מתכונים לשבועות - החג של ה"חלבי"

אילנית12

New member
פשטידת איטריות ,וגבינה

פשטידת איטריות החומרים: 500 גרם איטריות מבושלות 1 בצל קצוץ כמה פטריות פרוסות(לא חובה) 1 שמנת מתוקה 200 גרם גבינה צהובה מגוררת 3 ביצים מלח,פלפל לפי הטעם. ההכנה: לסנן את האיטריות. מטגנים את הבצל במעט שמן זית עד שמקבל גון זהוב,מוסיפים את הפטריות ומטגנים עוד 3 דקות. מערבבים את הפסטה עם הבצל והפטריות ושאר החומרים. אופים בחום בינוני גבוה,כחצי שעה. מגישים עם סלט מרענן. הקלדה:אילנית12 מקור:עיתון :שער למתחיל
 

אילנית12

New member
חביתת פסטה וגבינה.

נוסה בהצלחה בפורום בישול לילדים. הביאה :אילנית12 חביתה מפסטה/חביבה על הצלחת חביתה מפסטה מאתר:חביבה על הצלחת החומרים הדרושים: 200 גרם פסטה מכל סוג מבושלת 1/2 כוס חלב או יוגורט 2-3 ביצים מלח,פלפל חופן פטרוזיליה קצוצה 1 כף גבינת קשקוול מגוררת או רוקפור שמן זית לטיגון אופן ההכנה: לטרוף ביצים עם החלב, להוסיף פסטה, גבינה מגוררת ותבלינים. לחמם שמן במחבת ולשפוך אליה את התערובת. לטגן עד שצד אחד מוכן ואז להפוך לצד שני ולהמשיך לטגן עד קרישה. להגיש חם עם סלט ירקות. : 1
 

אילנית12

New member
קוסקוס בטעם פיצה עם גבינה

קוסקוס בטעם פיצה. מקור המתכון:חוברת "בי בונוס" המתכון זכה בתחרות מתכוני קוסקוס במקום הראשון. הקלדה:אילנית12 החומרים: חבילת קוסקוס 3 שיני שום קצוצות מעט שמן 20-30 זיתים מגולענים וחצויים כ 15 עגבנית שרי חצויות גבינה צהובה מגורדת לפי הטעם. ההכנה: מטגנים שמן במחבת,מוסיפים את השום,את העגבניות ואת הזיתים ומערבבים. לאחר מספר דקות מכבים את הגז. מכינים את הקוסקוס לפי ההוראות על השקית. יוצקים את תערובת העגבניות והזיתים על הקוסקוס.מערבבים יחד ומוסיפים מלח,פלפל ואורגנו עד לקבלת מיקרם אחיד. מוסיפים את הגבינה ומגישים.
 

monday

New member
תפוחי אדמה ממולאים בגבינה

תפוחי אדמה ממולאים בגבינה/monday 6 תפוחי אדמה גדולים מיכל גבינת שמנת בטעם טבעי צרור עירית קצוצה מלח פלפל פפריקה 1 ביצה טרופה טבעות זיתים לקישוט גבינה צהובה מגוררת להקרמה מעל מבשלים את תפוחי האדמה בקליפתם כשעה עד שמזלג ננעץ בתוכם בקלות. מסירים את הקליפה, חוצים את תפוחי האדמה לאורכם, משאירים שוליים של כ-1 ס"מ. בעזרת כפית מוציאים את תוכן תפוחי האדמה לתוך קערה. מועכים את תפוחי האדמה למחית מוסיפים אליו את הגבינה, העירית, הביצה והתבלינים. מערבבים הכל ביחד היטב. על תפוחי האדמה המרוקנים מפזרים מלח וממלאים את תפוחי האדמה במילוי. מעל מקשטים בטבעות הזיתים. לאפות בחום בינוני 180 מעלות לשעה. להוציא, לפזר מעל גבינה צהובה מגוררת ולהכניס לתנור לעוד 10 דקות או עד שתימס הגבינה. להגיש חם. הערות monday: מספיק להשתמש בחצי קופ' מהעירית ולפזר מלח על סירות תפו''א וגם במלית כמובן לשים. יוצא נפלא
monday
 

