מתכונים לשבועות - החג של ה"חלבי"

pirge

New member
שטרודל פרומעז מיוחד למרשים

שטרודל "פרומעז" --- 2 שטרודלים ----הביאה לפורום פירגה לפני שאני אתן את המתכון שתדעו שהוא לא שלי הוא ממסיבת יומולדת לחברה שמישהי הביאה. גם לה אין מקור. זה עבר מיד ליד. זה הדבר הכי טעים שהיה באותו ערב מתוך שולחן עמוס מטעמים. ובעיני—הרבה זמן לא אכלתי שטרודל "כזה" כזה......טעיםםםםםםםם אז עכשיו למתכון: המלית: 2 חבילות גבינת "פרומעז" וזהו..... את הבצק ללוש ביד: 200 גרם גבינת קשקבל מגוררת 1 כוס קמח רגיל 100 גרם אגוזי מלך קצוצים דק 6 כפות שומשום 2 כפות שמנת רגילה 80 גרם חמאה מומסת מעט פלפל שחור כאמור ללוש ביד. לחלק ל-2 לשטח עם היד----כל חלק על ניר אפיה נפרד. על כל חלק לשים לאורך גבינת "פרומעז" חצויה לאורכה זה בדיוק מתאים לאורך השטרודל. (2 חצאים מונחים אחד אחרי השני לאורך.) החלק החתוך שיהיה כלפי מטה. מגלגלים לרולדה בעזרת הניר אחרי הגילגול זורקים את הניר מניחים על ניר אפיה ואופים בחום 180 מעלות חצי שעה. אפשר להקפיא בתוך ניר האפיה –ולזרוק לפני שאופים. מתכון מחברה.
 

clcl

New member
מתכון: עוגת גבינה בסגנון אוסטרי

מתכון: עוגת גבינה בסגנון אוסטרי המרכיבים (לתבנית קפיצית בקוטר 26 ס"מ): לקלתית: 100 גרם חמאה קרה, חתוכה לקוביות קטנות 100 גרם (1/2 כוס) סוכר 100 גרם (קצת יותר מ-3/4 כוס) קמח לבן 100 גרם (קצת יותר מ-3/4 כוס, מהודקת היטב) אבקת שקדים / שקדים מולבנים טחונים דק קורט מלח דק לגבינה: 1 ק"ג גבינה לבנה 5% (רצוי: מסוננת בבד חיתול) 3 מיכלים (600 גרם) שמנת חמוצה 5 ביצים מס' 2, שלמות, טרופות 370 גרם (2 כוסות פחות 2-3 כפות) סוכר 100 גרם (קצת יותר מ-3/4 כוס) קמח לבן לציפוי: 450 (1/4 2 מיכלים) שמנת חמוצה 140 גרם (1 כוס + 2 כפות) אבקת סוכר, מנופה אופן ההכנה: מסננים גבינה בבד חיתול נקי המונח מעל מסננת, מעל קערה. מניחים כך למשך חצי שעה -שעה, על השיש (תלוי בטמפרטורה במטבח) או במקרר. מחממים תנור לחום 150 מעלות. מעבדים את כל חומרי הקלתית יחדיו במעבד מזון, עד לקבלת פירורים (אצלי יצא כמעט-בצק, ולא פירורים- זה בסדר גמור גם כך). מניחים את הפירורים/בצק על תחתית תבנית משומנת בחמאה מומסת, מהדקים היטב ומיישרים את השוליים (לקרר את הקלתית המרודדת במשך 10-20 דקות במקפיא). אופים עד לקבלת גוון זהוב (לאפות 10 דקות כשנייר אלומיניום מכסה את הבצק ו-5 דקות נוספות בלעדיו). מוציאים ומהדקים את הבצק לתבנית בעזרת גב של כף, לפני שהבצק מצטנן. מערבבים את כל חומרי המלית ויוצקים על הבצק האפוי. מחממים תנור לחום 190 מעלות ואופים במשך 10 דקות. מנמיכים לחום 140 מעלות ואופים במשך 30-40 דקות (בתנורים מסויימים יכול לקחת כמעט 60-75 דקות) עד שהעוגה נראית יציבה דיה. בזמן שהעוגה נאפית מכינים את הציפוי: מערבבים שמנת חמוצה ואבקת סוכר מנופה עד לקבלת קרם חלק. מוציאים את העוגה מהתנור, מניחים את התבנית על גבי צלחת גדולה ממנה (עבור עודפי הציפוי העתידים לטפטף אליה), מורחים עליה מיד את הציפוי, מצננים בחוץ ומעבירים למקרר למשך לילה לפני שניתן להגישה. הערות: עוגה פשוט מדהימה! גבוהה, מרשימה, דחוסה, עשירה, טעימה ומענגת - ועם זאת קלה להכנה. קחו בחשבון שיש לצננה במשך לילה לפני שניתן להגישה. מקור המתכון: שף-קונדיטור אלון גולדמן, פטיסרי "מזארין"
 

