מתכונים לשבועות - החג של ה"חלבי"

clcl

New member
מתכון:שטרודל גבינה עשיר

מתכון:שטרודל גבינה עשיר גלילת פילו ממולאת בקרם פטיסייר מועשר בגבינה וצימוקים שיכורים. חומרים ל-4 גלילות: 12 עלי פילו 50 גרם חמאה מומסת להברשה למלית: 50 גרם (1/3 כוס) צימוקים 45 מ”ל (3 כפות) רום 200 מ”ל (1 כוס פחות 3 כפות) חלב 200 מ”ל (1 כוס פחות 3 כפות) שמנת מתוקה 1 כפית תמצית או משחת וניל 4 חלמונים 120 גרם (1/2 כוס + 2 כפות) סוכר 40 גרם (1/3 כוס) קורנפלור 1 גביע (250 גרם) גבינת ריקוטה להגשה: אבקת סוכר אופן ההכנה: משרים את הצימוקים ברום כשעתיים. מכינים קרם פטיסייר: מביאים לרתיחה חלב, שמנת ווניל. מערבלים או טורפים ידנית חלמונים עם סוכר וקורנפלור לקבלת תערובת בהירה וסמיכה. יוצקים מעט מן החלב החם לתערובת החלמונים, לשם השוואת טמפ’. מערבבים ומחזירים את התערובת לסיר עם החלב. מביאים לרתיחה ומבשלים תוך כדי ערבוב מתמיד לקבלת קרם סמיך. מכסים בניילון נצמד (צמוד לקרם למניעת היווצרות קרום) ומקררים היטב. מסננים את הצימוקים מהרום. מכינים את המלית: מערבבים היטב את הריקוטה לקבלת מרקם קרמי. מוסיפים את קרם הפטיסייר הקר ומערבבים. מחממים תנור ל-180 מעלות. מכינים את השטרודל ואופים: מניחים עלה פילו על משטח עבודה ומברישים בחמאה. מניחים עליו עלה נוסף ומברישים בחמאה. מניחים עלה שלישי ומברישים גם אותו בחמאה. עורמים ברוחב השליש התחתון של הבצק רבע מכמות המלית ומהצימוקים, מקפלים את השוליים ומגלגלים לגלילה. מורחים בחמאה. מכינים שלוש גלילות נוספות עם יתרת הפילו והמלית. מניחים את הגלילות בתבנית מרופדת בנייר אפייה ואופים כ-25 דקות, עד שהן מזהיבות יפה. מפזרים אבקת סוכר על הגלילות החמות, מצננים, פורסים למנות ומגישים. שומרים במקרר. הערות: מקור המתכון: רות אוליבר/"עוגות גבינה"
 

clcl

New member
לחמניות חלב נימוחות במלית גבינת עיזים ומשמש

מתכון:לחמניות חלב נימוחות במלית גבינת עיזים ומשמש חומרים ל-25 לחמניות: 500 גרם (½3 כוסות + כף) קמח ייעודי ללחם (שטיבל 2) 10 גרם מלח 50 גרם (1/4 כוס) סוכר 15 גרם (¼1 כפות) שמרים יבשים 300 מ”ל (¼1 כוסות) חלב פושר 25 גרם חמאה מומסת למלית: 1 גליל גבינת "פרומעז" 50 גרם (1/4 כוס) סוכר 1 כפית תמצית או משחת וניל 100 גרם (2/3 כוס) משמשים מיובשים קצוצים דק לזיגוג: 50 גרם (1/4 כוס) סוכר 60 מ"ל (1/4 כוס) מים מכינים את הבצק: מנפים את כל החומרים היבשים לקערת מיקסר, מוסיפים שמרים ומערבלים. מוסיפים חלב וחמאה מומסת ולשים במיקסר עם וו לישה כ-10 דקות, עד לקבלת בצק חלק וגמיש. מכסים ומתפיחים את הבצק כשעתיים, עד שהוא מכפיל את נפחו. מכינים את המלית: מערבבים גבינת עיזים עם סוכר, וניל ומשמשים. ממלאים את הלחמניות ואופים: מחלקים את הבצק ל-25 פיסות במשקל 40 גרם האחת. מעצבים כדור מכל פיסת בצק, יוצרים חור בעזרת האצבע במרכז כל כדור וממלאים אותו בכפית מלית. מניחים בתבנית מרופדת בנייר אפייה תוך שמירה על מרווחים שווים. מכסים ומתפיחים עד להכפלת הנפח. מכינים סירופ סוכר: מבשלים סוכר ומים 3 דקות להמסה והסמכה. מחממים תנור ל-200 מעלות. אופים 15-12 דקות, עד שהלחמניות מזהיבות, מוציאים מהתנור ומברישים בסירופ. הערות: הלחמניות במיטבן כשהן חמימות. אפשר להקפיא ולחמם בתנור. מקור המתכון: רות אוליבר/"עוגות גבינה"
 

