מתכונים לשבועות - החג של ה"חלבי"

שרשור מתכונים לשבועות

מה דעתכם על פתיחת שרשור לשבועות?? שהרי זה החג " שלנו " אלו מתכונים יעלו על שולחנכם? ולאו דווקא עוגות סלטים? פשטידות? מרקים חלביים? קינוחים ? ומשקאות מודה על השיתוף שבת שלום
 

simad1

New member
מרק קרם חצילים ופטה

מרק קרם חצילים וגבינת פטה----סימה.ד ( 10 מנות בכוסות מרטיני) 2 בצלים גדולים קצוצים 6 שיני שום קלופות 1/3 כוס שמן זית 100 גרם חמאה כוס יין לבן 350 מ"ל שמנת מתוקה 100 גרם גבינת פטה או בולגרית מלח/פלפל שחור 4 חצילים צלויים ומרוקנים מתוכן. ** מאדים בצל ושום בשמן זית וחמאה – רק עד לשקיפות. מוסיפים את החצילים והיין ומאדים 5 דקות. מוסיפים שמנת ותיבול ומבשלים 15 דקות. מרסקים בבלנדר מוט את הקרם למרקם אחיד וחלק. מסננים לסיר ומביאים לרתיחה. מוסיפים את הגבינה ומתבלים במלח ופלפל. מעטרים בתלתלי נענע. לעיטור - מוס יוגורט – 150 מ"ל יוגורט איכותי קורט מלח וסוכר פלפל שחור גרוס 50 מ"ל שמן זית 3 דפי ג'לטין 150 מ"ל שמנת מתוקה מוקצפת ** מערבבים יוגורט, תיבול ושמן זית. מרככים ג'לטין במים, סוחטים היטב ומרככים במעט מים חמים. מוסיפים לתערובת היוגורט, מקפלים פנימה קצפת (ראשית מעט קצפת על מנת להשוות מירקמים) ואח"כ את היתר ומצננים במקרר עד להתייצבות. להגשה- יוצקים מקרם החצילים החם לתוך הכוס ומזלפים מעל את המוס הקר. מעטרים בסרטי עלי נענע.
 

simad1

New member
חטיפי זיתים בבצק גבינות

קרואסונים מבצק גבינה/סימה.ד: ==================== !! (מכינים את הבצק יום מראש – מצננים לילה במקרר) (כ-50 יח') 450 גרם קמח תופח מנופה 200 גרם חמאה בטמפ' החדר- חתוכה לקוביות 3 חלמונים מיכל גבינת קוטג' 2 כפות גבינת 9% 250 גרם גבינה צפתית מפוררת 100 גרם גבינת קשקבל מגוררת 100 גרם גבינת טל העמק 50 גרם גבינת פרמזן/מוצרלה של "גד" מלח/פלפל שחור 1/2 כפית פפריקה מתוקה 1/2 כפית זעתר לשים את כל החומרים במיקסר עם וו לישה עד לקבלת כדור בצק. מצננים במקרר ללילה. מחלקים את הבצק לכדורים. מרדדים למלבן / עיגול ויוצרים צורה משולשת. מגלגלים כל משולש מהבסיס הרחב כלפי החוד. מניחים בתבנית. מברישים בביצה וזורים קצח או שומשום ואופים עד להזהבה בחום 180 מעלות. !! מבצק זה ניתן להכין חטיפי זיתים – ממלאים זית מגולען בתוך כדור קטן של בצק, מהדקים היטב ומכדררים לכדור חלק. מניחים על נייר האפייה על התפר.
 

simad1

New member
לחמניות בצל ותפוחי אדמה

לחמניות בצל ותפוחי אדמה----סימה.ד: (18-20 לחמניות) 1/2 קילו קמח לחם לבן 1/2 קילו קמח מלא 2 כפות שמרים יבשים 350-400 מ"ל מים 300 גר' (נטו) תפו"א (פירה) 30 גרם בצל מטוגן מיובש 1/2 כפית אבקת שום 60 גרם סוכר (5 כפות) 20 גרם מלח (2 כפות) ** בקערת המיקסר לשים במהירות נמוכה את כל החומרים – 10 דקות. הבצק צריך להיות רך וגמיש אך לא דביק. מתפיחים עד להכפלת נפח- מכוסה. מחממים תנור לחום 220 מעלות. מחלקים את הכדורים בגודל אחיד ויוצרים כדור חלק. מניחים בתבנית ומתפיחים שוב. גוזרים כל לחמנייה במספריים (בצורת + ) ומאבקים בקמח. מנמיכים את חום התנור ל-200 מעלות ואופים את הלחמניות 12-15 דקות עד להזהבה.
 