monday

New member
תפוחי אדמה אפויים פריכים וקריספיים ממולאים

תפוחי אדמה אפויים פריכים וקריספיים ממולאים בשמנת/איילת בן יוסף 2 תפוחי אדמה ענקיים או 4 תפו"א גדולים למלית שמנת חמוצה ופטריות: 1 גביע שמנת חמוצה 1 קופסא קטנה (400 גרם) פטריות משומרות או סלסלה של פטריות טריות חצי צרור עירית קצוצה מעט גבינה צהובה מגוררת (כמה שאוהבים) מעט חמאה (כמה שאוהבים) מלח ופלפל אופן הכנת תפוחי האדמה כאן הם לפי המתכון של דליה סמית והקישור: http://www.deliaonline.com/recipes/r_0000001151.asp שוטפים ומברישים היטב היטב את תפוחי האדמה בקליפתם. אח"כ מנגבים היטב במגבת נייר, ומשאירים אותם בצד להתייבש היטב. לאחר שתפוחי האדמה התייבשו היטב, דוקרים אותם מכל צדדיהם בעזרת מזלג כמה פעמים. לאחר שדקרנו במזלג לטפטף כמה טיפות שמן זית מעל תפוחי האדמה, ולעסות עיסוי לתפוחי האדמה עם השמן מסביב לו. לאחר השימון לפזר מלח מסביב לתפו"א. (המלח יגרום לתפו"א להיות קרנצ'י). לאחר כל ההכנות הללו, שימו את תפוחי האדמה במרכז התנור ותנו לתפוחי האדמה לאפות שעה ו-3/4 עד שעתיים, עד שתפוחי האדמה נהיים קריספיים. כשתפוחי האדמה אפויים היטב חותכים אותם באמצע וממלאים בחתיכות חמאה או במילוי שמנת חמוצה ופטריות ומגישים מיד, כי אם לא תפוחי האדמה מאבדים מהקריספיות שלהם. הכנת מלית השמנת החמוצה והפטריות: מערבבים בקערה פטריות חתוכות (טריות או מקופסא), שמנת, עירית, מלח ופלפל. חותכים את התפוד הלוהט באמצע, פותחים אותו מעט ומניחים בפנים חתיכת חמאה, מפוררים במזלג את התוך. זורים מעט גבינה צהובה ויוצקים למעלה את המילוי – כמה שנכנס וכמה שרוצים. הערות monday: המילוי שלהלן הוא של איילת בן יוסף והכנת תפוחי האדמה הם לפי האתר של דליה סמית (ראו קישור)
monday
 

monday

New member
תפוחי אדמה אפויים פריכים וקריספיים ממולאים

תפוחי האדמה כן לפני מילוי גבינת השמנת ועם הגבינה המגוררת זה משהו נפלא אפילו להכנה כך ללא גבינת השמנת...
monday
 

monday

New member
תפוחי אדמה ברוטב שמנת ופטריות

תפוחי אדמה ברוטב שמנת ופטריות/רקדנית הרוח 1 ק"ג תפוחי אדמה לרוטב: 1 בצל קצוץ פטריות שמפניון טריות/או קופסת שימורים 2 קופסאות שמנת עמידה מלח לפי הטעם 1/2 כפית פלפל שחור שום כתוש לפי הטעם לפיזור: גבינה צהובה מגוררת תפוחי האדמה: לפרוס תפו"א קלופים לפרוסות בעובי כ-1 ס"מ לבשל במים עם קצת מלח עד שמתרככים. את הפרוסות לסדר בתבנית בצורת ספירלה. הכנת רוטב שמנת: לטגן בצל קצוץ לא להשחים, להזהיב בלבד עד שנהיה שקוף לחתוך פטריות שמפיניון חיות לפרוסות דקות, להוסיף לבצל ולטגן (אפשר גם פטריות מקופסא). להוסיף 2 קופסאות שמנת עמידה ולהרתיח, לתבל בפלפל שחור, שום כתוש ובסוף - מלח לפי הטעם להמשיך לבשל עד שהשמנת מסמיכה. כשמסמיכה-(קצת מאבדת צבע מלבן צח למין אופוו`איט כזה) להוריד מהאש. לשפוך את הרוטב בצורה אחידה על תפוחי אדמה שבתבנית. לפזר מעל גבינה צהובה מגוררת ולאפות בתנור- בערך עוד 10 דקות (כי הרי תפוחי האדמה מבושלים) או עד שמקרים. הערות monday: חתכתי את תפוחי האדמה לפרוסות מעט עבות ובישלתי כ-25 דקות עד להתרככותם אבל לא יותר מדי (כאשר נשארו עדיין מעט קשים). והכנתי עם רוטב פרווה של ריצ' שמתכון להכנתו נמצא בתוכנה. אפיתי בחום של 180 מעלות כ-55 דקות עד להשחמה יפה.
monday
 