clcl

New member
מתכון: עוגיות פריכות ממולאות גבינה

מתכון: עוגיות פריכות ממולאות גבינה חומרים ל-55 עוגיות: 100 גרם (1/2 כוס) סוכר 320 גרם (¼2 כוסות) קמח 50 גרם (1/2 כוס פחות כף) קורנפלור 150 גרם חמאה קרה חתוכה לקוביות 2 חלמונים 100 מ”ל (1/2 כוס פחות 2 כפות) שמנת מתוקה 1 כף ברנדי 1 כפית תמצית או משחת וניל למלית: 250 גרם גבינת "כנען" 1/2 חבילה (40 גרם) אינסטנט פודינג וניל 25 גרם (2 כפות) סוכר מיץ מ-1/2 לימון מכינים את הבצק: מעבדים סוכר במעבד מזון במשך דקה, כדי לטחון אותו מעט. קמח וקורנפלור. מעבדים עוד דקה ומוסיפים חמאה. מעבדים למרקם פירורי ומוסיפים חלמונים, שמנת, ברנדי ותמצית וניל. מעבדים עד להתגבשות בצק. עוטפים בניילון ומניחים לחצי שעה במקרר. מכינים את המלית: מערבבים גבינה ופודינג וניל עם סוכר ומיץ לימון. מחממים תנור ל-180 מעלות. מרפדים תבנית בנייר אפייה. מעצבים ואופים: מרדדים את הבצק לעלה בעובי 3 מ”מ. קורצים עיגולים בקוטר 7 ס”מ. מניחים כפית מלית במרכז כל עיגול, וצובטים את הבצק מכל הכיוונים לריבוע שבמרכזו מלית. מניחים בתבנית ואופים 20 דקות או עד שזהוב. מצננים ושומרים בכלי אטום. הערות: בצק פריך מצטיין, שבתוכו קרם גבינה וניל אפוי. מצוין להכנת שלל עוגיות ממולאות וגם אוזני המן. מקור המתכון: רות אוליבר/"עוגות גבינה"
 

רננות

New member
כדורי גבינות

כדורי הגבינות המתכון ! לבערך 40 כדורים : 2 קופ' גבינת פטה עיזים . 2 קופ' גבינה לבנה רגילה 5% . 100 גר ' אגוזי מלך קצוצים . לערבב היטב ולהניח בשקית בד או מגבת פיקה בצרור להגרת הנוזלים ללילה לסחוט היטב . להניח בקערה - ולצור כדורים . אפשר לגלגל בשומשום קלוי , בקצח , בזעתר , ובסומק .
 

