כמעט מסיימת את השער - תובנות ושאלה על מקדח

דניעל

New member
כמעט מסיימת את השער - תובנות ושאלה על מקדח

לאחר חששות רבים, צבעתי את הקרשים שקניתי בשלוש שכבות של בונדקס ואת הברזל המגולוון של השער בשתי שכבות המרייט (היו שכבות צבע קודמות ששייפתי קצת, לא ישר על הגילוון).
הזהירו אותי כאן שברגים קודחים יחדרו את השער במהירות ופחדתי שהם לא יגיעו למקומם. מתברר שהברגים הקודחים בקושי קודחים את העץ וודאי שלא את הברזל של השער. אני מניחה קרש במקום, קודחת את העץ עד שיש סימן ברור על הברזל, שמה את העץ בצד, קודחת את הברזל ורק אז מבריגה דרך שניהם יחד.
בתחילה היה קשה לקדוח בברזל ועכשיו ניגשתי לסיים את ארבעת הקרשים האחרונים והברזל פשוט לא נקדח. נראה לי שהמקדח שלי "נגמר". זה מקדח שמוגדר כמיועד למתכת (ראש משולש פשוט). האם הוא לא מתאים לברזל? איזה מקדח כן יתאים? או שזה סביר שעשרים חורים בברזל גמרו את המקדח?
 

gb228

Active member
קידוח מתכת

מקדח טוב - יש איכותים יותר ויש פחות - אם זה חלק מסט שנקנה ב30 שקל האיכות כנראה לא משהו. לקנות בבודדים לפי הקוטר שצריכים בטמבוריה טובה.
מהירות נמוכה - לא יודע איזו בקרה יש לך על זה (הבעיה ברוב המקדחות החשמליות היא שהבקרה על פי לחיצה כרוכה באובדן כוח)
קירור - אני מבין שזה קידוח של משהו מאונך כך שזה קצת יותר קשה - במצב מאוזן מקררים עם שמן או אפילו עם מים.
 

דניעל

New member
לשים לידי כוס מים ולטבול את המקדח מדי פעם?

ראיתי אנשים שעושים ככה.
 

חן 1111

Active member
ברגים קודחים לא קודחים טוב בעץ

בעיקר בגלל שאין להם לאן לפנות את השבבים.
תנסי לקדוח את העץ בלבד עם מקדח, ואז להכניס דרכו את הבורג הקודח ולקדוח את המתכת. בורג קודח אמור לקדוח את שכבת המתכת די בקלות. הייתרון שלו שהוא תמיד חדש ולא נשחק (כי כל בורג קודח רק חור אחד).
לגבי המקדח, כמו שכתב GB, ייתכן שהוא לא מאיכות מעולה, ייתכן שאת קודחת במהירות גבוהה מדי (אם כי במקדח קטן זה פחות קריטי), וייתכן שקירור היה עוזר, אבל לא תמיד זה אפשרי.
מעבר לזה, לכל מקדח יש אורך חיים מסוים, וקידוח במקדחה ידנית גורם לשחיקה מהירה יחסית של המקדחים. נגד זה אין לך הרבה מה לעשות.
תקני מקדח טוב, מקדחים בקטרים קטנים הם לא כל כך יקרים.
 

רוני1955

Active member
מקדחים

למקדח יש אורך חיים. אבל, אפשר להאריך לו את אורך החיים פי כמה וכמה על ידי השחזה. לגבי המקדחים, רצוי לקנות את אלו שבצבע מוזהב ולא את השחורים. הצבע המוזהב הוא ציפוי של טיטניום ניטריט, ומאריך את חיי המקדח. אבל גם למקדח כזה יש אורך חיים, ואין כל בעיה להשחיז.
 

חן 1111

Active member
האם נתקלת בציפוי זהב שהוא סתם צבע?

אני שואל כי קניתי מקדח מוזהב והוא מאוד אכזב אותי.
 

רוני1955

Active member
נתקלתי, ולא קניתי.

בזכות הנסיון שיש לי, אני מזהה איכות של כלי עבודה רק מראיה.
 

לחיים1

New member
יש לי מקדחי קובלט כבר 30 שנה, מקדחים מ 8 מ"מ ומעלה אני

משחיז כל שנה שנתיים, מתחת ל8 מ"מ אם מתבלים אני קונה חדשים.
 

דניעל

New member
אני חושבת ששלי מוזהב

איך משחיזים מקדח? עם איזה כלי ובאיזה אופן? נראה שיש לו מבנה מיוחד בקצה, לא כמו סכין שפשוט מעבירים עליו אבן משחזת לכל האורך והוא מושחז.
 

YHS

New member
השחזת מקדח וקדיחה

1. השחזת מקדח היא ידע שנרכש קודם ברקע התאורטי. הבנה של הזויות השונות והשיפועים, כולל גם מה נדרש לכל סוג חומר. לאחר מכן יש צורך ברכישת מיומנות בנושא זה על ידי התנסות במספר השחזות, רצוי עם מקדח בקוטר גדול. על ידי שימוש באבן משחזת שולחנית עדינה ויציבה ניתן להגיע לתוצאות טובות. מקדח ש"נגמר" אין בעיה להשחיז אותו מספר רב של פעמים ולהמשיך להשתמש בו.
2. במקרה של קידוח מהסוג שתיארת. רצוי היה, לדעתי, לקדוח קודם במקדח דק (סביב 3 מ"מ) את העץ עד לסימון המתכת. לאחר מכן לקדוח במתכת עם המקדח הדק ואח"כ לעלות בהדרגה עד הקוטר הרצוי. בעץ ניתן לעבור ישר לקוטר הרצוי של מעבר הבורג.
 
למעלה