monday

New member
רולדת עגבניות מיובשות

רולדת עגבניות מיובשות/גיל חובב 500 גרם בצק עלים מופשר 6 כפות רוטב פסטו 1 צנצנת עגבניות מיובשות (ללא השמן) 1. מרדדים את הבצק למלבן בעובי חצי ס"מ. 2. מורחים בפסטו (חוץ מאת השוליים). 3. מפזרים מעל את העגבניות המסוננות ומגלגלים לרולדה. 4. פורסים לעיגולים בעובי 2 ס"מ (יהיה נוח יותר לעשות זאת אחרי השהיה של חצי שעה במקפיא). מניחים על תבנית מרופדת בנייר אפיה ואופים חצי שעה בתנור שחומם ל-180 מעלות. הערות monday: הכנתי את הרולדה עם 1 ק"ג בצק עלים, 2 צנצנות עגבניות מיובשות.
monday
 

monday

New member
שבלולי גבינה

שבלולי גבינה/pirge לבצק: 1 חב' מרגרינה רכה 1 מיכל יוגורט ביו או שמנת חמוצה 2 כוסות קמח למלית: 2 חב' גבינה "טוב טעם" (500 גרם) 2 כפות אינסטנט פודינג וניל (אבקה) כ-2 כפות יוגורט 1/2 כוס סוכר או יותר אפשר להוסיף קינמון וצימוקים או קליפת לימון אחרי תחילת הלישה להוסיף עוד כחצי כוס קמח ולא יותר. מיד לחלק ל-3 וכל חלק לרדד לעלה, על שיש מקומח. לרדד ולהוסיף מעט קמח בזמן הרידוד. לערבב את כל חומרי המלית. המלית יוצאת סמיכה. לחלק את המלית ל-3, למרוח בנדיבות על העלים ולגלגל לכרוכית. לחתוך לפרוסות עבות – 2 ס"מ לפרוסה. להניח על נייר אפיה במרווחים, כשהמלית כלפי מעלה. כלומר ל"השכיב" את הפרוסות בצורת שבלול. (ראו תמונה) לאפות בחום 175 עד שמזהיב ונוטה לחום. לא לאפות יותר מ-30 דקות. עוגיות גבינה לא משחימים, אחרת לא מרגישים את טעם הגבינה. הערות צםמגשט: הוספתי עוד חצי כוס קמח, הבצק יצא מעולה ורך. למלית הוספתי מיכל יוגורט של 150 גר' ולא 2 כפות, באינסטנט שמתי 2 כפות מעט מלאות, כמו כן הוספתי גם קליפת לימון יצא מלית לא סמיכה מדי ונהדרת. גם לבצק שמתי מיכל יוגורט של 150 גר'. יצאו לי 26 שבלולי גבינה נימוחים ופריכים.
monday
 

monday

New member
רביולי לורנצו עם רוטב עגבניות

רביולי לורנצו עם רוטב עגבניות/חב' שטראוס 1 חב' רביולי ממולא גבינה (400 גר') לרוטב: 1 בצל בינוני קצוץ דק 2 שיני שום קצוצות דק 3 כפות שמן זית 1 קופ' עגבניות קלופות ומרוסקות (800 גר') 1/2 כוס מים 2 ענפי טימין טרי (עלים בלבד) 4 כפות עלי בזיליקום קצוצים 2-4 כפות טבעות זיתים מלח פלפל שחור טחון טרי מעט סוכר עפ"י הטעם להגשה: פרמז'ן מגורר ועלי בזיליקום לקישוט הכנת הרביולי: להרתיח כ-8 כוסות מים (ל-400 גר' פסטה). לרוקן הפסטה למים הרותחים, להוסיף 2 כפיות מלח ולבשל כ-1/2 1 דקות. לסנן את הפסטה ואין צורך לשטוף. לצקת עליה את הרוטב להלן שחומם מראש, לערבב ולהגיש חם. הכנת הרוטב: בסיר כבד מחממים שמן ומזהיבים את הבצל, מוסיפים שום ומטגנים עוד דקה. יוצקים עגבניות כתושות ומים, מרתיחים ומתבלים. מוסיפים טימין, בזיליקום וזיתים, מבעבעים על אש נמוכה כ-15 דקות (אם צריך מדללים במים). מבשלים רביולי לורנצו עפ"י ההוראות. מסננים ומערבבים עם הרוטב החם, מגישים מיד עם או בלי פרמז'ן. הערות monday: הכנתי את הרביולי ובישלתי בערך כ-5 דקות במים רותחים עם כף שמן. עשיתי עם רוטב שונה מהרשום; שמנת מתוקה, קופ' פטריות, 2 בצלים גדולים קצוצים, כפית שום כתוש, 4 כפות יין לבן יבש וכף יין בן חומץ לבן. טיגנתי את הבצלים עד לשקיפות ביחד עם השום. הוספתי את הפטריות לטיגון של עוד כמה דקות ומעל מזגתי את השמנת המתוקה ובישלתי עוד מס' דקות עד להסמכה. יצקתי את הרוטב מעל הרביולי ויצא מעולה. הטורטליני מסדרת הפסטה הטריה של חב' שטראוס.
monday
 