רננות

New member
קנלוני במלית גבינות מוקרם

החומרים : 2 חב` קנלוני חלולים של אוסם או בריטה. ( השימוש הוא בחבילה וחצי ) 2 קופ`גבינה לבנה 5% . 6 כפות אבקת מרק פטריות . 4 כפות בצל מטוגן . ( ניתן לקצוץ ולטגן ... מה שאני עושה זה קונה בשקית של אוסם בצל מטוגן והיום גם ניתן להשיג בטיב טעם בתיפזורת במישקל ) 1 שמנת מתוקה 15% (שף לבן ) 100 גר` גבינת מוצרלה מגוררת . אופן ההכנה : לערבב גבינה לבנה + הבצל + אבקת המרק להניח במקרר לשעה לספיגת טעמים . לשמן במרגרינה פיירקס גדול מלבני . למלא הקנלוני החלולים .( אני עושה זאת בעדרת שקית זילוף גדולה ומזלפת משני הצדדים פנימה .) לסדר בצפיפות בפירקס יוצא בערך שתי קומות ... ליצוק מעל זה את השמנת המתוקה ולפזר הגבינץ . לחמם תנור לחום בינוני . לכסות בנייר כסף .לאפות כ25 דקות . להוריד את נייר הכסף ולהשחים לעוד 5 דקות . לחכות כמה דקות לפני שחותכים ומגישים. וכמובן שניתן להכין מראש ולחמם.
 

רננות

New member
לחמניות ביס קנויות ממולאות.

להוריד את החלק העליון ולרוקן את הלחמניות .
 

רננות

New member
לחמניות ביס ממולאות.

כאמור לרוקן את הלחמניות . די קשה להשיג אותן היום במרכולים ולכן אני מציאה להכין אותן מהבצק הרב שימושי של ניקי ב שאני כה מתגעגעת אליה. המלית 2 קופ' פטריות קצוצות 1 בצל גדול קצוץ. מלח , פש"ג כמה פרוסות
טל העמק 150 גר' גבינת פרמזן מגוררת . אופן ההכנה : לטגן במעט מאד שמן קנולה את הבצל הקצוץ עד הזהבתו , להוסיף את הפטריות ( מסוננות מנוזלים ) לטגן מעט יחד ולתבל . עם כפית למלא את הלחמניות ולהניח רצועות קטנות של טל העמק ולפזר מעל את הפרמזן לאפות בחום בינוני את הלחמניות כ10 דקות רק על מנת להמיס את הגבינות .
 

chli

New member
פלפלים ארוכים אדומים ממולאים בלבנה

מתכון עצמי לפלפלים[דמויי גמבה אדומה]ארוכים ממולאים בלבנה וקוטג ליצלות 10 פלפלים ארוכים להכניס לשקית ואחרי 10 דק לקלף בעדינות ולרוקן מהגרעינים[לא לישטוף] להכין את המילוי לפי העין לערבב קוטג עם לבנה ליבדוק תיבול להוסיף עירית זיתים קצוצים דק,או בצל ירוק קצוץ דק. ולמלות עם כפית בעדינות להניח בצלחת הגשה ולטפטף מעט שמן זית בטעם בזיליקום למשל... [לאוהבי החריף עשיתי אותו דבר לעצמי עם פלפלים מאותה צורה אבל חריפים...מעדן] זה מעולה
 

chli

New member
פיטריות ממולאות

פיטריות ממולאות בחמאה עם שום ופטרוזיליה ומעל גבינה צהובה פיטריות גדולות להוריד להם את רק את הרגל להכין תערובת של חמאה רכה עם שום קצוץ ופטרוזיליה להמליח להניח עם כפית מעל הפיטריות לסדר בתבנית מלבנית לתנור לפזר מעל או גבינה צהובה מגורדת או פרמזן..... להניח בגריל של התנור עד שהמירקם העליון נעשה זהוב להגיש חם מעולה בתאבון...
 

רננות

New member
שלי החמודה הזכירה לי את ../images/Emo97.gifים האלו

2 צנצנות פלפלים כבושים בצנצנת מסוג קפיה - יבוא של וילגר מבולגריה. שטפתי אותם היטב והנחתי לכמה שעות במיסננת . המלית היא מ 1 גב' פטה כבשים +1 גב' לבנה 5% שהונחו יחד בתוך מגבת פיקה לניקוז נוזלים . מילאתי את הפילפלים עם כפית ואין צורך במלח . ( יוצאת כמות מלית גדולה ) עם מה שנותר כידררתי כדוריםוהוספתי לסלט ירקות יווני . טבלתי את הפילפלים בקמח ביצה ופירורי לחם וטיגנתי משני הצדדים בשמן חם .
 

