שרשור הפתיתים של ה"חלבי"

monday

New member
תבשיל שוקי עוף עם פתיתים

תבשיל שוקי עוף עם פתיתים/ישראל אהרוני 8 פולקעס של עוף 1 כוס אפונה קפואה מלח, פלפל שחור טחון טרי 1 כף גבעולי טימין שלמים 1/4 כוס שמן זית 1 בצל גדול קצוץ 3 שיני שום קצוצות 1 פלפל אדום מנוקה מחרצנים קצוץ דק 1 גזר חתוך לקוביות של 1/2 ס"מ 1 ראש סלרי חתוך לקוביות של 1/2 ס"מ 2-3 גבעולי סלרי מראש הסלרי כוס פטרוזיליה קצוצה 30 עלי בזיליקום פרוסים דק מלח פלפל שחור טחון טרי 1 קילו פתיתים אפויים אסם 1/4 כוס מים 2 כפיות כורכום 1 כף גרגירי כוסברה כתושים ממליחים ומפלפלים את שוקי העוף. מטגנים אותם במחבת עם שמן זית והטימין עד שהם שחומים יפה סביב סביב. מבשלים את הפתיתים בסיר עם מלח, כמו פסטה כ- 5 דקות ומסננים, שוטפים במים קרים, ומערבבים 2-3 כפות שמן שלא ידבקו הפתיתים. מוסיפים את כל הירקות למחבת חוץ מהפטרוזיליה ל- 5 דקות. מוסיפים את המלח ופלפל ומערבבים. מעבירים לקערת הפתיתים, מוסיפים תבלינים פטרוזיליה ובזיליקום ומערבבים היטב. שמים קצת יותר מ- 1/2 ס"מ שמן זית בסיר (טפלון אלכסוני) וממלאים ב- 1/2 מכמות הפתיתים ומהדקים. שמים את הפולקעס. מוסיפים את חציה השני של כמות הפתיתים ומהדקים. מבשלים על אש גבוהה כ- 5 דקות, עד ששומעים שזה מטוגן. מוסיפים 1/4 כוס מים ומכסים. מבשלים על אש נמוכה למשך כשעה בדיוק. הערות monday: הכנתי את הפתיתים עם חב' של חצי ק"ג פתיתים. העברתי למסננת ושטפתי במים קרים. בינתיים הכנתי את הירקות לפתיתים ועשיתי עם גזרים חתוכים לקוביות, בצלים סגולים גדולים קצוצים ומטוגנים בשמן זית. הוספתי 1/4 חב' שמיר קצוץ וערבבתי הכל יחדיו עם הפתיתים. הנחתי בתבנית קפיצית מס' 26 חלק מהפתיתים מעל הנחתי את 7 שוקי העוף המטוגנים עם מלח, פלפל שחור ופטרוזיליה קצוצה. מעל שוקי העוף שמתי את שאר הפתיתים ומעל הכל מזגתי 1/2 כוס מים והכנסתי לתנור לאפיה בחום בינוני של 180 מעלות למשך שעה. (אפיתי בתבנית ולא בישלתי כדי לא להפוך לצלחת וכך ישר פותחים את התבנית ורואים את שכבות המאפה, יצא מעדן).
 

monday

New member
תבשיל הפתיתים מכוסה

עם שכבת הפתיתים השניה מעליו ויוצא כאילו "הפתעה" בתוך הפתיתים....
 

נירהמ1

New member
אצלי כולם אוהבים אבל אני לא מכינה לעתים

קרובות. למעשה, מזמן לא הכנתי. הגיע הזמן שאתחיל להכין שוב (לאור כל המתכונים שבשרשור).
 