silvey

New member
שרשור ארוחת שבועות 2004 שלי ../images/Emo92.gif

וכדי לא "לבזבז" שטח הנה מתכון ללביבות תירס-קלי קלות שלי אזהרה:- לא להכין כשאתם לבד בבית! תנו גם לאחרים ליהנות... המצרכים: 1 קופסה גרעיני תירס - 335 ג' 5 כפות "בהריון" קמח תופח מאליו - 100 ג' 3 ביצים מס' 2 - 150 ג' 1 כף עשבי תיבול לפי הטעם (שמיר, פטרוזיליה, טימין וכו') 1 גבעול בצל ירוק פרוס דק דק - 30 ג' 1 שן שום כתושה - 5 ג 1 כפית אבקת מרק עוף - 10 ג' מלח ופלפל שחור גרוס טרי לפי הטעם אופן ההכנה: * לטרוף היטב את הביצים ולהכניס את כל המרכיבים. לערבב שוב. * לטגן לביבות במחבת טפלון מרוסס עם תרסיס שמן ב ת י א ב ו ן
 

simad1

New member
גראטן תפוחי אדמה,בטטה ועלי סלרי

גראטן תפוחי אדמה, עלי סלרי ובטטות---סימה : 2 קילו תפוחי אדמה קלופים ופרוסים דק (רצוי במנדולינה) 3 בטטות גדולות פרוסות דק (כנ"ל) עלים מ-8 גבעולי סלרי אמריקאי 500 מ"ל שמנת מתוקה 400 מ"ל חלב 2 כפות קורנפלור 7 שיני שום כתושות 1/2 כפית אגוז מוסקט טרי כפית וחצי מלח 1/2 כפית פלפל שחור טרי ** מערבבים בקערה שמנת, חלב, קורנפלור ותבלינים. מסדרים בתבנית חסינת חום שכבות של בטטה, סלרי ותפוחי אדמה ויוצקים מעל את תערובת השמנת (אמור להיות בגובה הירקות). אופים בחום 180 מעלות (מכוסה בנייר אלומיניום) כשעה וחצי עד לריכוך מלא (בודקים עם חוד הסכין). מסירים כיסוי, ואופים בחום 200 מעלות עד להזהבה . !! אני פיזרתי גבינת פרמזן + מוצרלה מעל הגראטן ואפיתי עד להזהבה!
 

simad1

New member
קיש חצילים קלויים וגבינת רוקפור

קיש חצילים- רוקפור בבצק פפריקה מעושנת---סימה.ד: !! ניתן לקנות את הפפריקה המעושנת בחנויות אוכל מתמחות, אם אין להשתמש ברגילה) לקלתית: 300 גרם קמח מנופה 180 גרם חמאה חתוכה לקוביות 1 ביצה מספר 2 3 כפות שמנת מתוקה 15 גרם פפריקה מתוקה מעושנת כפית זעתר 1/2 כפית מלח 1/2 כפית סוכר ** מעבדים חומרים יבשים + חמאה במעבד המזון עד לקבלת תערובת פירורית. מוסיפים את הביצה והשמנת ומעבדים עד לקבלת גושי בצק לחים. מאחדים היטב לכדור, עוטפים בניילון נצמד ומצננים במקרר לחצי שעה. מרדדים 2/3 מהבצק , מניחים בתבנית מסולסלת בקוטר 24 ואופים אפייה עיוורת כרבע שעה. מסירים את המשקולת ואופים עוד 5 דקות. מצננים מעט. את שליש הבצק הנותר מרדדים- בשלב זה ניתן לחתוך את הבצק לרצועות ולרפד מעל המלית בשתי וערב או להכין דף עלה סגור ולקרוץ מעל צורות עם חותכני עוגיות ולאחר להניח על המלית. למלית: 2 חצילים קלויים על האש (מסוננים היטב מראש מהנוזלים)- רצוי בלאדי 150 מ"ל שמנת מתוקה 2 ביצים 60 גרם תערובת גבינות קשות (טל העמק,קשקבל,פרמזן,מוצרלה) 50 גרם גבינה בולגרית מפוררת 50 גרם גבינת רוקפור מפוררת 2 שיני שום כתושות קורט אגוז מוסקט (רצוי טרי ומגורר) פלפל שחור / מלח ** לערבב את כל המצרכים יחד (למעט הביצים), לטעום ולשפר תיבול. להוסיף את הביצים ולערבב לתערובת אחידה. להוסיף אותה מעל הקלתית האפוייה, סוגרים עם הבצק הנותר ואופים 30-35 דקות בחום 180 מעלות.
 

