מה צריך לעשות כאשר נוהגים ברחוב דו סיטרי צר

kanga2

New member
מה צריך לעשות כאשר נוהגים ברחוב דו סיטרי צר

כאשר נוהגים ברחוב דו סיטרי צר אשר חונות בו מכוניות משני הצדדים ככה שיש מעבר רק למכונית אחת מכל כיוון בו זמנית, ואתה נוהג ברחוב כזה ומולך נכנס רכב אחר, אתה מבחין שלרכב האחר יש אפשרות להכנס למפרץ חניה פנוי לידו ולאפשר לך לעבור אך הוא נעצר במרכז הכביש ולא זז הצידה אלא עומד במקומו...האם יש להתקדם עם הרכב שלך עד אליו כדי לאלץ אותו לעשות רוורס או שאתה צריך לעשות רוורס ולתת לו לעבור ורק אז להמשיך בכיוון שלך? מה מומלץ לעשות במקרה כזה?
 

אבי1961

New member
כביש צר

לא לכל מצב יש פתרון חוקי בכביש. על פי חוק רכב שנתיב נסיעתו חסום ייתן זכות לרכב ממול. היות ובסיטואציה שציינת לשני הרכבים הנתיב חסום, פונים ל"חוק האדיבות", דהיינו מישהו צריך לוותר ולאפשר לרכב ממול לעבור. במידה ומולך נהג עקשן ובעייתי, תוותר אתה, זה עדיף מלהכנס לעימות כלשהו.. תזכור תמיד ש"בכביש כדאי להיות חכם ולא צודק."
 

kanga2

New member
תודה רבה על התשובה, יש לי עוד שאלה על אותו נושא

מה אני צריך לעשות אם בכביש צר דו סיטרי כמו הכביש הנ"ל, אני נוהג ומגיע רכב מולי, לרכב שמולי אין אפשרות לזוז לצד ימין שלו כדי לעזור לי לעבור ואני יש לי בצד ימין שלי כניסה לחניה של בית שאני יכול טכנית לזוז אליה כדי לפנות לרכב שמולי את הכביש.
1. האם לפי החוק עלי להזיז את הרכב שלי ימינה ולעצור לרגע במקום כזה כדי לתת לרכב שמולי לעבור?
2. מה מומלץ לעשות אם במקרה הנ"ל נכנסתי למעבר של חניה כדי לאפשר לרכב שמולי לעבור ורק אחרי כן הרכב מאותת לי שהוא בעצם רוצה להכנס לאותה החניה כך שיוצא שאני מפריע לו להכנס לחניה שלו?
 

אבי 1961

New member
מה עושים...

אתה מתאר מצבים מאוד חריגים .
בכביש תמיד צריך להיות חכם, במידה והוא רוצה להיכנס לחניה,סע קצת רוורס במידה ואין לך שום אפשרות אחרת ותאפשר לו להיכנס לחניה ובכך לפנות את הכביש.
 

kanga2

New member
תודה רבה

תודה על תשובתך, עזרת לי מאוד להבין מה לעשות במצבים אלו שהיו לי ספקות לגביהם
 
למעלה