מתכונים לשבועות - החג של ה"חלבי"

monday

New member
עוגת מוס גבינה ומילקי

עוגת מוס גבינה ומילקי/פסקל פרץ-רובין ביסקוויטי פתי בר של עלית או בסיס עוגת תופין אפויה 1 כוס שוקו יוטבתה 250 גרם גבינת סקי 5% או 9% 4 גביעי מילקי 1 שקית ג'לטין 14 גרם 1/3 כוס מים רותחים 2 מיכלי שמנת מתוקה להקצפה ½ כוס סוכר לקישוט: גביע מעדן בטעם שוקולד לתבנית קפיצית מס' 26. 1. טובלים ביסקוויטים ומפזרים בתחתית התבנית או מרפדים תבנית עם עוגת תופין. 2. בקערה רחבה מערבבים את גבינת הסקי והמילקי. טורפים בכוס את הג'לטין עם המים החמים ומבליעים לתוך בלילת הסקי והמילקי. 3. מקפיצים במערבל חשמלי את הקצפת עם הסוכר עד לקבלת קצפת יציבה. 4. מקפלים אותה אל הבלילה עד לקבלת עיסה אוורירית. 5. יוצקים לתבנית ומחליקים את פני העיסה. מעליה מזליפים זרזיפים של מעדן שוקולד. מכסים ברדיד אלומיניום ושומרים במקרר כ-3 שעות לפני ההגשה. הערה: להגשת המנה כמוס בקעריות במקום כעוגה, יש להכין את השלבים 2, 3, 4 לצקת את הבלילה האוורירית לתוך הקעריות, ולעטר בתלוליות מעדן שוקולד או לפזר שוקולד מגורר. הערות monday: את השקף שמתי מיד כשסיימתי להכין את תחתית הביסקוויטים לעוגה, ואז כשהביסקוויטים עדיין רכים תקעתי פנימה את הגליליות צמודים אל השקף ובתוך תחתית הביסקוויטים. אחרי ערבוב כל התערובת מזגתי לתבנית, מחליקים מעט אם יש צורך ומעבירים למקפיא למשך הלילה. אחרי שהעוגה מוקפאת לוקחים מעדן שוקולד ובעזרת מזרק וצנטר פרח, מכינים פרחים במרחק מה אחד מהשני כי הם מתפזרים ומכניסים שוב להקפאה. כשרוצים להגיש מוציאים למקרר כשעה לפני.
monday
 

monday

New member
עוגת תותים

עוגת תותים/monday 8 ביצים 3/4 1 כוסות קמח אוסם 2 כוסות סוכר 2 חבילות סוכר וניל חצי ק"ג תות שדה 2 שמנת מתוקה כוס חלב 2 אינסטנט פודינג וניל 1 חפיסת 50 גרם שוקולד חלב מקציפים את החלבונים עם 2 כוסות הסוכר + 2 סוכר הוניל. כשהקצף מתקשה מוסיפים בעדינות ובהדרגה את החלמונים והקמח. מכניסים את התערובת לתבנית מספר 26 ואופים עד לקבלת גוון זהוב. מוציאים את הטורט ומקררים. רוחצים את התותים וחותכים כל אחד ל-4 רבעים. מקציפים את הפודינג עם החלב והשמנת המתוקה עד לקבלת קרם קשה. חוצים את הטורט הקר באמצע, מורחים קרם על שני צדדיו הפנימיים. מניחים על החלק התחתון תותים, ומורחים עליהם קרם. מניחים על החלק הזה את החצי השני של העוגה, ומורחים עליו קרם. שמים תותים מעל ומורחים עליהם את שארית הקרם. מעל העוגה מגרדים את השוקולד בפומפיה גסה ומכניסים למקרר. הערות monday: אפיתי ב-180מעלות במשך שעה.
monday
 