רננות

New member
איטריות פסטה קונכיות גדולות ב../images/Emo174.gif

לטגן 3 בצלים קצוצים עד זהוב . להוסיף כ250 גר' פטריות שמפניון חתוכות לרבעים או ל1/2 תלוי בגודל. לתבל במלח ופלפל שחור גרוס . לאדות מנוזלים ... על אש קטנה . לבשל 1 שקית /קופ' פסטת קונכיות לפי ההוראות על השקית ( כ10 דקות ) לסנן את האטריות ולהניח בתבנית גדולה חסינה לתנור . לפזר ולערבב את הפטריות המטוגנות להוסיף 1/2 קופ' שמנת מתוקה 15% לבישול . לפזר למעלה בנדיבות 100 גר' גבינת מוצרלה מגוררת מעורבבת עם 50 גר' פרמזן באיכות טובה מגוררת. לאפות כ15 דקות עד שהגבינה ניתכת.
 

ninga 3

New member
../images/Emo41.gifקנישס גבינה מתוק בבצק עלים בייתי של אמא../images/Emo41.gif

קנישס גבינה מתוק בבצק עלים בייתי של אמא בוצי בצק עלים בייתי של פעם – צריך להיות רך מאוד. 3 כוסות קמח רגיל כף שמן כף חומץ כפית מלח כ-1 כוס מים – יש להוסיף בהדרגה. לשים בצק ומחלקים ל-3 כדורים פותחים כל כדור לעלה ומורחים עליו 100 גרם מרגרינה רכה או חמאה, סוגרים כמו ספר [מעטפה] עוטפים ומניחים במקרר. כעבור כמה שעות, מרדדים שוב ומקפלים כמו קודם בצורת ספר עתה, ניתן לפתוח כל שעה שוב באופן זהה, לרדד ולקפל שוב, ולהשהות במקרר.. רצוי לחזור על זה בין 6-9 פעמים, כדי שיהיו הרבה עלים. המלית: קילו גבינה טוב טעם כוס סוכר 2 שקיות וניל גרידת קליפת לימון יפה קורט קינמון אופן ההכנה: פותחים כל מעטפת בצק ומרדדים דק, חותכים למרובעים של כ-10 ס"מ ממלאים מהמלית ומחברים את כל ארבע הקצוות, [אם לא מתחבר, אפשרי להדביק עם מעט חלבון] ביצה + כף מים – לטרוף יחד ולמרוח על מעטפות הבצק הממולאות. לאפות בחום גבוה 200 מעלות כ-10 דקות, להוריד חום ל-175 מעלות, ולהמשיך באפייה עד הזהבה יפה. לקרר – אפשר לזרות אבקת סוכר. בתיאבון – תיהנו. גילה *התמונה אינה מקורית, אלא להמחשה בלבד.
 

ninga 3

New member
../images/Emo9.gifקרפלך עם גבינה בייתית מבית אמא בוצי../images/Emo41.gif