sharon30v

New member
אני מכינה פתיתים עם רוטב עגבניות../images/Emo26.gif

לא יודעת אם מישהו כבר העלה מתכון כזה, אשמח לתת מתכון. שרונה
 

sharon30v

New member
פתיתים ברוטב עגבניות../images/Emo26.gif

אין לי כמויות מדוייקות מטגנים בצל בסיר, לאחר שהזהיב מוסיפים מים כ3/4 סיר ומוסיפים תבלינים: מלח, כורכום, פפריקה, קצת מרק עוף ו 2 קופסאות של רסק עגבניות קטן. נותנים לזה לרתוח יחד. כשרותח מוסיפים 3/4 שקית גדולה של פתיתים אפויים קוסקוס/אורז/לבבות מערבבים נותנים לזה לרתוח יחד, לאחר שרתח לכסות חצי סיר עם מכסה ולתת לזה להתבשל (להנמיך קצת את הגז). מוכן כאשר הפתיתים מתנפחים והרוטב סמיך. מעדן תנסו ותבינו, לאחר כמה ניסיונות תגיעו לכמויות הנכונות וכמות הרוטב שאתם אוהבים. בהצלחה, וסליחה על הסירבול של המתכון. והכי טעים להגיש את זה עם שניצלים וסלט ירקות. שרונה
 

kittiecat86

New member
../images/Emo24.gif יאאא איזה כייף ! ../images/Emo3.gif../images/Emo67.gif

שירשור פתיתים... יאמממממי
כל הכבוד על היוזמה פירג'וש, ניר'וש וכל מי שצירף מתכונים משלו
זה מזכיר לי שלא אכלתי פתיתים - ים זמן !!
והכי מצחיק - אין לי מושג איך להכין .... חחח
כבר העתקתי לי את הכל.... תודה על השירשור!
 

נירהמ1

New member
פתיתים אפויים שילדים אוהבים/baronm10

פתיתים אפויים שילדים אוהבים/baronm10, מ"מתכונים" מקור המתכון: חיים כהן, עם שינויים של הברון קישור בשביל התמונה היפהפיה של הברון: http://www.tapuz.co.il/tapuzforum/main/Viewmsg.asp?forum=75&msgid=67626156&FlagSybase=1 "מתכון פשוט ,מהיר, צבעוני וטעים. המקור למתכון של חיים כהן מבוסס יותר על עשבי תיבול שפחות מתאים לילדים, לעומת המתכון שלי שמשולב בירקות מוקפצים. לפעמים אני מוסיף למתכון כוס אפונה ירוקה או תירס..." (כך הברון) החומרים: 500 גרם פתיתים אפויים "קוסקוס" של אסם 4 כוסות מרק עוף צח 1 כוס פטרוזיליה 2 גזרים חתוכים לפרוסות או מגורדים 2 פלפלים ירוקים כהים חתוכים לקוביות 2 פלפלים דומים כנ"ל 1 בצל גדול קצוץ דק שמן זית מלח, פלפל שחור, כמון, כורכום הכנה: - מטגנים את הבצל בשמן זית עד הזהבה ומוסיפים את הגזר , והפלפלים מטגנים כמה דקות ומוסיפים את הפתיתים .מתבלים עם התבלינים ומערבבים היטב. - מוסיפים את 4 כוסות מרק העוף והפטרוזיליה הקצוצה. - מביאים לרתיחה ומורידים לאש קטנה ל6 דקות .ומערבבים פעם פעמיים . משאירים את הסיר סגור לעוד 5 דקות.
 

נירהמ1

New member
פתיתים עם זוקיני וזיתים/איילת בן-יוסף, מ-ynet

פתיתים עם זוקיני וזיתים/איילת בן-יוסף, מ-ynet "אם לוקחים את המנה הזאת לנסיעה מומלץ להוסיף לה עוד שלוק של שמן זית לפני האריזה…" חומרים (6 מנות): 4 זוקיני (קישואים ירוקים) או קישואים צעירים חתוכים לקוביות מעט שמן זית לטיגון 3 שיני שום פרוסות 1 חבילת פתיתים אורז 4 כוסות מים רותחים חופן זיתים ירוקים קצוצים צרור עירית קצוצה דק מלח ופלפל 1. מחממים שמן זית בסיר ומטגנים את הקישואים והשום עד שהם מתרככים ומקבלים קצת צבע. מוסיפים את הפתיתים ומטגנים ביחד עוד חצי דקה. 2. מוסיפים מים רותחים, מלח ופלפל ומכסים. מבשלים כ-5 דקות, עד שהפתיתים מוכנים. מכבים את האש ומוסיפים זיתים ועירית. מערבבים היטב וסוגרים את הסיר. נותנים לפתיתים לנוח עוד 5 דקות ורק אז מגישים. או אורזים בקופסה ויוצאים.
 

