שרשור הכרובית הגדול של אוכל חלבי

נירהמ1

New member
../images/Emo41.gifשרשור הכרובית הגדול של אוכל חלבי

נא שרשרו מתכוני כרובית. את השרשור כולו אכניס לקישורים.
 

שרי49

New member
רעיון נפלא ומבורך לשרשר מתכונים

של ירקות שונים. וכל אחד בנפרד. שישמר במאמרים. ישר כוח נירה....
 

frige

New member
כרובית בפירורי לחם ואגוזי מלך בתנור

כרובית בפירורי לחם ואגוז המלך בתנור – שרית FRIGE 4-5 ביצים 2 שיני שום כתושות לטרוף ביחד עם מלח ופלפל שחור גרוס 200 גרם פירורי לחם זהב 100 גרם אגוזי מלך קצוצים לערבב ביחד עם מלח ופלפל שחור גרוס כרובית גדולה מחולקת לפרחים להרתיח את הפרחים במים ולתת עוד 10 דקות רתיחה. לסנן ולקרר את הכרובית. לטבול בתערובת הביצה ולאחר מכן לצפות טוב טוב בתערובת הפירורים עם האגוזים. בתבנית אפייה להניח נייר אפייה. על הנייר למרוח כ- 3-4 כפות שמן זית. להניח את הפרחים, אחד ליד השני ולהזליף מעל עוד קצת שמן זית. לפזר מלח. 200 מעלות כשעה ורבע בתנור.
 

s h i R 1 2 3

New member
כרובית פצצה../images/Emo59.gif

כרובית פצצה מקור: דידי דמרר ל-2-8 מנות: 1 כרובית שלמה, טרייה ויפה 1 כף גדושה מיונז אסם 2 כפיות חרדל אמיתי אסם 1 כף מים מלח ופלפל לפי הטעם אופן ההכנה 1. שוטפים את הכרובית ומרחיקים בעדינות פגמים. אפשר לנקות את הכרובית בעזרת קולפן ירקות, המסיר שכבה דקה. שמים בתבנית אפייה עגולה המתאימה למיקרוגל (תבנית פאי מפיירקס, למשל). 2. מערבבים יחד בכלי קטן את המיונז עם החרדל, המים, מלח ופלפל, ומורחים בידיים על הכרובית תוך עיסוי קל, כדי להחדיר את הרוטב מעט פנימה. 3.מכסים מעל בניילון נצמד ומבשלים במיקרוגל בעוצמה גבוהה 10 דקות בדיוק. מסירים את הניילון הנצמד. 4. מעבירים את הכרובית עם התבנית לתנור אפייה מחומם מראש לחום בינוני-גבוה (º180-º200 צל’) ואופים כ-30 דקות עד שהכרובית משחימה. מגישים מיד. הערה: ניתן להחליף את המיונז בשמן זית
 

s h i R 1 2 3

New member
פרחי כרובית בבלילת חומוס

פרחי כרובית בבלילת חומוס החומרים ½ כרובית ½ כוס קמח חומוס כפית אבקת שום תבלינים לפי הטעם: מלח, פלפל, כמון ועשבי תיבול ½ כוס מים שמן לטיגון ההכנה מחלקים את הכרובית לפרחים, מבשלים במים רותחים כעשר דקות ומסננים. מערבים את יתר החומרים עד לקבלת בלילה אחידה. טובלים את פרחי הכרובית בבלילת החומוס כך שהבלילה מכסה את שטח הפנים של הפרחים. מטגנים בשמן חצי עמוק משני הצדדים עד שהציפוי משחים, ומניחים את הפרחים על נייר סופג לספיגת עודפי השמן. מתוך: אתר הצימחונות הישראלי המתכון פורסם לראשונה ב"זכויות בעלי-חיים השבוע".
 

s h i R 1 2 3

New member
כרובית עם ברייזל (פירורי לחם)

