מתכוני ארטישוק
- את השרשור אוסיף

נירהמ1

New member
ארטישוק חמצמץ בגריל/adidushim../images/Emo39.gif

ארטישוק חמצמץ בגריל/adidushim
קישור לתמונה היפהפיה של המנה: http://www.tapuz.co.il/tapuzforum/main/Viewmsg.asp?forum=75&msgid=24043405&FlagSybase=1 "מנה עם טעמים עדינים של ארטישוק. טועמים מהעלים עם המלית החמצמצה,ומגיעים לבסוף ללב הארטישוק- מעולה כמנת פתיחה..." חומרים: 4 ארטישוקים 2 עגבניות 1/2 1 פרורי לחם 1/2 כוס חומץ יין לבן 2 כפות חומץ בלסמי 1/2 כוס שמן זית 2 עגבניות, ללא זרעים, קצוצות לקוביות קטנות חופן פטרוזיליה פלפל שחור גרוס מלח הכנה: - מנקים את הארטישוקים: חותכים את הגבעול אם יש וגוזמים את קצוות העלים. - את העלים הפנימיים יש להסיר, וכמו כן את ה"שערות" שקיימות בתוך הארטישוק - בעזרת כפית. - מרתיחים מים עם מיץ מלימון ומלח בסיר, מכניסים את ארטישוקים ומבשלים על אש בינונית כ-45 דקות - במהלך הבישול מכינים את מלית פרורי הלחם והעגבניות: הרעיון הוא לשים בקערה פרורי לחם ולהוסיף חומץ ושמן זית ע"פ טעמכם האישי (לא חובה להשתמש בכל כמות החומץ אם אינכם אוהבים את טעמו הדומיננטי). - מוסיפים את הפטרוזיליה הקצוצה ואת העגבניות,ומתבלים. - בעזרת האצבעות מכניסים בין העלים כמות קטנה של המלית וכך פותחים את הארטישוק לצורת פרח. - אופים בתנור במשך 10-5 דקות על גריל. - מעבירים לצלחת, מזלפים מעט שמן זית ומיץ לימון.
 

נירהמ1

New member
ארטישוק ברוטב ויניגרט/גלי ברמן,על השולחן../images/Emo39.gif

ארטישוק ברוטב ויניגרט/גלי ברמן, על השולחן הובא ל"מתכונים" ע"י: clcl החומרים: 6 ארטישוקים יפים וטריים מיץ מלימון אחד לרוטב ויניגרט: 1 כף חרדל דיז´ון חלק 1 כף חרדל דיז´ון גרגירים 1/2 כוס חומץ יין 1/4 כוס חומץ בלזמי 1 כוס שמן זית או מזולה 1/2 כוס מים מלח, פלפל, שום כתוש 1 כפית סוכר מעט חומץ פטל - לא חובה להגשה: פלחי לימון - מבשלים את הארטישוקים בעודם שלמים במים רותחים בערך 20 דקות, עד שהם רכים. רצוי להוסיף מיץ לימון למי הבישול. גם מוסיף לטעם וגם מונע השחרה של הארטישוק. - מוציאים ומקררים במי קרח. - חותכים לרבעים לאורך. - בעזרת כפית מוציאים היטב את הליבה השעירה. - משפשפים בפלח לימון את החלק שנחשף, כדי למנוע השחרה. - מניחים את הארטישוקים בתבנית או בקערה שטוחה. - מערבבים את חומרי הוויניגרט, רצוי בבלנדר, כדי לקבל חיבור טוב של חומרים, ויוצקים על הארטישוקים. משרים כיממה. - מגישים עם פלחי לימון. הסועדים תולשים את העלים, סוחטים עליהם מיץ לימון (אם רוצים), טובלים ברוטב הוויניגרט ואוכלים.
 

נירהמ1

New member
ממרח טופו, ארטישוק וטימין/מ"על השולחן"../images/Emo39.gif

ממרח טופו, ארטישוק וטימין/מ"על השולחן"
הובא ל"מתכונים" ע"י: clcl החומרים: 1 קוביית טופו "סילקן" יפני, מפורר 6 תחתיות ארטישוק קפואות 2 כפות טימין טרי, קצוץ 4 כפות שמן זית 6 שיני שום 2 כפות זיתים שחורים, קצוצים מלח ופלפל שחור, טחון טרי - אופים את שיני השום בתנור עד שהן מזהיבות, כ-15 דקות. - פורסים את תחתיות הארטישוק לפרוסות. במחבת מחממים שמן זית ומטגנים את התחתיות משני הצדדים עד שיזהיבו. מוציאים מהמחבת וקוצצים. - טוחנים במעבד מזון את הטופו ושיני השום הקלופות במשך 5 דקות, עד לקבלת מרקם אחיד וחלק. - מוסיפים את הארטישוק הקצוץ, הטימין, הזיתים, מלח ופלפל. טועמים ומתקנים תיבול.
 