clcl

New member
מתכון: עוגת גבינה אפויה של "אורנה ואלה"

מתכון: עוגת גבינה אפויה המרכיבים (לתבנית קפיצית בקוטר 26 ס"מ): לתחתית: 2/3 1 כוסות (170 גרם) ביסקוויטים "פתי בר", טחונים דק במעבד מזון 1/4 כוס (50 גרם) סוכר 100 גרם חמאה, מומסת לגבינה: 3 מיכלים (750 גרם) גבינה לבנה 9%, רצוי מסוננת בבד חיתול 1/2 כוס + 1/3 כוס (180 גרם) סוכר 1 כפית תמצית וניל טהורה 6 ביצים מס' 2 לציפוי: 2 גביעים (400 מ"ל) שמנת חמוצה 2 כפות סוכר 2 שקיות ( 20 גרם) סוכר וניל אופן ההכנה: מערבבים ביסקוויטים עם סוכר וחמאה. משמנים את התבנית בחמאה מומסת ומהדקים את הפירורים היטב לתחתיתה. מאחסנים במקפיא למשך 20 דקות או יותר. מניחים גבינה, סוכר ותמצית וניל בקערה ומקציפים בעזרת מקציף חשמלי (מיקסר יד). מוסיפים את הביצים, זו אחר זו (רצוי לשבור בקערית קודם לכן) ומערבלים לבלילה אחידה. מחממים תנור לחום בינוני-נמוך (150 מעלות). יוצקים את בלילת הגבינה על התחתית. מכניסים לתנור, אופים במשך 40-45 דקות עד שהעוגה מתייצבת אך עדיין רכה במרכזה, תופחת מעט בשוליים ונראית לא אפויה מספיק (מומלץ לסובב את התבנית בתנור אחרי חצי שעת אפייה, מכיוון שרוב התנורים אינן אופים באחידות). מוציאים מהתנור ומצננים במשך 15 דקות. ציפוי: מערבבים בקערית שמנת חמוצה, סוכר וסוכר וניל. מצפים את העוגה בעדינות, בעזרת כף, מהשוליים כלפי המרכז. מכיוון שהעוגה רכה מאוד, צריך למרוח את השמנת בעדינות, כדי שלא תשקע במרכז. מחזירים את התבנית לתנור ואופים 8 דקות נוספות. מוציאים מהתנור, מצננים ומאחסנים במקרר לפחות 4 שעות לפני ההגשה. העוגה נשמרת במקרר עד שלושה ימים. הערות: עוגה קלה מאוד ומהירה, טעימה להפליא, מהסוג שאוהבים ליישר בעזרת כפית. קחו בחשבון שיש לצננה במשך ארבע שעות לפחות לפני שניתן להגישה. במקום ביסקוויטים עבור התחתית אפשרי להשתמש בעוגיות לימון פשוטות, קנויות. התוצאה מצויינת. מקור המתכון: מתוך הספר "אורנה ואלה - ספר המתכונים
 
למעלה