simad1

New member
קיש בטטות

קיש בטטות ---סימה.ד.- לקלתית (תחתית בצק) - בצק בסיסי למאפים מלוחים: (תבנית בקוטר 28) 250 גרם קמח רגיל מנופה 180 גרם חמאה חתוכה לקוביות 2 ביצים 2 כפות מי קרח קורט מלח למלית - 4 בטטות צרות פרוסות ללא קליפה (לעובי 3 ס"מ) 3 בצלים פרוסים דק ומקורמלים (מטגנים בחמאה עד להזהבה יפה ומוסיפים מעט סוכר) 2 גבעולי טימין (העלים בלבד) 100 גרם גבינת קממבר פרוסה לפרוסות דקות (ניתן להמיר בגבינות אחרות) לרוטב- 3 ביצים מיכל שמנת מתוקה כף קמח 2 שיני שום כתושות מלח/פלפל שחור 50 גרם גבינה קשה (פרמז'ן, קשקבל, גאודה וכו') (את כל חומרי הרוטב מערבבים יחדיו עד לקבלת בלילה אחידה) ** מרדדים את הבצק לעובי 3-4 מ"מ ומרפדים בו את התבנית. אופים בחום 180 מעלות אפייה חלקית עם משקולת כ- 10 דקות. מסירים את המשקולת, מורחים חלבון ביצה ומכניסים לתנור לעוד כדקה. מצננים מעט את הקלתית. את הבטטות ניתן לצלות בתנור (עם מעט שמן זית ועלי טימין) או לחילופין לאדות/להרתיח ולפרוס לפרוסות. מסדרים את הבטטה על גבי הקלתית, מפזרים מעל טימין ואת הבצל המקורמל באופן שווה. מסדרים את גבינת הקממבר ויוצקים מעל את רוטב הרויאל. אופים כ-30-40 עד אשר המלית מתייצבת.
 

simad1

New member
סלט ירוקים עשיר

בקערה גדולה מערבבים תערובת עלי בייבי וסוגי חסות - את הרוטב יוצקים מיד לפני ההגשה לשולחן: לרוטב - 250 מ"ל שמן זית 80 מ"ל חומץ בן יין לבן (ניתן להשתמש בחומץ רגיל,אם אין) 30 מ"ל חומץ בלסמי 2 כפות דבש 2 כפיות חרדל דיז'ון מיץ וזסט מתפוז קטן 2 שיני שום כתושות מלח,פלפל מערבבים את כל החומרים למעט שמן זית,עד איחוד. תוך ערבוב רציף,מזלפים שמן זית לתערובת,בזילוף דק. מעטרים בפיצוחים קלויים - גרעיני חמנייה, גרעיני דלעת, שבבי שקדים, אגוזי מלך
 

simad1

New member
עוגת גבינה טעימה ביותר

עוגת גבינה בבצק פריך שמרים---סימה.ד: (תבנית בקוטר 26) לבצק- 350 גרם קמח תופח מנופה (1 אוסם קטן) 4 כפות סוכר 1 סוכר וניל כפית תמצית וניל 1 שמנת חמוצה 15% 3 חלמונים כפית שמרים יבשים 200 גרם חמאה רכה ** לשים את כל החומרים לבצק אחיד. מצננים במקרר ללילה. למחרת, מחלקים את הבצק לשניים. מרדדים כל עלה בנפרד (בעובי רצוי) ומרפדים חלק תחתון של תבנית מרופדת בנייר אפייה. מעל מפזרים שכבה עדינה של פירורי עוגיות ("פתיבר"). למלית גבינה: 3 חלבונים 2 ביצים שלמות 2 גבינת "טוב טעם" מיכל גבינת 9% (250 גרם) חצי כוס צימוקים זהובים כוס וחצי סוכר 1 סוכר וניל 4 כפות סולת ** להקציף את החלבונים עם כוס סוכר עד לקצף יציב. לערבב בקערה את יתר המצרכים, להוסיף את החלבונים ולערבב עד לתערובת אחידה. לצקת את המלית על התחתית שבתבנית ולסגור אותה בעלה נוסף שהכנו. לחורר את הבצק במזלג ולהבריש בביצה. לפזר מעל 1 סוכר וניל. לאפות בחום 170-180 מעלות כ- 50 דקות (העוגה מזהיבה ויציבה). לצנן היטב לפני חיתוך.
 

