מתכונים לשבועות - החג של ה"חלבי"

אורזיגל

New member
בורקס גבינה ביתי/אמא של אורזיגל

שיפורים של המילוי - שלי. לחמניות, המכון הימני של אמא שלי, השמאלי שלי.
 

אורזיגל

New member
לביבות תירס וגבינה/אורזיגל

לביבות תירס 2 קופסאות תירס של הענק הירוק (ללא נוזלים) 1.25 כוסות קמח תופח מאליו 3-4 כפות גדושות פירורי לחם 3 ביצים 1/3 כפית מלח פלפל שחור 1/2 קופסה גבינת ריקוטה (של גד) 3/4 כוס חלב לערבב היטב, לצקת את הבלילה עם כף לשמן חם ולטגן את הלביבות.
 

אורזיגל

New member
סמבוסק גבינה/חמותי ההודית

עם שיפורים שלי. סמבוסק גבינה לבצק : 1 קג' קמח שטיבל ללחם – מס' 2 (1 חבילה) 2 חב' מחמאה (מרגרינה בטעם חמאה) 1 שמרית + משפר אפיה כפית וחצי מלח כ-400-450 מ"ל מים (להתחיל עם 400 והוסיף או לא לפי איך שמרגישים את הבצק) לחתוך את המחמאה לקוביות ולשים בקערה גדולה, להמיס קלות במיקרוגל. לשפוך מעל את הקמח+שמרית+משפר אפיה+מלח, להוסיף את המים וללוש היטב, עד לקבלת בצק אחיד, גמיש, חלק וללא גושים. לכסות את הקערה עם צלחת (גם במשך העבודה, ע"מ שהבצק לא יתייבש). מלית : 3 חב' גבינת חמד 2 חב' גבינת כנען 2 ביצים 2 כפיות מלח לפורר את החמד (ע"י גירוד המגרדת או עם מזלג או בידיים), להוסיף את הכנען, לפורר עם מזלג, להוסיף הביצים עם המלח, לערבב היטב. ניתן ללוש מעט את התערובת כדי לפורר חתיכות גדולות של החמד (אפשר להכין את תערובת הגבינות יום מראש). אופן ההכנה : לקמח קלות את משטח העבודה, לקחת חלק מהבצק, ללוש אותו שוב במשך כדקה, לרדד על המשטח המקומח לעובי של כ – 3-4 מ"מ, לקרוץ עיגולים ע"י כוס בקוטר 8-9 ס"מ, לרדד כל עיגול בנפרד, לשים גוש גבינה מהתערובת, להרטיב השוליים של חצי מהעיגול במעט מים, עם האצבע, לקפל לשניים ולסגור ע"י הידוק. כמה בדיוק גבינה לשים? תנסו ותראו לפי כמה שנכנס בלי שהבצק נקרע, לראות שלא נוזל מידי באפיה... אם הבצק קצת נקרע, אפשר לשים טלאי קטן. לסדר בתבנית, על ניר אפיה, לא צפוף מידי, לאפות בתנור שחומם מראש על 180 מעלות, במשך 16-17 דקות. לצנן על גבי רשת, לאחר שקר לגמרי לאחסן בקופסא (אפשר במקרר ואפשר להקפיא). לחמם כדאי בטוסטר.
 

אורזיגל

New member
פשטידת גבינה עם בצק טוב/בישולה

עם שינויים שלי. פשטידת גבינה – (בישולה עם שינויים) לחמם תנור על חום של 180 מעלות בצק 1 כוס קמח תופח 100 גם מרגרינה 50 גרם פרמזן מגורר 1 חלמון ¼ כפית מלח 1 כף מים קרים פלפל שחור לערבב היטב, ללוש לבצק אחיד, לשטוח בתבנית עגולה 28 משומנת, לדקור את הבצק במזלג ולאפות כ-12 דקות, עד שמזהיב. מלית 1 קופסת גבינה לבנה 5% או קוטג' 100 גרם בולגרית 5% מפוררת 100 גרם קשקבל מגורר 1 מיכל שמנת חמוצה 15% 1 קוביית שום כתוש קפוא 2 קוביות בזיליקום קפוא או בזיליקום קצוץ טרי 3 ביצים 2 כפות פירורי לחם פלפל שחור לערבב היטב, לשפוך בעל הבצק האפוי. ניתן לפזר מעל צנובר, או פרוסות בצל אחד מטוגן. לאפות במשך 30-35 דקות.
 