monday

New member
קנלוני במילוי קוטג' ושמנת

קנלוני במילוי קוטג' ושמנת/monday 1 חב' קנלוני למלית: 2 קופ' קוטג' עם עירית 2 גביעי שמנת חמוצה מלח לפי הטעם 2 כפות גבינה צהובה מגוררת 1 ביצה טרופה כ-6 כפות קמח מלאות לרוטב הבשמל: 2 כוסות חלב 100 גר' חמאה כ-4 כפות קמח מלאות מלח פלפל שחור לפי הטעם מערבבים את כל חומרי המלית וממלאים את הקנלוני. יוצקים מעל את רוטב הבשמל ואופים בחום בינוני של 180 מעלות עד להזהבה יפה. הכנת הרוטב: מחממים את החלב על להבה נמוכה וממיסים את החמאה תוך כדי החימום. מתבלים במלח ופלפל ומוסיפים בזהירות כל פעם בעדינות מהקמח וכל הזמן מערבבים (למניעת גושים) תוך כדי החימום. מבשלים את הרוטב עד להסמכה ויוצקים מעל הקנלוני שיכוסו כולם היטב. הערות monday: הכנתי את הקנלוני ואפיתי בחום של 180 מעלות 30 דקות. פיזרתי מעל הקנלוני פתיתי גבינה צהובה והקרמתי עוד מס' דקות עד להמסת הגבינה.
monday
 

monday

New member
קיש ארטישוק

קיש ארטישוק/השף הלבן לבצק: 50 גר’ חמאה 1 חבילת פתיתי עמק למאפים השף הלבן (200 גר’) 2 ביצים 3 כוסות קמח 1 כף זעתר או אורגנו טרי קצוץ 1 כף טימין טרי קצוץ 1/2 כפית מלח למלית: 6 תחתיות ארטישוק – מומלץ טרי 1 גביע גבינה בולגרית פיראוס 200 גר’ גבינת קולאז’ מסוג גאודה 1 גביע גבינת נפוליאון עם שום שמיר 1 מיכל שמנת לבישול 15% 2 כפות קמח 2 ביצים לתבנית קיש משומנת בקוטר 26 ס"מ. 1. מכינים את הבצק: שמים במעבד מזון עם להב פלדה את החמאה, הגבינה והביצים. מעבדים עד שהם מתאחדים. מוסיפים את הקמח והתבלינים ומערבבים עד לקבלת בצק אחיד. 2. צרים מהבצק כדור. עוטפים בניילון נצמד ומקררים במקרר לשעה. מרדדים את הבצק בעזרת מערוך לעלה בקוטר 26 ס"מ ומעבירים לתבנית. מהדקים לתחתית התבנית ולדפנות. 3. מבשלים את תחתיות הארטישוק. מקררים וחותכים לרבעים. 4. שמים בקערה את כל חומרי המלית ומערבבים. 5. יוצקים את תערובת המלית לתבנית. 6. אופים בתנור, שחומם מראש ל- 180 מעלות, במשך כ- 75 דק’ או עד שהקיש מזהיב. הערות monday: הכנתי את הקיש בתבנית אפיה קפיצית מס' 26 ועם ארטישוק קפוא עם כפית אורגנו יבש וכפית טימין יבש ויצא מעולה. בכמות הקמח הייתי מורידה ל-1/2 2 כוסות וזה יהיה מספיק טוב כי בכמות הנוכחית כמות הקמח גדולה מדי והבסיס יוצא עבה ודי קשה לאכילה.
monday
 

monday

New member
קיפוד ''גוש חלב'' ''עמק'' או ''כל-בי''