monday

New member
עוגת קוקוס ברוטב שוקולד קפה

עוגת קוקוס ברוטב שוקולד קפה/מתוך עוגת השבוע עיתון לאשה 11.9.00 2 כוסות קמח 1 כפית אבקת אפיה 1/2 כפית מלח 200 גרם חמאה בטמפ' החדר 1/4 1 כוסות סוכר 1 כפית תמצית וניל 3 ביצים 1 כוס חלב או שמנת מתוקה 200 גרם פתיתי קוקוס (2 כוסות גדושות קוקוס) לרוטב: 100 גרם שוקולד מריר חתוך לקוביות 1 מיכל שמנת מתוקה 1 ספל אספרסו (או 2 כפיות קפה נמס, מומסות ב -1/4 כוס מים רותחים) עוגה בחושה במרקם קטיפתי, מלווה ברוטב חם שמכינים מראש ומחממים במיקרוגל סמוך להגשה. פשוט ואלגנטי. מתאים לתבנית מס' 24. 1. מחממים את התנור לחום בינוני 175 מעלות ומשמנים תבנית. מערבבים בקערה את הקמח, אבקת האפיה והמלח. 2. מקציפים את החמאה והסוכר בקערת המערבל, במהירות גבוהה. מנמיכים את מהירות ההקצפה ומוסיפים את הביצים והווניל. מוסיפים את החלב או השמנת ומערבלים במהירות נמוכה. מוסיפים את תערובת הקמח ואת הקוקוס ומערבבים עד שנוצרת עיסה אחידה. 3. מעבירים את העיסה לתבנית ואופים כ-45 דקות או עד שקיסם הננעץ במרכז העוגה יוצא יבש. מוציאים ומצננים. הכנת הרוטב: 4. מכינים את הרוטב מראש ומחממים במיקרוגל לפני ההגשה. ממיסים את השוקולד עם השמנת בסיר כפול תוך בחישה עד שכל הגושים נעלמים. מוסיפים את הקפה ומערבבים היטב. מגישים חם עם העוגה. הערות monday: אפיתי בחום בינוני של 175 מעלות, כאשר חיממתי את התנור מראש ואפיתי 40 דקות. את הרוטב הכנתי מ-100 גר' שוקולד מריר, מיכל שמנת מתוקה וכף מלאה מעט קקאו. המסתי מעל אש נמוכה עד שנעלמו כל הגושים וציפיתי את כל העוגה כולל דפנותיה. קישטתי בפתיתי שוקולד. יצאה גבוהה טעימה ומרשימה.
monday
 

monday

New member
עוגת גבינה - לאה ברעם

עוגת גבינה - לאה ברעם 6 ביצים מופרדות 1-11/2 כוס סוכר 2 שקיות סוכר וניל 500 גרם גבינה לבנה רכה 9% שומן 1 מיכל קרם פרש "השף הלבן" 3 כפות קמח תופח 2 כפות קמח רגיל מקציפים חלבונים עם סוכר ועם סוכר וניל לקצף יציב, מוסיפים חלמונים, גבינה, קרם פרש וקמחים, מקפלים בזהירות לבלילה אחידה. יוצקים התערובת לתבנית עגולה בקוטר 26 ס"מ. מחממים תנור לחום מקסימלי (225-250 מעלות), ומנמיכים ל-150 מעלות. שמים את תבנית העוגה בתוך תבנית גדולה יותר, שמולאה עד למחצית גובהה במים. אופים במשך 50 דקות, מכבים את התנור ופותחים את הדלת, כך שהעוגה תתקרר בתוך התנור. הערות monday: הכנתי את העוגה בתבנית סיליקון שושנה. אפיתי בחום של 150 מעלות עם תבנית מים מלמטה שעה. ציננתי את העוגה בתנור עם דלת פתוחה כרבע שעה ואז הוצאתי החוצה. השתמשתי בגבינת 3% במקום 9% שמתי 3 כפות מעט מלאות קמח תופח וקמח רגיל. העוגה יצאה מדהימה וגבוהה. קישטתי ברוטב פירות יער.
monday
 