אורזיגל

New member
לזניית בטטה

לקוח מאיזה אתר אוכל בנט, לא זוכרת איזה. לזניה בטטה מכינים כמות גדולה של רוטב בשאמל. שמים מעט רוטב בתחתית של תבנית מלבנית משומנת מעט עם חמאה ועל זה מניחים את עלי הלזניה (לא צריך לבשל קודם!). על העלים מניחים פרוסות בטטות מבושלות וקלופות. על הבטטות מגרדים קשקוואל בשפע ועל הקשקוואל שופכים רוטב בשאמל. עכשיו חוזרים פעם נוספת על כל התהליך: עלי לזניה, בטטות, גבינה מגוררת ורוטב בשאמל. לבסוף מניחים שכבה שלישית ואחרונה של עלי לזניה ושופכים בנדיבות רוטב בשאמל שיכסה את כל העלים ובשפע. אופים בחום בינוני עד שהלזניה מתייצבת (כ-30 דקות) וכ-10 דקות לפני סיום האפייה זורים קשקוואל מגורר על הלזניה. אני מכינה יממה מראש לצורך ייצוב הלזניה ומחממת בחום בינוני-נמוך מכוסה בנייר אלומיניום. אפשר להסיר את הנייר לקראת סיום החימום. רוטב בשאמל אני מכינה לפי העין. הכמויות בערך: תמיסי 50 גר' חמאה ותערבבי במהירות פנימה 2 כפות קמח. לרביכה תתחילי להוסיף תוך ערבוב מתמיד חלב (שתיים עד שתיים וחצי כוסות) עד שנוצר רוטב די סמיך. כדאי לבצע את הערבוב עם מטרפה כדי למנוע גושים ולא להפסיק אפילו לשניה. כאשר התגבש הרוטב תתבלי במלח, מעט פלפל שחור או לבן והכי חשוב אגוז מוסקט טחון. אפשר להמיר חלק מהחלב בשמנת מתוקה ולקבל רוטב עשיר יותר. ללזניה תכפילי את כמות הרוטב. רוטב שמנת (אפשר להשתמש ברוטב זה במקום הבשאמל) 2 מיכלי שמנת מתוקה חצי כוס יין לבן מלח פלפל שחור קורט אגוז מוסקט 2 כפות עירית קצוצה 2 כפות גבינת פרמזן מגוררת מרתיחים יין ומבשלים 2 דקות. מוסיפים שמנת ומרתיחים בשנית. מתבלים במלח ופלפל ומסירים מהאש. מערבבים את אגוז המוסקט והעירית ומוסיפים. המתכון מספר הפסטה. אפשר להוסיף רצועות סלמון מעושן פטריות מטוגנות בחמאה מחית בטטה או דלעת אפשר להוסיף עשבי תיבול כמו כוסברה פטרוזיליה ריחן ושום.
 

מיי בז

New member
אורזיגל, המתכונים נראים פשוט מעולים!!../images/Emo20.gif

בייחוד הלזניה בטטה עושה לי את זה.... תודה!!
 

אורזיגל

New member
פרוז'לדה-מאפה שמרים בלקני/בני סיידא

פרוז'לדה – מאפה שמרים בלקני וגבינות (מתוך מאפים פיקנטיים/בני סיידא) לבצק : 4 כוסות קמח 40 גרם שמרי "שמרית" 1 כף סוכר 1/4 כפית מלח 1 ביצה 5 כפות שמן 1.5 כוסות מים פושרים 50 גרם חמאה מומסת למלית : 300 גרם גבינת פטה חתוכה לקוביות בגודל 1 ס"מ 250 גרם גבינת קשקבל חתוכה לקוביות בגודל 1 ס"מ לציפוי : 2 ביצים טרופות 150 גרם קשקבל מגוררת תבנית בגודל 27*30 ס"מ להכנת הבצק : שמים בקערה גדולה את הקמח, השמרים הסוכר, המלח, הביצה והשמן. מוסיפים את המים לאט ובהדרגה ולשים לבצק רך ואחיד. מורחים את הבצק במעט שמן, מכסים במגבת ומתפיחים במקום חמים עד שמכפיל את נפחו. חובטים בבצק כדי לשטחו ולשים שוב, בידיים משומנות. מכסים במגבת ומתפיחים פעם שנייה. לשים את הבצק פעם נוספת. להכנת המאפה : יוצקים את החמאה המומסת לתבנית. מעבירים את הבצק לתבנית, מגלגלים אותו בחמאה המומסת כך שיצופה מכל הצדדים ומשטחים אותו בכפות הידיים בתוך התבנית. מחממים תנור לחום בינוני – 180 מעלות. תוחבים את קוביות שני סוגי הגבינה בצפיפות לתוך הבצק, מכסים את התבנית במגבת ומשהים 30 דקות. מורחים את הבצק בביצים הטרופות, זורים את הקשקבל המגורר ואופים עד שהמאפה מזהיב.
 