נירהמ1

New member
עוגת פתיתים עם עגבניות מיובשות, זוקיני ועגבני

עוגת פתיתים עם עגבניות מיובשות, זוקיני ועגבניות/אהרוני מבשל לחברים, ערוץ 2 חומרים: לבישול הפתיתים: מים + כף מלח 3 כפות שמן זית 750 גר' פתיתים לתערובת הירקות: 5 כפות שמן זית 3 תפוחי אדמה חצויים וקלופים בצל סגול גדול וקצוץ גס 3 שיני שום קצוצות כף עלי תימין טריים 5 עלי מרווה טריים 3 זוקיני טריים חתוכים לקוביות ארבע פרוסות לאורך ואז בעובי ס"מ וחצי 1/2 כוס עגבניות מיובשות מושרות במים וקצוצות גס 1/2 כוס צנוברים מלח פלפל 1/2 כוס עלי בזיליקום טריים קרועים ביד 1 ביצה 100 גר' פטה מפוררת 150 גר' כדורי מוצרלה קטנים רבע כוס שמן זית 1/3 כוס מים הכנה: - שמים בסיר גדול מים עם כף מלח ו-3 כפות שמן - כשהמים רותחים שופכים 750 גר' פתיתים. מבשלים 8-10 דקות. - מחכים עד שהפתיתים רכים, לא עשויים דיים ואז מסננים ומוציאים החוצה. מוסיפים מלח ופלפל. - מכניסים לסיר 5 כפות שמן זית ומטגנים את תפוחי האדמה על הצד החתוך עד שהם מזהיבים. מוציאים ומקררים. שמים בסיר: בצל סגול גדול וקצוץ גס, את שיני השום הקצוצות, כף עלי תימין טריים ו-5 עלי מרווה טריים. מטגנים ומערבבים כ- 3 דקות. מוסיפים עוד: 3 זוקיני טריים חתוכים לקוביות (4 פרוסות לאורך ואז קוביות בעובי של ס"מ וחצי). מטגנים עוד 3 דקות. מוסיפים עוד:את העגבניות המיובשות והצנוברים. מטגנים עוד 2 דקות. ממליחים ומפלפלים. בשלב הזה רצוי לטעום ולתקן את התיבול. מערבבים בקערה את הפתיתים, תערובת הירקות עם הפטה המפוררת וכדורי המוצרלה הקטנים.
 