monday

New member
עוגה כושית

עוגה כושית/בלבי מפורום עקרות בית 1/2 כוס (70 גרם) קקאו 4 כוסות (560 גרם) קמח תופח 1/4 כפית מלח 1/2 כוס (120 מ"ל) חלב 1/4 1 כוסות (300 מ"ל) ריוויון 270 גרם חמאה רכה (או מרגרינה) 1/2 2 כוסות (500 גרם) סוכר 1 כפית תמצית וניל 4 ביצים לציפוי: 1/2 כוס (100 מ"ל) שמנת מתוקה 50 גרם שוקולד חלב קצוץ 100 גרם שוקולד מריר קצוץ 15 גרם (1 כף) חמאה קרה לקישוט: 2-3 כפות סוכריות צבעוניות לתבנית מלבנית 33*27 ס"מ או לתבנית עגולה קפיצית בקוטר 24 ס"מ. 1. מחממים תנור ל-180 מעלות. 2. מנפים יחד בקערה קקאו, קמח תופח ומלח. בקערה נפרדת מערבבים חלב עם ריוויון. 3. מקציפים חמאה עם סוכר ותמצית וניל עד לקבלת תערובת חלקה ותפוחה. מוסיפים את הביצים אחת אחת תוך כדי הקצפה. מנמיכים את מהירות ההקצפה, ומוסיפים בהדרגה ולסירוגין את תערובת הקמח ואת תערובת הריוויון, עד שמתקבלת בלילה אחידה. 4. יוצקים לתבנית מרופדת בנייר אפיה ואופים 40 דקות, או עד שקיסם הננעץ במרכז העוגה יוצא יבש. מצננים מעט, ובינתיים מכינים את הציפוי. מצפים ומקשטים את העוגה: 1. מחממים שמנת עד לסף רתיחה. יוצקים על שני סוגי השוקולד ומערבבים עד שהשוקולד נמס. מוסיפים חמאה בהדרגה, ומערבבים עד שהיא נבלעת לחלוטין והקרם חלק. 2. מניחים לציפוי להצטנן מעט ויוצקים על העוגה. מפזרים סוכריות ציבעוניות ושומרים במקרר עד ההגשה. למראה חגיגי יותר: אופים את העוגה בשתי תבניות קפיציות בקוטר 24 ס"מ. מכינים קרם בכמות כפולה, מניחים לו להתקרר למרקם נוח למריחה ומרכיבים עוגה בשתי קומות עם קרם שוקולד באמצע וגם למעלה. לא שוכחים לפזר סוכריות ציבעוניות ! הערות monday: הכנתי את העוגה עם 3 כוסות קמח תופח, 1/2 1 כוסות לבן במקום ריוויון וכוס חלב במקום חצי כוס חלב. אפיתי בחום של 180 מעלות שעה בתבנית קפיצית מס' 24, כאשר אפיתי בפעמיים של אפיה. את הציפוי הרכבתי משמנת מתוקה אינסטנט פודינג וניל וכוס חלב אחד. הקצפתי לקרם אחיד, ומרחתי את הקרם על פני העוגה הראשונה, העמדתי מעליה את העוגה השניה וציפיתי את כל העוגה בציפוי. קישטתי בפתיתי שוקולד. להבא אכין עם 2 כוסות קמח תופח כי עדיין היה כבד מדי...
monday
 

monday

New member
פלפל שושקה ממולא גבינות

פלפל שושקה ממולא גבינות/אתר סטודיו c 12 פלפלי שושקה גדולים למלית: 100 גר' גבינה בולגרית 5% שומן מגורדת 100 גר' (2 כפות) גבינה לבנה 3% 50 גר' (כף) גבינה לבנה 1/2% שומן 3 שיני שום כתושות 1 ביצה מלח פלפל פפריקה מתוקה חופן עלי בזיליקום טרי קצוץ לרוטב: 1 בצל גדול 4 שיני שום פרוסות קופסה של 400 גרם עגבניות מרוסקות מלח פלפל מעט פפריקה חריפה אורגנו 1/2 כפית סוכר כוס מים תרסיס שמן לקישוט: 2 כפות פטרוזיליה קצוצה הכנת הרוטב: מרססים סיר טפלון בתרסיס שמן ומטגנים את הבצל עד שהוא נעשה שקוף. מוסיפים את שיני השום ואת העגבניות המרוסקות. מתבלים במלח, פלפל, פפריקה, אורגנו ומוסיפים את הסוכר. מוסיפים כוס מים, טועמים ומתקנים תיבול. מביאים לרתיחה ומכבים את האש. קוטמים את ראשי הפלפלים ומרוקנים מגרעינים. מערבבים את כל חומרי המלית לתערובת אחידה, ממלאים את הפלפלים בתערובת ומניחים בתבנית. מוזגים על הפלפלים את הרוטב, מפזרים את הפטרוזיליה ומכניסים לתנור שחומם מראש ל- 180 מעלות ל- 35-40 דקות. הערות monday: הכנתי את המלית עם גבינת פטה מגוררת גס, כ-1/2 2 כפות גבינה לבנה, 1 כף גבינת שום ושמיר ובערך 100 גר' גבינת פרומעז מעוכה במזלג ומוספת לתערובת הגבינות. מילאתי בתערובת הגבינות והספיק לי ל-7 פלפלי שושקה גדולים. בישלתי את רוטב העגבניות כ-30 דקות על אש בינונית עד לסמיכות הרוטב. לפני האפיה יצקתי על הפלפלים מהרוטב ויצא מעולה.
monday
 

