שתי שאלות: שלות לתריסים ובעיית לחץ מים חמים

trilliane

Well-known member
מנהל
שתי שאלות: שלות לתריסים ובעיית לחץ מים חמים

א. הפלסטיקים הארורים שמחזיקים את התריסים על מוט המתכת כל הזמן נשברים... מחיפוש במרשתת הבנתי שקוראים להם "שלות" (
מה מקור השם? לא הצלחתי להבין) אבל לא הצלחתי להבין היכן קונים במחיר זול (לא בכמות של מאות...) ורצוי משהו נורמלי שמחזיק מעמד יותר משנה-שנתיים (מה צריך לבקש/לחפש?). אני גרה בחיפה, אז עדיף בתחומי העיר.

ב. יש לנו לחץ נמוך מאוד של מים חמים במקלחת וזה כבר נהיה בלתי נסבל. גם בכיור הלחץ לא גבוה אבל שם זה לא מפריע. הקרים בסדר גמור (לא לחץ היסטרי אבל משביע רצון בסה"כ). מדובר בדוד חשמלי פנימי (לא ישן, הוא הוחלף מתישהו בשנים האחרונות) שיושב בתוך הבוידם שמעל חדר האמבטיה (ולמרות זאת למים החמים לוקח לא מעט זמן להגיע...). בקיץ אין בעיה כי אני גם ככה לא עושה מקלחות חמות, עכשיו מתחילה התקופה הקשה. אני נאלצת להדליק את הדוד לזמן ארוך כי אם אין הרבה מים חמים אי אפשר להוסיף קרים ואז אני מתקלחת עם זרזיפון...


ניסיתי לגגל קצת אבל מצאתי בעיקר עצות שמתייחסות לדוד שמש (מדברים על כניסת מים חמים לדירה) אז זה לא ממש עוזר. יש לציין שזו דירה ישנה ולמיטב הבנתי כבר החליפו בה צנרת (ו/או עשו מעקפים) בעבר. כמו כן חדר האמבטיה עבר שיפוץ לפני כמה שנים, כך ששבירת קירות/חרסינות וכו' לא עומדת על הפרק. השאלה: מה אפשר לבדוק לבד (אם בכלל), או ע"י איש מקצוע (איזה?) והאם יש טעם...?

 

gb228

Active member
לגבי המים החמים

אם את בטוחה שהצנרת חדשה ולכם היא כנראה לא הסיבה ללחץ הנמוך, אולי הבעיה בברז עצמו - למשל אם זה ברז מיקסר ייתכן ותקוע משהו במננון בחריר של המים החמים.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
לא אמרתי שהצנרת חדשה... כתבתי שהיא הוחלפה בעבר

זה בניין ישן מאוד (עשרות שנים) גם אם היא הוחלפה בעבר (ואולי יותר מפעם אחת) או עשו מעקפים (יש מקומות שרואים, או ראו בעבר, לפני השיפוץ) סביר שחלפו לא מעט שנים מאז. יכול להיות שהיא הסיבה ללחץ הנמוך, אבל הבעיה היא רק במים החמים מהדוד, כאמור. אין בעיית לחץ במים קרים.
&nbsp
לא סביר שהבעיה בברז של המקלחת כי הוא הוחלף לפני כארבע שנים. הבעיה הייתה לפניו ונשארה אחריו. אין לי מושג מה זה "ברז מיקסר".
 

gb228

Active member
בהחלט יייתכן שהבעיה בצינורות

מכיוון שכתבת שבברז אחר אין בעיה של לחץ מים חמים העליתי אפשרות שהבעיה לא בצנרת. כאמור, ללא בדיקה מקיפה אין דרך לדעת.
ברז מיקסר - ברז עם ידית אחת (ולא הסוג עם שני "כפתורים") - התקלה שתיארתי יכולה לקרות אפילו בברז שהותקן לפני מספר ימים כי היא נובעת מלכלוך קטן שמגיע עם זרם המים נתקע במנגנון, דבר שיכול לקרות אפילו בגלל דבר פעוט כמו הפסקת מים.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
שוב, לא כתבתי שום דבר כזה... אני לא יודעת למה אתה מבין הפוך