נירהמ1

New member
פתיתים להמונים/גיל חובב, מהאתר של אסם

פתיתים להמונים/גיל חובב, מהאתר של אסם|סהדגש| מאמר פלוס מתכונים יותר משהם חביבי הילדים, הפתיתים הם חביבי הגננות: הם זולים, זמינים, לא מאיימים, דביקים במידה, חמודים, באים בצורות מרהיבות (יש לבבות!) וכמעט אין מי שאינו אוהב אותם. מחקרים וסטטיסטיקות הוכיחו מזמן שהפתיתים הם לחם חוקם של ילדי הגנים והצהרונים ונראה שאין מי שיתלונן על זה – כי אולי הם לא הכי מזינים בעולם, אבל הם בטח לא מזיקים, וברור שהם עדיפים על קרמבואים, חטיפים מלוחים ושאר אסונות קלוריים. כן, אבל מה עושים איתם? האם יש דרך לנסוך עליהם נופך אמנותי, שלא לומר גסטרונומי? נו כן, אפשר למלא בהם ירקות. את זה כולנו כבר עשינו והרגשנו יצירתיים נורא. אבל מה הלאה? ובכן, הנה עוד שני רעיונות לשימוש בפתיתים: קודם פשטידה מתובלת שצועקת שום למרחוק ואחר כך סלט עם תעלול מרקם קטלני (היכנסו למתכון ותודו שהפעם הייתי נועז). ורק תזכורת: אם זה לילדים, פשוט תרתיחו להם את הפתיתים וזהו. לטעמם הזעיר והבלתי מפותח (זמנית), כל המוסיף גורע. פשטידת פתיתים, שום ובצל ירוק/גיל חובב מצרכים: בעצם, אין הגבלה לכמות השום שיכולה להיכנס לפשטידה הזו. זה תלוי לגמרי בטעם האישי: חמש שיניים הן המינימום שיקנה לפשטידה טעם שומי, אבל אם ממש אוהבים שום – גם עשר, ואפילו תריסר שיניים תתקבלנה בברכה. החומרים: 250 גרם (חצי חבילה) פתיתים אפויים, מבושלים 1 כוס חלק לבן של בצל ירוק, קצוץ 1 כוס חלק ירוק של בצל ירוק, קצוץ 5 שיני שום קצוצות דק 2 כפות שמן זית 1 כוס פטרוזיליה קצוצה 1 כוס שמיר קצוץ חצי כוס עלי סלרי קצוצים 1 כף מלח גס 1 כף שטוחה פלפל שחור גרוס 4 ביצים חצי כוס קצ’קבל מגוררת הכנה: 1. מבשלים את הפתיתים לפי הוראות ההכנה שעל השקית. מקפידים שבתום הבישול הם יהיו יבשים ובודדים. אם לא – מבשלים עוד. 2. מטגנים יחד בשתי כפות שמן את החלק הלבן של הבצל ואת השום. כשהבצל מתחיל להזהיב מסירים מהאש, מוסיפים את הפתיתים, עשבי התיבול, מלח ופלפל ומערבבים. מוסיפים את הגבינה והביצים ומערבבים היטב. 3. יוצקים לתבנית משומנת ומקומחת. התערובת צריכה להיות בגובה של כשלושה ס"מ. אופים בחום בינוני כארבעים דקות, עד שהפשטידה שחומה. 4. מוציאים מהתנור ומניחים להצטנן עשר דקות. מגישים חם או בטמפרטורת החדר. סלט פתיתים, אבוקדו ואפונה מטוגנת/גיל חובב מצרכים: אפונה מטוגנת הם הגרגרים בצבע ירוק זוהר שנמכרים בפיצוציות (וגם במכולות ובמרכולים). מי שאמיץ יכול להשתמש באפונה מטוגנת מחנויות המזרח הרחוק – זו שמתובלת בהרבה ווסאבי. אבל גם זו הרגילה, שאין בה חריפות, תיטיב עם הסלט הזה מאוד ותתרום לו טעם ומרקם פריך ומפתיע. החומרים: 250 גרם (חצי חבילה) פתיתים אפויים, מבושלים 1 אבוקדו קלוף וחתוך לקוביות קטנות 1 כוס שמיר קצות 1 כף גדושה מלח גס 1 כף שטוחה פלפל שחור גרוס מיץ מלימון שלם 1 כוס בצל ירוק קצוץ (החלק הירוק בלבד) 1 כוס אפונה מטוגנת הכנה: 1. מבשלים את הפתיתים לפי הוראות ההכנה שעל השקית. מקפידים שבתום הבישול הם יהיו יבשים ובודדים. אם לא – מבשלים עוד. 2. מערבבים את כל החומרים בעדינות ומגישים מיד.
 

נירהמ1

New member
ריזוטו ים תיכוני מפתיתי אורז אפוי

ריזוטו ים תיכוני מפתיתי אורז אפוי (אורז בן-גוריון) עם ארטישוק (חלבי)/מהאתר של אסם חומרים: 250 גר' פתיתים אפויים אסם – אורז בן גוריון ¼ כוס יין לבן ¼ כוס שמן זית 1 שן שום קצוצה 50 גר' תחתיות ארטישוק קפואות או טריות חלוטות חתוכות לרצועות 30 גר' בצלי שאלוט קצוצים 1 עגבניה 3 כפות אבקת מרק ירקות אסם 1/3 כוס פטרוזיליה קצוצה מלח, פלפל שחור טחון להגשה: 120 גר' גבינת פרמזן 80 גר' חמאה הכנה: 1. מחממים את שמן הזית בסיר גדול ומטגנים בו קלות את הבצל שאלוט והשום, מוסיפים את הארטישוק מטגנים כדקה, ומוסיפים את הפתיתים האפויים. 2. מוסיפים לסיר את היין ונותנים לו להתאדות מעט. 3. מוסיפים את המים בכמויות של כוס וחצי כל פעם וממשיכים לערבב, כאשר הפתיתים סופגים את כמות הנוזלים ממשיכים שוב. 4. קולפים את העגבניה וחותכים לקוביות. 5. כאשר נספגו כל המים הפתיתים מוכנים לאכילה, מתבלים, מוסיפים את העגבניה והפטרוזיליה ומערבבים היטב. 6. לאחר כדקה מוסיפים את הפרמזן והחמאה, מערבבים היטב ומגישים.
 