monday

New member
פשטידת אטריות ושמנת

פשטידת אטריות ושמנת/רחל מרום 500 גר' אטריות (בצורת צינורות) לתערובת: 2 גביעים שמנת חמוצה 1 קוטג' 3 ביצים 1 כף שטוחה מלח מעט פפריקה חריפה פטרוזיליה קצוצה או בצל ירוק קצוץ מבשלים את האטריות ומסננים אותם. מוסיפים לתערובת החומרים את האטריות, יוצקים את התערובת לתבנית מלבנית 20*30 אופים כחצי שעה בחום בינוני-גבוה, מקררים מעט וחותכים. הערה: להשבחת הפשטידה כדאי להוסיף לתערובת גביע יוגורט. הערות monday: הכנתי את הפשטידה עם אטריות בינוניות (חב' של 400 גר'), 1 כפית בזיליקום וכפית אורגנו במקום פטרוזיליה וגם מעט פפריקה מתוקה, אפיתי בתבנית אלומיניום מלבנית בחום של 180 מעלות שעה ו-10 דקות עד להשחמת הפשטידה ויצא מצוין.
monday
 

monday

New member
כדורי שוקולד

כדורי שוקולד/עיתון העיר אילת 1 חב' ביסקוויטים פתי בר 2 חב' שוקולד מריר שבור לקוביות (200 גר') 1 מיכל שמנת מתוקה 2 כפות אבקת סוכר 1/2 כוס חלב 1 כוס קוקוס או סוכריות צבעוניות לרסק את הביסקוויטים לפירורים ולהעביר לקערה. לצקת על הביסקוויטים את החלב ולהניח לכמה דקות. לחמם את השמנת המתוקה ולהסיר מהאש לפני רתיחה. להוסיף לשמנת את השוקולד ואבקת הסוכר ולערבב היטב. להוסיף את קרם השוקולד לביסקוויטים ולערבב. לגלגל לכדורים קטנים ולצפות בפתיתי קוקוס או בסוכריות צבעוניות ולהעביר למקרר לפחות ל-3 שעות. הערות monday: הכנתי את הכדורים עם חב' ביסקוויטים של 250 גר' והוספתי עוד 5-6 ריבועי ביסקוויטים כי העיסה היתה די רכה. יצאו לי 27 כדורי שוקולד גדולים.
monday
 

monday

New member
מאפה גבינות קל ומהיר

מאפה גבינות קל ומהיר/אתר walla 1/2 2 כוסות קמח תופח (חבילה קטנה) 1/2 כוס שמן 3 גביעי לבן/אשל/יוגורט 4 ביצים 1 כפית שטוחה מלח 1/2 גביע קוטג' 250 גרם גבינה בולגרית מפוררת גס גבינת קשקבל מגוררת לפי הטעם גרגרי קצח 1. מערבבים היטב את הקמח, השמן, הלבן, הביצים, הקוטג' והמלח, עד ליצירת בצק דביק. 2. מוסיפים את הגבינה הבולגרית המפוררת ומערבבים היטב. 3. שוטחים את הבצק בתבנית משומנת ואופים בחום בינוני 180 מעלות במשך 35 דקות או עד שמזהיב. מוציאים את המאפה, מפזרים מעל את גבינת הקשקבל וגרגרי הקצח ואופים עוד מספר דקות, עד שהגבינה נמסה. הערות monday: אפיתי בחום של 180 מעלות למשך 35 דקות עד להזהבה יפה. מפזרים בזהירות את הגבינה מעל המאפינס. (אפיתי בתבנית שקעים בצורת לב וגם בתבניות שקעים מאלומיניום). הבצק יוצא מאוד מאוד רך ולכן אין מה לשטח אותו על התבנית אלא רק בתבנית אפיה או תבניות מאפינס. כמה דקות לפני סוף האפיה מוציאים ומפזרים את הגבינה הצהובה המגוררת וקצח מעל ואופים עוד 10 דקות להמסת הגבינה. יצאו לי 22 מאפינס.
monday
 

