מתכוני ארטישוק
- את השרשור אוסיף

pimpf

New member
לביבות ארטישוק

מצאתי אצלי ספרון מתכונים של "מועצת הירקות", בשם "ארטישוק מכל הלב", אז אני אראה מה אני יכולה להוסיף לכאן... חומרים ל-4 מנות: 10 תחתיות ארטישוק מבושלות 300 גרם גבינת פטה מפוררת 2 ביצים 1/4 כוס קמח מלח ופלפל שחור לפי הטעם שמן לטיגון ההכנה: 1. שמים את תחתיות הארטישוק, הגבינה, הביתים, הקמח, מלח ופלפל שחור בקערת מעבד מזון, ומעבדים לעיסה חלקה. 2. מחממים שמן במחבת גדולה וכבדה. מרטיבים את כפות הידיים ויוצרים מהעיסה לביבות שטוחות בגודל הרצוי. מטגנים משני הצדדים עד שמשחים. מגישים חם עם שמנת חמוצה קרה.
 

pimpf

New member
טוב, אני רואה שהמתכונים נמצאים בקישור

שנירה שמה למעלה, של מועצת הירקות, אז אני רק אצרף קובץ של הוראות הכנה בסיסיות לארטישוק (שלא ראיתי שיש שם באתר)
 

pimpf

New member
ארטישוק ממולא כרובית

(מתכון של סנפרוסט) חומרים: 8 תחתיות ארטישוק 1 שקית כרובית של סנפרוסט (טוב, לא חייב סנפרוסט כמובן) 3/4 כוס פטריות חתוכות 3 כפות בצל קצוץ 4 כפות חמאה 3/4 כוס חלב 1/2 כוס גבינה צהובה מגוררת מלח ופלפל לפי הטעם 2 כפות קמח כפית חרדל אופן ההכנה: רוטב- ממיסים 2 כפות חמאה, בוחשים בקמח, וכשנמס מוסיפים את החלב, מערבבים עד לרתיחה ומבשלים 10 דקות. מוסיפים לרוטב חרדל, גבינה, מלח ופלפל. בשאר החמאה מקפיצים את הבצל, כשהוא הופך זהוב, מוסיפים את הפטריות. ממלאים בתחתיות הארטישוק ומניחים על תבנית. חותכים את הכרובית לפרחים קטנים ומסדרים בתחתיות. יוצקים את הרוטב, אופים מתחת לגריל בתנור, או בטוסטר אובן עד ששחום ומבעבע.
 

pimpf

New member
ארטישוק בשמן זית- מתכון מ"שף" (לאשה)

6 ארטישוקים טריין ויפים 1 בצל פרוס דק 3 שיני שום פרוסות דק 1 גזר קלוף ופרוס 3 גבעולי טימין 2 עלי דפנה 1 כפית גרגרי שומר 1 כפית גרגרי פלפל שחור שלמים מעט מלח 1/2 כוס שמן זית חותכים ומנקים את הארטישוקים, עד שנשארת הליבה בלבד. משרים מיד כל ארטישוק במי לימון למניעת השחרה. שמים את הארטישוקים בקערה. שמים במחבת את השצן, השום, הבצל, הגזר, השומר והפלפל. מחממים ומבשלים ברתיחה עדינה מאוד את תוכן המחבת במשך כ-10 דקות. מקררים מעט ויוצקים על הארטישוקים. משהים כמה שעות לפני ההגשה.
 

pimpf

New member
פשטידת ארטישוק- גם כן מ"שף"

מרכיבים לתבנית בקוטר 28: חמאה לשימון התבנית מעט קמח לקימוח התבנית למלית: 8 לבבות ארטישוק, מבושלים וחתוכים דק פטרוזיליה קצוצה 3 ביצים 1 מיכל שמנת מתוקה 100 גרם גבינת פרמזן מגוררת מלח ופלפל לבצק: 250 גרם בצק עלים 1 חלמון טרוף ההכנה: 1. מחממים את התנור לחום בינוני, 180 מעלות, ומשמנים את התבנית בחמאה. מקמחים מעט ומנערים, כדי להפטר מעודפים. 2. המלית: מערבבים את כל מרכיבי המלית. 3. הבצק: מניחים בצד מספר רצועות מהבצק ומרדדים את השאר לעיגול בקוטר התבנית. מעבירים את עיגול הבצק לתבנית ומהדקים. יוצקים את המלית מעל הבצק. מקשטים ברצועות הבצק הנותרות ומושחים בחלמון. אופים כ-25 דקות, עד שהבצק מזהיב והמלית מתייצבת.
 
למעלה