגורם האנושי ישנה חשיבות מכרעת בנהיגה, דבר אשר ככל הנראה אף מכונה לא תוכל להחליפו. אפילו לא מכונית ללא נהג מבית גוגל :)
 

dor119

New member
אם הבנתי נכון.....

אתה נגד צמצום שיקול הדעת של הבוחן .
אם כך , לפחות בזה אנחנו מסכימים .
 
למעלה