עם איזה ברכים לעגן מתקן לערסל לתקרה?

malibu10

New member
עם איזה ברכים לעגן מתקן לערסל לתקרה?

שלום לכולם,
נרכש המוצר בתמונה מאיקאה, מיועד לתליית ערסל לילדים, עם איזה סוג בורג/ג'מבו הכי כדאי לעגן את ההתקן לתקרה, בהנחה שאני לא בטוח איזו תקרה יש לי (איטונג או יציאה, בוודאות לא רביץ או "תקרה קלה" אחרת), אשמח להמלצה לבורג החזק ביותר שניתן להשתמש בו...
תודה רבה!

 

חן 1111

Active member
אי אפשר לענות בלי לדעת את סוג התקרה.

אם אין לך דרך לברר, פשוט תסמן את מקום החורים ותקדח עם מקדח קטן. אם המקדח נכנס בקלות בלי רטט, ויוצא אבק לבן, זה איטונג. אם הוא נכנס קשה מאוד לכל העומק, התקרה היא מבטון או שאתה על צלע בטון, וזה מצוין.
אם זה בטון, כמובן ג'מבו או דיבל לבטון. אם זה איטונג צריך דיבלים מיוחדים לאיטונג.
 

gb228

Active member
אישית לא הייתי תולה משהו שמחזיק בן אדם

שלא בשיטה בה ה"ברגים" הם מסוג עובר, עם אום/נעילה בצד השני, בטח לא משהו שמרוכז על שטח כזה קטן. ראיתי יותר מפעם דיבל שהשתחרר מהתקרה (גם ג'מבו)
בחו"ל רוב החיזוקים נעשים לתוך קורות עץ וזה סיפור אחר.
 
היה הרבה יותר נוח לקנות ערסל עם סטנד מתכת

הוא תופס פחות מקום והרבה יותר בטוח לשימוש .
לפי אביזר העיגון לתקרה, באיקאה לא התכוונו לעוגנים אימתניים .
אתה בטוח שזה לתקרה ולא לבין 2 קירות ?
 

malibu10

New member
בוקר-אור ותודה לכולכם! משלים מספר פרטים...

התקרה אצלי היא תקרת בטון, עד כמה שיכולתי לזהות (קילוף הטיח וכו'), בכל מקרה אני אבצע מספר קידוחים בכדי לוודא, הבית בן 25 שנה וככל הנראה מדובר בתקרת בטון.
&nbsp
המוצר מאיקאה לחלוטין מיועד לתליה על התקרה, הוא לא סופק עם ברגים מכיוון שצוין שנדרשים ברגים מסוג מסוים לכל סוג של תקרה, מצרף תמונה של המוצר, ישנם שני עוגנים שאמורים להיות במרחק של 10 ס"מ ומשמשים כבטחון אחד לשני, ההתקן הגיע עם קדח 5 מ"מ, לי זה נראה קטן מדי אז אני מרחיב החור ללפחות 8 מ"מ....
קיבלתי המלצה על דיבלים של חברת fischer, מישהו מכיר? אני מלא חששות עם זה ומחפש את הבורג/גמבו האיכותי והחזק ביותר שאני יכול להרכיב שם.
&nbsp
בנושא אחר, באתר של פישר ראיתי מצגת בנושא "איך נכון לקדוח בבטון", יש לי פטישון רציני, מה הדרך הטובה ביותר לקדוח בקיר בטון? ציינו במצגת שהפטישון מרחיב את החור וההמלצה הייתה קידוח במהירות גבוהה ללא פטישון, הכצעקתא?
תודה רבה!
&nbsp

 

חן 1111

Active member
בדרך כלל החורים שהיצרן עושה צריכים להספיק.

במקרה שלך החורים מתאימים לג'מבו 3/16 כאשר רק הבורג עובר דרך החור בתושבת ולא כל הדיבל. ייתכן שתצטרך לפרק את האום וגוף התושבת ישמש כאום. הקידוח הוא 8 או 9 מ"מ, לא זוכר בדיוק, והחוזק לשליפה הוא מאות ק"ג לכל דיבל. הרבה מעל למשקל של ילד.
לגבי קידוח, אני תמיד קודח מידה קצת יותר קטנה קודם, ואחר כך מרחיב למידה הנכונה עם מקדחה בלי רטט.
 

davesh

New member
דיבלים של פישר הם דיבלים מצויינים

בכל פעם שאני תולה משהו רציני, אני משתמש בדיבלים של פישר.

אני דווקא לא הייתי משתמש בדיבל ג'מבו, מכיוון שהכוח המופעל עליהם הוא בכיוון הקידוח, ולכן יכולים להישלף בקלות. ברגי ג'מבו טובים כאשר הם ניצבים לכוח המופעל עליהם.

הייתי משתמש בדיבלים 8 מ"מ או 10 מ"מ של פישר, כאשר הייתי קודח את החור באלכסון לתוך התיקרה, ולא בניצב.

יש לפישר דיבלים מעולים שנפתחים כמו פיטריה. צריך רק לוודא שהבורג ארוך יותר מהדיבל, מכיוון שהוא חודר את קצה הדיבל, מושך אותו, וגורם לדיבל להתכווץ/להיפתח כמו פטריה.
 
למעלה