simad1

New member
טארט ריקוטה וצנוברים קלויים

טארט ריקוטה, שוקולד לבן וצנוברים קלויים-סימה.ד: לקלתית: ======= 2.5 כוסות קמח מנופה 1/2 כוס סוכר 150 גרם חמאה חתוכה קרה לקוביות כפית תמצית וניל 4 חלמונים 1/4 כוס שמנת מתוקה למלית: ===== 400 גרם גבינת ריקוטה 150 גרם גבינת שמנת 30% כף קורנפלור 2 ביצים גרידת תפוז מתפוז אחד גרידת לימון מלימון אחד 1/3 כוס סוכר כפית תמצית וניל 100 גרם שוקולד לבן קצוץ 50 גרם צנוברים קטנים קלויים ** לעבד את חומרי הקלתית במעבד מזון עד לקבלת כדור בצק (לא לעבד מדי). לצנן במקרר חצי שעה. בניית העוגה – לרדד 3/4 מכמות הבצק ולרפד את התבנית (תבנית פאי קוטר 26). לאפות אפייה עיוורת כ- 10 דקות, ועוד 5 דקות כשהקלתית חשופה. (בחום 180 מעלות). מצננים מעט את הקלתית. בינתיים מערבבים בקערה את כל חומרי המלית לתערובת אחידה. ממלאים את הקלתית האפויה במלית. מהבצק הנותר מכינים "סרטים" ומסדרים בצורת שתי וערב. מברישים אותם בביצה טרופה עם מעט סוכר. אופים את הטארט עד להזהבה (30-35 דקות).
 

נירהמ1

New member
../images/Emo67.gifאחח - הטארט הזה נראה ../images/Emo59.gif - תשאירי

לי את הפרוסה החתוכה. משהו-משהו. המתכון מאומץ.
 

נירהמ1

New member
שמתי עין גם על עוגת הגבינה הרומנית../images/Emo99.gif

נראית עשירה וטעימה. שאני מאוד אוהבת עוגות גבינה כבר אמרתי? (וגם עוגות תפוחים כמובן
). שוב, תודה על המתכונים הנפלאים.
 

נון5

New member
סימה יקרה, איזה כיף למי שיתארח אצלך בחג

תגידי אפשר להקפיא עוגות גבינה באופן כללי או שלא מומלץ? ואת העוגה עם הבצק שמרים, אפשר להקפיא? אני נוסעת לחג מרחק של שעתיים בערך ומחפשת דברים שיסעו טוב
 

simad1

New member
לזניה חלבית מטריפה -

לזניה חלבית מטריפהו simad1 ו 13:27 | 29/04/07 חבילת עלי לזנייה 2 חצילים קטנים חתוכים לרצועות ומטוגנים לרוטב העגבניות - רוטב עגבניות בסיסי-------סימה.ד: 1 בצל גדול קצוץ 5 עגבניות אדומות ומוצקות חתוכות לקוביות קופסא קטנה של עגבניות שרי מקולפות וקצוצות (עם הנוזלים) 3 גמבות אדומות (1 קצוצה לקוביות קטנות והנותרות מגוררות גס-לשמור נוזלים) 5 עגבניות מיובשות בשמן זית קצוצות 7 שיני שום כתושות 2-3 כפות רסק עגבניות מלח/פלפל פפריקה מתוקה כפית סוכר (מי שאוהב חריף – ניתן להוסיף כפית שטוחה של פלפל צ'ומה) 1/4 כוס מים **** מטגנים את הבצלים עד להזהבה קלה. מוסיפים פנימה את קוביות הגמבה והשום ומטגנים תוך עירבוב דקה-דקה וחצי. מוסיפים פנימה את את העגבניות ומערבבים היטב. מטגנים עוד שתי דקות (העגבניות מגירות נוזלים). מתבלים, מוסיפים את רסק העגבניות, המים ומערבבים. מבשלים 4-5 דקות על אש בנונית עד להסמכה. ! ניתן לרסק למחית חלקה חלק מהרוטב. לבניית המנה - למרוח מעט מרוטב העגבניות בתחתית התבנית. לסדר שכבת עלים מסודרת. לכסות ברוטב, לפזר חצילים ומעל לגרר גבינות (אני אוהבת להשתמש בצפתית, פטה, מוצרלה של גד ופרמזן- ביחסים שווים). לחזור על התהליך עוד 3 פעמים כאשר בשכבה אחרונה נצפה את העלים ברוטב ומעל פיזור של גבינות. לנקד בקוביות חמאה ולאפות בתנור בחום 180 מעלות כ- 45 דקות.
 

simad1

New member
השוקולדיות שלי...............