monday

New member
לחמניות גבינה ללא ביצים

לחמניות גבינה ללא ביצים/מיכל 333 1 חב' מחמאה 3 כוסות קמח תופח 1 גבינה לבנה 250 גר' גבינה צהובה מלח להברשה וציפוי: ביצה טרופה שומשום/בצל קצוץ מטוגן לערבב את כל המצרכים יחדיו. להכניס את הבצק לשעתיים במקרר, הבצק אז מוכן יותר לעבודה איתו ואז ליצור לחמניות קטנות. למרוח ביצה טרופה למעלה, לזרות שומשום ולאפות 45 דקות בטמפרטורה של 180 מעלות, על תבנית משומנת. הערות monday: השארתי במקרר יותר משעתיים למנוחה. הרעיון של בצל מטוגן הוא שלי ומרחתי ביצה ומעל פיזרתי את הבצל המטוגן שטיגנתי עם מים וללא שמן. פשוט במקום שמן מזגתי מעט מים על אש בינונית נמוכה וכל פעם שנגמר המים הוספתי עד שנהיו זהובים.
monday
 

monday

New member
מלוואח פיצה וביצת עין

מלוואח פיצה וביצת עין עטורה במה שבא לכם...אני קישטתי הפעם בזיתים שחורים ולילדים זו חגיגה ממש
monday
 

monday

New member
מלית ממרח חלבה לרוגלך

מלית ממרח חלבה לרוגלך/אתר פסטו 1 קופסה ממרח חלבה 150 גר' אגוזים קצוצים להברשה: 1 ביצה טרופה מורחים על כל עלה את ממרח החלבה ומפזרים את האגוזים. הערות monday: הכנתי את הרוגלעך בצורת שקיקים, חלקם קשורים עם חוט מסביבם וחלקם רק סובבתי את הבצק סביב עצמו והידקתי היטב. הכנתי מבסיסי מלוואח הברשתי בביצה טרופה ויצאו מעולה.
monday
 

monday

New member
עוגת ''דפנה''

עוגת ''דפנה''/זושי 1 150 גר' חמאה 2 ביצים 1/2 1 כוסות סוכר 1/4 1 כוסות של: קמח רגיל + כפית אבקת אפיה 1/2 כוס קקאו משובח תמצית וניל טובה 2 מוצרי חלב (שמנת חמוצה ושמנת מתוקה זה המומלץ, אשל ויוגורט רק אם אין משהו אחר) לציפוי: 1 שמנת מתוקה 150 גר' שוקולד מריר לבחוש ולהקציף את כל המרכיבים יחד ולאפות בחום בינוני כ-30 דקות בתבנית מס' 26. לצפות את העוגה בציפוי כשהעוגה קרה. להכנת ציפוי: להמיס את השוקולד על בן מארי ביחד עם השמנת המתוקה ולצפות את העוגה הערות זושי 1 מפורום תפוז: העוגה הזאת טובה 3 ימים מחוץ למקרר..... העוגה הזאת היא שוקולדית מאוד וגם רטובה מבפנים. לפעמים העוגה תופחת באפיה אבל נוחתת מחוץ לתנור. היא לא עוגה כל כך..תפחנית..אבל..כל ביס ממנה..זה כמו חלום שוקולדי רטוב. הערות monday: אפיתי בחום בינוני כשעה ויצאה מעולה. קישטתי מעל הקרם בדובדבנים מסוכרים.
monday
 

monday

New member
פוקצ'ה עם גבינה בולגרית ופלפלים

פוקצ'ה עם גבינה בולגרית ופלפלים/יצחק גילת לפוקצ’ה: 4 כוסות קמח 1 כפית מלח 1 כפית סוכר 5 כפות שמן זית 30 גרם שמרי שמרית 1/3 1 כוס מים פושרים למלית: 3 פלפלים אדומים חצויים ומטוגנים 3 פלפלים צהובים או ירוקים חצויים ומטוגנים 200 גרם גבינה בולגרית מפוררת עלי טימין 6 כפות שמן זית לממרח פלפלים וגבינת שמנת: 5 פלפלים אדומים, קלויים וקלופים 4 שיני שום קלופות מלח פלפל שחור גרוס 150 גרם גבינת שמנת 5% בטעם טבעי + מכינים את הפוקצ’ה: שמים בקערה את כל המרכיבים פרט למים, מוסיפים את המים בהדרגה ולשים 10 דקות לקבלת בצק חלק וגמיש. מכסים ומתפיחים עד שהבצק מכפיל את נפחו. לשים שוב ומתפיחים פעם שניה. + מחלקים את הבצק ל- 6 כדורים שווים משטחים כל כדור לעלה עגול בקוטר 11 ס"מ ומניחים בתבנית מרופדת בנייר אפיה. מתפיחים 15 דקות. מחממים תנור לחום בינוני של 180 מעלות ואופים את הפוקצ’ה 10 דקות. + שמים מעל כל פוקצ’ה חצי פלפל אדום וחצי פלפל צהוב או ירוק , מעט גבינה בולגרית, טימין ושמן זית ואופים עוד 10-15 דקות עד שהפוקצ’ה מזהיבה. + לממרח פלפלים בשמנת: שמים את כל המרכיבים במעבד מזון ומעבדים לממרח אחיד. טועמים ומשפרים תיבול. + מגישים חם עם ממרח הפלפלים בצד. הערות monday: הכנתי את הפוקצ'ות עם כף וחצי שמרים יבשים יצאו מעולה.
monday
 