מקור: מתכון של מתילדה מפורום האוכל של וואלה מצרכים מים רותחים כרובית מופרדת לפרחים מלח גס שמן זית פירורי לחם שום מלח אופן ההכנה 1. שופכים 1-2 ס"מ מים רותחים לסיר ומסדרים בו את פרחי הכרובית. 2. מפזרים מעל מלח גס ומבשלים על אש גדולה עד שהמים רותחים. 3. כשהמים רותחים, מנמיכים את האש ומבשלים עד שהכרובית רכה אך לא רכה מדי (אני אוהבת שהיא נשארת מעט קשה). 4. מוציאים את פרחי הכרובית ומסדרים בכלי הגשה (במים אפשר להשתמש להכנת מרק או משהו אחר). 5. שופכים בנדיבות שמן למחבת (אני בדרך כלל משתמשת בשמן זית) ומוסיפים פירורי לחם כך שהמרקם נוזלי. 6. מבשלים על אש גדולה תוך כדי ערבוב. מוסיפים מלח ושום. 7. מסירים מהאש כשהתערובת חומה כהה, ושופכים על הכרובית.
 

s h i R 1 2 3

New member
כרובית מוקפצת בסיגנון הודי

כרובית מוקפצת בסיגנון הודי מקור המתכון: אורלי פלאי-ברונשטיין, גיליון 118. על השולחן 1 כרובית בינונית מעט חומץ טבעי 1/4 כוס שמן 1 כפית זרעי כמון, טחונים גס 1/2 כפית זרעי כוסברה, טחונים גס 1/4 כפית כורכום מעט צ'ילי גרוס מלח ופלפל שחור, גרוס טרי להגשה: מיץ משני לימונים צרור קטן של עלי כוסברה קצוצים מתכון ל - 4 מנות + מפרקים את הכרובית לפרחים ומשרים במים עם מעט חומץ, למשך שעה. מסננים ומייבשים. + מחממים שמן בווק או במחבת גדולה, מוסיפים את התבלינים וכשמתחיל לעלות ריח מוסיפים את פרחי הכרובית, מטגנים תוך עירבוב ומתבלים במלח ופלפל. הכרובית צריכה להיות מושחמת מאוד, אבל עדיין פריכה מבפנים. + מוסיפים מיץ לימון וכוסברה, ומגישים. אפשר להגיש גם פושר או קר, אך במקרה זה יש לתבל בלימון וכוסברה רק לפני ההגשה.
 

s h i R 1 2 3

New member
מרק כרובית עם קוביות בטטה

מצרכים 25 גרם חמאה 2 כפות שמן צמחי 1 בטטה בגודל בינוני, קלופה וחתוכה לקוביות של כ-1 ס"מ 1 בצל, קלוף וחתוך לקוביות כרובית יפה במשקל כ-1.2 ק"ג 1 ליטר מרק עוף קורט אגוז מוסקט מגורר 1 כוס חלב (או מעט יותר, לפי הצורך) מלח ופלפל לקישוט: עירית או בצל ירוק, קצוצים אופן ההכנה 1. בסיר מחממים את החמאה וכף אחת של שמן, ומטגנים את קוביות הבטטה עד שהן שחומות ורכות. מוציאים את הבטטה ושומרים בצד. 2. מוסיפים לסיר את כף השמן השנייה, ומטגנים את הבצל עד שהוא מתרכך אך לא משחים. מוסיפים את הכרובית, מרק העוף ואגוז המוסקט. מביאים לרתיחה, מכסים ומבשלים על אש קטנה עד שהכרובית מתרככת (כ-20 דקות). במעבד מזון או בבלנדר (והכי נוח - עם בלנדר מוט) טוחנים את המרק עד שהוא חלק לגמרי. מוסיפים את החלב ומתבלים במלח ובפלפל. טועמים ומתקנים תיבול, ואם צריך מדללים בעוד מעט חלב. 3. מגישים את המרק עם קוביות הבטטה המטוגנות ומעט עירית או בצל ירוק קצוצים (ואפשר גם קרוטונים וזילוף של שמן זית משובח). מקור: דורעם גונט, הארץ (כפי שהובא בוואלה)
 

אילנית12

New member
מעדן כרובית במיונז.