קיפוד ''גוש חלב'' ''עמק'' או ''כל-בי''/חוברת תנובה - חטיפי גבינה 40-50 קוביות בנות 1/2 1 ס"מ מגבינות ''גוש חלב'' ''עמק'' או ''כל-בי'' 40-50 פרוסות בנות 1/2 ס"מ מלפפון טרי 40-50 משולשים או מרובעים קטנים של גמבה או פלפל אדום 40-50 קסמי עץ כגוף ה''קיפוד'' אפשר להשתמש באשכולית גדולה, פומלה, מלון בינוני או חציל גדול. חתכו את בסיס גוף הקיפוד והציבו על צלחת (רצוי כהה) אשר שוליה חלקים ולא פרחוניים. קחו קיסם עץ העבירו אותו דרך חתיכת הגמבה קודם ואח"כ דרך קוביית הגבינה הצהובה. ביד השניה שימו במרכז ''גוף'' הקיפוד פרוסת מלפפון ועתה תקעו במרכז פרוסת המלפפון את קיסם העץ עם הגמבה וקוביית הגבינה, המשיכו כך וכסו את כל ''גוף'' הקיפוד. הקפידו שפרוסות המלפפון תהיינה צמודות זו לזו כדי שיווצרו מעגלים מעגלים מסביב ל''גוף'' הקיפוד. הערה: במקום הגמבה אפשר להשתמש גם בענבים קטנים מזן ''סולטנינה'' או ענבי מוסקט קטנים. אם משתמשים כבסיס בחציל אפשר לוותר על פרוסות המלפפון. הערות monday: הכנתי את הקיפוד עם אשכולית גדולה חתכתי לפרוסות בינוניות מלפפון וחצי וקוביות מפלפל אדום. לפני שהנחתי על האשכולית פיזרתי על המלפפונים והפלפל מלח. התחלתי את המעגל שלי מל''מטה'' של ''גוף'' הקיפוד וכך הלכתי שורה שורה.
monday
 

monday

New member
פשטידת לקט ירקות קפואים

פשטידת לקט ירקות קפואים/נירה רוסו 500 גר' לקט ירקות קפואים 1/2 כוס פטריות שחורות מיובשות 3 ביצים מופרדות 3 כפות מיונז 1 מיכל שמנת חמוצה 1 כוס גבינת צ'דר מפוררת 1 כפית חרדל משובח מלח פלפל 1. מבשלים את הירקות כ-7 דקות במים רותחים עם מעט מלח. מוציאים ומסננים. 2. מכניסים לאותם המים את הפטריות (רק לאחר שהוצאו מהם הירקות), ומבשלים 5 דקות. מסננים ושוטפים היטב את הפטריות. 3. מקציפים את החלבונים לקצף חזק ומערבבים בעדינות עם חלמונים, מיונז, שמנת, גבינה חרדל, מלח ופלפל. 4. שוטחים את הפטריות והירקות בתבנית משומנת, עורמים עליהם את תערובת החלבונים ואופים 50-60 דקות בתנור שחומם מראש ל- 180 מעלות. הערות monday: הכנתי את הפשטידה עם חב' שלמה של לקט ירקות (800 גר') ללא הפטריות ובמקום גבינת צ'דר שמתי כוס גבינת מוצרלה מגוררת וכפית חרדל דיז'ון. אפיתי בחום של 180 מעלות
monday
 

monday

New member
פשטידת גבינה ושמיר

פשטידת גבינה ושמיר/בישולה 2 קופסאות גבינה לבנה 5% 1 קופסת קוטג' 5% 1 גביע לבן 1 בצל חתוך דק מאוד ומטוגן קלות ¼ כפית פלפל שחור 1 כף אבקת מרק בצל 1 כף שמן זית 2 ביצים 4 כפות שמיר טרי קצוץ דק 1 בצל ירוק קצוץ דק לערבב לתערובת אחידה את כל החומרים. לשמן תבנית מס' 26 ולאפות כ-3/4 שעה בחום בינוני. לקרר לפני ההגשה. הערות monday: הכנתי את הפשטידה והוספתי גם מעט מלח. ** יש צורך בהוספת קמח לפשטידה, אחרת הפשטידה יוצאת רכה מדי
monday
 

