שאלה על תחזוקת מזגן

u r i el

New member
שאלה על תחזוקת מזגן

לאחרונה הותקן מזגן חדש בדירה שאני משכיר.
הדייר כמעט שאיננו מפעיל את המזגן מסיבות שונות אבל לי יש ענין שבדירה יימצא מזגן. האם מבחינת תחזוקה רצוי או עדיף אחת לכמה זמן להפעיל את המזגן או שניתן ״לשכוח״ ממנו עד להפעלה מזדמנת או עד שיגיע לדירה דייר אחר ?
בספר השירות אין כל התייחסות לשאלה, בחברה נאמר לי לשאול את המתקין, אבל היו 2 מתקינים .... אחד אומר שאפשר להשאיר את המזגן ללא הפעלה גם חודשים אחדים והמתקין השני אומר שלפחות פעם בחודש להפעיל.

מה דעתכם ( המקצועית ) ?
 

u r i el

New member
תודה. מעניין

אני דווקא חשבתי שחשוב שחלקים נעים כמו במדחס יופעלו מדי פעם כדי שלא ייתקעו ...
 

יוסיזיו

New member
קורוזיה לא יכולה להיות.יש גז בלחץ

במערכת ואויר לא יכול לחדור פנימה.
 

שמבהדוי

New member
אז מה מקור ההנחיה של יצרני מזגנים?

אני נתקל בהנחיה כזאת באופן תדיר במסגרת הוראות היצרן של מזגנים למכוניות. למשל, בעמוד 172 כאן: http://justgivemethedamnmanual.com/download/?f=manual_2013_sonata.pdf
כתוב במפורש:
Use the air conditioning system every month only for a few minutes to ensuremaximum system performance.

נדמה לי ששמעתי פעם שזה קשור לצורך לשמור על גומיות (אטמים?) משומנות.
לא רלוונטי למזגנים אחרים?
 

יוסיזיו

New member
במכוניות אכן זה כך מאחר והמדחס הינו עם אטם ציר שחייב להיות

משומן כל הזמן ,יש רכבים שאפילו בחורף בהפעלת חימום המדחס יכנס מידי פעם לעבודה.
במזגנים ביתיים יש מדחס סגור ואין כל צורך בהפעלה.
 

שמבהדוי

New member
תודה על ההסבר, אבל לא הבנתי משהו

אז אשמח לעוד הסבר, אם אפשר:
אני מנחש שברכב מדובר על אטם מגומי בין ראש בוכנה שדוחסת גז לצילנדר שהיא נעה בה - זה נכון?
מה מחליף את זה במדחס "ביתי"?
 

יוסיזיו

New member
לא, האטם הינו אטם ציר המדחס שרצועת המנוע מניעה אותו דרך מצמד

חשמלי.
יש שילוב של אטם גומי ואטם פחם או סיליקון ואין קשר לבוכנה ולמעשה ברוב הרכבים יש מדחס שיש לו כ 5 בוכנות.
במדחס ביתי אין ציר הנע והמנוע נמצא בתוך גוף המדחס.
 

שמבהדוי

New member
אגב, זה קשור לזה שלמזגן ביתי יש השהיית מדחס בין כיבוי והדלקה

וברכב אין? (לפחות נדמה לי שאין...)
 
למעלה