מעדן כרובית במיונז/דרך האוכל החומרים: 1 כרובית 1/3 כף מיונז 3 כפות אבקת מרק בצל 1 כף שומשום. אופו ההכנה: 1 מבשלים את הכרובית במים רותחים במשך חמש-שבע דקות עד שהיא מתרככת מעט.מסננים ומניחים בכלי חסין חום. 2 מערבבים את המיונז עם אבקת מרק הבצל ושופכים על כול הכרובית. 3 מפזרים את השומשום מעל. 4 אופים בחום בינוני של 180 מעלות כ-20 דקות או עד שהכרובית משחימה יפה
 

אילנית12

New member
כרובית מתובלת

כרובית מתובלת. המצרכים: כרובית גדולה וטרייה מופרדת לפרחים 4 כפות שמן 1 כפית גרגירי חרדל 1 כפית גרגירי שומר 2 שיני שום קצוצות דק 1 פלפל ירוק חריף טרי קצוץ דק 1 כפית כורכום מלח, פלפל שחור טחון טרי : ההכנה: שמים את השמן בסיר רחב ומטגנים בה את גרגירי השומר והחרדל תוך ערבוב כדקה. מוסיפים את השום והפלפל החריף וממשיכים לטגן מעט תוך ערבוב. מוסיפים את פרחי הכרובית ומטגנים יחד עוד דקה. מוסיפים את שאר התבלינים והמים, מביאים לרתיחה ומבשלים מכוסה כ-10 דקות. מקור:דרך האוכל ערוץ 2
 

אילנית12

New member
כרובית מוקפצת

כרובית מוקפצת בסיגנון הודי / על השולחן מתכון ל - 4 מנות 1 כרובית בינונית מעט חומץ טבעי 1/4 כוס שמן 1 כפית זרעי כמון, טחונים גס 1/2 כפית זרעי כוסברה, טחונים גס 1/4 כפית כורכום מעט צ´ילי גרוס מלח ופלפל שחור, גרוס טרי להגשה: מיץ משני לימונים צרור קטן של עלי כוסברה קצוצים מפרקים את הכרובית לפרחים ומשרים במים עם מעט חומץ, למשך שעה. מסננים ומייבשים. מחממים שמן בווק או במחבת גדולה, מוסיפים את התבלינים וכשמתחיל לעלות ריח מוסיפים את פרחי הכרובית, מטגנים תוך עירבוב ומתבלים במלח ופלפל. הכרובית צריכה להיות מושחמת מאוד, אבל עדיין פריכה מבפנים. מוסיפים מיץ לימון וכוסברה, ומגישים. אפשר להגיש גם פושר או קר, אך במקרה זה יש לתבל בלימון וכוסברה רק לפני ההגשה.
 

אילנית12

New member
תבשיל כרובית/הודי

תבשיל כרובית מתובלת בנוסח הודי הביאה:אילנית מקור התמונה:אילנית12 מקור:תוכנית "דרך האוכל" החומרים: כרובית גדולה וטריה מופרדת לפרחים 4 כפות שמן 1 כפית גרגירי חרדל 1 כפית גרגירי שומר(אילנית,שמתי טחון) 2 שיני שום קצוצות 1 פלפל ירוק חריף קצוץ 1 כפית כורכום מלח,פלפל שחור שליש כוס מים ההכנה: שמים את השמן בסיר רחב ומטגנים בו את החרדל והשומר תוך עירבוב כדקה,מוסיפים את השום והפלפל החריף וממשיכים לטגן מעט,תוך כדי עירבוב. מוסיפים את הכרובית ומטגנים דקה. מוסיפים את שאר התבלינים והמים.מביאים לרתיחה ומשלים מכוסה 10 דקות. אילנית:לפני האכילה,הוספתי מעט לימון . מומלץ להגיש עם אורז.
 
למעלה