nicki3

New member
מאנדי, כמה רעיונות נתת לי! כל אחד יותר

יפה מהשני. והביצוע שלך אומנותי ומושלם. תודה!
 

אורזיגל

New member
פשטידת חצילים וגבינות/רינת חברה של אורזיגל

פשטידת חצילים וגבינות (תבנית פאי עגולה בקוטר 30 ס"מ) לבצק: 50 גרם חמאה ביצה חצי גביע שמנת חמוצה 15% כוס קמח תופח מאליו (בערך) 1/2 כפית מלח להכנת הבצק: שמים את כל חומרי הבצק בקערה ולשים לבצק אחיד וחלק משמנים קלות את התבנית, לאפות בחום של 175 מעלות כ- 12-13 דקות, עד לקבלת גוון זהוב (הבצק יוצא קצת דביק, אפשר לשים שעה במקרר ואח"כ לשים בתבנית, מקל על העבודה עם הבצק) למלית: 2 חצילים גדולים מקולפים ומבושלים במים וחצי כפית מלח מסננים את החצילים ולמעוך עם מזלג מטגנים 3 בצלים גדולים קצוצים דק חצי גביע שמנת 15% 150 גרם גבינת חמד מגורדת 100 גרם גבינה צהובה – עמק, מגורדת ½ גביע קוטג' 9% 3 ביצים אבקת רוטב פטריות – שקית (30 גרם) להכנת המלית: שמים את כל חומרי המלית בקערה ומערבבים יוצקים את התערובת על הבצק. ציפוי: ½ ביצה טרופה מורחים גבינה צפתית קשה מגורדת ואופים בחום C1750 עד לקבלת גוון זהוב, במשך כחצי שעה
 

אורזיגל

New member
קנלוני במילוי אורדה ופסטו בשמנת

לקוח ממוסף אוכל כלשהוא מלפני כמה שנים, עם שיפורים שלי. קנלוני במלית גבינות ורוטב פסטו תבנית חד פעמית בינונית 18 גלילי קנלוני – אין צורך לבשל לפני 650 גרם גבינת אורדה 4% ½ כמות רוטב פסטו (מתכון נפרד-למטה) ½ כפית מלח לערבב היטב פלפל שחור למלא את הקנלוני בתערובת, כדי לדחוס את המלית הכי כדאי לעשות זאת בעזרת האצבעות, להשאיר רווח קטן מכל צד, להניח את הקנלוני בתבנית – במאוזן, 9 שורות בכל שורה 2 קנלוני. רוטב : 3 מכלים שמנת מתוקה 150 גרם פרמזן מגורר 2/3 כפית מלח פלפל שחור או לבן 3 כפות בזיליקום קצוץ מביאים את השמנת לרתיחה ומורידים מהאש. מוסיפים את הגבינה המגוררת ומערבבים עד שהגבינה נמסה. מוסיפים את הבזיליקום, מלח ופלפל שחור (או לבן), מערבבים ושופכים על הקנלוני. אופים בחום של 180 מעלות חצי שעה, כאשר הקנלוני מתחיל להשחים, כדאי לכסות בנייר כסף (להניח מעל). רוטב פסטו 100 פרמזן מגורר 100 גרם צנובר כ-3/4 כוס שמן זית 4 שיני שום כתוש חבילת עלי בזיליקום שטופים ומיובשים להכניס לבלנדר או פוד-פרוססור ולטחון עד שנהפך למשחה אפשר להקפיא טוב עם פסטה או רביולי מצונן של שטראוס
 
למעלה