אני באמת מודה לך על הנכונות לעזור (לא דבר של מה בכך) ולהתייחס לדבריי אבל נראה לי שההתייחסות תהיה רלוונטית יותר אם תתייחס למה שבאמת כתבתי, במילים מפורשות:
"גם בכיור הלחץ לא גבוה אבל שם זה לא מפריע".
&nbsp
יש בסה"כ שני ברזים בדירה שמחוברים לדוד הזה. האחד הוא המקלחת (שם הלחץ הנמוך מפריע מאוד) והשני הוא הברז בחדר האמבטיה, שם הלחץ הנמוך לא מפריע (אין בעיה לשטוף ידיים בלחץ לא גבוה; לשטוף קונדישינר משיער ארוך זה כבר משהו אחר).
&nbsp
כל הברזים אצלנו הם בסגנון "מדגל", כלומר ידית אחת שמרימים ומסובבים ימינה/שמאלה. לא סביר שהבעיה בברז כי גם לפני שהוא הוחלף לא היה לחץ גבוה. זו ממש לא בעיה חדשה; אבל נדמה לי שהיא הוחמרה עם הזמן.
&nbsp
האם יכול להיות ששימוש במים אצל השכנים יכול להשפיע? זה נראה לי ממש לא הגיוני שזה ישפיע על המים החמים (שמגיעים מהדוד הפרטי שלנו שנמצא בתוך הדירה, כאמור) אבל לפעמים הלחץ נסבל ולפעמים הוא זוועה. וכאמור, זה רק בחמים. ברגע שאני מסובבת את הברז ימינה לכיוון הקרים אני מקבלת לחץ סביר בהחלט (לא שוס מפנק, אבל מספק) רק שאז כמובן קר לי מדי, וזו לא אפשרות מתאימה לימות החורף.
 

רוני1955

Active member
הבעיה היא לא בברזים.

הרבה פעמים נתקלתי בתופעה כזו. בחלק גדול מהמקרים היתה היצרות מאבנים וחלודה בכניסת המים לדוד. יש לך אפשרות לפרק ולבדוק?
מכיוון שבמים הקרים אין בעיה, והמים הקרים גם מזינים את הדוד, אז אין השפעה כתוצאה משימוש של השכנים.
אם לא תצליחי להסתדר, אוכל להפנות אותך לאינסטלטור שאני מכיר שיבדוק ויתן פתרון. מכיוון שאני מכיר אותו, והוא לא ירצה לקלקל את הקשר, הוא לא יוכל לעשות כל מיני פוילשטיקים, והמחיר יהיה הוגן.
 

רוני1955

Active member
לגבי השלות.

כמה את צריכה? כמה ימין וכמה שמאל (הכוונה האם ידית ההפעלה בצד ימין או בצד שמאל).
 

trilliane

Well-known member
מנהל
יש כ-18 שלבים בכל צד של החלון וכולם מתו... בשני הצדדים

אם כי הבעיה בחיבור הפנימי, כלומר זה שמחבר אותם למוט. בצד החיצוני נראה לי שהם בסדר (אני לא כולה לבדוק ברגע זה).
 

frankthe

New member
אצל יונס למטה בעיר יש שלות במחיר הוגן

אני קניתי לפני 4 שנים ועד היום מחזיקים מעמד.
 

shlang

New member
השלות התפוררו או בגלל השמש או בגלל

שהתריסים נשטפו עם אקונומיקה
קח בחשבון שיש 4 סוגי שלות
 

trilliane

Well-known member
מנהל
שמש. אנחנו לא מנקים עם אקונומיקה (למעט כיורים, אסלות וכיו"ב)

גם ב"סוגים" כוונתך לכך שיש ימין ושמאל ולכל צד של התריס (זה שמתחבר למוט וזה שלא) – אני יודעת, תודה.
 

shlang

New member
יש סוגים שעמידים יותר בשמש, אני יכול

להפנות אותך למחסן אלומיניום בפתח תקווה
 
למעלה