אורזיגל

New member
חצי כדור גבינה בשכבותת

לקוח מתוך חוברת של תנובה שיוצאת לפני שבועות, מלפני 3-4 שנים חצי כדור גבינה עם ממרח זיתים ועגבניות מיובשות ============================================= מכינים יום לפני ההגשה. אני מכינה במסננת פלסטיק בקוטר 20 ס"מ. פורסים חיתול בד בתוך המסננת (עם מינימום קפלים), מניחים את המסננת מעל קערה. חומרים : 2 גביעי גבינת פטה פיראוס (כבשים) מגוררת דק 1 גביע נפוליון עם שום שמיר 1 גביע נפוליון בטעם טבעי 150 גרם קבינת קשקבל מגוררת דק 1 כוס עירית קצוצה 1 צנצנת ממרח זיתים שחורים אוליביה 1 צנצנת ממרח עגבניות מיובשות אוליביה לעיטור : 1/2 כוס שמן זית 4 כפות צימוקי זיתים או 100 גרם זיתים שחורים מצומקים ומגולענים 50 גרם צנוברים קלויים 1/2 כוס עירית קצוצה הכנה : שמים את כל הגבינות והעירית בקערה אחת ומערבבים היטב לתערובת אחידה. מניחים במסננת (שעם החיתול) שליש מתערובת הגבינות ומעל את ממרח הזיתים כולו. מעל מניחים עוד שליש מתערובת הגבינות ומעל את כל ממרח העגבניות המיובשות. מכסים בתערובת הגבינה שנותרה. מחליקים את התערובת. מכסים הכל עם צלחת ומעל מגבת, שומרים במקרר עד לפני ההגשה (לפחות למשך לילה). לפני ההגשה הופכים בזהירות את המסננת על כלי הגשה וקולפים בזהירות את החיתול. מקשטים.
 

pirge

New member
בוואריה גבינה

בוואריה גבינה ללא ביצים --- ח ד ש מקור: פירגה תבנית לחצי מנה : 30X18X5 תבנית גדולה לכל הכמות: 38X23X5 2 כוסות חלב 2 שקיות ג'לטין- ס"ה 28 גרם 2 קופסאות גבינה לבנה 5% --ס"ה 500 גרם 2 שמנת חמוצה 9% 2 שמנת מתוקה 38% 2 שקיות סוכר וניל 2 כוסות סוכר להגשה: סירופ שוקולד ואגוזים. או קרם גנאש. או רוטב תותים -או---- פירות יער מוכן של השף הלבן או מיכל ריבת תות של: סנט דלפור מעורבבת בטיפונת מים חמים. לשים בסיר את החלב והג'לטין לבחוש היטב עד לסף רתיחה. לסגור להבה ולהמשיך לערבב היטב עד להמסת הג'לטין. לסנן את החלב עם הג'לטין לתוך קערה ג ד ו ל ה. ל ק ר ר . להוסיף לקערת החלב: 2 חבילות גבינה לבנה 2 שמנת חמוצה 2 סוכר וניל 2 כוסות סוכר לערבב ביחד. להקציף את השמנות המתוקות ולהוסיף בבחישה. למזג את כל החומרים ביחד. לבלילה חלקה. לצקת לתבנית פיירקס גדולה. להכניס לשעה למקרר. לפזר אגוזים וסירופ שוקולד . ניתן להכין קרם ממיכל שמנת מתוקה מבושלת עד לסף רתיחה. סוגרים להבה ומכניסים 200 גרם שוקולד מריר— נותנים לנוח 3 דקות ומערבבים לקרם ויוצקים מעל. שומרים במקרר. לא בפריזר. תהנו
 

nicki3

New member
פירגה, הבוואריה הזאת מעולה, כבר

ניסיתי אותה לא אחת ותמיד התלקקו והתענגו. הפעם לחג השבועות אני מנסה להכין אותה בכוסות חד פעמיים שקופים (בצורת כוס שמפניה או יין) ואז אפשר לוותר על הג'לטין שלא כולם אוהבים. קישוט למעלה וגם למטה עם תותים או במקרה שתגמר העונה תמיד יש ריבות או פירות יער קפואים. תודה על המתכון!
 

pirge

New member
ניקי3 נשמע מעולה רק תוסיפי 2

שקיות אינסטנט פודינג שייצב את הקרם. ההגשה עם פירות יער קפואים יוצאת נהדרת ומרשימה--- ותכיני גם כמה עם גנאש מריר שילוב קטלני...... יאמי.
 

nicki3

New member
תודה פירגה, כנראה שאכין עם כמה שילובים שונים

אם זה בכוסות אפשר להשתולל עם התוספות. אוחחחח, איזה שבועות....
 

pirge

New member
ציפי, את מתכוונת לבוואריה? אני מכינה עם

ג'לטין. חשבתי מי שלא אוהב, ינסה להכין עם 2 שקיות אינסטנט פודינג כדי שייצב את כל המסה. למרות שאני לא בטוחה גם בזה...אולי לא לשים בכלל חלב ורק לפני הצורך, אחרי שהכל מעורבב. לזה התכוונת?
 

pirge

New member
ציפי,ואם הכוונה לעוגת בוואריה במלית גבינה

החלק שלמטה. אז כן. 2 שקיות של אינסטנט פודינג --יוצאת מלית גבינתית נהדרת טעימה מאד. בלי ג 'לטין..... בבקשה.
 
למעלה