monday

New member
פשטידת חלה כייפית

פשטידת חלה כייפית/יעלעל 10 פרוסות חלה חמאה לרוטב מעל: 1 מיכל שמנת מתוקה 1 כוס חלב 2-3 ביצים מעט קינמון 3 כפות סוכר ריבה אם רוצים לקישוט מעל: סוכר חום קינמון מורחים כ-10 פרוסות חלה בחמאה. מערבבים שמנת מתוקה, חלב, ביצים, קינמון, וסוכר. מניחים שכבת פרוסות בתבנית מרוחה בחמאה, יוצקים חלק מהתערובת ואז עוד שכבת חלה ואת שארית התערובת. מניחים להם לבלות יחד כמה שעות. הופכים את הכריכים (ומה שנשאר ספוג למטה עולה למעלה). המהדרין מורחים בין כל שתי שכבות קצת ריבה. מפזרים למעלה סוכר חום ועוד קינמון ומכניסים לתנור בחום בינוני לכ-30-40 דקות. אוכלים עם ריבה או שמנת חמוצה. יופי של ארוחת ערב ליום סגריר אבל גם סתם יום רגיל. אצלנו הילדים מאוד אוהבים לאכול את זה בבוקר עם קוטג'. הערות monday: הכנתי את החלה עם 12 פרוסות חלה ויצא מעולה.
monday
 

monday

New member
עוגת קוקוס שוקולד

עוגת קוקוס שוקולד/נירה שויאר 1/4 1 כוסות קמח 1 כפית גדושה אבקת אפיה 2 כפות אבקת קקאו 3/4 כוס סוכר 4 כפות שמן 4 חלמונים 1/2 כוס חלב קורט מלח 4 חלבונים 3/4 כוס סוכר 1/2 1 כוסות קוקוס לזיגוג שוקולד: 1/2 כוס סוכר 1/4 כוס אבקת קקאו 3 כפות מים 25 גר' מרגרינה לחמם את התנור לחום בינוני. להכניס את הקמח, אבקת האפיה, אבקת הקקאו, הסוכר, השמן, החלמונים, החלב והמלח לקערה גדולה. לבחוש היטב עד שמתקבל בצק חלק. לצקת את הבצק לתבנית אפיה מס' 26 משומנת. את 4 החלבונים להקציף בקערה בינונית. כאשר מתחיל להיווצר קצף, להוסיף את הסוכר בשלוש-ארבע פעמים ולהמשיך להקציף עד שמתקבל קצף חזק. להוסיף לקצף בשתיים-שלוש פעמים את הקוקוס. לאחר כל תוספתלערבב בתנועות עטיפה, עד שהקוקוס ייבלע בקצף. לשטח את התערובת הקצפית על הבצק שבתבנית. לאפות בחום בינוני כ-55-65 דקות. העוגה מוכנה כאשר הקצף מקבל צבע שחום בהיר. להוציא את העוגה מהתבנית לאחר שהתקררה. הכנת זיגוג השוקולד: להכניס את כל חומרי הזיגוג לסיר בישול קטן, לחמם על אש קטנה תוך בחישה, עד שהסוכר נמס, ולהוריד מן האש. להוסיף את המרגרינה לסיר ולהמיס. לבחוש עד שמתקבל קרם חלק. לצקת את הזיגוג החם על העוגה שהתקררה. הערות monday: אפיתי אותה 40 דקות בחום בינוני ולא כמו שרשום במתכון ויצא בצק רך וקרמי וכך היא צריכה לצאת.
monday
 