נירהמ1

New member
סלט ארטישוק וגבעולי חורשף/angel10, מ"מתכונים"

סלט ארטישוק וגבעולי חורשף/angel10, מ"מתכונים"
"סלט אלג´יראי טעים לאללה רק שצריך להתאמץ ולהשיג אצל הירקן חורשף שנקרא גם קרדון. שווה להתאמץ ולבקש מהירקן חורשף. הסלט טעים, מרענן ומיוחד..." (angel10) מרכיבים: 7 גבעולי חורשף 7 תחתיות גדולות של ארטישוק רצוי טריים מיץ מ-1.5 לימונים 6 כפות שמן 1 כפית פלפלת חריפה 1 כפית מלח 1/2 כפית פלפל שחור טחון טרי 18 שיני שום קצוצות הכנה: - מנקים את גבעולי החורשף - מגרדים בסכין את הגבעולים מורידים את הסיבים, ומשפשפים במיץ לימון. - חותכים את הגבעולים לרצועות באורך 3 ס"מ ומניחים בקערה עמוקה. - משפשפים את תחתיות הארטישוק במיץ הלימון, חותכים לפלחים ומוסיפים לחורשף. - מוסיפים את שאר החומרים ומערבבים. - מגישים קר.
 

נירהמ1

New member
ארטישוק בשמן זית ועשבי תיבול/אהרוני

מתכון של אהרוני שהובא ע"י yaron1 ל"מתכונים" (סרוק בסקאנר). ארטישוק בשמן זית ועשבי תיבול/אהרוני
 

נירהמ1

New member
תחתיות ארטישוק ממולאות גבינה/מ-GoodFood../images/Emo39.gif

תחתיות ארטישוק ממולאות גבינה/מ-GoodFood החומרים: 12 יחידות ארטישוק - תחתיות 100 גרם גבינת רוקפור 100 גרם גבינת בשן - מעושנת 100 גרם גבינת מוצרלה 50 גרם חמאה 100 גרם סומסום קלוי 1 יחידה לימון 3 כפות חרדל דיזו'ן 4 כפות מיונז 1/2 כוס מיץ לימון 5 גרם מלח 15 גרם סוכר 2 יחידות שן שום כתושה 100 מיליליטר שמן זית הכנה: 1. מעבדים את הגבינות והחמאה ביחד ויוצרים 12 כדורים. מגלגלים את הכדורים בסומסום הקלוי. 2. מבשלים את תחתיות הארטישוק כ-5 דקות במים רותחים ,מומלחים עם תוספת של מיץ מלימון אחד. 3. לאחר בישול וצינון ממלאים את תחתיות הארטישוק בכדורי הגבינה שיצרתם. 4. יוצרים לתבנית חסינת חום רוטב חרדל(לפי החומרים המפורטים מעלה) ,מכניסים לתוכו את הארטישוק, מחממים (חום עליון בתנור) 180 מעלות כ 5 דקות ומגישים חם.
 

נירהמ1

New member
סלט לבבות ארטישוק ופטריות בשמנת ואגוזים/תנובה

סלט לבבות ארטישוק ופטריות בשמנת ואגוזים/תנובה
הובא ע"י קשיו ל"מתכונים" רכיבים: 2 קופסאות לבבות ארטישוק משומרים (לא קפוא!) 300 גרם פטריות שמפיניון טריות 4 כפות עירית קצוצה 4 כפות חומץ לרוטב: 2 גביעי שמנת חמוצה 5 כפות מיונז משובח 1 כפית חרדל 4 שיני שום כתושות מלח ופלפל שחור לקישוט: 80 גרם אגוזי מלך קלויים הכנה: - מסננים את הארטישוק, חותכים לחצאים או רבעים ושמים בקערה בינונית. - מסירים את רגלי הפטריות, שוטפים ומייבשים היטב. - מוסיפים לארטישוק יחד עם עירית וחומץ ומערבבים. אם הפטריות גדולות יש לחתוך אותן לחצאים, אך לא לפרוסות. - מכניסים את מרכיב הרוטב לצנצנת בעלת סגר טוב, מנערים היטב ויוצקים על הארטישוק והפטריות. - מפזרים את האגוזים ומגישים עם באגט חם ויין לבן צונן. הערות: - ניתן להחליף את הארטישוק והפטריות ב-1/2 ק"ג שזיפים מגולענים שהושרו ביין לבן יבש למשך כמה שעות. - מסננים היטב, מייבשים ומוסיפים את הרוטב האגוזים ללא העירית והחומץ.
 