עוגיות שוקולד נטו simad- ================= 300 גרם שוקולד מריר 90 גרם חמאה כפית תמצית וניל 2 ביצים מס´ 2 100 גרם סוכר 20 גרם קמח (כן 20 גרם) 200 גרם שוקולד לבן קצוץ 200 גרם שוקולד חלב קצוץ ממיסים 300 גר´ שוקולד וחמאה במיקרו. מקציפים ביצים וסוכר כחמש דקות. מוסיפים שוקולד מומס לביצים ומערבבים. מוסיפים וניל, קמח מנופה ואת השוקולדים הקצוצים.משמנים היטב את תבנית השקעים (בקוטר 5 ס"מ- רצוי מסיליקון) ויוצקים לתוכן מתערובת השוקולד (בערך כף). אופים בתנור בחום של 180 מעלות כ-12-15 דקות (תלוי בגודל העוגייה). לצנן היטב ולקרר במקרר כ- 10 דקות לפני החילוץ מהתבנית.
 

silvey

New member
לקינוח-פנה קוטה קלי קלות מדהימה וקוצרת מחמאות

כל כך קל להכין, להגיש, ולקטוף את כל המחמאות... פנה קוטה קלי קלות. צריך רק מיקרו והוא מתאים בול לחג השבועות. פנה קוטה קלי-קלות.... silvey / מתכונים 01:26 03/04/03 (שימו לתאריך...זה היה המתכון הראשון שכתבתי...) חצי כוס חלב + 1 שקית ג'לטין. שמים בכלי שמתאים למיקרו. חצי דקה במיקרו, מוציאים ומערבבים...שוב חצי דקה במיקרו, מוציאים ומערבבים (רצוי להוסיף בשלב הזה כפית נס-קפה ולערבב היטב... מניחים בצד. בקערה אחרת, יותר גדולה, מערבבים 3/4 כוס סוכר + 3 אריזות שמנת מתוקה (כדאי שחבילה אחת תהיה של 15% של "השף הלבן"), מכניסים למיקרו למשך 2 דקות, מוציאים ומערבבים....ושוב... 2 דקות, מוציאים ומערבבים....ושוב... 2 דקות, מוציאים ומערבבים. מצרפים את החלב והג'לטין לתערובת החמה ומערבבים. שופכים לטבעת-ג'ל (של "טאפרוואר" או קערה עמוקה אחרת, מחכים שיתקרר ומכניסים למקרר,לפחות 12 שעות לפני הטעימה המהנה... זה נשמע בהתחלה מיגע, אבל, כולה משהו כמו 10 דקות. תיהני!!! מעל אפשר לשפוך רוטב קרמל קנוי מוכן למי שלא רוצה להתעסק עם בישול הסוכר , רוטב קרמל ביתי. אפשר לשים מעל רוטב פירות יער, רוטב סירופ מייפל, לשפוך למעלה ליקר שוקולד, קפה, קלואה...
 

simad1

New member
מאפינס תפוחים מנוקדים בתות מיובש

מאפינס תפוחים / סימה.ד. ===================== (8 מאפינס - תבנית סיליקון - חצי כדור) המרכיבים: 4 ביצים מס' 2 200 גרם חמאה רכה (ניתן להמיר בכוס שמן) כוס וחצי סוכר 1 סוכר וניל כוס ו-3/4 קמח תופח כוס קמח רגיל 1/4 כפית מלח כפית תמצית וניל (ניתן להמיר במעט רום) 3/4 כוס שמנת מתוקה (ניתן להמיר במיץ תפוזים ולהוסיף כפית שטוחה א.סודה לשתייה) כף דבש כוס תותים מיובשים קצוצים דק 5 תפוחי גרני סמית חתוכים לקוביות קטנות תערובת אגוזים טחונים
טרם הכנת העוגה - מקרמלים את קוביות התפוחים במחבת עם מעט סוכר וקינמון. להקפיץ 2 דקות עד שיגירו מעט נוזלים. לסנן ולשמור בצד.
להקציף במערבל במהירות נמוכה את כל מרכיבי העוגה עד לקבלת תערובת בהירה ואחידה.מערבבים פנימה בעדינות קוביות תפוחי עץ , אגוזים טחונים ותותים מיובשים. יוצקים לתוך התבנית (עד לגובה 3/4) ואופים בחום 180 מעלות עד להזהבה. צריך להיות קפיצי למגע. מצננים היטב ומחלצים. מקשטים באבקת סוכר.
 
למעלה