פירוק בריח של פלדלת

  • פותח הנושא gb228
  • פורסם בתאריך

gb228

Active member
פירוק בריח של פלדלת

דלת פלדלת בת 25. לדלת הזו יש בריח אחד בחלק התחתון שנכנס למשקוף - כלומר הנעילנ התחתונה היא לא כנגד חור ברצפה אלא הצידה לחור במשקוף התחתון (תמונות) הבריח הזה בזמן האחרון גורם לקושי בעיקר בפתיחה וברור לי שזה עניין של זמן שמשהו ייתקע שם. בניגוד לבריח כלפי המשקוף העליון וזה שבצד הצירים שיותאים מחור פשוט בדלת, הבריח הזה יוצא דרך לוחית שמוחזקת עם בקגים לדלת - אני מניח שבגלל המיקום לבריח הזה יש מנגנון מעט יותר מורכב לביצוע התנועה. אני מזהה שני ברגים שלכאורה מאפשרים פתיחה של הלוחית שמכסה על היציאה של הבריח הזה, אבל השאלה מה קורה אחרי שאני מפרק את הלוחית הזו. האם ניתן בצורה קלה לפרק את הבריח הזה בלבד? לחילופין האם יש דרך לשפר את נושא התקיעה?
 

miromiro

New member
שאלה: האם הקושי בסגירה ובפתיחה קיים רק כאשר הדלת

סגורה והפינים נכנסים למשקוף, או גם במצב פתוח?
 

gb228

Active member
גם כשהדלת פתוחה

ברור לי שהבעיה במנגנון הבריח הזה. אני פותח את הדלת ו"נועל" אותה. מסובב את המפתח לפתיחה ומגיע לנקודת התנגדות. בשלב זה הפעלת קצת כוח מסיימת את הפתיחה אבל לחיצה ממש קלה על קצה הבריח מבטלת את ההתנגדות לחלוטין והפתיחה קלה. ממה שאני מבין הבריח העליון, והצדדי (לכוון הצירים) מופעלים מנקודה מרכזית שנמצאת בערך בגובה הצילינדר. אבל לגבי הבריח הזה כנראה שיש מוט שיורד למטה מאותה נקודה מרכזית, אבל אז מגיע לאיזשהו מנגנון משנה כוון שמפעיל את הבריח הזה. כנראה שהתקלה באיזור שינוי הכוון.
 

gb228

Active member
לא נראה לי

ראה תשובה קודמת - הבעיה גם כשהדלת פתוחה
 

shlang

New member
הבנתי, אז כנראה הבעיה במנגנון ואין ברירה אלא לפרק

ממש, לבדוק ולשמן צירים אבל שים לב, את פירוק הדלת כדי לפרק את הבריחים יש לעשות בשכיבה וגם רצוי לתפוס את הבריחים עם פלאייר פטנט, אני לא בקי בפירוק מעין זה ותשובתי היא על פי ההגיון, כי אם תפרק את הבריחים באזור המנעול הם עלולים ללכת "לאיבוד " בתוך הדלת עצמה, לכן צריך לתפוס אותם עם פלאייר פטנט או שהדלת בשכיבה
 

gb228

Active member
מה שאתה כותב מוכר לי עבור הבריחים ה"רגילים"

היינו אלו שיוצאים מהמרכז לקצוות ומתאים לשניים מהבריחים בדלת שלי (העליון וזה שפונה לצירים). עבור הבריח הזה נראה שיש מנגנון אחר.
 

gb228

Active member
הבעיה נפתרה

היה לי כמעט ברור ששימון של המנגנון יסדר את הבעיה, גם אם יש שם שחיקה במנגנון שנגרמה במשך השנים. בהתחלה ניסיתי להתיז שמן (על בסיס PTFE- צובר קצת פחות אבק משמן רגיל) דרך הבריח עצמו, אבל המרווח שם פשוט צר מדי. גם נראה ששימון הבריח עצמו זה לא הכוון. מה שעשיתי זה להוציא את הבורג העליון שמחזיק את לוחית הבריח - זה בורג פח שקודח בדופן הדלת. עכשיו יכולתי להחדיר את הצינורית לחלל הדלת ולהתיז לאזור שבו אני חושב שהמנגנון עצמו נמצא. עכשיו הכל עובד חלק לחלוטין בלי שמץ של התנגדות או תחושה של חיכוך - ימים יגידו אם זו היתה רק בעיית שימון או שיש כבר שחיקה.
 

רוני1955

Active member
בריח בעייתי

פרוק הבריח הזה נעשה במנעול, כמו שאר הבריחים. המוט מחובר אליו, ובצידו השני מחובר למנגנון שינוי כיוון, כמו ששיערת. פתיחת כיסוי המנעול חושפת את חיבור המוט למנעול. מפרקים אותו, ולאחר מכן מפרקים את הלשונית למטה, ושולפים משם.
 

gb228

Active member
תודה, ימים יגידו אם צריך לפרק

בינתיים זה חלק כמו חמאה - כבר שנים שלא זכורה לי תנועה כזו חלקה.
 
למעלה