נירהמ1

New member
ריזוטו זעפרן,ארטישוק ופטריות/אבי שטייניץ../images/Emo39.gif

ריזוטו זעפרן, ארטישוק ופטריות/אבי שטייניץ, "זמנים מודרניים" רכיבים: 2 כפות שמן זית 1 כוס אורז עגול 1 בצל קלוף 4 ארטישוקים קטנים - אפשר מקופסא מנוקים וחצויים 1/2 כוס יין לבן יבש 1/2 2 כוסות ציר עוף או מים עם אבקת מרק עוף 10 פטריות שמפיניון קטנות חצויות ל-2 5 חוטי זעפרן מלח/פלפל 3 כפות חמאה פרמן מגורר החומרים לעיטור: פטרוזיליה קצוצה רצועות פלפל קלוי הכנה: - מניחים את חוטי הזעפרן במחבת קטנה, קולים קלות, מוסיפים מעט מים ומסירים מהאש. - מחממים את שמן הזית בסיר, מוסיפים את הבצל ומטגנים עד שיזהיב. - מוסיפים את הפטריות והארטישוקים ומטגנים כ-2 דקות נוספות. - מוסיפים את האורז הזעפרן המדולל במים עם מחצית הנוזלים, היין הלבן ומבשלים בסיר לא מכוסה עד שהנוזלים נספגו באורז. - מוסיפים את שאריות הנוזל, מבשלים כ-15 דקות נוספות - האורז צריך להיות מעט רטוב. - סה"כ הבישול כ-35-30 דקות. - מסירים מהאש מוסיפים את החמאה והפרמזן, מערבבים. - מעטרים בפטרוזיליה קצוצה ופלפל קלוי.
 

נירהמ1

New member
ארטישוק במילוי פרמזן וצלפים/ג'אקומו../images/Emo39.gif

ארטישוק במילוי פרמזן וצלפים/ג'אקומו, מ"מתכונים" החומרים: 5-4 ארטישוקים גדולים 1 ספל פירורי לחם 1/2 ספל גבינת פרמזן מגוררת 1 גבעול סלרי חתוך דק 3 כפיות פטרוזיליה קצוצה דק 2 פילטים של אנשובי מעוכים לממרח 2 כפיות צלפים 1/3 כוס שמן זית 2 שיני שום קצוצות 1/2 כפית מלח פלפל שחור לפי הטעם 3 כפות מיץ לימון 4-3 כוסות מים הכנה: 1. מערבבים הקערה את פירורי הלחם, הפרמזן, הסלרי, הפטרוזיליה, האנשובי, הצלפים, שמן הזית והשום. 2. מתבלים בחצי מכמות המלח ובפלפל שחור. 3. חותכים בסכין את השליש העליון של כל ארטישוק, מסלקים את כל העלים הקשים וחותכים את הגבעול. 4. מסלקים שתי שורות של העלים החיצוניים. 5. קולפים את הגבעול של הארטישוק, כדי למנוע מרירות. 6. מברישים את החלק החתוך של הארטישוקים במיץ לימון ומבשלים במי מלח במשך כ-15 דקות. 7. משתמשים בכפית ושולפים בעזרתה את החלק הפנימי של הארטישוקים המכיל את העלים הסגולים והשערות. 8. ממלאים את הארטישוקים במילוי. מניחים אותם בסיר, מכסים במים ומוסיפים את שארית מיץ הלימון והמלח. 9. מבשלים על אש קטנה במשך כ-50 דקות עד שעה. - מגישים חם או בטמפרטורת החדר עם שמן זית וגבינת פרמזן מגוררת מעל.
 

נירהמ1

New member
ארטישוק ממולא גבינת עזים/ארז קומרובסקי../images/Emo39.gif

ארטישוק ממולא גבינת עזים/ארז קומרובסקי החומרים: 4 ארטישוקים עגולים גדולים ונקיים 8 עגבניות קטנות בשלות חצויות 250 גר' גבינת עזים חופן בזיליקום קצוץ כף שום כתוש שמן זית מלח גס פלפל שחור גרוס יין לבן יבש 1 כפית זרעי כוסברה - מערבבים את גבינת העזים עם מעט שמן זית, בזיליקום ושום וממלאים את הלבבות - מניחים את הארטישוקים הממולאים בתבנית קטנה, מכסים כל ארטישוק בחצי עגבניה ומפזרים את יתרת העגבניות בין הארטישוקים - מציפים במעט יין לבן - יוצקים מעל עוד שמן זית ובוזקים זרעי כוסברה, מלח ןפלפל שחור מכסים - בנייר כסף ואופים בתנור במשך 20 דקות. - מסירים את נייר הכסף וממשיכים לאפות בתנור חם מאוד עוד עשר דקות מגישים חם. בתיאבון.
 