monday

New member
עוגת גבינה בציפוי שוקולד

עוגת גבינה בציפוי שוקולד/חנה שאולוב לבצק: 100 גר' חמאה 1/2 כוס סוכר 1 ביצה + 1 חלמון 1 וחצי כוס קמח תופח למילוי: 4 ביצים 1 כף תמצית וניל 1 ורבע כוס סוכר 1 כף קמח 3 כפות עמילן תירס (קורנפלור) 1 גביע שמנת חמוצה 1/4 כוס חלב 2 חב' גבינה 9% (250 גר') לציפוי השוקולד: 1/2 כוס מים 1/2 כוס סוכר 100 גר' שוקולד מריר 1 וחצי כפות קקאו 1 שמנת מתוקה (לא הכרחי) לשים מחומרי הבצק, בצק אחיד. משמנים את התבנית ומרפדים את התחתית ואת הדפנות בבצק. אופן הכנת המילוי: מערבבים במערבל במהירות גבוהה את הביצים השלמות עם כל הסוכר כ-7 דקות, עד שהתערובת מסמיכה. מערבבים עם יתר החומרים בבחישה. יוצקים על הבצק ואופים בחום בינוני כ-45 דקות. מקררים. אופן הכנת הציפוי: ממיסים את הסוכר במים תוך בישול על אש קטנה. מוסיפים את השוקולד החתוך והקקאו ומערבבים עד שמסמיך. כאשר העוגה קצת קרירה מצפים את העוגה מלמעלה ומצדדיו. אפשרות: באם אוהבים אפשר להקציף קופסת שמנת מתוקה עד שהיא מסמיכה ולתת בשקיק זילוף ולעטר בה את העוגה. הערות monday: במתכון המקורי צריך 200 גר' שוקולד לציפוי אבל אני שמה רק 100 גר' שוקולד, מפני שהכמות גדולה מדי עפ"י נסיון. את חלבון הביצה שנותר גם מוסיפה לתערובת 4 הביצים. מנסיון אישי עוגה זו יוצאת גבוהה מאוד ואינה נופלת. עוגה מעולה.
monday
 

monday

New member
עוגת חביתיות שוקולד ושקדים

עוגת חביתיות שוקולד ושקדים/פיי לוי - ספר השוקולד 2/3 כוס חלב 1/2 כוס מים 3 ביצים 50 גרם חמאה ללא מלח נמסה 3/4 כוס קמח 1/2 כפית מלח 1-2 כפות שמן לבירוש המחבת מלית: 100 גרם שוקולד מריר קצוץ 150 גרם שקדים 1/2 כוס סוכר 75 גרם חמאה ללא מלח רכה 2 ביצים טרופות 2 כפות קמח רגיל 1 כף חמאה ללא מלח נמסה רוטב שוקולד: 150 גרם שוקולד מריר קצוץ 1/2 כוס שמנת לקצפת 2 כפות שקדים קצוצים גס הכנת החביתיות: מכינים את הבלילה לחביתיות על ידי עירבוב החלב, המים, הביצים, החמאה, הקמח והמלח במעבד מזון במשך כ-20 שניות. מקררים כשעה. מחממים מחבת מיוחדת לחביתיות בקוטר 20 ס"מ משמנים קלות, מודדים בספלון קצת פחות מ 1/4 כוס בלילה ויוצקים למחבת. מטלטלים עד שהבלילה מכסה את המחבת בשכבה דקיקה. מטגנים עד שתחתית החביתיות תשחים קלות. הופכים ומטגנים במהירות מהצד השני, מעבירים לצלחת וממשיכים להכין כך את שאר החביתיות. מלית והרכבה: מחממים תנור לחום בינוני (175 מעלות) ממיסים שוקולד ומניחים לצינון. טוחנים את השקדים עם 2 כפות סוכר דק ככל האפשר. מקציפים את החמאה עם שאר הסוכר לתערובת אוורירית. בוחשים פנימה את השוקולד והביצים ולבסוף את האגוזים והקמח. משמנים בחמאה תבנית קפיצית בקוטר 20 ס"מ. מניחים חביתית אחת בבסיסה. מורחים אותה ב-1/4 כוס ממלית השוקולד. ממשיכים בתהליך עם שארית החביתיות ושארית מלית השוקולד. מכסים בחביתית האחרונה ומברישים אותה בחמאה נמסה. מציבים את התבנית על תבנית אפיה שטוחה ואופים 40 דקות או עד שהמלית מוצקה ומחוממת היטב. בינתיים מכינים את הרוטב. הכנת רוטב שוקולד: ממיסים את השוקולד עם השמנת. מניחים לעוגה המוכנה לנוח 5 דקות, ומסירים את הדפנות. יוצקים בכף מעט מרוטב השוקולד על פני העוגה ומורחים כך שייזל על הדפנות. זורים מעל את השקדים הקצוצים. להגשה: חותכים משולשים ומגישים את שארית הרוטב בכלי נפרד. הערות monday: הכנתי את העוגה עם חביתיות מוכנות, ולמלית העוגה וקישוט השתמשתי באגוזים במקום שקדים. יצא דחוס מעט.
monday
 
למעלה