**גבינה בייתית [לקרפלך ובכלל מאוד טעים]יוצא בערך קילו.[מתאים לבצק של 1/2 ק”ג קמח] 20 גביעים מעורבים [אשל, גיל, שמנת] מבשלים בסיר את כל הגביעים יחד + כף שטוחה מלח, מערבבים, מבשלים עד להתפרקות , ממש לפני הרתיחה להסיר מהאש, להניח חיתול בתוך מיסננת לשפוך פנימה על החיתול את היצירה, ולסנן מנוזלים, אח”כ לשים בחיתול ברב שימושי של טפראואר, או בתוך חיתול הנתון בקערה מכוסה. **אפשרות נוספת להכנת גבינה: - 16 גביעים של אשל, שמים בסיר איך שהם סגורים מוסיפים מים עד כדי 3/4 המיכלים ומביאים לסף רתיחה, מכבים את האש ומשהים כך בדיוק עד שהתקררו, פותחים ומכניסים התכולה לחיתול למשך כחצי שעה עד שעה, ככל שהמים יוצאים הגבינה יותר קשה.. ..... מלית הגבינה: הגבינה שהכינונו או 4 טוב טעם [לקנות שלושה ימים קודם ולשים במיסננת במקרר להוצאת הנוזלים] או ברב שימושי טפראואר. כף קורנפלור או קמח מעט סוכר, מעט מלח 1-2 בייצים. הבצק: 1/2 ק”ג קמח רגיל 2 בייצים גדולות 1/4 חמאה קטנה 1/2 כוס חלב פושר קצת סוכר [בערך כף וחצי] 1/2 כפית מלח **ללוש לבצק אחיד לעטוף בניילון נצמד ולהניח במקרר ל-12 שעות לפחות.... מחלקים את הבצק ל-4 חלקים ומרדדים כל חלק לעלה דק, קורצים עם כוס מקומחת עיגולי בקוטר של 5-6 מ”מ, שמים כפית מלית גבינה, וסוגרים לחצי עיגול, מדביקים, אם יבש, להרטיב את הקצה ולהדביק,[יש להניח מגבת לחה למניעה התייבשות הבצק] אפשר להניח על מגש ולהקפיא אותם, ואז להכניסם לשקית [לא לשים במיידי בשקית, הם נדבקים] לפני ההגשה, מרתיחים סיר רחב עם מים ומעט מלח, מכניסים קבוצת קרפלך עד הרתחה נוספת מסננים כ-10-15 דק’, ומכניסים לקערת הגשה עם מעט חמאה, אפשר גם לטגן מעט או לערבב עם איטריות רחבות וגבינת פרמג’ן לקלסונס.
 

ninga 3

New member
../images/Emo140.gifמלאיי / עוגת פשטידה רומנית של אמא בוצי../images/Emo41.gif

מלאיי / עוגת פשטידה רומנית בקערה: 11/2 כוסות קמח תירס 1/2 מרגרינה [אפשר להחליף לחמאה] 3/4 כוס סוכר 2 סוכר ווניל 11/2 כוסות חלב רותח **מערבבים הכל עם החלב מיידית, ומקררים. מוסיפים: 200 גר’ גבינה לבנה 5% או קוטג’ 2 אשל או גיל 3 בייצים שלמות - טרופות כ-3/4 כוס קמח תופח **אופן ההכנה: לשמן פיירקס גדול, לשפוך לתוכו את העיסה, ולאפות בחום ביינוני כשעה ורבע, או עד קבלת גוון חום אפוי יפה... מגישים עם שמנת חמוצה [רגילה] קרה. בתיאבון...!!!
 

ninga 3

New member
../images/Emo140.gifמרק שעועית קר מהמם עם שמנת של אמא בוצי../images/Emo41.gif

1/2 ק”ג שעועית צהובה - לנקות ולחתוך רצועות. 1/4 חב’ שמיר 1/4 חבילה פטרוזיליה קצוצה 200 גר’ בצל ירוק - קצוץ כולו איטריות למרק תפוחי אדמה 2 קישואים ביינוניים מלח, מעט פלפל לבן. ....להגשה: שמנת חמוצה רגילה גבינה לבנה 5% ## ההכנה: להרתיח כחצי סיר מים, כדי כיסוי השעועית וקצת יותר, כשרותחים המים להכניס חופן שעועית, ברתיחה שניה עוד חופן וכך הלאה, עד הסוף, להוסיף מעט מלח גס, לכסות ולבשל כ-40 דקות. לאחר 20 דקות, מתחילת הבישול מוסיפים את הבצל, קוביות ת”א, איטריות חופן, כ-5 דקות לפני תום הבישול להוסיף את הירק. כשהמרק פושר מתבלים, מוזגים לצלחות ומוסיפים לכל צלחת כף שמנת + כף גבינה לבנה, משפרים תיבול מערבבים ונהננים
 

נירהמ1

New member
מתכונים חלביים לעוגות, פשטידות

וקישים שהביאה שמים כחולים 1, בקובץ word
יש בקובץ מתכונים של מיקי שמו ועוגת שמרים מהאתר שמרית - כל המתכונים עושים רושם מצויין.
 

נירהמ1

New member
חוברת מתכונים עם עוגות, פשטידות ועוד

שנשלחה במייל ע"י שמים כחולים 1. הקובץ מחולק לשניים בשל גודלו.
 
למעלה