נירהמ1

New member
בצק ארטישוקים עם גבינת סולונגוני/ארז קומרובסק

בצק ארטישוקים עם גבינת סולונגוני/ארז קומרובסקי, מתוך גיליון 181 של "על השולחן" קישור בשביל התמונה היפה של קומרובסקי ב"על השולחן": http://www.hashulchan.co.il/_Recipes/Recipe.asp?CategoryID=107&ArticleID=10121&RecipesCategoryID=311 "שילוב טעמים נפלא של הארטישוק בשיא עונתו עם גבינה גרוזינית, שאפשר להשיג עכשיו בארץ והג’יבני העיראקי..." חומרים ל-6 מנות: לבצק: 6 לבבות ארטישוק טריים 1 ק”ג קמח לבן 2 כפיות מלח דק 40 גרם שמרים טריים 3 ביצים 250 גרם חמאה בטמפ’ החדר 50 גרם סוכר 1 כף קליפת לימון מגוררת 150 מ”ל (כ-2/3 כוס) חלב למלית: 1/2 ק”ג גבינת סולונגוני גרוזינית מגוררת (להשיג במחלבת “עברי", מושב עזריה וברשת “ארז”), או גבינת מוצרלה טרייה מגוררת 1/2 ק”ג גבינת ג’יבני עיראקית מגוררת (להשיג במחלבת “עברי”, מושב עזריה, או ברשת “ארז”), או גבינת צפתית כבשים מגוררת - מבשלים לבבות ארטישוק במעט מים מומלחים קלות כ-15 דקות, עד שהם מתרככים לגמרי. מסננים ומביאים לטמפ’ החדר. מועכים במזלג למחית אחידה. - מערבבים את כל חומרי הבצק, למעט חמאה, עם הארטישוקים. לשים כמה דקות עד לקבלת בצק אחיד, ואז מוסיפים את החמאה בהדרגה. עוטפים בניילון נצמד ומניחים לתפוח במקום קריר כשעתיים וחצי. - מחלקים את הבצק לכדורים בני 100 גרם כל אחד, עוטפים בניילון ומתפיחים עוד כשעה. - מחממים תנור ל-230 מעלות. - מרדדים כל עיגול בצק לדיסק רך. ממלאים בכף גדושה מתערובת הגבינות. סוגרים היטב בצורת צרור ומניחים על תבנית אפייה מכוסה בנייר אפייה. - אופים כ-25-20 דקות עד שמזהיב. מגישים ואוכלים מיד.
 

נירהמ1

New member
סלט טונה וארטישוק/אבי מ"פסטו"../images/Emo39.gif

סלט טונה וארטישוק/אבי מ"פסטו" הובא ע"י: אילנית12 3מנות 30 דקות ופחות דרגת קושי: קל הכנה מרכיבים: מרכיבים: 250 גר' לבבות ארטישוק 1 פלפל אדום 1 בצל קטן 1 קופסה טונה משומרת 1 כף שמן 1 כפית חומץ יין לבן 1 כף מים פושרים 1 שן שום קצוצה דק מלח ופלפל לפי הטעם מעט פטרוזיליה קצוצה גס פלפלון חריף קצוץ (לבחירה) הכנה: - חותכים את לבבות הארטישוק לרבעים ומניחים בקערה. - פורסים את הפלפל לרצועות אורך וחותכים ל-3 ומסיפים לקערה. - מסננים את הטונה ומפוררים גס לקערה. - מוסיפים את הפלפלון החריף אם רוצים. - חוצים את הבצל ופורסים לפרוסות דקות, מוסיפים לקערה. - מערבבים את השמן, החומץ, המים, מלח ופלפל והשום הקצוץ בקערה או בצנצנת סגורה ומנערים, יוצקים על הסלט ומערבבים קלות. - מוסיפים מעט פטרוזיליה מעל.
 

anaty2 7 1

New member
../images/Emo24.gifנירה ופירגה תודה על המתכונים,פשוט טעים

נירה רציתי לבקש גם משהו בשרי אם אפשר במסר
ושוב תודה!!!
 

pirge

New member
יש לי מתכון משפחתי טריפוליטאי נפלא. שולחת גם

במסר. תהני ושימי לב גם לתמונה. מפרום משודרג מאמא של חתני . בקר
טוב
 

pirge

New member
נירוש יקרה../images/Emo24.gif../images/Emo51.gif על האוסף המדהים.

ואוווווווווווווווכמה מטעמים שאפשר להכין מארטישוק.
 

נירהמ1

New member
חחח - זה רק "על קצה המזלג" - אל תשכחי../images/Emo9.gif

שלא שמנו (כמעט - אולי יש בקובץ ה-word משהו אם אל מחקתי) מתכונים בשריים. חוץ מזה, את לא טמנת את ידך בצלחת. חלק ניכר מהמתכונים בשרשור הזה הוא שלך, ורק שלך, כך שתודה רבה-רבה גם לך.
 
למעלה