נירהמ1

New member
פתיתים אפויים ואנטיפסטי/מהאתר של אסם

פתיתים אפויים ואנטיפסטי/מהאתר של אסם המצרכים: 1 חב' 500 גרם פתיתים אפויים "אסם" 2 כפות שמן זית 800 מ"ל מים רותחים 1 כפית אבקת מרק עוף או טעם עוף "אסם" מלח ופלפל שחור טחון 4-3 כפות שמן זית 3 שינים שום מעוכות 6 עלי מרווה 2-1 קישוא זוקיני חצוי ופרוס לפרוסות פלפל אדום, צהוב וירוק, מנוקים וחתוכים לקוביות זיתים שחורים מגולענים וחתוכים 15 עגבניות מיובשות לחות, או מושרות בשמן זית, חתוכות לפיסות 3 כפות חומץ בלסמי צרור עלי רוקט מנוקים מגבעולים הכנה: - מבשלים את הפתיתים על פי הוראות היצרן - מחממים במחבת שמן ומטגנים במשך דקה את שיני השום ועלי המרווה על אש בינונית ומניחים בצד. באותו שמן מטגנים את פרוסות הקישוא תוך ערבוב, עד להזהבה. - מוסיפים את קוביות הפלפל, העגבניות והזיתים, מטגנים ומערבבים למשך 3 דקות יוצקים את החומץ בלסמי ומערבבים עוד דקה, מוסיפים אל הפתיתים. - מתקנים את התיבול, מערבבים עם עלי הרוקט ומגישים.
 

נירהמ1

New member
סלט פתיתים מגוון/2eat

סלט פתיתים מגוון/2eat מרכיבים: 1 חבילת פתיתים או קופסת קוסקוס מהיר הכנה 2 קוביות תיבולית בזיליקום ½ דלורית 1 עגבניה קצוצה 1 פלפלון ירוק חריף קצוץ דק 3-2 גבעולי סלרי טריים קצוצים דק ½ כוס זיתים שחורים מגולענים פרוסים לפרוסות 1 כוס גרעיני תירס ( מקופסה מסונן ) 1 בצל סגול קצוץ דק 4 כפות שמן זית 4 כפות חומץ בן יין אדום ניתן לגוון ובמקום חומץ בן יין אדום להוסיף: 2 כפות חומץ בלסמי 2 כפות חומץ בן יין אדום הכנה: 1. מבשלים את הפתיתים או הקוסקוס לפי ההוראות 2. במקביל קוצצים את הדלורית לקוביות של 1 ס"מ ומבשלים (יש לוודא שלא יהיה רך מדי). 3. מערבבים את יתר החומרים (עגבניה, סלרי, פלפלון, זיתים, תירס, בצל) 4. ומוסיפים לפתיתים או לקוסקוס לאחר שהתקררו מעט. להכנת הרוטב: 5. ממיסים את התיבוליות עם מעט מים רותחים או שמן שחומם במיקרו, מערבבים בצנצנת סגורה עם החומץ ומוסיפים לסלט לפני ההגשה.
 

נירהמ1

New member
פתיתים ופטריות/ממתכוני משפחתון דגנית, מ-ynet

פתיתים ופטריות/ממתכוני משפחתון דגנית, מ-ynet חומרים: בצל קצוץ שום קצוץ פטריות (מכל סוג שרוצים) חתוכות דק פטרוזיליה קצוצה מרק עוף (לא חובה) מעט שמן זית חבילת פתיתים הכנה: - מחממים את השמן ומטגנים את הבצל והשום. - מוסיפים את הפטריות ומטגנים כשתי דקות. - מוסיפים את כל התבלינים, הפטרוזיליה ומרק העוף. (אפשר להוסיף תבלינים כמו פפריקה מתוקה או כורכום) אחרי כשתי דקות מוסיפים את הפתיתים לסיר מטגנים עם הכול כשתי דקות ומוסיפים את המים. (על כל כוס פתיתים כוס מים) - מביאים לרתיחה מנמיכים את האש ומבשלים עד שהמים מתאדים. ב ת י א ב ו ן!
 
למעלה